Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
B.I.B.A
Inlägg: 2840
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av B.I.B.A »

DIFDIF skrev:Ekman är en bra värvning, men han är 34 trots allt. Lite tveksam hära..
34 är ingen ålder. Kolla på Falken.
Avgå Jocke.
kaminor
Inlägg: 3262
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av kaminor »

B.I.B.A skrev:
DIFDIF skrev:Ekman är en bra värvning, men han är 34 trots allt. Lite tveksam hära..
34 är ingen ålder. Kolla på Falken.

Mmm, eller - ve och fasa - Davidsson, som är 34 och skrivit typ 5-årskontrakt med HV.
Highwind
Inlägg: 803
Blev medlem: 2007-06-01
Ort: Vasastan

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Highwind »

Man brukar säga att man inte kan lära en gammal hund att sitta.

Vi kan jämföra Krüger och Bremberg.

Krüger är en spelare som är stark vid sargen, har näsa för målet, backcheckar stenhårt, forecheckar, har magiska händer och speluppfattning. Han är en spelare som passar utmärkt i Hardys spelmodell.

Linkan är en spelare som dels kan göra mål och har överlägset bäst händer och speluppfattning i elitserien. Linkan behöver inte vara stark i sargen då hans speluppfattning ser till så att han aldrig hamnar där. Men han forecheckar och backcheckar inte stenhårt.

Den stora frågan är:
Kan Hardy få Linkan (37 år?) att jobba stenhårt framåt och bakåt? Rent fysiskt finns möjligheten. Linkan hade överlägset bäst konditionsvärden när han var i DIF senast. Men mentalt? Är det verkligen möjligt?
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5855
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Daniel942 »

SirDIFalot skrev: Det där tror jag inte ett smack på. Anledningen i år är ju att juniorer utvecklats och Hardys spelsätt fallit väl ut. Trist att det blivit väldigt "inne" att dissa Linkan. Och tror inte han skulle vara en dålig spelare i Hardys spelsätt, bara för att det inte är optimalt för honom. Tror bara vi skulle ha en bättre version av Tim Eriksson i Linkan, snabb, bra på att hålla puck, fast med mycket bättre händer.
Jag dissar inte Linkan, jag skulle bli sjukt glad om han värvades, men det var bara vad jag tror.
DIF!
DIFDIF
Inlägg: 306
Blev medlem: 2009-01-30
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av DIFDIF »

Daniel942 skrev:
SirDIFalot skrev: Det där tror jag inte ett smack på. Anledningen i år är ju att juniorer utvecklats och Hardys spelsätt fallit väl ut. Trist att det blivit väldigt "inne" att dissa Linkan. Och tror inte han skulle vara en dålig spelare i Hardys spelsätt, bara för att det inte är optimalt för honom. Tror bara vi skulle ha en bättre version av Tim Eriksson i Linkan, snabb, bra på att hålla puck, fast med mycket bättre händer.
Jag dissar inte Linkan, jag skulle bli sjukt glad om han värvades, men det var bara vad jag tror.
Själv tycker jag att Tim Eriksson är en utmärkt spelare. duktig att hålla i och behandla pucken och dödar tid rejält i boxplay. Vill verkligen att han skriver på ett långtidskontrakt :)
diffarn1
Inlägg: 543
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Norrköping

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av diffarn1 »

DIFDIF skrev:
Daniel942 skrev:
SirDIFalot skrev: Det där tror jag inte ett smack på. Anledningen i år är ju att juniorer utvecklats och Hardys spelsätt fallit väl ut. Trist att det blivit väldigt "inne" att dissa Linkan. Och tror inte han skulle vara en dålig spelare i Hardys spelsätt, bara för att det inte är optimalt för honom. Tror bara vi skulle ha en bättre version av Tim Eriksson i Linkan, snabb, bra på att hålla puck, fast med mycket bättre händer.
Jag dissar inte Linkan, jag skulle bli sjukt glad om han värvades, men det var bara vad jag tror.
Själv tycker jag att Tim Eriksson är en utmärkt spelare. duktig att hålla i och behandla pucken och dödar tid rejält i boxplay. Vill verkligen att han skriver på ett långtidskontrakt :)
Ja Tim Eriksson syns inte mest men han gör grymt mycket nyttta! Han är viktig.
järnkamin2010
Inlägg: 4
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av järnkamin2010 »

lite inside information kan jag dela med mig av, linkan och tjärnqvist kommer spela med oss nästa säsong.
Kan även berätta för er att nisses lön kommer mestadels att komma från en sponsor som skjutit in stora pengar i klubben till nästa säsong.
nutarvidom
Inlägg: 235
Blev medlem: 2005-06-09
Säsongskort: Ja
Ort: Täby

