Säsongen 2010/2011

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
blårandigt
Inlägg: 359
Blev medlem: 2007-08-03
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av blårandigt »

srenix skrev:
sthlm_dif skrev:
srenix skrev:Var där i Globen idag men kom för sent. Någon som vet ungefär när den sista nummerlappen vart tagen?
Allt på hemsidan såldes slut efter en minut och kön i Globen Shopping var över 100 personer lång när butiken väl öppnade. Så allt tog slut i stort sett när försäljningen inleddes.
Ja, men det delades ut nummerlappar när man kom dit. 1-100 såklart. Och undrade mer när de sista 10 nummren tog slut.
Jag kom dit 10.07 och fick ingen nummerlapp. Därimot fick jag de sista kortet och gick därifrån 10.54 :)
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av DIF_Soldier »

Blott två matcher spelade, men vad jag såg idag är det ytterst viktigt att få in ytterligare en back av rang.
Deilert hade väldigt svårt att hänga med i tempot, medan Oscar tar för sig mer i det offensiva spelet, främst i uppspelen.

Men det är som sagt ganska skakigt i egen zon, det lär nog märkas på Europaturnén dessvärre. Färjestad snurrade friskt och som jag uppfattade det är det främst tyngd på de bakre pjäserna som fattas. Oscar och Deilert väger för lätt.

På uppsidan verkar det som att Mark inte nöjer sig med att vara båsvaktare. Spelar han som han gjorde idag kan han mycket väl vara en svår match för Riddarn. Som sagt är det upp till bevis för Stefan nu. Inte minst när Tellan mycket väl kan knacka på dörren efter säsongen.

Anfallsspelet är jag inte alls orolig över, det är snarare backarnas uppspel som kan stjälpa det. Några fina kombinationer av Tim och framförallt Kempe.

Vad gäller Ekman såg han precis lika inspirerad ut som Mackan gjorde i början i fjol. Enda skillnaden är att Nisse har subtraherat med ett tröjnummer. Jag är dock inte speciellt orolig. Hans fighting spirit finns iallafall kvar.

Widing tacklade i princip två gånger och såg inte vidare bekväm ut. Det hoppas och tror jag dock kommer att ändras.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Heaty
Inlägg: 673
Blev medlem: 2009-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Rönninge

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av Heaty »

DIF_Soldier skrev:Blott två matcher spelade, men vad jag såg idag är det ytterst viktigt att få in ytterligare en back av rang.
Deilert hade väldigt svårt att hänga med i tempot, medan Oscar tar för sig mer i det offensiva spelet, främst i uppspelen.

Men det är som sagt ganska skakigt i egen zon, det lär nog märkas på Europaturnén dessvärre. Färjestad snurrade friskt och som jag uppfattade det är det främst tyngd på de bakre pjäserna som fattas. Oscar och Deilert väger för lätt.

På uppsidan verkar det som att Mark inte nöjer sig med att vara båsvaktare. Spelar han som han gjorde idag kan han mycket väl vara en svår match för Riddarn. Som sagt är det upp till bevis för Stefan nu. Inte minst när Tellan mycket väl kan knacka på dörren efter säsongen.

Anfallsspelet är jag inte alls orolig över, det är snarare backarnas uppspel som kan stjälpa det. Några fina kombinationer av Tim och framförallt Kempe.

Vad gäller Ekman såg han precis lika inspirerad ut som Mackan gjorde i början i fjol. Enda skillnaden är att Nisse har subtraherat med ett tröjnummer. Jag är dock inte speciellt orolig. Hans fighting spirit finns iallafall kvar.

Widing tacklade i princip två gånger och såg inte vidare bekväm ut. Det hoppas och tror jag dock kommer att ändras.
Du har rätt i mycket, dock så var det väl ingen i laget som hängde med igår. Men vi kan ju hoppas på att Ragge håller OCH att vi får S.Kronwall? :D Sen får vi ju in Mackan också.. eller hur? Jag hoppas att alla rika externa finansiärer får jobba i år (A.Cooper ;) ).
Men skämt åsido, jag tror vi lär få se vad försvaret går för när vi möter andra europeiska lag nu.
m0ng00se
Inlägg: 1479
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av m0ng00se »

ge killarna en chans nu i träningsmatcherna...dom behöver nog dom här matcherna mot bra motstånd för att komma in i matchen....är det katastrof efter dessa matcher så tycker jag vi kan börja snacka om att ersätta dem..men inte nu efter bara två matcher
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av Kall-El »

Visst skall spelare få chansen, men vi kan inte chanslira med hur många ortuinerade chansningar som helst i försvaret.

Det är inte rätt att göra så vare sig mot spelarna eller mot laget.

För att en ung spelare skall lyckas måste han ha rätt omgivning.

Tror inte att den omgivningen är en annan ung back.

För övrigt kalas att styrelsen gått ut med det nya klackkortet som gäller stormatcherna.

