Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9532
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Jim Morrison »

warrant skrev:Står ingenting om Tjärnqvist på Lokomotiv Yaroslavls hemsida.
Och inte heller på Elite Prospect..

Man ska inte tro på vad aftonbladet eller expressen skriver.
Bättre forska lite själv istället.
"- Inget är klart förrän det är påskrivet, men det lutar åt att han blir kvar där, säger sportchefen Janne Järlefelt till hockeykanalen.se. "

Känns onekligen som att det blir KHL.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17567
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av SirDIFalot »

Jim Morrison skrev:
warrant skrev:Står ingenting om Tjärnqvist på Lokomotiv Yaroslavls hemsida.
Och inte heller på Elite Prospect..

Man ska inte tro på vad aftonbladet eller expressen skriver.
Bättre forska lite själv istället.
"- Inget är klart förrän det är påskrivet, men det lutar åt att han blir kvar där, säger sportchefen Janne Järlefelt till hockeykanalen.se. "

Känns onekligen som att det blir KHL.
Allt vet att det inte är klart warrant. Tjärnqvist är ju i Sverige. Men om Janne J och Hardy för den delen säger att han bestämt sig för KHL så har han väl det.
Expert.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Magnutz »

Alla europeiska ligor är spawning grounds för NHL. Allt med talang åker över. Sen får vi tillbaks dem när de nått 30+ - bortsett från de svenska spelare som har fruar som vägrar stanna i USA och tvingar hem sina karlar.. (Den alldeles jävligt rödhårige Jörgen "Illtavring" Jönsson är ett exempel).

Tycker att det är synd för vi får en ganska hög medelålder på klass-spelarna..

Hoppas vi får behålla våra junisar ett tag och att wesslan försöker ta platsen som 1a-målis under en hel säsong innan han drar.

Vi får se men jävligt kul blir det i höst. Alltid - Oavsett!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Algot2003
Inlägg: 176
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Jönköping

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Algot2003 »

Daniel942 skrev:
Berra skrev: Men vi kan väl bara ta in 1 icke EU spelare till, vi har ju Kyle. Visst var det endast 2 icke EU spelare som man får ta in i ES-lagen?
Åh, kan de inte ha den regeln i NHL också, fast att de inte får ta in mer än 2 Europeér.
Men snälla nån hur gammal är du ? Sluta tjata nu......NHL är världens i särklass bästa liga och självklart vill alla hockeyspelare ta chansen att spela där (de som inte vill och vågar har bara dålig vinnarinställning i mina ögon).

Sen KAN inte alla få plats det är ju ett faktum och det är då DIF ska stå där som ett bättre alternativ jämfört med AHL/KHL eller Schweiz. Jag vill att DIF ledningen har ska skapa ett så gott nätverk och "vi känsla" med de spelare som lämnar oss att de ser DIF som det naturliga och självklara valet om man inte lyckas platsa i NHL.

Att vi sen blir "fuckade" av vissa spelare är en annan sak.....det kommer tyvärr att ske även framöver.

Ang målvaktsfrågan så hoppas jag prioriteringen ligger (om Wesslau sticker) ; 1 Tellan och 2. Daniel Larsson. Tellan är fortfarande inte lastgamla och kan ha många fina säsonger framför sig, en spelare att bygga på sikt kring. Tror tyvärr inte att Danne är sugen på att dra hemåt redan men jag har gärna fel på den punkten :)
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Daniel942 »

Algot2003 skrev:
Daniel942 skrev:
Berra skrev: Men vi kan väl bara ta in 1 icke EU spelare till, vi har ju Kyle. Visst var det endast 2 icke EU spelare som man får ta in i ES-lagen?
Åh, kan de inte ha den regeln i NHL också, fast att de inte får ta in mer än 2 Europeér.
Men snälla nån hur gammal är du ? Sluta tjata nu......NHL är världens i särklass bästa liga och självklart vill alla hockeyspelare ta chansen att spela där (de som inte vill och vågar har bara dålig vinnarinställning i mina ögon).
Jag hade tyckt det var underbart om vi fick behålla våra bra spelare som skapas i ES (och att vi hade förutsättningarna). Då hade man kunna få se på en ishockey som håller otroligt hög nivå, vilket den redan iofs gör idag. Men ett snäpp högre hade vi absolut kommit.
DIF!
rikkard
Inlägg: 1297
Blev medlem: 2007-01-26

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av rikkard »

