Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av sthlm_dif »

sthlm_dif skrev:Det där är dessvärre sant. Förmodligen så blir det aik eller SSK, och jag hoppas för allt vad livet innebär att SSK vinner den kampen, annars kommer jag fan i mig att vara något så fruktansvärt jävla deprimerad. Går han till SSK så ska han hyllas på Hovet för att sedan avsluta karriären med oss om 1-2 år, går han till aik så ska han vara hatad som den värsta svikaren inom vår hockeys historia, och en sådan relation till Bremberg hade jag betalat tusenlappar för att undvika.

GÅ TILL SSK FÖR I HELVETTE OCH BEHÅLL DIN STOLTHET!
Jag vill passa på och ändra min syn på det hela.
Går Bremberg till aik så är det "R.I.P Bremberg". För mig är han död om han går till aik, bättre att låta hans själ dö ut och minnas allt han har gjort för oss. Går han till aik så är det inte han själv som gör det, då är det en ond ande som har tagit över den goda Brembergs själ och skickat den själen till himlen.
Oavsett vad han än gör så kommer jag egentligen inte kunna hata honom, men jag tappar åtminstone alla känslor och all respekt om han går till gnaget. Det spelar ingen roll om vi inte vi ha honom, det spelar ingen roll om gnaget är ensamma om att visa intresse... Att gå till gnaget efter all hans tid i DIF är ett brott som saknar motstycke, och oavsett situation så får det bara inte förekomma. Då kan han hellre hjälpa Huddinge i division 1.

Bremberg är en legend och en DIF ikon, men det förändrar inte ett rent faktum. Går man till aik efter att ha burit DIF skölden på bröstet i 15 år så har man inget Djurgårdshjärta. Det svider att säga det, men för mig vore han endast en legoknekt om så blev fallet, och jag både hoppas och tror att Bremberg inte sänker sig till den nivån. Älskar man Djurgården så kapar man hellre ett ben än att bära det mest smutsiga och vidriga klubbmärket på bröstet.

Modo är ett utmärkt val. Där kan han spela i lugn och ro och bli hyllad på Hovet, men går han till aik så finner jag inte ord för att beskriva min ilska mot vår styrelse samt min besvikelse mot Linkans val.

Bremberg och Ölvestad är mina favoritspelare som jag har älskat i hela livet. Jag hoppas att mina två mest omtyckta spelare förblir en duo även när nästa säsong drar igång.

Visa hjärta Linkan!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
nypan1991
Inlägg: 3
Blev medlem: 2010-06-08

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av nypan1991 »

En fågel kvittra i mitt öra att Niklas Nordgren är i Stockholm och att han ska riva sitt kontrakt med rapperswill och kommer spela i djurgården nästa år.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17582
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av SirDIFalot »

nypan1991 skrev:En fågel kvittra i mitt öra att Niklas Nordgren är i Stockholm och att han ska riva sitt kontrakt med rapperswill och kommer spela i djurgården nästa år.
Han fick bara riva sitt kontrakt innan ett visst datum, vilket han glömde göra.
Expert.
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av sthlm_dif »

SirDIFalot skrev:
nypan1991 skrev:En fågel kvittra i mitt öra att Niklas Nordgren är i Stockholm och att han ska riva sitt kontrakt med rapperswill och kommer spela i djurgården nästa år.
Han fick bara riva sitt kontrakt innan ett visst datum, vilket han glömde göra.
Jo, men i praktiken så kan han bryta kontraktet om även Rapperswill vill det.
Däremot så är det inte troligt att vi värvar honom eftersom han är en Right Winger utan erfarenhet från att spela center. Eller förvisso så är det väl möjligt om Mackan lämnar, men såna negativa tankar tänker jag undvika.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av pulverapa »

Enda anledningen till att Mackan väntar med att skriva på är att han vill se om det finns något intresse från NHL... Eller?
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17582
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av SirDIFalot »

pulverapa skrev:Enda anledningen till att Mackan väntar med att skriva på är att han vill se om det finns något intresse från NHL... Eller?
Definitivt. Vill dit in i det sista. Tyvärr gäller det ju inte 15 juni-regeln i hans fall.
Expert.
Användarvisningsbild
samiam
Inlägg: 122
Blev medlem: 2007-06-23
Ort: Tidaholm

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av samiam »

Varför gäller inte 15 juni för mackan?

Om ni är sugna på lite DIF fotbollströjor så har jag lagt ut en antal på tradera 8)
DIF kommer vara nummer 1 igen
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17582
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av SirDIFalot »

samiam skrev:Varför gäller inte 15 juni för mackan?

Om ni är sugna på lite DIF fotbollströjor så har jag lagt ut en antal på tradera 8)
15 juni är en del av NHL-avtalet. För spelare MED kontrakt som de kan sno över.

