SHL 20/21: Djurgårdens IF - Färjestad 27/3 - 2021

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
mb81
Inlägg: 8649
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

SHL 20/21: Djurgårdens IF - Färjestad 27/3 - 2021

Inlägg av mb81 »

Vattendelare.
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

SHL 20/21: Djurgårdens IF - Färjestad 27/3 - 2021

Inlägg av Praetori »

mb81 skrev: 2021-03-26 14:55:50Vattendelare.
Teoretiskt sett kan det vara sista matchen på säsongen.
Jag är nöjd om vi vinner sista matchen på säsongen..... 8)
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Frankie
Inlägg: 895
Blev medlem: 2018-02-16

SHL 20/21: Djurgårdens IF - Färjestad 27/3 - 2021

Inlägg av Frankie »

Praetori skrev: 2021-03-26 15:34:38
mb81 skrev: 2021-03-26 14:55:50Vattendelare.
Teoretiskt sett kan det vara sista matchen på säsongen.
Jag är nöjd om vi vinner sista matchen på säsongen..... 8)
Något som är 100% säkert är att det är sista grundspelsmatchen.

"Show us some Dick" Var fan gömde han sig förra matchen?
Prestera eller ta Pension FFS!
mb81
Inlägg: 8649
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

SHL 20/21: Djurgårdens IF - Färjestad 27/3 - 2021

Inlägg av mb81 »

Praetori skrev: 2021-03-26 15:34:38
mb81 skrev: 2021-03-26 14:55:50Vattendelare.
Teoretiskt sett kan det vara sista matchen på säsongen.
Jag är nöjd om vi vinner sista matchen på säsongen..... 8)
SM-guld alltså!
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

SHL 20/21: Djurgårdens IF - Färjestad 27/3 - 2021

Inlägg av Praetori »

mb81 skrev: 2021-03-26 15:41:36
Praetori skrev: 2021-03-26 15:34:38
mb81 skrev: 2021-03-26 14:55:50Vattendelare.
Teoretiskt sett kan det vara sista matchen på säsongen.
Jag är nöjd om vi vinner sista matchen på säsongen..... 8)
SM-guld alltså!
Ja det faller ju naturligt om man slutför den logiska kedjan ja... 8)
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7032
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

SHL 20/21: Djurgårdens IF - Färjestad 27/3 - 2021

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Högström hade +2 och ett ass i senaste torsken hemma. En del ville ha honom bänkad i den matchen, inte minst för att han tjänar så mycket.
Gäller väl att fler tar rygg på Jeppe -2 eftersom hans betydligt lägre lön kompenserar hans markeringsmissar. :wink:

Nej men allvarligt, nu måste Axelsson visa att han ska ha kontrakt nästa år. Hank kanske gör sin sista match i DIF, laget kan väl spela för honom, det är han värd.
Ska bli kul att se om Robban kan få laget att spela desperat. Har annars sett ut som om de har gett upp på honom.
Vill se Bjerselius starta imorgon. Holtz eller Andersson kan börja vila. Blir väl Andersson som vilar eftersom Holtz är Holtz.


Annars då? Bara vinn. Räcker så. :D
Användarvisningsbild
Harmageddon
Inlägg: 1245
Blev medlem: 2016-02-24

SHL 20/21: Djurgårdens IF - Färjestad 27/3 - 2021

Inlägg av Harmageddon »

Kort o gott ska alla steppa upp imorgon, inte enskilda spelare i DIF. Imorgon vill jag se ett lag som förtjänar att bära DIF dressen. Annars kan man lika gärna stanna hemma och kolla på Cmore om ändå inte vill tillföra något vettigt.

Om Robban säger att spelarna inte är motiverade och framåtlutade efter slutsignalen så kan du lika gärna stanna hemma du också.

Nu är det slut på duttande, tycka synd om oss själva o gråta ut gång på gång efter matcherna.

