Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Remy Lebeau
Inlägg: 1511
Blev medlem: 2006-04-09
Ort: Tokyo, Japan.

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Remy Lebeau »

Josefsson skrev: Finns absolut ingen här som inte har förståelse för att Jacob vill till NHL.

Det ingen däremot kan förstå är varför Jacob inte kan vara rak och förmedla det budskapet till Djurgården istället för att larva sig med att skriva på ett kontrakt med DIF och påstå att han ser fram emot att spela kommande säsong i Djurgården.
Förvånad över att så många har så låga tankar om Jacob. Han är inte korkad, och när han skrev på kontraktet med DIF var garanterat hans tankar på att spela här. Jacob tjänar inget på att ljuga inför Djurgården, och innan Jacob själv kommenterat fallet så väntar jag med att kommentera hans agerande.

Dessutom som jag sa vet vi inte vilka yttre omständigheter och faktorer som har ändrat på hans inställning. Det är knappast bara Jacob som valt detta då han har press på sig från Devils och agent med.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev: Att signa ett kontrakt med DIF och säga att man tänker spela här är ju garanterat en anledning till att han fick maxlön för att komma över till Devils...
Vilket självfallet var ett led i Walléns plan.
Bild
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17514
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:Janne Järlefelt

-Agenten Peter Wallén och Jacob har lovat och sagt till oss att han ska spela i DIF nästa säsong.
Ja, men en 19-åring som helt plötsligt blir erbjuden ett 100%-igt Rookiekontrakt tackar inte nej. Det är agenten som bär det yttersta ansvaret här.
Helt plötsligt? Nej. Han visste att det skulle komma. Om siffrorna säger 5 miljoner eller 6,8 miljoner bör inte spela jättestor roll då Jacob har minst 10 NHL-säsonger framför sig. Jag hoppas att det är en del missförstånd inblandade här. Men Jacob har sagt både på JK's hemsida och på difhockey att han är glad att stanna över 10/11.

Jag önskar bara att han kunde varit ärligt från början, som Wesslau och sagt att NHL är prio ett. Trodde faktiskt på honom när han påstod att ett år till i elitserien skulle göra honom gott.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:Janne Järlefelt

-Agenten Peter Wallén och Jacob har lovat och sagt till oss att han ska spela i DIF nästa säsong.
Ja, men en 19-åring som helt plötsligt blir erbjuden ett 100%-igt Rookiekontrakt tackar inte nej. Det är agenten som bär det yttersta ansvaret här.
Helt plötsligt? Nej. Han visste att det skulle komma. Om siffrorna säger 5 miljoner eller 6,8 miljoner bör inte spela jättestor roll då Jacob har minst 10 NHL-säsonger framför sig. Jag hoppas att det är en del missförstånd inblandade här. Men Jacob har sagt både på JK's hemsida och på difhockey att han är glad att stanna över 10/11.

Jag önskar bara att han kunde varit ärligt från början, som Wesslau och sagt att NHL är prio ett. Trodde faktiskt på honom när han påstod att ett år till i elitserien skulle göra honom gott.
Det är ju just det som jag och flera här inte tror. Agenten har alltså förmedlat felaktiga uppgifter till Jacob för att trissa upp hans lön.
Bild
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17514
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av SirDIFalot »

Men kom igen, SÅ stor del kan inte agenten haft. Devils har sagt hela jävla året att det är sugna. Och man går inte i första rundan i en draft för att sedan spela en bra elitseriesäsong utan att bli erbjuden ett kontrakt, det finns ju inte på världskartan.
Expert.
Josefsson
Inlägg: 142
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Josefsson »

Remy Lebeau skrev:Dessutom som jag sa vet vi inte vilka yttre omständigheter och faktorer som har ändrat på hans inställning. Det är knappast bara Jacob som valt detta då han har press på sig från Devils och agent med.
Är detta kommunicerat från spelarens sida? "Yttre omständigheter och faktorer kan ändra min nuvarande inställning att spela i Djurgården", det hade väl inte varit svårt att säga? Baserat på mediacitaten från Järlefelt om löfte att spela i Djurgården så har INTE detta kommunicerats, dvs att snacket om fortsättning i DIF bara var en tillfällig inställning som kunde ändras vecka för vecka.

