SHL 20/21: Djurgårdens IF - Leksand 9/3 - 2021 OBS! 18:00

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
BigJ
Inlägg: 2208
Blev medlem: 2014-01-16

SHL 20/21: Djurgårdens IF - Leksand 9/3 - 2021 OBS! 18:00

Inlägg av BigJ »

Sorry, jag lade till lite i mitt svar ovan vilket jag borde gjort från början. Skyller alltså inte allt på Robban, själv tycker jag att vi bara satsar på offensiva backar t.ex. och blandningen med min typ av backar a la Urbom lyser med sin frånvaro.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7029
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

SHL 20/21: Djurgårdens IF - Leksand 9/3 - 2021 OBS! 18:00

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Daniel942 skrev: 2021-03-09 22:04:49
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-03-09 22:02:25
BigJ skrev: 2021-03-09 21:50:51
Exile skrev: 2021-03-09 21:35:49 Meh, oerhört svagt att tappa 4-2... laget slutade att spela hockey. Svedberg var väl ingen höjdare heller, även om allt absolut inte kan lastas på honom.
Helt rätt, Svedberg gjorde väl en tabbe när pucken gick rätt ut till en leksing men i övrigt var det ju klappuselt spel i egen zon som ställde till det. Ingen av våra målvakter är ju mer än ok just nu vilket vi onekligen hade behövt med det fruktansvärda spel vi har i egen zon.
Precis så. Mantas har ju gett bort flera mål på slutet. Så nu har Robban lyckats skapa 2 andramålvakter av 2 potentiella förstamålvakter.
Kom igen nu, allt är inte Robbans fel. Vi har ju målvaktstränare.
Jag har verkligen inte beskyllt Robban för flera saker. Men nog ser jag honom som ytterst ansvarig till den målvaktssituationen vi befinner oss i.
Precis som att inte en enda back vill rulla på sju backar så vill ingen målvakt vara tvåa. Han väljer ut Mantas som förstamålis, sedan när han vacklar lite testar han att hoppa fram och tillbaka så att ingen får något förtroende.
Möjligen har Svedberg haft så ont att Robban tvingats matcha målvakterna så här dåligt, annars fattar jag ingenting av hans strategi.
DIFLuWi
Inlägg: 2460
Blev medlem: 2018-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

SHL 20/21: Djurgårdens IF - Leksand 9/3 - 2021 OBS! 18:00

Inlägg av DIFLuWi »

Björn Hellqvist i PK när hans spelare huvudtacklar en annan spelare:
"Amen ska vi hålla på och trada om en tackling? Liksom är det det vi ska syssla med eller ska vi berätta att det är en bra hockeymatch?"

Också Björn Hellqvist med omvända roller:


Jävla pajas.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7029
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

SHL 20/21: Djurgårdens IF - Leksand 9/3 - 2021 OBS! 18:00

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

DIFLuWi skrev: 2021-03-09 22:20:02 Björn Hellqvist i PK när hans spelare huvudtacklar en annan spelare:
"Amen ska vi hålla på och trada om en tackling? Liksom är det det vi ska syssla med eller ska vi berätta att det är en bra hockeymatch?"

Också Björn Hellqvist med omvända roller:


Jävla pajas.
Riktigt pinsamt.

Ska bli intressant att se om Sanny ens kommer skriva några rader om det. Hade det varit Dick som delat en sådan där superfeg och idiotisk tackling hade han redan skrivit en helsida.
Wishes
Inlägg: 2665
Blev medlem: 2015-10-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

SHL 20/21: Djurgårdens IF - Leksand 9/3 - 2021 OBS! 18:00

Inlägg av Wishes »

DIFLuWi skrev: 2021-03-09 22:20:02 Björn Hellqvist i PK när hans spelare huvudtacklar en annan spelare:
"Amen ska vi hålla på och trada om en tackling? Liksom är det det vi ska syssla med eller ska vi berätta att det är en bra hockeymatch?"