I min värld är inte Tjärnqvist välkommen tillbaka. En spelare som enbart tänker på vad han själv kan tjäna på varje beslut är inte intressant att ha i ett lag. Han använder oss när han är skadad, men när han är frisk spelar han hellre i Ryssland. Dörren bör för alltid vara stängd. Lillebrodern spelar också förhoppningsvis sin sista säsong i klubben. Det är märkligt hur förbannat svårt vi har att attrahera våra tidigare stjärnor att återvända till laget.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17567
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av SirDIFalot »

rikkard skrev:I min värld är inte Tjärnqvist välkommen tillbaka. En spelare som enbart tänker på vad han själv kan tjäna på varje beslut är inte intressant att ha i ett lag. Han använder oss när han är skadad, men när han är frisk spelar han hellre i Ryssland. Dörren bör för alltid vara stängd. Lillebrodern spelar också förhoppningsvis sin sista säsong i klubben. Det är märkligt hur förbannat svårt vi har att attrahera våra tidigare stjärnor att återvända till laget.
Jag tycker du är extremt hård mot både honom och brodern. De är människor som har en familj att försörja. Livet ut. På en karriär som sträcker sig till typ 35 års ålder. Man måste ändå ha LITE förståelse även om jag tycker att Tjärnqvist SR borde visa att han menar allvar någon gång med att vi är laget i hans hjärta.
Expert.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Daniel942 »

rikkard skrev:I min värld är inte Tjärnqvist välkommen tillbaka. En spelare som enbart tänker på vad han själv kan tjäna på varje beslut är inte intressant att ha i ett lag. Han använder oss när han är skadad, men när han är frisk spelar han hellre i Ryssland. Dörren bör för alltid vara stängd. Lillebrodern spelar också förhoppningsvis sin sista säsong i klubben. Det är märkligt hur förbannat svårt vi har att attrahera våra tidigare stjärnor att återvända till laget.
Hans lillebror gör ju ett förbannat bra jobb, så varför ska dörren vara stängd för honom? Det är faktiskt nästan bara han jag har sett som verkligen går fram och skymmer motståndarnas målvakt riktigt jävla bra!
DIF!
rikkard
Inlägg: 1297
Blev medlem: 2007-01-26

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av rikkard »

"Förbannat bra jobb?" Kan du ärligt säga att han var värd sina 200.000 den gångna säsongen. Han var usel innan skadan och spelade bara ok efter den. För er som tycker att Tjärnqvist och Zigomanis var bra, ska ni komma ihåg vilka spelare vi kan få för de pengarna. Daniel Larsson och Mikael Tellqvist är två av dem. Ställ dem mot varandra och tänk till.
rikkard
Inlägg: 1297
Blev medlem: 2007-01-26

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av rikkard »

Förståelse kan man även ha mot en spelare som Thörnberg i HV som kör över vår målvakt för att skapa en fördel i matchen, men inte SYMPATI! Där har du skillnaden...
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17567
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av SirDIFalot »

Känns som någon blivit utkastad tidigt från en Valborgsfest och är härinne och lackar ur :)
Expert.
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Crashmash »

Återigen, källa på Tjärnqvist's lön den gångna säsongen?

Det enda jag hört om hans lön var i något web-tv inslag från aftonbladet där han sa att han tjänade mindre än han gjorde i Rögle.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17567
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av SirDIFalot »

Crashmash skrev:Återigen, källa på Tjärnqvist's lön den gångna säsongen?

Det enda jag hört om hans lön var i något web-tv inslag från aftonbladet där han sa att han tjänade mindre än han gjorde i Rögle.
Ros hävdar att han tjänat 200 000 kr. Säg vad man vill om Ros och compani. Men luska fram löner och sånt är de väldigt bra på.
Expert.
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Jepe »

Denna tid på året är sjukt spännande men också riktigt jobbig. Just nu verkar det bara finnas massa rykten som tidningarna hugger på som om allt vore klart.

Tjärnqvist sr är inte klar än för KHL enligt Maries blogg.

Djurgården är hetaste alternativet för Tellqvist om han stannar i Europa. (hockeykanalen)

Både Wesslau och Ridderwall är i ena stund helt klart för NHL och i andra inte.

Nisse Ekman.......... ååå vad jag längtar tills han blir presenterad på difhockey.se (hoppas nått så sjukt på detta)

Marcus Nilson, väntar han på besked från Ekman eller avvaktar han så länge som möjligt på bud från NHL.

I övrigt ska man inte vara allt för less på att det inte ramlar in massa kontrakt då det just nu skrivs med dussinlirare, och sånna vill vi inte ha in i laget just nu.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Daniel942 »

rikkard skrev:"Förbannat bra jobb?" Kan du ärligt säga att han var värd sina 200.000 den gångna säsongen. Han var usel innan skadan och spelade bara ok efter den.
Han kommer höja sig.
DIF!
Låst