Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17514
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av SirDIFalot »

Varför varför varför ville du end things med Djurgården på det här sättet?

ALLA hade haft förståelse om han hade sagt att NHL var nummer ett från början, istället för att lova att stanna.
Expert.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau
Inlägg: 1511
Blev medlem: 2006-04-09
Ort: Tokyo, Japan.

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Remy Lebeau »

SirDIFalot skrev:
Remy Lebeau skrev:Lätt för många att slå sig för bröstet och säga att det var dåligt gjort, och att dom inte hade gjort samma sak i hans läge.
Naturligtvis är det trist, och det försätter oss i ett lite prekärt läge.

Personligen förstår jag honom och önskar honom all lycka därborta. Förhoppningsvis får man se honom i vår tröja igen i framtiden.
Hur kan du förstå att han lovar DIF en sak och gör tvärtemot? Jag hade förstått om han bara hade gått dit, utan att lova DIF att stanna. Men hur kan man lova DIF att stanna och sen "Oj, fick visst ett NHL kontrakt, va ovääääntat, det här kan man ju inte säga nej till"

Det som spelar roll är att han VISSTE att han skulle få ett NHL-erbjudande när han lovade DIF att stanna. Jag är nyfiken på vad det var som gjorde skillnaden? Något löfte om NHL-hockey från Devils? lönen?
Tyvärr är det så att löften och allting sådant ska man ALLTID ta med en stor nypa salt. Finns en mängd olika faktorer som vi vanliga inte har en aning om. Då vi inte har all fakta på bordet är det dumt att fördöma någon. Devil's erbjuder dessutom både Tedenby och Josefson maxlöner, vilket visar att dom tror på dom.

Sedan låter det väl alltid trevligt med löften hit & dit, men som alltid är det här verkligheten vi lever i. Det är bara att acceptera att alla vill till NHL, och så kommer det alltid vara.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2009-10-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Snazzi »

AMMC skrev:
Edin skrev:Det är ju inte särskilt smart av Jacob att gå ut med att han kommer stanna, för att sedan sticka. Men samtidigt kan man ju inte vara arg på honom. Hade jag fått 7 miljoner om året + bonusar för att spela NHL-hockey hade jag stuckit för flera veckor sedan.

Nu sätter han oss dock i en lite jobbig sits, men Järlan fixar det här.
Han hade fått 7 miljoner om året utan att ljuga för DIF, försvåra för vår rekrytering av spelare och pissa på oss supportrar och klubben i stort.

Tyvärr var han inte tillräckligt mogen för att förstå det uppenbarligen. Sjukt irriterande då man verkligen gillat killen och det intryck han gett. Tyvärr skiter han ju fullständigt i DIF.
Du/Ni tror inte att hans agent haft ett finger med i spelet? Det intrycket jag har fått av Jacob så skulle han inte ens göra en fluga förnär, så att han skulle pissa på oss supportrar med flit köper jag bara inte.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17514
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av SirDIFalot »

Snazzi skrev:
AMMC skrev:
Edin skrev:Det är ju inte särskilt smart av Jacob att gå ut med att han kommer stanna, för att sedan sticka. Men samtidigt kan man ju inte vara arg på honom. Hade jag fått 7 miljoner om året + bonusar för att spela NHL-hockey hade jag stuckit för flera veckor sedan.

Nu sätter han oss dock i en lite jobbig sits, men Järlan fixar det här.
Han hade fått 7 miljoner om året utan att ljuga för DIF, försvåra för vår rekrytering av spelare och pissa på oss supportrar och klubben i stort.

Tyvärr var han inte tillräckligt mogen för att förstå det uppenbarligen. Sjukt irriterande då man verkligen gillat killen och det intryck han gett. Tyvärr skiter han ju fullständigt i DIF.
Du/Ni tror inte att hans agent haft ett finger med i spelet? Det intrycket jag har fått av Jacob så skulle han inte ens göra en fluga förnär, så att han skulle pissa på oss supportrar med flit köper jag bara inte.
Järlan säger ju att BÅDE Jacob och agenten har lovat att han ska stanna.
Expert.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2009-10-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Snazzi »

SirDIFalot skrev: Järlan säger ju att BÅDE Jacob och agenten har lovat att han ska stanna.
Jag bara vägrar köpa det, Jacob har gjort ett gott intryck på mig. Dessutom är jag väl den förlåtande typen.
Hur som helst så tror jag fortfarande att agenten inte berättat hur stort intresset egentligen var från Devils sida, och därför lurat i honom att han ska spela i DIF kommande säsong. För att sedan övertyga honom att sticka över atlanten med ett 6.8miljoners kontrakt där Wallén tar hem en slant.
Jag vägrar att tro att det var Jacobs fel...
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Edin »

Snazzi skrev: Det intrycket jag har fått av Jacob så skulle han inte ens göra en fluga förnär, så att han skulle pissa på oss supportrar med flit köper jag bara inte.
Precis så känner jag också, det är väl därför jag riktar avskyn jag känner nu mot agenten, men det kanske bara är jag som är naiv.