Också Björn Hellqvist med omvända roller:


Jävla pajas.
Tänker lägga noll energi på den pajasen! Minusrespekt för den coachen, frågan är om han ens orkar se sig själv i spegeln. Om han nu orkar mobilisera kraft att öppna ögonlocken.
Stolt, men aldrig nöjd
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

SHL 20/21: Djurgårdens IF - Leksand 9/3 - 2021 OBS! 18:00

Inlägg av Doyle »

Helt otroligt o lyssna på Björn Hellqvist på P K. Hur i hela glödheta h.....e kan karln ironisera över den klappusla tacklingen av Zacke. Blir så galet irriterad över en så proppmätt tränare. Välkommen tillbaka till ett fullsatt Hovet nästa säsong, sopa. Hade Robban varit Peter Andersson så hade svavlet osat i rummet.
Krya på dig Högström..
Användarvisningsbild
Eriksson
Inlägg: 678
Blev medlem: 2012-02-18

SHL 20/21: Djurgårdens IF - Leksand 9/3 - 2021 OBS! 18:00

Inlägg av Eriksson »

Daniel942 skrev: 2021-03-09 22:08:49 Ja, då kan vi ju väva in Bemström samtidigt då. Jag tycker det är orimligt att Robban ska få skit nu bara för att han officiellt lämnar. Han är huvudansvarig javisst, men det är orimligt att tro att allt är Roberts "fel".
Precis som du skriver, Han är huvudansvarig. Lite som en tidning som har en ansvarig utgivare, det är allt som oftast inte hans fel vad vissa idioter till journalister skriver. Dock så är det den ansvarige utgivaren som ställs till svars.

Om Robbans klåpare till stab inte gör sitt jobb, ja då är det han som får bära hundhuvet. Han är också den som skall se till att det inte händer.

Hålla på och bolla mellan målvakterna och inte få kontinuitet i deras spel är hål i huvet enligt mig
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11816
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

SHL 20/21: Djurgårdens IF - Leksand 9/3 - 2021 OBS! 18:00

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Eriksson skrev: 2021-03-10 08:33:00
Hålla på och bolla mellan målvakterna och inte få kontinuitet i deras spel är hål i huvet enligt mig
Lätt att säga så.

Varken Mantas eller Svedberg har fått fullt förtroende, beroende på att ingen av dom visat att dom är värda den garantin.
Det skulle kunna bli en helt absurd situation, om Robban tjurar på med tex Mantas i 8 matcher (och bestämmer sig), trots att det läcker i match efter match.
Ja, då har du psykat ut en av målvakterna för en tid framöver.

Det handlar om mer än bara målvaktsspelet, vi är inte tillräckligt bra på att försvara oss som lag
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

SHL 20/21: Djurgårdens IF - Leksand 9/3 - 2021 OBS! 18:00

Inlägg av Praetori »

Mantas och Svedberg har räddat oss många gånger om denna säsong. Det krävs en viss typ av psyke att vara burväktare eftersom det är där många i slutändan lägger en massa ansvar.

Och kan vi en gång för alla släppa diskussionen om målvakter som krymper ihop. Ta och titta på NHL och hur målvakterna agerar där. Men folk skulle väl tacka nej till Hellebuyck eller Price eller Vasilevskiy eftersom de är ännu lägre ner över isen med huvudet än Svedberg.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Eriksson
Inlägg: 678
Blev medlem: 2012-02-18

SHL 20/21: Djurgårdens IF - Leksand 9/3 - 2021 OBS! 18:00

Inlägg av Eriksson »

Lee Harvey Oswald skrev: 2021-03-10 08:48:14
Eriksson skrev: 2021-03-10 08:33:00
Hålla på och bolla mellan målvakterna och inte få kontinuitet i deras spel är hål i huvet enligt mig
Lätt att säga så.

Varken Mantas eller Svedberg har fått fullt förtroende, beroende på att ingen av dom visat att dom är värda den garantin.
Det skulle kunna bli en helt absurd situation, om Robban tjurar på med tex Mantas i 8 matcher (och bestämmer sig), trots att det läcker i match efter match.
Ja, då har du psykat ut en av målvakterna för en tid framöver.

Det handlar om mer än bara målvaktsspelet, vi är inte tillräckligt bra på att försvara oss som lag
Visst är det lätt att säga så. Mantaz gör ju sina grodor till å från men stå två/tre matcher å sen byta, In med Svedberg som får stå en, osv....
Kan sätta en banan på att Mantaz står nästa match. Det om det blir så, så kan det knappast stärka Svedbergs självförtroende.
Skriv svar