Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7167
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

SirDIFalot skrev:Känns spontant som vår trupp blir aningen försvagad till nästa säsong, tyvärr.
Då är vi en till som tycker så.
Men AMMC kan nog lugna oss. :wink:
4 segrar kvar
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2009-10-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Snazzi »

SirDIFalot skrev:Känns spontant som vår trupp blir aningen försvagad till nästa säsong, tyvärr.
Vadå? Vi kanske ska värva Lidström och Foppa, jag har hört att båda är DIF sedan skoltiden. Haha. :lol:

In Hardy we trust.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17514
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av SirDIFalot »

Målvaktssidan är det ju inget snack

Goalies
10/11
Riddarn
Owuya
09/10
Wesslau
Riddarn


Helt klart en försämring.

Backsidan hänger ju allt på vem vi får in som Timmys ersättare. I anfallet känns vi svagare. Engqvist, Danielsson, är riktiga tapp. Även fast spelare som Nicky D och Honken inte fick ut max är det svårt att ha kvar samma bredd och jämnhet i laget när man ersätter de med Arvid Strömberg, Stefan Söder osv.
Expert.
DIFDIF
Inlägg: 306
Blev medlem: 2009-01-30
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av DIFDIF »

Pajaser som kommenterar på marie's blogg att han åker för pengar, men alltså kom igen. Killen är 19 år, blivit draftad i 1a rundan och kan bli en blivande stjärna i NHL. Förutom att han har en pajas till agent óch OM han nu lovade så förstår jag ändå honom fullkomligt över att åka över och det har fan inte ngt med pengar att göra iaf.

In Linkan we trust!
Användarvisningsbild
AMMC
Inlägg: 857
Blev medlem: 2006-01-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av AMMC »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
SirDIFalot skrev:Känns spontant som vår trupp blir aningen försvagad till nästa säsong, tyvärr.
Då är vi en till som tycker så.
Men AMMC kan nog lugna oss. :wink:
Om vi kommer till spel utan Mackan, Ekman och Josefson samt inte värvar några andra forwards och ingen back ytterligare.

Då kommer jag gå i taket big time, jag looovar! :evil:
Ditt missnöje kommer vara en vag susning i jämförelse.

Men jag väntar några veckor åtminstone och tills dess tror jag att Järlan har hyfsad koll på läget, det tycker jag att man får ge honom efter att vi tagit oss till toppen igen utan att "köpa oss till det", med tanke på att vi långt ifrån är det dyraste laget i serien.
Användarvisningsbild
kotten
Inlägg: 851
Blev medlem: 2009-03-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Gävle

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av kotten »

Förstår inte hur folk kan sitta här och kritisera Josefsson för att han tar chansen och testar NHL.

Lycka till Jacob och hoppas du finner din väg tillbaka till DIF en vacker dag.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17514
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av SirDIFalot »

kotten skrev:Förstår inte hur folk kan sitta här och kritisera Josefsson för att han tar chansen och testar NHL.

Lycka till Jacob och hoppas du finner din väg tillbaka till DIF en vacker dag.
Men häng med lite... Är redan trött på att älta det.

Ingen kritiserar honom för att ta chansen i NHL. Skon klämmer på den punkten att Josefson lovade Djurgården att spela ett år till, trots att han visste att erbjudande från Devils skulle komma. Han gav Djurgården sitt ord på att stanna. Och nu stack han i alla fall. Hade han varit öppen från början med att han siktade mot Devils hade det varit en helt annan sak. Men nu har han bara pratat gott om att stanna ett år till och dessutom lovat att göra det. Janne Järlefelt måste nu hitta en centerersättare, som de kunnat börja leta efter från början ifall Jacob hade varit ärligt från början.
Expert.
Användarvisningsbild
melker
Inlägg: 764
Blev medlem: 2007-11-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av melker »

