Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17513
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av SirDIFalot »

Edin skrev:"Jag såg någonstans att det här nya NHL-avtalet innebär att spelare som är draftade i förstarundan (som Josefson) inte kan åka hem när man väl åkt över?

– Precis, det stämmer, så är det (i standardavtalet). Och det är precis därför som jag har förhandlat fram en klausul i kontraktet med New Jersey som gör att han kan åka hem om han vill."

Så länge det finns hopp måste jag tro...
Han kan komma hem NÄR SERIEN HAR BÖRJAT. Det är väl inget att hoppas på.

Ska vi hålla en plats öppen eller? Sen bara, oj då, nej han kom visst inte. Hur många lediga centrar finns det på marknaden att plocka in nu?

Nej, drar snubben nu. Då MÅSTE DIF ersätta honom. Om han vantrivs och kommer hem. Då får han finna sig i att han är ersatt och kanske ta en plats i J20 eller vid skador.
Expert.
B.I.B.A
Inlägg: 2832
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av B.I.B.A »

Riktigt jävla lågt av Jacob. Inte fan kan vi sitta och hålla en plats till honom till september. Nej vill han komma tillbaka då så får han gå in som extraforward och spela gratis.

Vad finns det för centrar tillgängliga?
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2009-10-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Snazzi »

Marie skrev en kommentar i sin blogg.

"Till alla: som jag skrev under det andra inlägget så vill i alla fall jag vänta med att såga jacob tills jag har hört vad han har att säga.
Om jag förstod agenten rätt så är det nu mot slutet av säsongen och efter som NJ har börjat komma med löften om tredjecenter med mera och frågan är ju vad Jacob visste när han sa det han sa och vad som har hänt efter det.
NHL-lagen har ju en lite annan kalender,kan hända att Jacob fått veta saker efter de där intervjuerna på DIFs hemsida och hos Järnkaminerna.
Sedan är han bara 19. Han har alltid gett mig ett intryck som klok men som sagt. 19 år. Och ett sent erbjudande från NJ dåär det inte lätt.
Det intryck jag har fått hela vintern och även under slutspelet var att han tyckte sig behöva en säsong till här MEN sedan kan det ha hänt någotn här på slutet.
Det är bara Jacob som vet exakt vad NJ har sagt och hur han har uppfattat det. Så jag väljer att invänta och höra vad Jacob säger först."
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17513
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av SirDIFalot »

Snazzi skrev:Marie skrev en kommentar i sin blogg.

"Till alla: som jag skrev under det andra inlägget så vill i alla fall jag vänta med att såga jacob tills jag har hört vad han har att säga.
Om jag förstod agenten rätt så är det nu mot slutet av säsongen och efter som NJ har börjat komma med löften om tredjecenter med mera och frågan är ju vad Jacob visste när han sa det han sa och vad som har hänt efter det.
NHL-lagen har ju en lite annan kalender,kan hända att Jacob fått veta saker efter de där intervjuerna på DIFs hemsida och hos Järnkaminerna.
Sedan är han bara 19. Han har alltid gett mig ett intryck som klok men som sagt. 19 år. Och ett sent erbjudande från NJ dåär det inte lätt.
Det intryck jag har fått hela vintern och även under slutspelet var att han tyckte sig behöva en säsong till här MEN sedan kan det ha hänt någotn här på slutet.
Det är bara Jacob som vet exakt vad NJ har sagt och hur han har uppfattat det. Så jag väljer att invänta och höra vad Jacob säger först."
Tycker det är märkligt att Jacob inte pratat med varken difhockey eller en enda tidning. Alla har ju "förgäves sökt Jacob för en kommentar". Öppna munnen Jacob, clear your name!
Expert.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2009-10-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Snazzi »

SirDIFalot skrev: Tycker det är märkligt att Jacob inte pratat med varken difhockey eller en enda tidning. Alla har ju "förgäves sökt Jacob för en kommentar". Öppna munnen Jacob, clear your name!
Klockan är 00.22 en fredagskväll(Okej, den kanske var 22.00 förut när han blev sökt). Han har nog ett privatliv också.
*Eller så slipar han på en grym bortförklarings-historia*
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17513
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av SirDIFalot »

Snazzi skrev:
SirDIFalot skrev: Tycker det är märkligt att Jacob inte pratat med varken difhockey eller en enda tidning. Alla har ju "förgäves sökt Jacob för en kommentar". Öppna munnen Jacob, clear your name!
Klockan är 00.22 en fredagskväll(Okej, den kanske var 22.00 förut när han blev sökt). Han har nog ett privatliv också.
*Eller så slipar han på en grym bortförklarings-historia*
Både Janne J och Peter Wallén har ju uttalat sig. Men men... förhoppningsvis får vi en del kort på bordet imorgon.

