SHL 20/21: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 4/2 - 2021

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Exile
Inlägg: 1234
Blev medlem: 2021-01-22

SHL 20/21: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 4/2 - 2021

Inlägg av Exile »

Ännu en kväll där många lag under oss tar in... Nya röster i båset tack!
Dusinator
Inlägg: 3664
Blev medlem: 2009-10-26

SHL 20/21: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 4/2 - 2021

Inlägg av Dusinator »

Grabben från Söder skrev: 2021-02-04 21:28:48 Dålig insats överlag, fanns en del bra tendenser, men räcker inte hela vägen. Men vi ska väl inse hur svår denna match var, seriens formstarkaste lag mot våran svaga form, samt att vi saknade 5 ordinarie spelare. Skellefteå vann 4-1 mot Luleå också, så inte världens undergång att vi förlorar. De viktigaste matcherna är mot de andra bottenlagen.
Helt klart sant. Men attityden finns ju inte. Där är det för dåligt. Då räcker det inte att säga allt dåligt vi gör hela tiden. Av någon anledning får vi inte ut nåt eget spel... så nåt måste ske. Kan inte bara fylla på fylla på. Bort med någon i båset!
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 7936
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

SHL 20/21: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 4/2 - 2021

Inlägg av Mattias_87 »

Noll poäng till Brynäs - YES
Noll poäng till LHC, men tre poäng till Malmö - OK
Två poäng till HV - JÄVLA SKIT
En poäng till Oskarshamn - OK
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Harmageddon
Inlägg: 1245
Blev medlem: 2016-02-24

SHL 20/21: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 4/2 - 2021

Inlägg av Harmageddon »

Manijock skrev: 2021-02-04 21:30:17
#10 skrev: 2021-02-04 21:25:36
Harmageddon skrev: 2021-02-04 21:22:44 Enda positiva är att lila bönorna knep extra poängen men likväl tog iko ett steg närmre DIF

Min undran är, hur lång tid kommer det ta innan vi kommer se JJ och Strandberg i den nivå vi förväntar oss att dem ska vara efter skadan? Lagom till de sista fem matcherna. Många frågetecken hur man ska bryta denna djävulska trend
Josefsson räknar jag bort i år
Rätt skönt att glassa runt med lite "huvudvärk", istället för att försöka visa vägen när den ändå är utdömd. Skönt att slippa ta ansvar. Den moderna hockeyspelarens variant av att "gå in i väggen"??
Menar du spelmässigt el. fysiskt helt? (syftar på #10 svar)
Jag är mest orolig om han kommer tillbaks är att han drabbas av en ny hjärnskakning el. får en annan skada. Att JJ spelar mer återhållsamt och de gynnar inte DIF alls. Speciellt då jag tror det kan bli mer fysiskt och ännu mer känslor ju närmre avslutningen kommer. Speciellt då alla jagar poäng. Men nu spekulerar jag bara så har gärna fel
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5553
Blev medlem: 2012-09-14

SHL 20/21: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 4/2 - 2021

Inlägg av Vikas »

Känns ändå lite konstigt - blir inte längre särskilt upprörd efter varje förlust längre.

Har på något sätt redan accepterat inombords att det troligen blir kvalspel. Så den riktiga ångesten står på standby tills dess.

Nån som har rekommendationer om några bra series man kan titta på?
Grabben från Söder
Inlägg: 1772
Blev medlem: 2016-07-19
Ort: Göteborg

SHL 20/21: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 4/2 - 2021

Inlägg av Grabben från Söder »

Mattias_87 skrev: 2021-02-04 21:31:44 Noll poäng till Brynäs - YES
Noll poäng till LHC, men tre poäng till Malmö - OK
Två poäng till HV - JÄVLA SKIT
En poäng till Oskarshamn - OK
Brynäs har tagit en poäng de senaste sex matcherna. Men det är ju ett av lagen som många hävdar ska helt plötsligt göra en mirakulös klättring i tabellen från ingenstans. Jag chansar på att Linköping och Brynäs kvalar.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7027
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

SHL 20/21: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 4/2 - 2021

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Hv kan bli farliga i slutspelet. De har ett sjuuuukt pp.

Nu när de köpt in ytterligare 3 stjärnor kan de ju inte misslyckas.

Nja, hoppet står till Brynäs täta spelschema med skadebekymmer pundet.
LHC och Malmö känns överkomliga och där har vi nog våra 3 chanser. Oik möjligen också.

Nej, nog har vi möjligheter att ordna detta. Vad har vi för val annat än att gasa och fortsätta kriga?
Hoppas verkligen Jocke kan hitta en vettig back, även om det just nu känns som det saknas betydligt mer än så.

Skulle väl inte skada att få tillbaka Strandberg/Josefsson.
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

SHL 20/21: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 4/2 - 2021

Inlägg av Praetori »

Vikas skrev: 2021-02-04 21:34:41 Känns ändå lite konstigt - blir inte längre särskilt upprörd efter varje förlust längre.

Har på något sätt redan accepterat inombords att det troligen blir kvalspel. Så den riktiga ångesten står på standby tills dess.