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av nutarvidom »

järnkamin2010 skrev:lite inside information kan jag dela med mig av, linkan och tjärnqvist kommer spela med oss nästa säsong.
Kan även berätta för er att nisses lön kommer mestadels att komma från en sponsor som skjutit in stora pengar i klubben till nästa säsong.
Då ställer vi det i kontrast till den nyligen länkade intervjun på Maries blogg där Järlefelt påtalar att Linkan inte kommer att spela i DIF nästa år. Vem har rätt?
Janzoo
Inlägg: 1635
Blev medlem: 2010-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Janzoo »

nutarvidom skrev:
järnkamin2010 skrev:lite inside information kan jag dela med mig av, linkan och tjärnqvist kommer spela med oss nästa säsong.
Kan även berätta för er att nisses lön kommer mestadels att komma från en sponsor som skjutit in stora pengar i klubben till nästa säsong.
Då ställer vi det i kontrast till den nyligen länkade intervjun på Maries blogg där Järlefelt påtalar att Linkan inte kommer att spela i DIF nästa år. Vem har rätt?
Förmodligen inte han du citerade, ska vi kalla honom trollet? :roll:
Användarvisningsbild
Bjurre
Inlägg: 1426
Blev medlem: 2008-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Hemligt

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Bjurre »

Janzoo skrev:
nutarvidom skrev:
järnkamin2010 skrev:lite inside information kan jag dela med mig av, linkan och tjärnqvist kommer spela med oss nästa säsong.
Kan även berätta för er att nisses lön kommer mestadels att komma från en sponsor som skjutit in stora pengar i klubben till nästa säsong.
Då ställer vi det i kontrast till den nyligen länkade intervjun på Maries blogg där Järlefelt påtalar att Linkan inte kommer att spela i DIF nästa år. Vem har rätt?
Förmodligen inte han du citerade, ska vi kalla honom trollet? :roll:
Han kan ha rätt om Tjärna iaf
http://www.hockeykanalen.se/1.1612132/2 ... ulle_se_ut
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av android »

Angående Linkan.

Inför säsongen så var ju tanken att DIF skulle vara en riktig Järnkamin. Smälla på allt som rörde sig. Jag tycker att det utvecklades till ett spelande lag, visst har vi en del spelare som tacklades, men vad är det man har hört hela säsongen;
"Vi ska hålla pucken inom laget och skapa långa anfall"

Vem är bättre i elitserien att hålla i pucken i anfallszon än Bremberg?

Med det sagt 'r jag inte säker på att han passar in i övrigt, det fixar nog Hardy och Järlan!
Född till sportchef.
henka83
Inlägg: 468
Blev medlem: 2010-03-25

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av henka83 »

Förra gången "linkan" va här hade han inte lika bra backup i första femman. Nästa år kan det vara Linkan, Ekman och Kruger. Den femman kommer bära oss likt HIVs. Det har varit en ruskigt bra första femma som vi saknat. Nilsson, Ölvestad och Ottosson är en ruggigt bra andra lina. Sen vet ni vad vi har bakom, blir detta sant så vinner vi guld nästa år. :arrow:
DIFRobbex
Inlägg: 619
Blev medlem: 2010-03-04

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av DIFRobbex »

Hoppas det stämmer med Tjärnqvist sr. Skulle vara ruggigt bra med honom på backsidan. Skulle vara perfekt att ha honom bredvid Kyle, som inte är perfekt defensiv.

Sen ser jag hellre att vi flyttar upp någon junis, istället för att värva tex Nordgren.
Dom junisar vi plockat upp hittills, har ju varit helt klart grymma.
Användarvisningsbild
Ritterwand
Inlägg: 664
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Ritterwand »

Kan inte se hur Linkan skulle passa in i laget, men jag antar att DIF i vanlig ordning får rätta munnen efter matsäcken och ta det som bjuds. :|
Användarvisningsbild
Bjurre
Inlägg: 1426
Blev medlem: 2008-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Hemligt

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Bjurre »

Undrar vem av målvakterna som får gå från Saik nu när Jocke Eriksson drog dit
de var inget Dalhberg är klar för modo
Senast redigerad av Bjurre den 2010-04-26 11:51:51, redigerad totalt 2 gång.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Låst