SHL 20/21: Djurgårdens IF - Brynäs 18/3 - 2021 OBS! 18:00

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
mb81
Inlägg: 8649
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

SHL 20/21: Djurgårdens IF - Brynäs 18/3 - 2021 OBS! 18:00

Inlägg av mb81 »

Då kör vi!
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

SHL 20/21: Djurgårdens IF - Brynäs 18/3 - 2021 OBS! 18:00

Inlägg av Praetori »

Brynäs var inte direkt bra mot ett klappuselt Örebro. Men de har fin spets som definitivt kan straffa oss flera gånger om om vi dräller eller inte spelar ordentligt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 7941
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

SHL 20/21: Djurgårdens IF - Brynäs 18/3 - 2021 OBS! 18:00

Inlägg av Mattias_87 »

Ja så är det. Brynäs är inget bra lag, men dom har en del jäkla bra målskyttar som tar tillvara på sina chanser.

Nyckeln i denna match: Så få utvisningar som möjligt.
Avskaffa tre mot tre.
AlltidoavsettDIF
Inlägg: 937
Blev medlem: 2017-07-27
Medlem: Ja, vanlig medlem

SHL 20/21: Djurgårdens IF - Brynäs 18/3 - 2021 OBS! 18:00

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

Basse verkar vara helt 100, jäkligt viktigt. Skönt att bli av med Haga där också, snacka om alibispelare. Wandell förhoppningsvis tillbaka i 4e kedjan.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4742
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

SHL 20/21: Djurgårdens IF - Brynäs 18/3 - 2021 OBS! 18:00

Inlägg av diftobbe89 »

Positivt att Strandberg är tillbaka såklart, jag har honom hellre på isen än utanför men jag kommer nog aldrig riktigt se storheten i honom som vissa andra verkar göra, jag tror inte hans närvaro förändrar så jättemycket.
Spela fult
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11816
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

SHL 20/21: Djurgårdens IF - Brynäs 18/3 - 2021 OBS! 18:00

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

diftobbe89 skrev: 2021-03-17 05:14:11 Positivt att Strandberg är tillbaka såklart, jag har honom hellre på isen än utanför men jag kommer nog aldrig riktigt se storheten i honom som vissa andra verkar göra, jag tror inte hans närvaro förändrar så jättemycket.
Nej, framförallt med tanke på hans matchovana, inte ens sjukt bra spelare går in och levererar direkt.
Strandberg är "bara" bra när han är som bäst
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

SHL 20/21: Djurgårdens IF - Brynäs 18/3 - 2021 OBS! 18:00

Inlägg av Donkels-2.0 »

Lee Harvey Oswald skrev: 2021-03-17 12:24:26
diftobbe89 skrev: 2021-03-17 05:14:11 Positivt att Strandberg är tillbaka såklart, jag har honom hellre på isen än utanför men jag kommer nog aldrig riktigt se storheten i honom som vissa andra verkar göra, jag tror inte hans närvaro förändrar så jättemycket.
Nej, framförallt med tanke på hans matchovana, inte ens sjukt bra spelare går in och levererar direkt.
Strandberg är "bara" bra när han är som bäst
Dock är han sjukt mycket viktigare än en viss "superjunior" för det här laget
Ceterum censeo Solna esse delendam
BigJ
Inlägg: 2210
Blev medlem: 2014-01-16

SHL 20/21: Djurgårdens IF - Brynäs 18/3 - 2021 OBS! 18:00

Inlägg av BigJ »

Undrar hur man formerar kedjorna när Strandberg är tillbaka, tycker Strandberg och Bergfors varit ganska anonyma då man inte haft Dick i den kedjan.

Hoppas verkligen laget nu steppar upp och vinner denna så behöver vi inte prata kval mer sen. Rädd för att det blir torsk dock.
Manijock
Inlägg: 7614
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

SHL 20/21: Djurgårdens IF - Brynäs 18/3 - 2021 OBS! 18:00

Inlägg av Manijock »

Önskar:

Axelsson - Strandberg - Bergfors
Eklund - Stoa - Rahkshani
Ågren - Östman - Holtz
Hank - Wandell - Andersson
Haga

Är Holtz lika blek som vanligt kan Haga ta hans plats.
Användarvisningsbild
Harmageddon
Inlägg: 1245
Blev medlem: 2016-02-24

SHL 20/21: Djurgårdens IF - Brynäs 18/3 - 2021 OBS! 18:00

Inlägg av Harmageddon »

Hela tränarstaben i Rangers isolerades pga corona innan nattens möte. Man tog in andra ledare från farmarlaget och då krossade Rangers sina motståndare med 9-0.
Behöver man köra samma sak hos DIF också?

Nu vill jag se skärpning från hela DIF laget inklusive ledarna och presterar inte någon(gäller dig också Robban) under första och andra perioden ska hårtorken fram.

Kan man inte tagga till ikväll så har man verkligen ingenting i ett slutspel att göra. Visst det kanske finns möjlighet att ta poäng och klara sig i de två återstående men se till att sätta oss i förarsätet redan ikväll ist.
Hur många chanser behöver DIF på sig för att ta trepoäng?