Tror inte agenten lurat honom. Tror snarare på sena löften från Devils, så som maxlön, tredje center i NHL, inget AHL. osv...
Expert.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2009-10-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Snazzi »

SirDIFalot skrev:
Snazzi skrev:
SirDIFalot skrev: Tycker det är märkligt att Jacob inte pratat med varken difhockey eller en enda tidning. Alla har ju "förgäves sökt Jacob för en kommentar". Öppna munnen Jacob, clear your name!
Klockan är 00.22 en fredagskväll(Okej, den kanske var 22.00 förut när han blev sökt). Han har nog ett privatliv också.
*Eller så slipar han på en grym bortförklarings-historia*
Både Janne J och Peter Wallén har ju uttalat sig. Men men... förhoppningsvis får vi en del kort på bordet imorgon.

Tror inte agenten lurat honom. Tror snarare på sena löften från Devils, så som maxlön, tredje center i NHL, inget AHL. osv...
Janne J och Peter Wallén är heller inte 19 år, vältränade, nyss skrivit på ett drömkontrakt och kan få vilken brud som helst på Spy Bar en fredag/lördags natt. :wink:

Vi får se när Josef uttalar sig. Jag hoppas att jag kan lägga den största skulden på Peter "Förstöra för DIF" Wallén. Det vore riktigt synd att inte kunna vara stolt över Jacob i framtiden.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17513
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av SirDIFalot »

Fyfan vad jag hatar den där snubben.

Gabriel Landeskog - Jacob Josefson - William Wallén

Vilka jävla kedja vi hade haft om det inte vore för honom.
Expert.
Användarvisningsbild
djurgårdsj*vel
Inlägg: 49
Blev medlem: 2010-01-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av djurgårdsj*vel »

Fan Josef, det här trodde jag aldrig om dig. Att du kunde vara så låg och falsk. Allt för pengars skull. Tacka vet jag Ridderwall som svarade på Marie Hellmans fråga, om han också likt Wesslan, skulle sticka till NHL om han fick ett superkontrakt 'Nej, jag skulle stanna i Djurgården. Jag spelar inte för pengarnas skull'.
Är så jävla besviken på Josefson. Kan tyvärr inte önska honom lycka till.
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Edin »

Jag är också fruktansvärt besviken på Jacob, jag vill inte ta till för stora ord men han känns som en svikare, och inte för det faktum att han lämnar, utan för sättet han gör det på.

Men ni kan vara lugna, John Norman kliver in istället, ska vi säga 35-40 poäng ifrån hans sida nästa säsong?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17513
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av SirDIFalot »

Edin skrev:Jag är också fruktansvärt besviken på Jacob, jag vill inte ta till för stora ord men han känns som en svikare, och inte för det faktum att han lämnar, utan för sättet han gör det på.

Men ni kan vara lugna, John Norman kliver in istället ska vi säga 35-40 poäng ifrån hans sida nästa säsong?,
Minst 100!

Nej men 15 kanske...
Expert.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2009-10-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Snazzi »

SirDIFalot skrev:
Edin skrev:Jag är också fruktansvärt besviken på Jacob, jag vill inte ta till för stora ord men han känns som en svikare, och inte för det faktum att han lämnar, utan för sättet han gör det på.

Men ni kan vara lugna, John Norman kliver in istället ska vi säga 35-40 poäng ifrån hans sida nästa säsong?,
Minst 100!

Nej men 15 kanske...
21(7+14). När vi ändå tippar alltså.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17513
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av SirDIFalot »

Känns spontant som vår trupp blir aningen försvagad till nästa säsong, tyvärr.
Expert.
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Edin »

Snazzi skrev:
SirDIFalot skrev:
Edin skrev:Jag är också fruktansvärt besviken på Jacob, jag vill inte ta till för stora ord men han känns som en svikare, och inte för det faktum att han lämnar, utan för sättet han gör det på.

Men ni kan vara lugna, John Norman kliver in istället ska vi säga 35-40 poäng ifrån hans sida nästa säsong?,
Minst 100!

Nej men 15 kanske...
21(7+14). När vi ändå tippar alltså.
7+14 it is, är man tipsmästare så är man.

Jag har höga förhoppningar på Norman, nu när vi är en center kort kanske han får chansen på allvar?

Om vi ska tillbaka till Jacob så känns det inte i dagsläget som att han kommer ta chansen direkt i Devils, känns konstigt om dom skulle ha "lovat" honom en plats i tredjekedjan, för så bra är han inte. Jag skulle gissa att han kommer slussas mellan NHL och AHL, kanske inte riktigt göra en "Bergfors", men jag skulle väl gissa på en 15 matcher för honom i Devilsdressen nästa år.

Men så är jag varken scout eller coach, den som lever får se...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Låst