Imorgon kan man faktiskt coacha Robban. Mao bänka, gå på färre kedjor och skicka upp spelarna på läktarn om de inte presterar. Imorgon ska man förtjäna istid, inte gå på gamla meriter el. om man tror att det finns potential att spelaren kan växa om 2-3 säsonger.
Edit. Våga kasta om i kedjorna också, i alla spelformer om det ser ut som det alltid gör under matcherna. Fortsätt inte på samma trasiga hjul som inte funkar

Med det sagt, nu går vi för tre poäng. Finns inget annat i min värld!
#10
Inlägg: 13063
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

SHL 20/21: Djurgårdens IF - Färjestad 27/3 - 2021

Inlägg av #10 »

Harmageddon skrev: 2021-03-26 23:15:16 Kort o gott ska alla steppa upp imorgon, inte enskilda spelare i DIF. Imorgon vill jag se ett lag som förtjänar att bära DIF dressen. Annars kan man lika gärna stanna hemma och kolla på Cmore om ändå inte vill tillföra något vettigt.

Om Robban säger att spelarna inte är motiverade och framåtlutade efter slutsignalen så kan du lika gärna stanna hemma du också.

Nu är det slut på duttande, tycka synd om oss själva o gråta ut gång på gång efter matcherna.

Imorgon kan man faktiskt coacha Robban. Mao bänka, gå på färre kedjor och skicka upp spelarna på läktarn om de inte presterar. Imorgon ska man förtjäna istid, inte gå på gamla meriter el. om man tror att det finns potential att spelaren kan växa om 2-3 säsonger.
Edit. Våga kasta om i kedjorna också, i alla spelformer om det ser ut som det alltid gör under matcherna. Fortsätt inte på samma trasiga hjul som inte funkar

Med det sagt, nu går vi för tre poäng. Finns inget annat i min värld!
Diffens (Robbans) motto: Alla måste få spela lika mycket, annars blir det orättvist
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 7941
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

SHL 20/21: Djurgårdens IF - Färjestad 27/3 - 2021

Inlägg av Mattias_87 »

Skulle verkligen vara kul att gå in i en bäst av tre serie mot Frölunda som rejäla underdogs. Och sedan kunna vara ännu större underdogs mot seriesegraren.

Helt utan hopp egentligen och bara hoppas på en skräll där jag inte skulle bli ett dugg besviken om vi förlorar eftersom det vore konstigt annars.
Avskaffa tre mot tre.
williams
Inlägg: 1267
Blev medlem: 2014-09-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

SHL 20/21: Djurgårdens IF - Färjestad 27/3 - 2021

Inlägg av williams »

#10 skrev: 2021-03-27 09:25:35
Harmageddon skrev: 2021-03-26 23:15:16 Kort o gott ska alla steppa upp imorgon, inte enskilda spelare i DIF. Imorgon vill jag se ett lag som förtjänar att bära DIF dressen. Annars kan man lika gärna stanna hemma och kolla på Cmore om ändå inte vill tillföra något vettigt.

Om Robban säger att spelarna inte är motiverade och framåtlutade efter slutsignalen så kan du lika gärna stanna hemma du också.

Nu är det slut på duttande, tycka synd om oss själva o gråta ut gång på gång efter matcherna.

Imorgon kan man faktiskt coacha Robban. Mao bänka, gå på färre kedjor och skicka upp spelarna på läktarn om de inte presterar. Imorgon ska man förtjäna istid, inte gå på gamla meriter el. om man tror att det finns potential att spelaren kan växa om 2-3 säsonger.
Edit. Våga kasta om i kedjorna också, i alla spelformer om det ser ut som det alltid gör under matcherna. Fortsätt inte på samma trasiga hjul som inte funkar

Med det sagt, nu går vi för tre poäng. Finns inget annat i min värld!
Diffens (Robbans) motto: Alla måste få spela lika mycket, annars blir det orättvist
Och inte ändra för mkt, för då fallerar allt.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11816
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

SHL 20/21: Djurgårdens IF - Färjestad 27/3 - 2021

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

DIF:s flata beteende under merparten av de 52 omgångarna har till sist satt sig i mig

Kan inte minnas att jag brytt mig så lite inför en avgörande match, som vid vinst högst troligt innebär slutspel
Likgiltighet tror jag det stavas

DIF-FBK 1-3
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Frankie
Inlägg: 895
Blev medlem: 2018-02-16

SHL 20/21: Djurgårdens IF - Färjestad 27/3 - 2021

Inlägg av Frankie »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-03-26 20:32:58 Högström hade +2 och ett ass i senaste torsken hemma. En del ville ha honom bänkad i den matchen, inte minst för att han tjänar så mycket.
Gäller väl att fler tar rygg på Jeppe -2 eftersom hans betydligt lägre lön kompenserar hans markeringsmissar. :wink:

Nej men allvarligt, nu måste Axelsson visa att han ska ha kontrakt nästa år. Hank kanske gör sin sista match i DIF, laget kan väl spela för honom, det är han värd.
Ska bli kul att se om Robban kan få laget att spela desperat. Har annars sett ut som om de har gett upp på honom.
Vill se Bjerselius starta imorgon. Holtz eller Andersson kan börja vila. Blir väl Andersson som vilar eftersom Holtz är Holtz.


