Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
erik_dif
Inlägg: 151
Blev medlem: 2007-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av erik_dif »

John Norman är nya Krüger. Han kommer ha en grym säsong nästa år.

Linkan - Ekman - Krüger *stånd*

Ölvestad - Nilson - Otto *stånd*
Användarvisningsbild
Bjurre
Inlägg: 1426
Blev medlem: 2008-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Hemligt

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Bjurre »

erik_dif skrev:John Norman är nya Krüger. Han kommer ha en grym säsong nästa år.

Linkan - Ekman - Krüger *stånd*

Ölvestad - Nilson - Otto *stånd*
hehe Norman har ju 49 pinnar på 42 matcher i j20 :D
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
melker
Inlägg: 764
Blev medlem: 2007-11-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av melker »

In med Linkan nu, måste ju gå att lösa på ett vettigt sätt. Många säger att han inte kommer passa in i vårt spelsätt, visst kanske inte är den ideala spelaren men sätt två fartfyllda lirar runt honom så kan Linkan göra sin grej, dvs vara Elitseriens i särklass roligaste spelare att titta på och snitta en pinne per match. In med Linkan!
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7197
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Kan vi nu få Ekman och behålla Mackan ser det onekligen bra ut.

Men skulle möjligheten uppstå där Linkan vill hem ska vi självklart ta den. Ingen av dagens spelare kan luckra upp en box som Linkan. Sedan vore det extra intressant att få se honom i ett offensivt spelande lag som strävar efter att befinna sig i hans favoritzon så ofta och länge som möjligt. Jag köper verkligen inte snacket om att han inte passar in.

Sedan ser vi ut att få en minst lika bra backsida som i år. Kanske något starkare då Tjärna är bättre än Timmy. Samtidigt har Ragge med all tydlighet tappat fart denna säsong (kan bero på alla hans skador).

Sedan väntar jag med spänning över Krugers och Josefssons vara eller inte vara. Dessa två kommer att bli ännu bättre nästa år och det vore stor förlust om någon lämnar.

Det är ännu för tidigt att säga ifall vi blir bättre eller sämre nästa år. Men mycket kommer att avgöras beroende på hur det blir med följande killar:

-Tjärna sr
-Kruger
-Josefsson
- Ekman
-Linkan (tror inte vi värvar Linkan, men lämnar någon av Mackan, Kruger, Josefsson behöver vi få in klasspelare)
-Mackan
-Wesslau, (om han lämnar hoppas jag på Tellan)

Övriga som Tjärna jr, Zigge, Falken, Riddarn är inte lika oersättliga i mina ögon.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av -daniel- »

Självfallet skulle Linkan kunna passa in i lagbygget, men jag tror chansen är minimal att Järlan jagar honom i det här läget.

Däremot så hoppas jag verkligen att ryktena om Ekman stämmer. Blir sjukt besviken annars. Nisse är 110% perfekt för det här laget. Tänk er om Mackan också förlänger; vilken jävla lina man kan dra ihop med Mackan, Otto, Ekman.
Bild
Användarvisningsbild
Skywalker
Inlägg: 239
Blev medlem: 2010-04-11
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Skywalker »

BOMBOM BOUCHARD skrev: -Wesslau, (om han lämnar hoppas jag på Tellan)
Han har ju skrivit på för ett år till :)

Hoppas vi får behålla stora delar av laget, det är ett jävla skönt gäng vi haft i år. Man får önska Ante all lycka också.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Daniel942 »

Skywalker skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev: -Wesslau, (om han lämnar hoppas jag på Tellan)
Han har ju skrivit på för ett år till :)
Men han kan fortfarande lämna för NHL.
DIF!
Användarvisningsbild
Skywalker
Inlägg: 239
Blev medlem: 2010-04-11
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Skywalker »

Daniel942 skrev:
Skywalker skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev: -Wesslau, (om han lämnar hoppas jag på Tellan)
Han har ju skrivit på för ett år till :)
Men han kan fortfarande lämna för NHL.
Jo men jag räknar med att han inte gör det 8)
DIFRobbex
Inlägg: 619
Blev medlem: 2010-03-04

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av DIFRobbex »

Hur ser det ut på målvaktssidan?
Lämnar Riddarn eller blir han kvar? Ser gärna att Tellan kommer istället. Vi behöver en bra målvakt med hög lägstanivå och tyvärr har varken Wesslan eller Riddarn en särskild hög lägstanivå.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2009-10-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Snazzi »

