Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av -daniel- »

android skrev:Då har vi olika åsikter :). Jag förstår såklart hur ni tänker. Vi tror olika. Samtidigt finns det ju personer som presterar bättre, om dom får jobba åt båda hållen. Dom kommer in i matchen mer och får bättre timing. Se på Jimmie, tänk om han bara skulle tänka offensivt. Då skulle det nog låsa sig ordentligt.

Det jag bygger min åsikt om att Krüger KAN vara en sådan spelare är väl främst JVM. Han var ju rätt upphaussad efter en grym inledning på serien och folk tyckte att han skulle producera framåt. Han skulle vara den offensiva länken i sin kedja där Jacob skulle vara med defensiv. Det gick väl sådär. Han var ju inte dålig men producerade inte på topp.

Dock kan det ju lika gärna bero på att han var ovan vid rinken, tagen av stundens allvar eller vad som helst annat.

Vi får se i vinter helt enkelt.

Och för att förtydliga så tycker jag att vi borde ha in en center till. Men inte för att Krugers potential hindras som center.

Någon skrev om Tjärna. Att han måste prestera bättre nästa år. Det är jag övertygad om att han gör. Om han får vara skadefri då.

Varför?

Jo, förra säsongen kom han in sent, och hade tränat själv hela sommaren. Jag säger inte att han slarvade men DIFs fystränare är nog ES-bästa. Nu får han köra med grabbarna hela sommaren och det kommer höja Mathias tror jag. Han kommer nog vara både starkare och snabbare från start nästa säsong.
Förstår självfallet hur du tänker också. :wink:

Jo, sant under JVM faktiskt. Men samtidigt kändes det som Krüger var inne i en liten "svacka" under den perioden. Eller minns jag helt fel?

Resonemanget om Tjärnqvist håller jag helt med om. Tror stenhårt på honom nästa säsong. En liten snabbare & rappare #17 kommer bli jävligt värdefull...
Bild
hockejs
Inlägg: 66
Blev medlem: 2009-10-19

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av hockejs »

Järlan räknar med Mackan. Kempe är inte ersättare för honom.


http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... honom.html
Joas
Inlägg: 134
Blev medlem: 2006-04-15

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Joas »

melker skrev:
Joas skrev:En back till är ett måste enligt mig.
Joas skrev:Jag tycker dock att backbesättningen ser lite tunn ut och skulle vilja ha in en back av godklass.
Du har framfört detta två gånger nu, och nej det kommer inte in en back till om inte något oväntat händer.

Jag kan framföra det en gång till om det stör dig.

DIF borde värva en back till då backsidan ser tunn ut.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av android »

Hm, Joas. Kan du bygga på ditt inlägg lite?

Varför ser backsidan tunn ut?

Ledningen har 6 backar dom ser som elitseriemässiga. Sen har man två extra backar i Deilert och Lennhammer. Alltså har vi 8 backar med A-lagskontrakt. Hur många vill du ha egentligen?

Självklart vill man ju ha bättre spelare hela tiden.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Caveman »

hockejs skrev:Järlan räknar med Mackan. Kempe är inte ersättare för honom.


http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... honom.html
Mackan borde egentligen vara med och köra i Hammarbybacken, han behöver försäsongsträningen, nu ska han visst köra på egen hand, det är bara att hoppas han kör hårt.

Sedan håller jag med Järlan, Mackan passar alldeles ypperligt som center.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av sensei »

Caveman skrev:
hockejs skrev:Järlan räknar med Mackan. Kempe är inte ersättare för honom.


http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... honom.html
Mackan borde egentligen vara med och köra i Hammarbybacken, han behöver försäsongsträningen, nu ska han visst köra på egen hand, det är bara att hoppas han kör hårt.

Sedan håller jag med Järlan, Mackan passar alldeles ypperligt som center.
Förstår dock inte delen om hans inväntande av ev. NHL-kontrakt, alla(?) har väl nhl-klausuler i sina kontrakt numera? Är väl bara att skriva på nu, kommer sen NHL och rycker så är det ju bara att skjuta ut sig. Vad har jag missat?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17535
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av SirDIFalot »

sensei skrev:
Caveman skrev:
hockejs skrev:Järlan räknar med Mackan. Kempe är inte ersättare för honom.


http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... honom.html
Mackan borde egentligen vara med och köra i Hammarbybacken, han behöver försäsongsträningen, nu ska han visst köra på egen hand, det är bara att hoppas han kör hårt.