Men för fa-aan alltså, nu får vi ju för i helvete plocka in Linkan så han kan styra upp detta!
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
B.I.B.A
Inlägg: 2832
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av B.I.B.A »

melker skrev:Men för fa-aan alltså, nu får vi ju för i helvete plocka in Linkan så han kan styra upp detta!
Vi gör en "atlant" och värvar honom som center?
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17514
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av SirDIFalot »

Tappet av Jacob Josefson kommer inte påverka Djurgårdens intresse för Linkan.
Expert.
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av sthlm_dif »

Att Josefsson skrev in en elitserieklausul i kontraktet gör mig än mer förbannad.
Först så pissar han på oss och drar, sedan så skriver han en klausul och utgår ifrån att han alltid är varmt välkommen oavsett hur svinaktigt han än beter sig.

Blir Josefsson petad i Devils så kan han dra åt helvette. Jag vill inte se honom i Djurgården, inte imorgon, inte om en vecka, inte om en månad, inte om ett år... Aldrig mer, absolut aldrig mer.
Spelar man i Djurgården samt vill vara varmt välkommen efter en NHL sejour så ska man ha visat respekt och spelat för skölden på bröstet, man ska bära stoltheten av att ha spelat i Djurgården, inte bete sig som en ynkrygg som aikare gör.
Färjestad kan ta honon så kan han göra sällskap med ludret Axelsson när han för sjuttioelfte gången kommer hem ifrån en misslyckad tid i Nordamerika.

Judas Josefsson!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av pulverapa »

Herregud nu får ni ta och lugna ner er. Här har vi en kille som kämpat för oss i flera år nu och vi har hjälpt honom till den framgång han nått nu. En ung kille på 19 år förtjänar inte det här skitsnacket, speciellt inte när vi inte riktigt vet vad som hänt.

Det är väl klart att man blir förvånad när det för en vecka sen lät som att vi hade kvar en av våra kelgrisar men mycket kan hända i den här branschen och självklart ska han få göra som han tycker själv är bäst.

Jag är ganska övertygad om att Josefson kommer att lyckas borta i NHL, kanske inte den här säsongen men ge honom 3-4 säsonger så kommer han att vara etablerad.

Det är dock tveksamt om vi kan gå och vänta på honom till elitseriepremiären, vi får helt enkelt skaffa ny gubbe. Josefson är inte oersättlig.

Lycka till Jacob!!!
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17514
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av SirDIFalot »

Ogillar starkt det Jacob gjort, men det är liksom ett misstag(stort sådant), ett brutet löfte, han har inte gått till gnaget när vi åkt ur som ni-vet-vem och fortsätt snacka om sin kärlek för DIF.

Hur jag kommer känna kring Jacob beror helt på vad han kommer förklara detta med. Hittills har vi ju inte hört ett ord ifrån honom.
Expert.
Torpedo Novgorod
Inlägg: 261
Blev medlem: 2008-11-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Torpedo Novgorod »

sthlm_dif skrev:Att Josefsson skrev in en elitserieklausul i kontraktet gör mig än mer förbannad.
Först så pissar han på oss och drar, sedan så skriver han en klausul och utgår ifrån att han alltid är varmt välkommen oavsett hur svinaktigt han än beter sig.

Blir Josefsson petad i Devils så kan han dra åt helvette. Jag vill inte se honom i Djurgården, inte imorgon, inte om en vecka, inte om en månad, inte om ett år... Aldrig mer, absolut aldrig mer.
Spelar man i Djurgården samt vill vara varmt välkommen efter en NHL sejour så ska man ha visat respekt och spelat för skölden på bröstet, man ska bära stoltheten av att ha spelat i Djurgården, inte bete sig som en ynkrygg som aikare gör.
Färjestad kan ta honon så kan han göra sällskap med ludret Axelsson när han för sjuttioelfte gången kommer hem ifrån en misslyckad tid i Nordamerika.

Judas Josefsson!
Haha, se vad en fjortisfylla kan göra :lol:
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9447
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Jim Morrison »

Detta känns ju rätt skönt dock. Det lutar att Mackan stannar i DIF.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 7130091.ab
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Låst