SHL 20/21: Malmö - Djurgårdens IF 25/2 - 2021

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
kaminor
Inlägg: 3245
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

SHL 20/21: Malmö - Djurgårdens IF 25/2 - 2021

Inlägg av kaminor »

Alltså, jag vill ha fyra lag bakom mig, inte två. Och då är det totalröv att skänka bort såna här poäng. Det är uselt.
BigJ
Inlägg: 2207
Blev medlem: 2014-01-16

SHL 20/21: Malmö - Djurgårdens IF 25/2 - 2021

Inlägg av BigJ »

mb81 skrev: 2021-02-25 22:10:23
#10 skrev: 2021-02-25 21:40:13
mb81 skrev: 2021-02-25 21:32:48
Praetori skrev: 2021-02-25 21:26:50
Daniel942 skrev: 2021-02-25 21:25:18
Ärligt? Lägg ner snacket nu och kolla hur i helvete vi spelar.
Klart som fan det kan bli kval.
Ja det är 0.5% risk för det.
Sätt ett par tusen på det om du trycker det verkar sannolikt. Du lär få hyggliga odds.
Mycket mindre risk. Innan kvällens match var den 0,07%(lite högre nu pga av förusten) Så alla som tror på kval så säkert. Sätt en månadslön och ni behöver inte jobba på några år om det är så stor risk.
Vet inte vad du inte fattar, jag tror inte på kval, men vi har torskat 9 eller 10 raka tidigare under serien, det kan mycket väl hända igen, så att sätta mig på en hög häst och ropa ut att vi aldrig kommer få kvala gör jag bara inte.
Var kanske inte enbart till dig. Men på många låter det som vi är klara för kval fast vi i i värsta fall behöver ta 2 poäng till. Jag tror till och med våra 59 poäng räcker. Det är fyra bottenlag som måste gå om och de vinner ju inte direkt ofta heller. HV måste till exempel vinna varannan match som är kvar om vi nollar helt.

Det lär vara sjukt bra odds att tippa oss i kval om man nu tror på det.
Man behöver kanske inte tjafsa om ett ev kval men att inte laget kan bjuda till i tredje när man har 1-0 för att säkra ett slutspel är under all jävla kritik.

T.ex. när vi jagar mål med 6 mot 5 och tekning i offensiv zon sätter olsson in 14, som iofs har spelat bra matchen igenom, men som torskat 12 av 16 tekningar...

Säger som ngn ovan sade, denna match borde utredas som matchfixning!
Användarvisningsbild
kablo003
Inlägg: 62
Blev medlem: 2009-10-31

SHL 20/21: Malmö - Djurgårdens IF 25/2 - 2021

Inlägg av kablo003 »

mb81 skrev: 2021-02-25 22:10:23 Var kanske inte enbart till dig. Men på många låter det som vi är klara för kval fast vi i i värsta fall behöver ta 2 poäng till. Jag tror till och med våra 59 poäng räcker. Det är fyra bottenlag som måste gå om och de vinner ju inte direkt ofta heller. HV måste till exempel vinna varannan match som är kvar om vi nollar helt.

Det lär vara sjukt bra odds att tippa oss i kval om man nu tror på det.
Hade varit otroligt skönt att redan sitta på de 61p eller helst 62p med en 3p mot Örebro eller 1p i vardera matcher, bara. För förlust i närmsta tre så blir de sista 2p riktigt, riktigt svettiga.
mb81
Inlägg: 8643
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

SHL 20/21: Malmö - Djurgårdens IF 25/2 - 2021

Inlägg av mb81 »

kablo003 skrev: 2021-02-25 22:23:20
mb81 skrev: 2021-02-25 22:10:23 Var kanske inte enbart till dig. Men på många låter det som vi är klara för kval fast vi i i värsta fall behöver ta 2 poäng till. Jag tror till och med våra 59 poäng räcker. Det är fyra bottenlag som måste gå om och de vinner ju inte direkt ofta heller. HV måste till exempel vinna varannan match som är kvar om vi nollar helt.

Det lär vara sjukt bra odds att tippa oss i kval om man nu tror på det.
Hade varit otroligt skönt att redan sitta på de 61p eller helst 62p med en 3p mot Örebro eller 1p i vardera matcher, bara. För förlust i närmsta tre så blir de sista 2p riktigt, riktigt svettiga.
Absolut! Jag är orolig att vi håller på spela bort oss från slutspel.
#10
Inlägg: 13052
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

SHL 20/21: Malmö - Djurgårdens IF 25/2 - 2021

Inlägg av #10 »

Mattias_87 skrev: 2021-02-25 22:06:49 Äh. Vi har alla möjligheter att ta poäng på lördag. Precis som senast nere i Scandinavium.

Ingenting är omöjligt.
Exakt, inget är omöjligt, vi kan åka ur
BigJ
Inlägg: 2207
Blev medlem: 2014-01-16

SHL 20/21: Malmö - Djurgårdens IF 25/2 - 2021

Inlägg av BigJ »

Jag sitter och är så sanslöst förbannad över hur man kan vika ner sig som man gjorde i tredje, särskilt denna tid på säsongen och Robert Olsson gör ingenting, inte ens en time out!

