SHL 20/21: Å1 Djurgårdens IF - Frölunda 5/4 - 2021

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Magnutz
Inlägg: 12167
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

SHL 20/21: Å1 Djurgårdens IF - Frölunda 5/4 - 2021

Inlägg av Magnutz »

Donkels-2.0 skrev: 2021-04-05 18:02:38
Magnutz skrev: 2021-04-05 17:58:35
Donkels-2.0 skrev: 2021-04-05 17:54:32
Praetori skrev: 2021-04-05 17:47:16
Harmageddon skrev: 2021-04-05 17:19:30 Nej, men jag gillar inte att du kallar andra klubbar för "clownförening" när vi inte var bättre själv i samma sits vid den tidpunkten när det kommer till sparkandet. Vem vet om vi skulle behållt Robban inför ett eventuellt kvalserie. Det kan ingen veta såklart.
Om andra klubbar vill sparka sina tränare, sportchefer, VD, etc so be it.

Däremot så saknar jag Jenny och den resan hon var med på för DIF:s resa. Tror att hon var en otroligt viktig pusselbit i det stora hela också.
Fast det är många föreningar som gått igenom samma stålbad som DIF och andra föreningar de senaste åren eller som lärt sig något av deras resor från den icke-proffesionella "föreningshockeyn" som rådde under 60-90-talet till varumärkeshockeyn som råder idag.

Det ÄR clownmässigt att agera som Brynäs gjort när det finns så många facit på hur en SHL förening inte skall fungera.

Eller tycker du att DIF borde agerat mer med "hjärta" och "supporterperspektiv" och kickat Robban&Co i December, eller kanske ännu hellre nu inför slutspelet?
Ja nu är det försent att agera men man borde agerat under säsongen går inte som Jocke varenda gång frågan kommit upp varför vi spelat med noll spelvision och intensitet dra upp Josefsonkortet - riktigt lamt av honom att ALDIG kunna tillstå att värvningsarbetet dom två senaste säsongerna gått från bad till worse och som lök på laxen ha en coach vars enda spelmodell är "framåtlutad djurgårdshockey" vad det nu är
Vi kan väl slå fast att spelmodell och vision inte ägs av Robert? Vi kan väl vara ense om att det är sportcheferna som byggt/bygger den spelidé och den vision tränarna SKA agera efter? Det vore fint. Det blir enklare att skriva kloka saker då.
Men att ha en helt avslagen coach har ju inte gjort saken bättre en coach som redan innan säsongen gav signaler om uppgivenhet - nä jag kommer i varje fall inte sakna honom
Så kan det ju vara, så har det nog varit. Nu får vi se vem som tar över och om jag får som jag vill står Falken i båset 21/22. Och blir det så så hoppas jag att han får rätt förutsättningar att lyckas.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Harmageddon
Inlägg: 1245
Blev medlem: 2016-02-24

SHL 20/21: Å1 Djurgårdens IF - Frölunda 5/4 - 2021

Inlägg av Harmageddon »

DRC skrev: 2021-04-05 18:02:58
Praetori skrev: 2021-04-05 17:47:16
Harmageddon skrev: 2021-04-05 17:19:30 Nej, men jag gillar inte att du kallar andra klubbar för "clownförening" när vi inte var bättre själv i samma sits vid den tidpunkten när det kommer till sparkandet. Vem vet om vi skulle behållt Robban inför ett eventuellt kvalserie. Det kan ingen veta såklart.
Om andra klubbar vill sparka sina tränare, sportchefer, VD, etc so be it.

Däremot så saknar jag Jenny och den resan hon var med på för DIF:s resa. Tror att hon var en otroligt viktig pusselbit i det stora hela också.
Fast det är många föreningar som gått igenom samma stålbad som DIF och andra föreningar de senaste åren eller som lärt sig något av deras resor från den icke-proffesionella "föreningshockeyn" som rådde under 60-90-talet till varumärkeshockeyn som råder idag.

Det ÄR clownmässigt att agera som Brynäs gjort när det finns så många facit på hur en SHL förening inte skall fungera.

Eller tycker du att DIF borde agerat mer med "hjärta" och "supporterperspektiv" och kickat Robban&Co i December, eller kanske ännu hellre nu inför slutspelet?
Kanske svårt för dig att se von Oben, men med facit i hand kunde det nog inte gått så mycket sämre än det gått om RO åkt redan i februari.
När DIF radade upp alla förluster och speciellt på hemmaplan så ville jag ha honom bort. Speciellt då han ältade samma sak om och om igen under intervjuerna. Sen hände det där med Jocke uttalande som kan ha suttit kvar hos tränarna och resten av spelarna.
Men droppen var efter avslutningsmatchen i grundserien då han bokstavligen beskriver något som är sjukt. Om man säger sådär ska man självmant lämna över manteln till någon annan. Ger man inte 100% så ska man inte vara kvar för att få lönechecken till sitt bankkonto.

