SHL 20/21: Djurgårdens IF - Växjö 6/2 - 2021

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Harmageddon
Inlägg: 1245
Blev medlem: 2016-02-24

SHL 20/21: Djurgårdens IF - Växjö 6/2 - 2021

Inlägg av Harmageddon »

Praetori skrev: 2021-02-06 19:07:24
Vikas skrev: 2021-02-06 19:01:19 Kan nog lägga ner snacket om att vi är nedtränade. Bara en dålig ursäkt.

Om det nu är fallet så är tränarna fullständiga idioter som fortsätter med den träningen trots att det är liv och död i varje match.
Något har ju gått snett längs vägen. Man dominerar inte lag som Frölunda, Örebro, Luleå mfl för att sedan förvandlas till startup-lag (med undantag för sista två som vi faktiskt gör helt ok, trots förlust).
Nånting gjorde man som var dåligt deluxe kring årsskiftet.
Jag köper inte heller ditt resonemang om nedträning och tvivlade på det redan när du tog upp det första gången
Vi ska inte tro att DIF tränar hårdare än annat SHL lag under december, januari, februari och speciell inför slutspel.

Kort o gott är vi otroligt beroende av JJ och Strandberg så de kan lyfta sina respektive kedjor. Samt att de är på riktigt hög nivå och först då kan man få med sig övriga spelare. Samtidigt har inte övriga spelare tagit chansen i JJ och Strandbergs frånvaro

Att vi inte tar poäng är nånting djupare än de argument(svacka deluxe och nedträning t.ex.) som du tar upp. Jag har aldrig sett ett DIF agera såhär och bara ta en trepoängare på 15 matcher.
Senast redigerad av Harmageddon den 2021-02-06 19:47:56, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2287
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

SHL 20/21: Djurgårdens IF - Växjö 6/2 - 2021

Inlägg av Buford »

Praetori skrev: 2021-02-06 19:07:24
Vikas skrev: 2021-02-06 19:01:19 Kan nog lägga ner snacket om att vi är nedtränade. Bara en dålig ursäkt.

Om det nu är fallet så är tränarna fullständiga idioter som fortsätter med den träningen trots att det är liv och död i varje match.
Något har ju gått snett längs vägen. Man dominerar inte lag som Frölunda, Örebro, Luleå mfl för att sedan förvandlas till startup-lag (med undantag för sista två som vi faktiskt gör helt ok, trots förlust).
Nånting gjorde man som var dåligt deluxe kring årsskiftet.
Nyfiken på vad, inget har ju ändrats i spelsätt. Kan det vara träning eller något som hänt/händer i truppen som inte vi vet om? Jag menar, från bra till anus på så kort tid verkar skumt. Om det är träning så är det märkligt att precis alla drabbas samtidigt och lika mycket.
kaminor
Inlägg: 3245
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

SHL 20/21: Djurgårdens IF - Växjö 6/2 - 2021

Inlägg av kaminor »

Tror inte det är svårare än att:

- Saknaden av JJ och Basse är stor.
- Special teams är uselt med och utan ovanstående.
- Högga är inte den dominerande back han förväntas vara.
- Mantas och Svedberg står inte längre på huvudet.
#10
Inlägg: 13052
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

SHL 20/21: Djurgårdens IF - Växjö 6/2 - 2021

Inlägg av #10 »

Alexander Johansson skulle vi tagit
Manijock
Inlägg: 7613
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

SHL 20/21: Djurgårdens IF - Växjö 6/2 - 2021

Inlägg av Manijock »

Minst en back. Gärna två! Inget annat. Innan tisdag. Josef får käka en Ipren och steppa upp. Basse får tejpa vad han nu dragit och sluta gnälla. Varje match är play off från och med nu. Inget jävla tramsande med dessa glaslirare.
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

SHL 20/21: Djurgårdens IF - Växjö 6/2 - 2021

Inlägg av Praetori »

Buford skrev: 2021-02-06 19:20:19
Praetori skrev: 2021-02-06 19:07:24
Vikas skrev: 2021-02-06 19:01:19 Kan nog lägga ner snacket om att vi är nedtränade. Bara en dålig ursäkt.

Om det nu är fallet så är tränarna fullständiga idioter som fortsätter med den träningen trots att det är liv och död i varje match.
Något har ju gått snett längs vägen. Man dominerar inte lag som Frölunda, Örebro, Luleå mfl för att sedan förvandlas till startup-lag (med undantag för sista två som vi faktiskt gör helt ok, trots förlust).
Nånting gjorde man som var dåligt deluxe kring årsskiftet.
Nyfiken på vad, inget har ju ändrats i spelsätt. Kan det vara träning eller något som hänt/händer i truppen som inte vi vet om? Jag menar, från bra till anus på så kort tid verkar skumt. Om det är träning så är det märkligt att precis alla drabbas samtidigt och lika mycket.
Ja du. Det (och liknande frågor) har sportchefer och ägare till mer prominenta klubbar än DIF ställt genom åren.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
förevigtdjurgården
Inlägg: 4325
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

SHL 20/21: Djurgårdens IF - Växjö 6/2 - 2021

Inlägg av förevigtdjurgården »

De enda konkreta tankarna jag kan formulera efter dagens debacle är att det är så bedrövligt tråkigt att se att vi spelar så onödigt svårt i situationer som är så enkla och blir straffade så hårt för dem.
'
Ett lag i medvind gör 99 gånger av 100 mål på det friläge som Wandell får i vårt box play.
Ett lag i medvind skapar inte de onödigt stressiga situationer som föranleder ex Växjös 1-2 genom att peta puck.
Ett lag i medvind förlorar inte en sån här match.

Det är nattsvart just nu.
Becksvart.
Kolsvart.
Det finns bara en hockeygud som kan rädda oss i nuläget. Jag ser faktiskt inte ens möjligheter till att vi ska ta poäng längre när vi så famlande, över en så lång period, konstant letar efter nya sätt att förlora matcher. Bara tragiskt.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12841
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

SHL 20/21: Djurgårdens IF - Växjö 6/2 - 2021

Inlägg av -daniel- »

Analysen är ju väldigt enkel; vi spelade bra började få ett riktigt flyt och självförtroende. Dick började sprida känslan i gruppen att "Vafan vi är SÅ MYCKET BÄTTRE och skall kunna vinna även bortamatcher!". En viss lättja och mättnadskänsla smög sig in och vi började tumma på detaljerna. Sen kom skadorna, och förlusterna började raddas upp. När vi väl insåg allvaret (ca 10 matcher sedan?) så hade vi inte flytet och det "go" i gruppen som behövs för att vända trender. När sedan flera nyckelspelare blir skadade så blir mörkret än djupare.

Var skall det här sluta? Orolig på allvar den här gången faktiskt.

/Hobby-psykologen.
Bild
Användarvisningsbild
Eriksson
Inlägg: 678
Blev medlem: 2012-02-18

SHL 20/21: Djurgårdens IF - Växjö 6/2 - 2021

Inlägg av Eriksson »

Manijock skrev: 2021-02-06 18:59:08 Mest nyfiken på vem vi får möta i kval. Lhc, Malmö eller Oskarshamn. Brynäs och Hv är alldeles för bra.
LHC gissar jag på, oddset borde vara 1.00001 :D
Vad vet jag, jag är bara en supporter som gnäller
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2287
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

SHL 20/21: Djurgårdens IF - Växjö 6/2 - 2021

Inlägg av Buford »

Hallååååå... Matchtråd tack!
Skriv svar