Mackan är ju kontraktslös och kan vänta hur länge han vill.
Expert.
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av sthlm_dif »

SirDIFalot skrev:Mackan är ju kontraktslös och kan vänta hur länge han vill.
I praktiken ja, men inte om han vill spela i Djurgården nästa säsong. Han har nog liksom NHL avtalet ett sista datum som Djurgården har gett honom. Troligtvis så går det sista datumet ut i den vevan då NHL-avtalet slutar fungera, dvs runt omkring den 15e Juni. DIF har ett gott tålamod, men man lär nog inte vänta tills Augusti på ett besked, så vi kan nog räkna med ett 2-3 års kontrakt påskrivet av Mackan inom en mycket snar framtid.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
samiam
Inlägg: 122
Blev medlem: 2007-06-23
Ort: Tidaholm

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av samiam »

SirDIFalot skrev:
samiam skrev:Varför gäller inte 15 juni för mackan?

Om ni är sugna på lite DIF fotbollströjor så har jag lagt ut en antal på tradera 8)
15 juni är en del av NHL-avtalet. För spelare MED kontrakt som de kan sno över.

Mackan är ju kontraktslös och kan vänta hur länge han vill.
Ja just det ja :oops: dumt av mig
DIF kommer vara nummer 1 igen
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17582
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av SirDIFalot »

sthlm_dif skrev:
SirDIFalot skrev:Mackan är ju kontraktslös och kan vänta hur länge han vill.
I praktiken ja, men inte om han vill spela i Djurgården nästa säsong. Han har nog liksom NHL avtalet ett sista datum som Djurgården har gett honom. Troligtvis så går det sista datumet ut i den vevan då NHL-avtalet slutar fungera, dvs runt omkring den 15e Juni. DIF har ett gott tålamod, men man lär nog inte vänta tills Augusti på ett besked, så vi kan nog räkna med ett 2-3 års kontrakt påskrivet av Mackan inom en mycket snar framtid.
Om Mackan vill vänta till augusti tror jag inte Djurgården vill/vågar säga emot. Det är ju inte särskilt vanligt att man har full trupp redan i juni. Kan mycket väl bli någon månad till...
Expert.
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av sthlm_dif »

SirDIFalot skrev:Om Mackan vill vänta till augusti tror jag inte Djurgården vill/vågar säga emot.
Det kan jag nog här och nu säga att man mycket väl vågar göra. Att vänta tills augusti på att Mackan ska bestämma sig lär inte inträffa. Skriver han ett NHL kontrakt då så är det i stort sett omöjligt att hitta en ersättare till ett rimligt pris. Mackan och Djurgården för nog redan nu en god dialog, och jag tror inte att det dröjer allt för länge innan allt är påskrivet och klart. Mackan inser nog själv att det inte blir något i NHL i höst med tanke på hans bleka insats i VM.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Östgöten
Inlägg: 477
Blev medlem: 2007-03-08

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Östgöten »

Att Fredrik Bremberg gillar pengar och överväger att gå till AIK är inte förvånande. Pengar är mycket viktiga för Fredrik Bremberg.

Att välja Fredrik Bremberg (snart 37 år) före Nils Ekman (34 år) eller Marcus Nilson (32 år) är ett klokt val av DIF. Inte för att Fredrik är en dålig spelare utan för att Nils Ekman och Marcus Nilson är bättre. Bremberg väljs inte bort för att hans spelstil inte passar i DIF utan för att laget inte har råd med Fredrik, Ekman och Mackan i samma lag.

Bremberg är lika lite en svikare om han väljer AIK som att DIF inte väljer att kontraktera honom. Fredrik gillar pengar. DIF vill vinna SM Guld. Djurgården har en liten - men inte obetydlig chans att vinna SM Guld kommande säsong med Mackan och Nisse i laget. Om Bremberg också vill vinna SM Guld så tar han 150 000 kr i månaden i DIF - så är det bara. Valet är Fredriks.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17582
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av SirDIFalot »

Östgöten skrev:Att Fredrik Bremberg gillar pengar och överväger att gå till AIK är inte förvånande. Pengar är mycket viktiga för Fredrik Bremberg.

Att välja Fredrik Bremberg (snart 37 år) före Nils Ekman (34 år) eller Marcus Nilson (32 år) är ett klokt val av DIF. Inte för att Fredrik är en dålig spelare utan för att Nils Ekman och Marcus Nilson är bättre. Bremberg väljs inte bort för att hans spelstil inte passar i DIF utan för att laget inte har råd med Fredrik, Ekman och Mackan i samma lag.

Bremberg är lika lite en svikare om han väljer AIK som att DIF inte väljer att kontraktera honom. Fredrik gillar pengar. DIF vill vinna SM Guld. Djurgården har en liten - men inte obetydlig chans att vinna SM Guld kommande säsong med Mackan och Nisse i laget. Om Bremberg också vill vinna SM Guld så tar han 150 000 kr i månaden i DIF - så är det bara. Valet är Fredriks.
Öhh... Linkan har inte fått något som helst kontraktsförslag av DIF. Han var inaktuell från början. Varför försöker du antyda att han hellre skulle ta 200 000 i gnaget än 150 000 i DIF?
Expert.
Användarvisningsbild
Frasse
Inlägg: 1856
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Frasse »

En fågel viskade att ssk ligger närmast när det gäller Linkan.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Låst