Det såg vi tydligt idag då man presterade nada i tredje perioden. Man får PP när det är fyra min kvar och man tar inte ens någon TO
Du kommer säkert säga att, man brukar sällan ta TO så tidigt utan kanske när det är 1:30-2:00 kvar av perioden. Men detta har vi sett gång på gång under säsongen också. Han är väldigt saktfärdig och speciellt under januari-mars.
Hans agerande påverkar ju laget såklart. Detta är något som Jocke skulle sett också under perioden.

Med det sagt är det tveksamt om det hade räckt till. Känns som Frölunda är numret för stora för oss så det kvittar egentligen.
Vill egentligen att säsongen ska vara över så man kan ta nya tag inför kommande säsong ist.
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2287
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

SHL 20/21: Å1 Djurgårdens IF - Frölunda 5/4 - 2021

Inlägg av Buford »

Vi klev in i detta med 5st 3-poängare på de 27 senaste matcherna eller nåt sånt, så egentligen borde man inte vara upprörd, förbannad, självmordsbenägen, besviken osv... Men man är Djurgårdare och DIF rör upp en jävla massa känslor.

Förövrigt tycker jag att Robban borde stanna hemma och packa färdigt på onsdag. Det kanske funkar som en mental morot eller nåt för spelarna, släpp dom fria!
Praetori
Inlägg: 13544
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

SHL 20/21: Å1 Djurgårdens IF - Frölunda 5/4 - 2021

Inlägg av Praetori »

DRC skrev: 2021-04-05 18:02:58 Kanske svårt för dig att se von Oben, men med facit i hand kunde det nog inte gått så mycket sämre än det gått om RO åkt redan i februari.
Ganska knepigt att uttala med facit i hand. Vi kanske hade lirat kval mot HV om vi gjort en "clubben" eller "HV" under resans gång om vi gjort annorlunda.

Det enda man kan säga är att vi underpresterat med tanke på målsättningen och överpresterat sett till hur "experterna" tippade oss.

Vi torskade första matchen mot de regerande Svenska Mästarna utan att skämma ut oss. Om man vill vinkla det till att Jocke och ledningen är klappusel får man gärna underbygga dylikt påstående med en hygglig analys.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
DRC
Inlägg: 1106
Blev medlem: 2009-03-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

SHL 20/21: Å1 Djurgårdens IF - Frölunda 5/4 - 2021

Inlägg av DRC »

Praetori skrev: 2021-04-05 18:29:51
DRC skrev: 2021-04-05 18:02:58 Kanske svårt för dig att se von Oben, men med facit i hand kunde det nog inte gått så mycket sämre än det gått om RO åkt redan i februari.
Ganska knepigt att uttala med facit i hand. Vi kanske hade lirat kval mot HV om vi gjort en "clubben" eller "HV" under resans gång om vi gjort annorlunda.

Det enda man kan säga är att vi underpresterat med tanke på målsättningen och överpresterat sett till hur "experterna" tippade oss.

Vi torskade första matchen mot de regerande Svenska Mästarna utan att skämma ut oss. Om man vill vinkla det till att Jocke och ledningen är klappusel får man gärna underbygga dylikt påstående med en hygglig analys.
Vänta lite nu. 5 av 27 jävla treor. Det kunde inte gått värre och det var hela poängen med inlägget.
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

SHL 20/21: Å1 Djurgårdens IF - Frölunda 5/4 - 2021

Inlägg av Donkels-2.0 »

DRC skrev: 2021-04-05 18:36:17
Praetori skrev: 2021-04-05 18:29:51
DRC skrev: 2021-04-05 18:02:58 Kanske svårt för dig att se von Oben, men med facit i hand kunde det nog inte gått så mycket sämre än det gått om RO åkt redan i februari.
Ganska knepigt att uttala med facit i hand. Vi kanske hade lirat kval mot HV om vi gjort en "clubben" eller "HV" under resans gång om vi gjort annorlunda.

Det enda man kan säga är att vi underpresterat med tanke på målsättningen och överpresterat sett till hur "experterna" tippade oss.