Annars då? Bara vinn. Räcker så. :D
Var det inte att folk ville ha Högström bänkad för spelvändningarna han orsakade? Om man är snabb till båset kan man väl manipulera +/- statistiken rätt bra. ;)
Men ja inte riktigt Högströms säsong ändå men hoppas han kommer tillbaks till nivån han hade före NHL-svängen och att det blir någon säsong till i föreningen.

Om Axelsson skall ha kontrakt nästa säsong så skall han väl fan vara med på försäsong med så DIF har snorkoll på hans rehabträning och allt runt det om han inte kan vara med fullt ut om kroppen är bräcklig. Funkar inte med att lalla lite beachtennis och tro man skall platsa i högstaligan, då kan vi ju lika gärna låta Linkan träna en månad och ta in honom som "spets" med.

Min åsikt: Hellre Hank än Dick nästa säsong! Kan faktiskt inte minnas någonting bra som Dicken har gjort denna säsong varken i det producerande eller provocerande.
Senast redigerad av Frankie den 2021-03-27 11:30:16, redigerad totalt 2 gång.
williams
Inlägg: 1267
Blev medlem: 2014-09-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

SHL 20/21: Djurgårdens IF - Färjestad 27/3 - 2021

Inlägg av williams »

Frankie skrev: 2021-03-27 11:13:25
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-03-26 20:32:58 Högström hade +2 och ett ass i senaste torsken hemma. En del ville ha honom bänkad i den matchen, inte minst för att han tjänar så mycket.
Gäller väl att fler tar rygg på Jeppe -2 eftersom hans betydligt lägre lön kompenserar hans markeringsmissar. :wink:

Nej men allvarligt, nu måste Axelsson visa att han ska ha kontrakt nästa år. Hank kanske gör sin sista match i DIF, laget kan väl spela för honom, det är han värd.
Ska bli kul att se om Robban kan få laget att spela desperat. Har annars sett ut som om de har gett upp på honom.
Vill se Bjerselius starta imorgon. Holtz eller Andersson kan börja vila. Blir väl Andersson som vilar eftersom Holtz är Holtz.


Annars då? Bara vinn. Räcker så. :D
Om Axelsson skall ha kontrakt nästa säsong så skall han väl fan vara med på försäsong med så DIF har snorkoll på hans rehabträning och allt runt det om han inte kan vara med fullt ut om kroppen är bräcklig. Funkar inte med att lalla lite beachtennis och tro man skall platsa i högstaligan, då kan vi ju lika gärna låta Linkan träna en månad och ta in honom som "spets" med.

Min åsikt: Hellre Hank än Dick nästa säsong! Kan faktiskt inte minnas någonting bra som Dicken har gjort denna säsong varken i det producerande eller provocerande.
Tror det var DIFs val att Dicks kontrakt började senare. Inte optimalt.
daaviid
Inlägg: 4043
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

SHL 20/21: Djurgårdens IF - Färjestad 27/3 - 2021

Inlägg av daaviid »

Det är ju faktiskt en liten smärre skandal att vissa lag har kunnat mygla sig till en covid situation och därmed kan spela på resultat i sina sista matcher. De två sista omgångarna ska spelas samtidigt med samtliga lag. Men tyvärr var väl det en omöjlighet att genomföra denna "sjuka" säsong.

Matchen då.. en förlust.. 1-3 kanske.

Men jag hoppas ju på en 3-2 vinst eller liknande.
Användarvisningsbild
Hepsnastian
Inlägg: 540
Blev medlem: 2012-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sollentuna

SHL 20/21: Djurgårdens IF - Färjestad 27/3 - 2021

Inlägg av Hepsnastian »

Ingen 21a idag heller :roll:
Skriv svar