SHL 20/21: Frölunda - Djurgårdens IF 27/2 - 2021

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7032
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

SHL 20/21: Frölunda - Djurgårdens IF 27/2 - 2021

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

#10 skrev: 2021-02-27 21:12:38
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-02-27 20:43:33
Grabben från Söder skrev: 2021-02-27 17:58:09
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-02-27 17:46:00
Grabben från Söder skrev: 2021-02-27 17:40:47 Hyll till Högström som står för tre poäng idag
Kors i taket. Högström får beröm av någon annan än mig. :D

Rätt kul när ett forum annars tar rygg och utser en syndabock att hacka på.
Högström är snart uppe i samma drev mot sig som Erik Gustafsson.

Robban lär ta honom med sig till Saik så då får vi utse ny hackkyckling nästa år.
Tycker han var bra, spelade mer avslappnat och enkelt än tidigare. Skönt för honom efter Luleåmatchen, dessutom har han hittat tillbaka till ett bra skott
Tycker han spelat bra rätt länge. Olycklig puckstuds i Luleå och sedan en vågad krosspass som senare också resulterade i kontring och mål. I övrigt bra och har i vanlig ordning satt stopp spelet som bara han har styrka till. Lyfter ofta upp spelet.

Menmen, hade han agerat som Jeppe som gav bort målet som avgjorde mot Malmö hade det varit ordentlig hets mot honom.
Klart att kritiken når hans öron, och tyvärr tror jag han kommer dra så fort han får något vettigt anbud.
De enda backar jag VILL ha kvar är Högström och Nardella, och vi kommer stå utan båda nästa säsong gissar jag.

Hursom, skön seger. Magkänslan hade rätt. :D
Är det du som är Högström🤔
I wish. :D

Kan väl annars konstatera att jag gillar att Robban ger Nardella och Högström mest istid av alla.
Så, jag är som tur inte ensam om att se hans storhet. Just på det här forumet så blåser däremot vinden mot honom. :D
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

SHL 20/21: Frölunda - Djurgårdens IF 27/2 - 2021

Inlägg av minalman »

Praetori skrev: 2021-02-27 20:59:36
minalman skrev: 2021-02-27 20:13:24 Efter att ha kollat in Rögle mot Skellefteå efter att ha sett vår vinst mot Frölunda och jämfört matcherna, kan jag nog med säkerhet påstå att om motståndarnas puckar fortsätter att fastna i snön på vår mållinje vinner vi enkelt SM-guld #17 i vår!
Jag antar att du är medvetet spydig. När saker och ting stämmer för oss är vi KLASS. Problemet är att Dick&Co ibland ser ut som veteranhockey snarare än SHL
och att resten ibland ser ut som Div3.
MEN när allt stämmer är det som sagt KLASS.
Faktiskt inte! Men det är lätt att tolkas så.
Litet överdrivet påstår jag att med en gnutta medstuds vilket brukar komma automatiskt om vi äntligen kuggar ihop rätt, så kan vi möta både Rögle och Skellefteå med goda odds. Men vi måste få ha tur också någon gång om det ska bära. Att potentialen finns, men att det liknar en schysst orkester med duktiga instrumentalister men som spelar i otakt och har en bra dirigent men som orkestern inte alltid lyssnar till, det har jag tyckt hela tiden.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7111
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

SHL 20/21: Frölunda - Djurgårdens IF 27/2 - 2021

Inlägg av DIF_Soldier »

Praetori skrev: 2021-02-27 17:37:37
Magnutz skrev: 2021-02-27 17:34:47
Praetori skrev: 2021-02-27 17:33:47 Haha. Fimpens intervju är sanning. Inte "man måste ta sig till de områden där pucken är" utan "man måste ta sig till de områden där Bergfors är" :lol: :lol: :lol: .
Sa han så?
Haha ja.
Säger så mycket om hur jävla tråkiga sportintervjuer är när supportrarna får spel av en sån grej.

Jag FÖRSTÅR inte hur man som kommentator kan sitta där dag ut och dag in och fråga samma skit.

Väntar tills nån kommentator flippar och frågar "Roger ärligt, när kollade du GILF-porr senast?"
Säg den glädje som varar
Manijock
Inlägg: 7614
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

SHL 20/21: Frölunda - Djurgårdens IF 27/2 - 2021

Inlägg av Manijock »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-02-27 21:28:16
#10 skrev: 2021-02-27 21:12:38
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-02-27 20:43:33
Grabben från Söder skrev: 2021-02-27 17:58:09
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-02-27 17:46:00

Kors i taket. Högström får beröm av någon annan än mig. :D

Rätt kul när ett forum annars tar rygg och utser en syndabock att hacka på.
Högström är snart uppe i samma drev mot sig som Erik Gustafsson.