Vi torskade första matchen mot de regerande Svenska Mästarna utan att skämma ut oss. Om man vill vinkla det till att Jocke och ledningen är klappusel får man gärna underbygga dylikt påstående med en hygglig analys.
Vänta lite nu. 5 av 27 jävla treor. Det kunde inte gått värre och det var hela poängen med inlägget.
Exakt så, det är ett fruktansvärt uselt facit och borde naturligtvis renderat i nån action från Jocke men men huvudsaken nu är att vi slipper den "framåtlutande hockeyn" nästa år
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2287
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

SHL 20/21: Å1 Djurgårdens IF - Frölunda 5/4 - 2021

Inlägg av Buford »

Harmageddon skrev: 2021-04-05 18:19:45 Det såg vi tydligt idag då man presterade nada i tredje perioden. Man får PP när det är fyra min kvar och man tar inte ens någon TO
Du kommer säkert säga att, man brukar sällan ta TO så tidigt utan kanske när det är 1:30-2:00 kvar av perioden.
Eller så gör man som gamle Hardy... DIF leder med 3-0 i period 1, Modo gör 3-1 efter två svaga DIF-byten vilket resulterar i att Hardy tar TO. DIF vinner med 7-2 på bortaplan.
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

SHL 20/21: Å1 Djurgårdens IF - Frölunda 5/4 - 2021

Inlägg av Donkels-2.0 »

Buford skrev: 2021-04-05 18:46:52
Harmageddon skrev: 2021-04-05 18:19:45 Det såg vi tydligt idag då man presterade nada i tredje perioden. Man får PP när det är fyra min kvar och man tar inte ens någon TO
Du kommer säkert säga att, man brukar sällan ta TO så tidigt utan kanske när det är 1:30-2:00 kvar av perioden.
Eller så gör man som gamle Hardy... DIF leder med 3-0 i period 1, Modo gör 3-1 efter två svaga DIF-byten vilket resulterar i att Hardy tar TO. DIF vinner med 7-2 på bortaplan.
Dicken kan agera spelande coach på onsdag - Olsson, Musse och Bemström kan stanna hemma
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
Rudi
Inlägg: 635
Blev medlem: 2012-07-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

SHL 20/21: Å1 Djurgårdens IF - Frölunda 5/4 - 2021

Inlägg av Rudi »

Men det är väl föreningen som vill spela en ”framåtlutad” hockey, inte Musse och Robban. Så sannolikt kommer de där orden bara uttalas av någon annan.
mb81
Inlägg: 8649
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

SHL 20/21: Å1 Djurgårdens IF - Frölunda 5/4 - 2021

Inlägg av mb81 »

Rudi skrev: 2021-04-05 18:52:43 Men det är väl föreningen som vill spela en ”framåtlutad” hockey, inte Musse och Robban. Så sannolikt kommer de där orden bara uttalas av någon annan.
Man rekryterar en tränare som passar med spelidén. Det var väl största anledningen till att Säcken fick gå och Robban kom in. Vi spelade dessutom riktigt dåligt idag när vi övergav idén om att spela "framåtlutat" och bara slog massa sarg ut.
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

SHL 20/21: Å1 Djurgårdens IF - Frölunda 5/4 - 2021

Inlägg av Donkels-2.0 »

mb81 skrev: 2021-04-05 19:05:21
Rudi skrev: 2021-04-05 18:52:43 Men det är väl föreningen som vill spela en ”framåtlutad” hockey, inte Musse och Robban. Så sannolikt kommer de där orden bara uttalas av någon annan.
Man rekryterar en tränare som passar med spelidén. Det var väl största anledningen till att Säcken fick gå och Robban kom in. Vi spelade dessutom riktigt dåligt idag när vi övergav idén om att spela "framåtlutat" och bara slog massa sarg ut.
...och du menar att "framåtlutat" varit ett framgångsrecept lately...
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
Harmageddon
Inlägg: 1245
Blev medlem: 2016-02-24

SHL 20/21: Å1 Djurgårdens IF - Frölunda 5/4 - 2021

Inlägg av Harmageddon »

Donkels-2.0 skrev: 2021-04-05 18:49:06
Buford skrev: 2021-04-05 18:46:52
Harmageddon skrev: 2021-04-05 18:19:45 Det såg vi tydligt idag då man presterade nada i tredje perioden. Man får PP när det är fyra min kvar och man tar inte ens någon TO
Du kommer säkert säga att, man brukar sällan ta TO så tidigt utan kanske när det är 1:30-2:00 kvar av perioden.
Eller så gör man som gamle Hardy... DIF leder med 3-0 i period 1, Modo gör 3-1 efter två svaga DIF-byten vilket resulterar i att Hardy tar TO. DIF vinner med 7-2 på bortaplan.
Dicken kan agera spelande coach på onsdag - Olsson, Musse och Bemström kan stanna hemma
Exakt! Sån coachning gillar jag och Robban gjorde det tidigare under säsongen mot Brynäs i höstas(då man faktiskt plockade poäng). Totalt utspelade första tio och sen var den magiska slutminuten i första perioden. Visst det kanske inte alltid funkar så men då agerade Robban annorlunda och någon typ av signaler skickades till spelarna. Någon form av tro och i ​matchen tog Robban TO och det var en av dem få gångerna under säsongen.