Sedan håller jag med Järlan, Mackan passar alldeles ypperligt som center.
Förstår dock inte delen om hans inväntande av ev. NHL-kontrakt, alla(?) har väl nhl-klausuler i sina kontrakt numera? Är väl bara att skriva på nu, kommer sen NHL och rycker så är det ju bara att skjuta ut sig. Vad har jag missat?
De får bara skriva på för NHL-klubbar INNAN 15 juni med nya NHL-avtalet. Så om Mackan skulle signa för oss är han fast här. Dock verkar han ju desperat efter NHL på alla sätt och vis. Kul att vi är hans 31:a val i alla fall!
Expert.
Användarvisningsbild
Stockholmare
Inlägg: 58
Blev medlem: 2006-10-08

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Stockholmare »

SirDIFalot skrev: De får bara skriva på för NHL-klubbar INNAN 15 juni med nya NHL-avtalet. Så om Mackan skulle signa för oss är han fast här. Dock verkar han ju desperat efter NHL på alla sätt och vis. Kul att vi är hans 31:a val i alla fall!
Priceless!
SELECT * FROM Users WHERE clue > 0
0 rows affected
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7177
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Joas skrev:
melker skrev:
Joas skrev:En back till är ett måste enligt mig.
Joas skrev:Jag tycker dock att backbesättningen ser lite tunn ut och skulle vilja ha in en back av godklass.
Du har framfört detta två gånger nu, och nej det kommer inte in en back till om inte något oväntat händer.

Jag kan framföra det en gång till om det stör dig.

DIF borde värva en back till då backsidan ser tunn ut.
Kan hålla med om att backsidan är tunn. I allafall om vi jämför med forwardsidan där vi i princip har 5 kedjor som alla kan göra bra ifrån sig.
Men vi får nog nöja oss med det vi har. Kanske kan vi i år få någon av Deilert eller Kim att blomma ut likt våra juniorforwards. Kan väl inte bara var Saik som ska lyckas med junisbackar?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4783
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av diftobbe89 »

Stockholmare skrev:
SirDIFalot skrev: De får bara skriva på för NHL-klubbar INNAN 15 juni med nya NHL-avtalet. Så om Mackan skulle signa för oss är han fast här. Dock verkar han ju desperat efter NHL på alla sätt och vis. Kul att vi är hans 31:a val i alla fall!
Priceless!

Någon mer en jag som lagt märke till de nya tröjnummrena !? Printz bli ju kung i 55an.. Nisse i nummer 3 igen.. Helt rätt :wink:
Spela fult
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av DIF_Soldier »

diftobbe89 skrev: Någon mer en jag som lagt märke till de nya tröjnummrena !? Printz bli ju kung i 55an.. Nisse i nummer 3 igen.. Helt rätt :wink:
Det har varit min lilla hobby att i brist på forumsaktivitet att kontinuerligt tittat till om numren uppdaterats.

Coola nummmerval av Kempe och Josef! Helt rätt att Nisse får ha trean igen. Hoppas bara att Printz erbjöd sig att byta istället för att Nisse krävde det, det skulle kännas lite... mja.

Det kanske stod som en viktig punkt i kontraktet, vem vet?
"Nisse skall ha rätt att erhålla tröjnummer tre"
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2009-10-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Snazzi »

DIF_Soldier skrev: Det kanske stod som en viktig punkt i kontraktet, vem vet?
"Nisse skall ha rätt att erhålla tröjnummer tre"
Haha ja, det hade varit något.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Joas
Inlägg: 134
Blev medlem: 2006-04-15

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Joas »

android skrev:Hm, Joas. Kan du bygga på ditt inlägg lite?

Varför ser backsidan tunn ut?

Ledningen har 6 backar dom ser som elitseriemässiga. Sen har man två extra backar i Deilert och Lennhammer. Alltså har vi 8 backar med A-lagskontrakt. Hur många vill du ha egentligen?

Självklart vill man ju ha bättre spelare hela tiden.
Självklart kan jag det.

Jag anser att vi har fyra backar som vi vet håller dvs Ragnarsson, Holmqvist, Printz och Boumedienne.

Två backar som kan kan bli både fågel eller fisk och det är Eklund och Lassen.Jag hoppas givetvis att båda håller men jag tvekar.

Lennhammer får stå på tillväxt gärna med en utlåning.

Deilert är jag jätte tveksam till om han verkligen håller överhuvudtaget.


Att hoppas på att både Lassen och Eklund skall bli fågel i år känns som att chansa lite för mycket.

Av denna anledning vill jag gärna ha en bra back till och det lär vi behöva för att kunna hålla hela serien och ett slutspel.

Har vi verkligen ersatt både Pettersson och Klubertanz????
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2009-10-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Snazzi »

Men hur kan du räkna Eklund som osäker? Det förstår jag inte.

Efter jul så var han en helt okej ES back och i slutspelet var han ännu bättre. Vad får dig att tro att han skulle falla tillbaka till nivån han var på i början av förra säsongen?
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Enbom »

Inflikar med Snazzi, Eklund är trots allt väldigt erfaren på ES-nivå, och jag tror chansen att han kommer göra bort sig är minimal.
Låst