Sedan snacket om att bara agenten är boven i det hela, är det agenten eller spelaren som gett citaten i nyheten om kontraktsförläningen med Djurgården?
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:Men kom igen, SÅ stor del kan inte agenten haft. Devils har sagt hela jävla året att det är sugna. Och man går inte i första rundan i en draft för att sedan spela en bra elitseriesäsong utan att bli erbjuden ett kontrakt, det finns ju inte på världskartan.
Du får tro vad du vill men Wallén är så slipad att han garanterat kan ha kommit med både en och annan felaktig uppgift till Jacob för att förmedla att intresset var svalt.
Bild
Användarvisningsbild
AMMC
Inlägg: 857
Blev medlem: 2006-01-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av AMMC »

SirDIFalot skrev:Men kom igen, SÅ stor del kan inte agenten haft. Devils har sagt hela jävla året att det är sugna. Och man går inte i första rundan i en draft för att sedan spela en bra elitseriesäsong utan att bli erbjuden ett kontrakt, det finns ju inte på världskartan.
Faktiskt. Killen är myndig och har ett eget ansvar. Han är inte livegen och Peter Walléns egendom.

Men visst, vi kan vänta en dag eller två och se om vi får höra en snyftare om hur han blivit lurad och numera gett Wallén sparken.

Vi lär få vänta dock...
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17514
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:Men kom igen, SÅ stor del kan inte agenten haft. Devils har sagt hela jävla året att det är sugna. Och man går inte i första rundan i en draft för att sedan spela en bra elitseriesäsong utan att bli erbjuden ett kontrakt, det finns ju inte på världskartan.
Du får tro vad du vill men Wallén är så slipad att han garanterat kan ha kommit med både en och annan felaktig uppgift till Jacob för att förmedla att intresset var svalt.
Asså om agenten ensam är ansvarig...

...för att få Jacob att signa för DIF, meddela till både JK och difhockey.se att han ser fram emot 10/11 och ett år till här gör honom gott.

...för att få Jacob att lova Janne J att stanna i DIF trots intresset från Devils.

...att få Jacob att tro att intresset från Devils var så svalt att han skulle signa för DIF. Att Devils tydligen bara snackat skit när de sagt att de vill ha över honom. Trots att de valde honom i första rundan.

...att få Jacob att bryta löftet med DIF och signa för Devils ändå. Och dessutom maxlön för en rookie när intresset tidigare var "svalt".

Då undrar jag om det överhuvudtaget pågår någon som helst egen hjärnverksamhet hos Jacob Josefson.
Expert.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau
Inlägg: 1511
Blev medlem: 2006-04-09
Ort: Tokyo, Japan.

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Remy Lebeau »

Josefsson skrev:
Remy Lebeau skrev:Dessutom som jag sa vet vi inte vilka yttre omständigheter och faktorer som har ändrat på hans inställning. Det är knappast bara Jacob som valt detta då han har press på sig från Devils och agent med.
Är detta kommunicerat från spelarens sida? "Yttre omständigheter och faktorer kan ändra min nuvarande inställning att spela i Djurgården", det hade väl inte varit svårt att säga? Baserat på mediacitaten från Järlefelt om löfte att spela i Djurgården så har INTE detta kommunicerats, dvs att snacket om fortsättning i DIF bara var en tillfällig inställning som kunde ändras vecka för vecka.

Sedan snacket om att bara agenten är boven i det hela, är det agenten eller spelaren som gett citaten i nyheten om kontraktsförläningen med Djurgården?
Om du tror att Jacob är så korkad att han frivilligt förstör hela sitt rykte i Djurgården får det stå för dig. Därmed inte sagt att enbart agent är skyldig, och hela sanningen lär vi aldrig få.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
kaminor
Inlägg: 3262
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av kaminor »

Nu ligger intervjun med Peter Wallén uppe på Marie Hallmans blogg.

Han håller fortfarande dörren öppen för spel i Djurgården.
Det är dock knappast något som DIF kan göra för Josefsson, måste alltså skaffa en ersättare.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17514
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av SirDIFalot »

Expert.
Användarvisningsbild
AMMC
Inlägg: 857
Blev medlem: 2006-01-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av AMMC »

Det där är ju bara damage control. Det är ju uppenbart att Wallén och Josefson gör allt för att lämna DIF i det här läget.

Om det inte går bra där borta vill de ju dock inte bränna alla broar här vilket man ju är nära på att göra efter de fullständigt meningslösa och onödiga uttalandena och löftena om att stanna i DIF.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17514
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av SirDIFalot »

Han missar alltså elitseriestarten, men det finns en klausul att han får komma hem.

Tror de på fullaste allvar att vi ska hålla en plats till honom "ifall" han vill komma hem? Om man missar elitseriestarten. Nej, Josefson måste ersättas. Och kommer han mot förmodan hem när Elitserien har börjat får snubben finna sig i att vi har ersatt honom.
Expert.
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Edin »

"Jag såg någonstans att det här nya NHL-avtalet innebär att spelare som är draftade i förstarundan (som Josefson) inte kan åka hem när man väl åkt över?

– Precis, det stämmer, så är det (i standardavtalet). Och det är precis därför som jag har förhandlat fram en klausul i kontraktet med New Jersey som gör att han kan åka hem om han vill."

Så länge det finns hopp måste jag tro...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Låst