Robban lär ta honom med sig till Saik så då får vi utse ny hackkyckling nästa år.
Tycker han var bra, spelade mer avslappnat och enkelt än tidigare. Skönt för honom efter Luleåmatchen, dessutom har han hittat tillbaka till ett bra skott
Tycker han spelat bra rätt länge. Olycklig puckstuds i Luleå och sedan en vågad krosspass som senare också resulterade i kontring och mål. I övrigt bra och har i vanlig ordning satt stopp spelet som bara han har styrka till. Lyfter ofta upp spelet.

Menmen, hade han agerat som Jeppe som gav bort målet som avgjorde mot Malmö hade det varit ordentlig hets mot honom.
Klart att kritiken når hans öron, och tyvärr tror jag han kommer dra så fort han får något vettigt anbud.
De enda backar jag VILL ha kvar är Högström och Nardella, och vi kommer stå utan båda nästa säsong gissar jag.

Hursom, skön seger. Magkänslan hade rätt. :D
Är det du som är Högström🤔
I wish. :D

Kan väl annars konstatera att jag gillar att Robban ger Nardella och Högström mest istid av alla.
Så, jag är som tur inte ensam om att se hans storhet. Just på det här forumet så blåser däremot vinden mot honom. :D
Skulle nog knappast kalla Högström för en hackkyckling. Skulle säga att han är en av dem som folk har mest tolerans med. Däremot så har han haft det tufft hela säsongen. Det tycker han ju själv också utan att behöva läsa alltför mycket mellan rader. Det går naturligtvis inte obemärkt förbi.

Vill personligen gärna förlänga med honom. Han har ju en vansinnig nivå i sig. Men efter denna säsong bör han helt klart tappat i värde.

Utgår från att du bara råkade glömma Tom när du listade backar du vill ha kvar. För mig overkligt hur man INTE skulle vilja ha kvar den mannen.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7032
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

SHL 20/21: Frölunda - Djurgårdens IF 27/2 - 2021

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Maniijock:
Först, jo, jag glömde bort Tom. Helt rätt, han VILL jag också ha kvar.

Sedan, ja, Högström var missnöjd med hösten. Men han har verkligen höjt sig. Är inte uppe på sin toppnivå, men likväl är han just nu bäst tillsammans med Tom och Nardella. Han uttrycker ju själv att han är nöjd med spelet nu.
Och Robban är inte okunnig inom ishockey, klart Högström får mycket istid av en anledning.

Men just nu har det blivit rätt skrattretande på detta forum, Högström gör 9 skickliga saker och sedan en miss, då mullrar det.

Högström och Dick är sådana underbara lirare att jag bara njuter av att båda lirar i Djurgården. Rhett och Nardella håller på att hoppa in på min favoritlista med. Spelare som SPELAR ishockey. :D

Sedan behöver vi en Tom-typ också. Och Hank. :wink:
#10
Inlägg: 13061
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

SHL 20/21: Frölunda - Djurgårdens IF 27/2 - 2021

Inlägg av #10 »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-02-27 22:34:42 Maniijock:
Först, jo, jag glömde bort Tom. Helt rätt, han VILL jag också ha kvar.

Sedan, ja, Högström var missnöjd med hösten. Men han har verkligen höjt sig. Är inte uppe på sin toppnivå, men likväl är han just nu bäst tillsammans med Tom och Nardella. Han uttrycker ju själv att han är nöjd med spelet nu.
Och Robban är inte okunnig inom ishockey, klart Högström får mycket istid av en anledning.

Men just nu har det blivit rätt skrattretande på detta forum, Högström gör 9 skickliga saker och sedan en miss, då mullrar det.

Högström och Dick är sådana underbara lirare att jag bara njuter av att båda lirar i Djurgården. Rhett och Nardella håller på att hoppa in på min favoritlista med. Spelare som SPELAR ishockey. :D

Sedan behöver vi en Tom-typ också. Och Hank. :wink:
Sen jämför man ju inte Högga med Simon J direkt, man jämför ju Högga med Högga, dvs hur presterar han jämfört med vad han kan, man har ju högre krav på vissa spelare i prestation än andra...
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4741
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

SHL 20/21: Frölunda - Djurgårdens IF 27/2 - 2021

Inlägg av diftobbe89 »

Vilka förväntningar har man på enskilda spelare? Vad kan var och en tänkas tjäna? Summa summarum så gör ju Jesper en kanonsäsong utifrån förväntningarna och får nog ses som årets utropstecken på backsidan. Tom genomgående stabil precis som vanligt, Högström blandar och ger och kan därför inte få något toppbetyg, man har höga förväntningar på den mannen. Inget snack om att han har stjärnpotential som en av ligans bästa backar men det gäller att få ut det också.