DIFRobbex skrev:Hur ser det ut på målvaktssidan?
Lämnar Riddarn eller blir han kvar? Ser gärna att Tellan kommer istället. Vi behöver en bra målvakt med hög lägstanivå och tyvärr har varken Wesslan eller Riddarn en särskild hög lägstanivå.
Tycker inte varken Wesslau eller Riddarn har en för dålig lägsta nivå. Visst kan det vara någon tabbe här och där, men kollar man målvaktsprocenten från förra säsongen(känns konstigt att säga det) så slutade våra på 2a och 3e plats. Med andra ord, Elitseriens bästa målvaktspar. Dessutom kan du omöjligt ha missat Wesslaus spel i slutspelet.
Tellen är absolut ingen spelare vi behöver i nuläget. Hans lön skulle ta mer än den ger.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Zioun
Inlägg: 75
Blev medlem: 2010-04-19

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Zioun »

Vilka spelare i u20 är aktuella för a-laget nästa säsong?
Man lever bara en gång...
DIFRobbex
Inlägg: 619
Blev medlem: 2010-03-04

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av DIFRobbex »

Snazzi skrev:
DIFRobbex skrev:Hur ser det ut på målvaktssidan?
Lämnar Riddarn eller blir han kvar? Ser gärna att Tellan kommer istället. Vi behöver en bra målvakt med hög lägstanivå och tyvärr har varken Wesslan eller Riddarn en särskild hög lägstanivå.
Tycker inte varken Wesslau eller Riddarn har en för dålig lägsta nivå. Visst kan det vara någon tabbe här och där, men kollar man målvaktsprocenten från förra säsongen(känns konstigt att säga det) så slutade våra på 2a och 3e plats. Med andra ord, Elitseriens bästa målvaktspar. Dessutom kan du omöjligt ha missat Wesslaus spel i slutspelet.
Tellen är absolut ingen spelare vi behöver i nuläget. Hans lön skulle ta mer än den ger.
Sant, men man kan inte leva endast på ett slutspel.
Visst har dom varit bra, men tror ändå Riddarn försvinner. Han vill nog ha mer speltid och eftersom Wesslan stog hela slutspelet (förutom 1), så drar han nog till en annan klubb, där han får stå mera.

Kanske flytta upp en junis målvakt och låta Wesslan vara första keeper?
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av sthlm_dif »

Missade guldet - DIF vill värva Tjärnqvist

"- Vi har en dialog och har pratat om hur en lösning skulle kunna se ut, säger Tjärnqvist. "

En liten fråga till någon som är ganska insatt. Varför väntar klubbarna med att officiellt gå ut med dess nyförvärv/förlängningar? Om allt är klart så finns det ju inget att förlora på det.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av -daniel- »

sthlm_dif skrev: En liten fråga till någon som är ganska insatt. Varför väntar klubbarna med att officiellt gå ut med dess nyförvärv/förlängningar? Om allt är klart så finns det ju inget att förlora på det.
Det är nog så enkelt att klubbarna i allra flesta fall går ut med information så fort ett avtal är påskrivet. Väldigt ofta är klubben & spelarna kanske muntligt överens, men sen krävs den där hyfsat viktiga formella biten att skriva på ett avtal för att det skall vara något värt.

Sen finns det ju också situationer när kanske en spelare fortfarande spelar och med hänsyn till spelaren inte vill gå ut med information innan hans säsong är avklarad....
Bild
rikkard
Inlägg: 1297
Blev medlem: 2007-01-26

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av rikkard »

Jag skulle bli mycket förvånad ifall vi värvade Bremberg. Finns väl ingenting som tyder på det. Verkar mest vara lösa rykten. Jag tycker att vi ska bygga vårt spel kring hårt kämpande spelare, som även när de inte producera, bidrar till spelet. Bremberg är inte en sån kille. Tröttnande på hans eviga jämrande, dåliga plus/minus, skandaluttalanden, usla defensiv och allmänna divalater. Lagmoral kommer att vara nyckelordet även de kommande säsongerna. Vi ska inte likt HV leva på ett fåtal stjärnor. Satsa allt på att signa Nilsson istället. Han är en ledare i både med- och motgång...
Låst