Bort med Olsson NU, detta lag borde ha alla förutsättningar att gå långt i ett slutspel. förstakedjan borde vara en av de bästa i hela SHL men inte med Olsson vid rodret som det har kännts denna säsong. Gragnani borde kunna styra upp backsidan, det märktes klart idag, några matcher till bara.
Wishes
Inlägg: 2665
Blev medlem: 2015-10-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

SHL 20/21: Malmö - Djurgårdens IF 25/2 - 2021

Inlägg av Wishes »

Buford skrev: 2021-02-25 22:10:13
BigJ skrev: 2021-02-25 21:48:22
minalman skrev: 2021-02-25 21:34:13 Det som är så typiskt för oss är att ingen är bra mer än en match på tio. Och aldrig två matcher i rad. I kväll var det Högga som lyckades med något. Han som varit usel i en massa matcher i följd. Ingen av de andra utom #21 visade på någon som helst uppsida.
På lördag kan det vara vem som helst i laget som spelar bra medans resten tittar på. Vad är felet frågar sig Robban. Jag skulle nog titta mig i spegeln innan jag uttalar en sådan fråga i det här läget, som ansvarig tränare.
Varför får du inte ut något ur laget Robban? Alla spelare har ju en högre nivå egentligen, men du får inte fram det, Robban!
Håller helt med om Robban och den mjäkiga intervjun efteråt får en att undra om han såg samma tredje period som en annan såg, jag hade verit topp tunnor rasande efter årets sämsta period och han tog inte ens time out...
Bänka Mantas och låt Svedberg stå resten.
Robban kanske är klar för någon annan klubb alt fått veta att det inte blir någon förlängning med DIF...
HiV
Stolt, men aldrig nöjd
Magnutz
Inlägg: 12167
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

SHL 20/21: Malmö - Djurgårdens IF 25/2 - 2021

Inlägg av Magnutz »

Spännande hur vi rörde till det vid 1-1, där matchen avgjordes. Det såg ut som en u-16-seriematch. Nån trillar och tappar puck. Spelet hamnar till vänster om målet. Alla FEM SPELARE är på vänster sida. Det rensar yta för motståndare som sedan gör målet som vänder matchen. Klass. #ironi

2-1? Ptja. Varför gör Mantas sådär? Han hade nog klarat att rädda läget om han spelat målvakt. Sånt där får mig att fundera på hur han tänker.

Så här får vi inte uppträda när det betyder så mycket som det gör nu. varje poäng vi tar ger oss andrum.

Och, slutspel.. ärligt nu, vad har vi där att göra?
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
kaminor
Inlägg: 3245
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

SHL 20/21: Malmö - Djurgårdens IF 25/2 - 2021

Inlägg av kaminor »

Grewe anmäld alltså. Fel, tycker jag.
Användarvisningsbild
Hepsnastian
Inlägg: 540
Blev medlem: 2012-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sollentuna

SHL 20/21: Malmö - Djurgårdens IF 25/2 - 2021

Inlägg av Hepsnastian »

Svin dåligt. Hade grewe slitit av hans hjälm och/eller Malmö spelaren inte hade velat slåss då hade jag förstått det. Men nu är bägge med på fajt, och grewe vann den. Oturligt att hans hjälm flög av, då hade det inte blivit något.
förevigtdjurgården
Inlägg: 4325
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

SHL 20/21: Malmö - Djurgårdens IF 25/2 - 2021

Inlägg av förevigtdjurgården »

Såg rätt våldsamt ut men faktum kvarstår att det är lillen i Malmö som instigerar, och hänger kvar tills det bryter loss: att sedan han väger som en vante och dessutom valde helt fel snubbe — det är faktiskt inte Albins fel.

Också helt otroligt att vi inte kan ta över totalt efter det. En flipp ur egen zon, bristfällig kommunikation och vips är det 2-1...
Vila i Frid, DIF Hockey.
STINGRAY71
Inlägg: 136
Blev medlem: 2021-02-21

SHL 20/21: Malmö - Djurgårdens IF 25/2 - 2021

Inlägg av STINGRAY71 »

Än en gång lyckas man hitta ett sätt att förlora...
Aldrig sett mitt Dif så blött och "lost" i tid å otid något talande är det när " junis" nr 46 är den som än en gång står upp oavsett antal spelare runt sig från andra lagen både idag och tidigare matcher...
Man har totalt nedmonterat det vår sköld och våra blå ränder stått för i alla tider...pp/boxplay skadligt dåligt och oorganiserat...våran tid som maktfaktor i media är i stort sätt noll just nu när man ser sig omkring..Jockes reaktion i frustration köper jag när det ser ut som det gör oavsett konsekvensen av det..den bild som ligger kvar på min näthinna just nu i all bitterhet är shl konferensen efter Brynäs G Scotts skandal är när Peter Andersson svarar på Robbans påhopp med att äta upp honom och skita ut honom som ett äppelskrutt...och det enda R kan göra är att se ut som en 5 åring som blivit tagen med handen i kakburken och svälja...för att i nästa sekund dra samma floskler om å om igen..stark på puck etc undrar om inte spelarna slutat lyssna för länge sedan...ledar trojkan måste nog bort trots allt ...som det ser ut på plan var å varannan dag är facit nog..det svider i ett Dif hjärta nu när klubben tappat sin själ och är helt i töcken..
Frankie
Inlägg: 895
Blev medlem: 2018-02-16

SHL 20/21: Malmö - Djurgårdens IF 25/2 - 2021

Inlägg av Frankie »

förevigtdjurgården skrev: 2021-02-26 09:27:18 Såg rätt våldsamt ut men faktum kvarstår att det är lillen i Malmö som instigerar, och hänger kvar tills det bryter loss: att sedan han väger som en vante och dessutom valde helt fel snubbe — det är faktiskt inte Albins fel.

Också helt otroligt att vi inte kan ta över totalt efter det. En flipp ur egen zon, bristfällig kommunikation och vips är det 2-1...
Hmm, hur fan får "Parodinämnden" får det till att Grewe slog första slaget?

https://www.shl.se/artikel/aaguaklm4-40 ... lbin-grewe
Skriv svar