Kort o gott är jag nöjd över fysiska spelet och till viss mån krigarinställningen hos DIF spelarna. Samtidigt vore det illa om man inte plockade fram det i en slutspelsmatch. Men Robban får ett stort minus ikväll över sin prestation, både förberedelserna innan och under match. Aja...

Ja, helt klart väcker DIF känslor och alla tycker olika.
Användarvisningsbild
DRC
Inlägg: 1106
Blev medlem: 2009-03-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

SHL 20/21: Å1 Djurgårdens IF - Frölunda 5/4 - 2021

Inlägg av DRC »

Harmageddon skrev: 2021-04-05 19:13:56
Donkels-2.0 skrev: 2021-04-05 18:49:06
Buford skrev: 2021-04-05 18:46:52
Harmageddon skrev: 2021-04-05 18:19:45 Det såg vi tydligt idag då man presterade nada i tredje perioden. Man får PP när det är fyra min kvar och man tar inte ens någon TO
Du kommer säkert säga att, man brukar sällan ta TO så tidigt utan kanske när det är 1:30-2:00 kvar av perioden.
Eller så gör man som gamle Hardy... DIF leder med 3-0 i period 1, Modo gör 3-1 efter två svaga DIF-byten vilket resulterar i att Hardy tar TO. DIF vinner med 7-2 på bortaplan.
Dicken kan agera spelande coach på onsdag - Olsson, Musse och Bemström kan stanna hemma
Exakt! Sån coachning gillar jag och Robban gjorde det tidigare under säsongen mot Brynäs i höstas(då man faktiskt plockade poäng). Totalt utspelade första tio och sen var den magiska slutminuten i första perioden. Visst det kanske inte alltid funkar så men då agerade Robban annorlunda och någon typ av signaler skickades till spelarna. Någon form av tro och i ​matchen tog Robban TO och det var en av dem få gångerna under säsongen.

Kort o gott är jag nöjd över fysiska spelet och till viss mån krigarinställningen hos DIF spelarna. Samtidigt vore det illa om man inte plockade fram det i en slutspelsmatch. Men Robban får ett stort minus ikväll över sin prestation, både förberedelserna innan och under match. Aja...

Ja, helt klart väcker DIF känslor och alla tycker olika.
Jämför med coachningen innan Ohlsson gav upp. Premiären HV borta 17/18 när hårtorken gick tex. Han har bara helt tappat det sen dess.
Praetori
Inlägg: 13544
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

SHL 20/21: Å1 Djurgårdens IF - Frölunda 5/4 - 2021

Inlägg av Praetori »

DRC skrev: 2021-04-05 18:36:17
Praetori skrev: 2021-04-05 18:29:51
DRC skrev: 2021-04-05 18:02:58 Kanske svårt för dig att se von Oben, men med facit i hand kunde det nog inte gått så mycket sämre än det gått om RO åkt redan i februari.
Ganska knepigt att uttala med facit i hand. Vi kanske hade lirat kval mot HV om vi gjort en "clubben" eller "HV" under resans gång om vi gjort annorlunda.

Det enda man kan säga är att vi underpresterat med tanke på målsättningen och överpresterat sett till hur "experterna" tippade oss.

Vi torskade första matchen mot de regerande Svenska Mästarna utan att skämma ut oss. Om man vill vinkla det till att Jocke och ledningen är klappusel får man gärna underbygga dylikt påstående med en hygglig analys.
Vänta lite nu. 5 av 27 jävla treor. Det kunde inte gått värre och det var hela poängen med inlägget.
Ja det är väl som det brukar vara, jäkligt mycket lättare att göra slutledningar med facit i hand.
Folk var helt Övertygade om Kval och då skulle det vara lätt att sitta med facit i hand och säga hur fel det var.

Vi har ingen aning om hur det sett ut om vi agerat annorlunda i November, eller Januari, eller Augusti, eller igår för den delen. Kanske hade Brynäs tagit 5 raka. Eller HV.

Jag är inte "nöjd" men det kunde varit jävligt mycket värre, med facit i hand.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
BigJ
Inlägg: 2210
Blev medlem: 2014-01-16

SHL 20/21: Å1 Djurgårdens IF - Frölunda 5/4 - 2021

Inlägg av BigJ »

Rudi skrev: 2021-04-05 18:52:43 Men det är väl föreningen som vill spela en ”framåtlutad” hockey, inte Musse och Robban. Så sannolikt kommer de där orden bara uttalas av någon annan.
Jag tror att du har rätt, har själv ändrat mig från att tycka att det stora felet sitter hos Robban, även om jag fortfarande inte tycker att han är ngn vidare matchcoach, till att problemet ligger mer hos sportchefen. Att inte Robban och JE kom överens, även om föreningen ville det (JE:s ord) tyder på att ngt inte är som det ska. Känns heller inte som att spelarna ställer upp som de borde om allt var ok.
Skriv svar