För oss som inte kan se alla matcher av tidsskäl är detta kanon.

Sedan kanske jag tycker att kortet borde gälla även för slutspelet, men man har i alla fall förtur till sin plåt vilket får ses som en bra kompromiss.

Ordna nu en back oxå!
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av Mäklaren »

Kall-El skrev:Visst skall spelare få chansen, men vi kan inte chanslira med hur många ortuinerade chansningar som helst i försvaret.

Det är inte rätt att göra så vare sig mot spelarna eller mot laget.

För att en ung spelare skall lyckas måste han ha rätt omgivning.

Tror inte att den omgivningen är en annan ung back.

För övrigt kalas att styrelsen gått ut med det nya klackkortet som gäller stormatcherna.

För oss som inte kan se alla matcher av tidsskäl är detta kanon.

Sedan kanske jag tycker att kortet borde gälla även för slutspelet, men man har i alla fall förtur till sin plåt vilket får ses som en bra kompromiss.

Ordna nu en back oxå!
Instämmer till fullo.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av -daniel- »

Bild
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av Edin »

Nu ska man absolut inte dra några växlar (gud vad jag är trött på den klyschan) efter ett par försäsongsmatcher, men jag tycker att det Owuya visat upp hittills bevisar att han är en fullgod andramålis.
Riktigt kul! :D
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Raus
Inlägg: 866
Blev medlem: 2008-10-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Östermalm

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av Raus »


Mjo, riktigt rolig läsning. Dock blir jag frustrerad av alla HV-troll som jämnt ska lägga sig i varenda artikel som rör DIF, dem vägrar verkligen inse att ingen runtom i Sverige bryr sig ett piss om deras lilla bondhåla. DIF har, och kommer alltid att beröra folk. Roligast är när man ser folk som uppger sig vara 44 år gå berserk i kommentarsfältet och vägrar inse att alla i Stockholm inte håller på DIF, alla i Stockholm är inte intresserade av sport och inte bara av ishockey..Aja back to topic!
Losing all hope was freedom.
Användarvisningsbild
Frasse
Inlägg: 1856
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av Frasse »

Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av Mäklaren »

http://hockey.expressen.se/nyheter/1.21 ... r-valdtakt

Stefan Lassen är 24 och fantombilden är inte heeeelt olik honom.

Hemska tanke.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av Edin »

Mäklaren skrev:http://hockey.expressen.se/nyheter/1.21 ... r-valdtakt

Stefan Lassen är 24 och fantombilden är inte heeeelt olik honom.

Hemska tanke.
Alltså, don't quit your dayjob för att bli detektiv.

Eftersom att det står "Elithockeyspelare" så antar jag att det är någon i de lägre divisionerna, knappast Elitserien, för då hade dom inte varit sena att basunera ut "Elitseriestjärnan dömd för våldtäkt!".

"- Min klient är oerhört besviken, säger advokaten till lokaltidningen på orten. " Lokaltidningen på orten? Aftonbladet då eller?

Näe, det är någon potatisodlare.

Edit: Japp, det var Ville Vikeväinen, någon i Björklöven, aldrig hört talas om honom.

http://www.vk.se/Article.jsp?article=371447
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av android »

Förhoppningsvis är centerdebatten död nu efter Normans uppvisningar flertalet matcher i rad.

Dock lever backfrågan.
Holmqvist, Printz, Josef är givna. Lassen är nog också given när han är tillbaka
Självklart Ragge också. Men räknar inte med honom.
Eklund är given om han spelar som han har gjort sen efter Jul -09.
Förhoppningsvis så kommer en bra back till. Det ger sexbackar av hygglig ES-klass.

Sedan kommer det ju alltid bli skador/sjukdomar. Då har vi Lennhammer, Deilert, Claesson att välja på. I mitt tycke är Claesson att föredra. Offensiva backar har vi redan.
Född till sportchef.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av Kall-El »

Vänta med att bedöma spelare tills dess att de verkliga matcherna har startat. I dessa träningsmatcher kan den där lilla extra tiden ges som en del spelare behöver för att lyckas. I elitseriematcher sker inte detta på samma sätt. Bedöm Norman efter 8-10 omgångar av elitserien då får vi ett bättre kvitto på var han står.

Att en defensiv back måste in ser jag som ett måste. Ragge kan vi inte räkna med och vad händer i de matcher där någon annan är borta pga sjukdom / mindre skada?

Deilert och Kim har inte direkt imponerat på mig i alla fall och då tänker jag främst på deras agerande i försvarszon.
isolerad
Inlägg: 1365
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av isolerad »

Kall-El: Du måste vara en av de största pessimisterna internet har skådat. ;) Visst har du en del poänger, men jämför med 05-06 så känns det genast mycket bättre. Låtsas att du har ett annat lag i hjärtat: Finns det någon annan elitserietrupp som du skulle känna dig nöjd med? Förutom HV eller FBK som vi inte är i närheten av ekonomiskt?
i
Skriv svar