Varför kunde Jacob inte bara hållit käft eller sagt "vi får se" angående hans vara eller icke vara i Djurgården?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
kaminor
Inlägg: 3262
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av kaminor »

1,6 miljoner + Jacobs lön att lägga på Linkan nu i alla fall. Borde ju räcka.
Josefsson
Inlägg: 142
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Josefsson »

Remy Lebeau skrev:Tyvärr är det så att löften och allting sådant ska man ALLTID ta med en stor nypa salt. Finns en mängd olika faktorer som vi vanliga inte har en aning om. Då vi inte har all fakta på bordet är det dumt att fördöma någon. Devil's erbjuder dessutom både Tedenby och Josefson maxlöner, vilket visar att dom tror på dom.

Sedan låter det väl alltid trevligt med löften hit & dit, men som alltid är det här verkligheten vi lever i. Det är bara att acceptera att alla vill till NHL, och så kommer det alltid vara.
Finns absolut ingen här som inte har förståelse för att Jacob vill till NHL.

Det ingen däremot kan förstå är varför Jacob inte kan vara rak och förmedla det budskapet till Djurgården istället för att larva sig med att skriva på ett kontrakt med DIF och påstå att han ser fram emot att spela kommande säsong i Djurgården.

För att ta fram ett gammal beprövat Jens Tolgraven-citat från SM-finalen 2001:
"Det där kan du lägga av med, grabben!"
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17514
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av SirDIFalot »

Bra kommentar på Hallmans blogg.
Vem vet vilka spelare Djurgården tackat nej till för att man räknade in Jacob i truppen?

Vem vet vilka potentiella ersättare till Jacob som nu gått till andra klubbar och Djurgården gått miste om för att man räknade in Jacob i truppen?
Expert.
Användarvisningsbild
warrant
Inlägg: 2632
Blev medlem: 2007-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av warrant »

Marie Hallman lägger snart ut ett samtal med agenten också.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av -daniel- »

Problemet är ju som flera redan påpekat en viss agent. Tycker det är lite naivt av Järlan & Co att lita fullt ut på den karln - och tråkigt att Jacob säkerligen mer eller mindre blivit "lurad" av honom. Men välkommen till Hockey anno 2010 - ett yrke precis lika cyniskt och pengadrivet som ditt & mitt jobb.
Bild
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17514
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av SirDIFalot »

Janne Järlefelt

-Agenten Peter Wallén och Jacob har lovat och sagt till oss att han ska spela i DIF nästa säsong.
Expert.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2009-10-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Snazzi »

SirDIFalot skrev:Janne Järlefelt

-Agenten Peter Wallén och Jacob har lovat och sagt till oss att han ska spela i DIF nästa säsong.
Men tänk om Jacob inte visste all fakta som var nödvändig när han lovade det?
Senast redigerad av Snazzi den 2010-05-14 22:37:39, redigerad totalt 1 gånger.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:Janne Järlefelt

-Agenten Peter Wallén och Jacob har lovat och sagt till oss att han ska spela i DIF nästa säsong.
Ja, men en 19-åring som helt plötsligt blir erbjuden ett 100%-igt Rookiekontrakt tackar inte nej. Det är agenten som bär det yttersta ansvaret här.
Bild
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17514
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av SirDIFalot »

Snazzi skrev:
SirDIFalot skrev:Janne Järlefelt

-Agenten Peter Wallén och Jacob har lovat och sagt till oss att han ska spela i DIF nästa säsong.
Men tänk om Jacob inte visste all fakta som var nödvändig för att lova det?
Möjligt. Hoppas verkligen det är agenten som är muppen här. Men Jacob kan väl inte vara helt blåst heller?

Att signa ett kontrakt med DIF och säga att man tänker spela här är ju garanterat en anledning till att han fick maxlön för att komma över till Devils...
Expert.
Låst