Ikväll är det poäng som räknas, sen skiter jag om Ekberg tvingas slänga sig och offra några tänder. Nu vill jag se ett hungrigt, blodigt och offrande DIF som spelar för skölden!
Grabben från Söder
Inlägg: 1772
Blev medlem: 2016-07-19
Ort: Göteborg

SHL 20/21: Djurgårdens IF - Brynäs 18/3 - 2021 OBS! 18:00

Inlägg av Grabben från Söder »

Manijock skrev: 2021-03-17 20:16:33 Önskar:

Axelsson - Strandberg - Bergfors
Eklund - Stoa - Rahkshani
Ågren - Östman - Holtz
Hank - Wandell - Andersson
Haga

Är Holtz lika blek som vanligt kan Haga ta hans plats.
Kan bli bra. Dock är jag osäker på om Eklund och Stoa kompletterar varandra. Dom spelade ihop i korta perioder någon match och det känns som att Stoa styrka är att få fast pucken i offensiv zon för att då etablera tryck, medan Eklund kör utav bara helvete tappar och vinner pucken flera gånger i samma byte, att hans styrka ligger i skridskoåkningen och farten. Men Rhett har ju lite liknande stil som Eklund och det funkar ju, så kanske att det skulle vara en stark kedja.
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5553
Blev medlem: 2012-09-14

SHL 20/21: Djurgårdens IF - Brynäs 18/3 - 2021 OBS! 18:00

Inlägg av Vikas »

Vi bjuder väl på 2-3 mål som vanligt. Bör räcka.

Heja Leksand (urk)...
Manijock
Inlägg: 7614
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

SHL 20/21: Djurgårdens IF - Brynäs 18/3 - 2021 OBS! 18:00

Inlägg av Manijock »

Grabben från Söder skrev: 2021-03-18 08:51:41
Manijock skrev: 2021-03-17 20:16:33 Önskar:

Axelsson - Strandberg - Bergfors
Eklund - Stoa - Rahkshani
Ågren - Östman - Holtz
Hank - Wandell - Andersson
Haga

Är Holtz lika blek som vanligt kan Haga ta hans plats.
Kan bli bra. Dock är jag osäker på om Eklund och Stoa kompletterar varandra. Dom spelade ihop i korta perioder någon match och det känns som att Stoa styrka är att få fast pucken i offensiv zon för att då etablera tryck, medan Eklund kör utav bara helvete tappar och vinner pucken flera gånger i samma byte, att hans styrka ligger i skridskoåkningen och farten. Men Rhett har ju lite liknande stil som Eklund och det funkar ju, så kanske att det skulle vara en stark kedja.
Tycker mest synd om Eklund som ska behöva släpa sina kollegor Holtz och Östman framåt varje match. Som att Linkan skulle lira med Hank och Dennis Svensson...

Stoa och Rhett bär åtminstone sin egen vikt.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7032
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

SHL 20/21: Djurgårdens IF - Brynäs 18/3 - 2021 OBS! 18:00

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Manijock skrev: 2021-03-18 11:26:35
Grabben från Söder skrev: 2021-03-18 08:51:41
Manijock skrev: 2021-03-17 20:16:33 Önskar:

Axelsson - Strandberg - Bergfors
Eklund - Stoa - Rahkshani
Ågren - Östman - Holtz
Hank - Wandell - Andersson
Haga

Är Holtz lika blek som vanligt kan Haga ta hans plats.
Kan bli bra. Dock är jag osäker på om Eklund och Stoa kompletterar varandra. Dom spelade ihop i korta perioder någon match och det känns som att Stoa styrka är att få fast pucken i offensiv zon för att då etablera tryck, medan Eklund kör utav bara helvete tappar och vinner pucken flera gånger i samma byte, att hans styrka ligger i skridskoåkningen och farten. Men Rhett har ju lite liknande stil som Eklund och det funkar ju, så kanske att det skulle vara en stark kedja.
Tycker mest synd om Eklund som ska behöva släpa sina kollegor Holtz och Östman framåt varje match. Som att Linkan skulle lira med Hank och Dennis Svensson...

Stoa och Rhett bär åtminstone sin egen vikt.
Ja, märkligt att man inte nyttjar Eklund´s skicklighet. Snacka om slöseri att spela honom med Holtz.
Robban är konsekvent, och det är ofta bra, men att envisas så här med att försöka få igång Holtz/Eklund är snudd på idioti.
Att , de susade fram i höstas är typiskt, hur många gånger har man inte sett lag/spelare som dominerat under hösten, för att sedan falla tillbaka.

Robban hoppas såklart att de "ska vakna till liv igen". Detta är en av anledningarna till att jag inte kommer sakna honom. Han är riktigt dålig på att hitta rätt formationer.
Hjälper ju liksom inte hur många lägen Holtz får tack vare Eklund. Pojken kan ju inte göra mål.
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

SHL 20/21: Djurgårdens IF - Brynäs 18/3 - 2021 OBS! 18:00

Inlägg av Praetori »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-03-18 11:37:34 Ja, märkligt att man inte nyttjar Eklund´s skicklighet. Snacka om slöseri att spela honom med Holtz.
Robban är konsekvent, och det är ofta bra, men att envisas så här med att försöka få igång Holtz/Eklund är snudd på idioti.
Att , de susade fram i höstas är typiskt, hur många gånger har man inte sett lag/spelare som dominerat under hösten, för att sedan falla tillbaka.

Robban hoppas såklart att de "ska vakna till liv igen". Detta är en av anledningarna till att jag inte kommer sakna honom. Han är riktigt dålig på att hitta rätt formationer.
Hjälper ju liksom inte hur många lägen Holtz får tack vare Eklund. Pojken kan ju inte göra mål.
Jag tycker att det känns rätt systematiskt att både LA och Holtz inte får till det. De hamnar ändå rätt ofta i lägen där de måste transportera puck och sedan inte har någon att spela (eftersom det är SUPERTYDLIGT att det egentligen är tänkt att det skall vara tvärtom).
Holtz får oförtjänt mycket skit men LA har än så länge inte visat sig vara särskilt mycket mer kapabel på SHL-nivå än att skjuta i PP.
Båda två kunde mått bra av annan omgivning i respektive kedja.... för typ 20 matcher sedan.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skriv svar