Behåll Tom och Jesper och såklart Högström (till rätt pris).

Dicken utan publik är fan en markant skillnad :lol: skadebenägen som få dessutom, borde inte få något nytt kontrakt.
Spela fult
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7032
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

SHL 20/21: Frölunda - Djurgårdens IF 27/2 - 2021

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

#10 skrev: 2021-02-27 22:38:14
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-02-27 22:34:42 Maniijock:
Först, jo, jag glömde bort Tom. Helt rätt, han VILL jag också ha kvar.

Sedan, ja, Högström var missnöjd med hösten. Men han har verkligen höjt sig. Är inte uppe på sin toppnivå, men likväl är han just nu bäst tillsammans med Tom och Nardella. Han uttrycker ju själv att han är nöjd med spelet nu.
Och Robban är inte okunnig inom ishockey, klart Högström får mycket istid av en anledning.

Men just nu har det blivit rätt skrattretande på detta forum, Högström gör 9 skickliga saker och sedan en miss, då mullrar det.

Högström och Dick är sådana underbara lirare att jag bara njuter av att båda lirar i Djurgården. Rhett och Nardella håller på att hoppa in på min favoritlista med. Spelare som SPELAR ishockey. :D

Sedan behöver vi en Tom-typ också. Och Hank. :wink:
Sen jämför man ju inte Högga med Simon J direkt, man jämför ju Högga med Högga, dvs hur presterar han jämfört med vad han kan, man har ju högre krav på vissa spelare i prestation än andra...
Förstår väl hur du menar. Men nog jämför jag spelarna mot varandra när jag tänker på vilka jag vill behålla.
Så om jag ska välja vem av Högström eller Jeppe jag vill behålla till nästa säsong är mitt val enkelt.
Jag väljer så klart Högström före Jeppe alla dagar i veckan . Att sedan Jeppe spelat närmare sitt max än Högström är ju irrelevant i det valet.
En Högström i god form är i mina ögon bättre än Jeppe i toppform.
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

SHL 20/21: Frölunda - Djurgårdens IF 27/2 - 2021

Inlägg av Praetori »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-02-28 08:23:01
Jag väljer så klart Högström före Jeppe alla dagar i veckan . Att sedan Jeppe spelat närmare sitt max än Högström är ju irrelevant i det valet.
En Högström i god form är i mina ögon bättre än Jeppe i toppform.
Jag håller med. Men nu när man fått se något som liknar Jeppes högre nivå, och inte bara i ett byte eller två utan i match efter match så blir man ju inte sugen på en eventualitet att tvingas välja.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7032
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

SHL 20/21: Frölunda - Djurgårdens IF 27/2 - 2021

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Praetori skrev: 2021-02-28 08:50:03
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-02-28 08:23:01
Jag väljer så klart Högström före Jeppe alla dagar i veckan . Att sedan Jeppe spelat närmare sitt max än Högström är ju irrelevant i det valet.
En Högström i god form är i mina ögon bättre än Jeppe i toppform.
Jag håller med. Men nu när man fått se något som liknar Jeppes högre nivå, och inte bara i ett byte eller två utan i match efter match så blir man ju inte sugen på en eventualitet att tvingas välja.
Hade du frågat mig efter ifjol eller under hösten hade jag utan tvekan velat skicka iväg Jeppe.
Nu har han varit bra efter jul och verkar vilja spela till sig ett nytt kontrakt.
Men är han ute efter en rejäl löneökning kan han dra till Hv eller vilka som bjuder bäst.
Manijock
Inlägg: 7614
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

SHL 20/21: Frölunda - Djurgårdens IF 27/2 - 2021

Inlägg av Manijock »

Dick har varit sämre sista tiden absolut. Men värre skadedrabbad än andra är han ju inte. En spelare vi ska vara oerhört rädd om. En profil som berör. Sen en nivå i sig som ingen annan i serien har. Till ett rea-pris.

Nej du. Publik blir det kanske nästa säsong dessutom. Då vaknar killar som Dick och Högström till lite extra. Klart kuken ska ha ett nytt kontrakt.
Frankie
Inlägg: 895
Blev medlem: 2018-02-16

SHL 20/21: Frölunda - Djurgårdens IF 27/2 - 2021

Inlägg av Frankie »

Matchtråd. :?:
Användarvisningsbild
Jimmy Peterson
Inlägg: 690
Blev medlem: 2007-08-27
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

SHL 20/21: Frölunda - Djurgårdens IF 27/2 - 2021

Inlägg av Jimmy Peterson »

Frankie skrev: 2021-03-08 14:28:42 Matchtråd. :?:
Ask and you shall receive.
Skriv svar