Nån som har rekommendationer om några bra series man kan titta på?
Tjernobyl. 8)
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Manijock
Inlägg: 7612
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

SHL 20/21: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 4/2 - 2021

Inlägg av Manijock »

Harmageddon skrev: 2021-02-04 21:32:24
Manijock skrev: 2021-02-04 21:30:17
#10 skrev: 2021-02-04 21:25:36
Harmageddon skrev: 2021-02-04 21:22:44 Enda positiva är att lila bönorna knep extra poängen men likväl tog iko ett steg närmre DIF

Min undran är, hur lång tid kommer det ta innan vi kommer se JJ och Strandberg i den nivå vi förväntar oss att dem ska vara efter skadan? Lagom till de sista fem matcherna. Många frågetecken hur man ska bryta denna djävulska trend
Josefsson räknar jag bort i år
Rätt skönt att glassa runt med lite "huvudvärk", istället för att försöka visa vägen när den ändå är utdömd. Skönt att slippa ta ansvar. Den moderna hockeyspelarens variant av att "gå in i väggen"??
Menar du spelmässigt el. fysiskt helt? (syftar på #10 svar)
Jag är mest orolig om han kommer tillbaks är att han drabbas av en ny hjärnskakning el. får en annan skada. Att JJ spelar mer återhållsamt och de gynnar inte DIF alls. Speciellt då jag tror det kan bli mer fysiskt och ännu mer känslor ju närmre avslutningen kommer. Speciellt då alla jagar poäng. Men nu spekulerar jag bara så har gärna fel
Han har glidit runt hela säsongen och tjurat. Inte ett spår av gamla Josef! Rädd eller bara less på att karriären stagnerat? "Bara" spela i lilla DIF. Lätt att få diverse skavanker då. Efter en smäll mot huvudet, kan det ju lätt gå några veckor extra med lite obehag. Gör liksom ingenting när man inte är så sugen.
mb81
Inlägg: 8647
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

SHL 20/21: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 4/2 - 2021

Inlägg av mb81 »

Exile skrev: 2021-02-04 21:31:23 Ännu en kväll där många lag under oss tar in... Nya röster i båset tack!
Knappades väl inte in så mycket? Ett bottenlag vann som inte mötte varandra. De fem lagen tog alltså 6 poäng.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11816
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

SHL 20/21: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 4/2 - 2021

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Vikas skrev: 2021-02-04 21:34:41 Känns ändå lite konstigt - blir inte längre särskilt upprörd efter varje förlust längre.

Har på något sätt redan accepterat inombords att det troligen blir kvalspel. Så den riktiga ångesten står på standby tills dess.

Nån som har rekommendationer om några bra series man kan titta på?
SHL-säsongen 2011/2012 var ju en nagelbitare, bra uppladdning inför slutklämmen...?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Eriksson
Inlägg: 678
Blev medlem: 2012-02-18

SHL 20/21: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 4/2 - 2021

Inlägg av Eriksson »

Grabben från Söder skrev: 2021-02-04 21:31:09
Eriksson skrev: 2021-02-04 21:28:17 Summa sumarum är att HV, Oskarshamn och Malmö tog in på oss. Brun-näs har så många färre matcher spelade så att de kommer definitivt att gå om oss

Ser man till hur de andra bottenlagen spelade idag så är de mil före oss i spelet.
Att göra en Trump och vägra inse läget är bara korkat
Haha det spelar väl ingen roll hur forumet agerar, att vissa här (inklusive mig) anser att det inte kommer bli kval har inget med föreningen att göra. Inte som att någon är nöjd med läget i laget eller ledarstaben
Vem har sagt att forumet skall agera? Men visst, man får ju anse vad man vill. Jag hoppas innerligt att jag har fel och får kritk för min negativa syn, men samtigt så är jag realist och efter dagens matcher så går det definitivt inte vår väg och det finns inget, jag inte ett sketans uns som pekar på att det skall vända

Ljuset syns inte i tunneln
Vad vet jag, jag är bara en supporter som gnäller
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11816
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

SHL 20/21: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 4/2 - 2021

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Eriksson skrev: 2021-02-04 21:38:10
Ljuset syns inte i tunneln
Det är för att vi kört ner i fel tunnelrör, den är inte färdigbyggd, den tar slut lite längre fram, därav mörkret
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
#10
Inlägg: 13052
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

SHL 20/21: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 4/2 - 2021

Inlägg av #10 »

Harmageddon skrev: 2021-02-04 21:32:24
Manijock skrev: 2021-02-04 21:30:17
#10 skrev: 2021-02-04 21:25:36
Harmageddon skrev: 2021-02-04 21:22:44 Enda positiva är att lila bönorna knep extra poängen men likväl tog iko ett steg närmre DIF

Min undran är, hur lång tid kommer det ta innan vi kommer se JJ och Strandberg i den nivå vi förväntar oss att dem ska vara efter skadan? Lagom till de sista fem matcherna. Många frågetecken hur man ska bryta denna djävulska trend
Josefsson räknar jag bort i år
Rätt skönt att glassa runt med lite "huvudvärk", istället för att försöka visa vägen när den ändå är utdömd. Skönt att slippa ta ansvar. Den moderna hockeyspelarens variant av att "gå in i väggen"??
Menar du spelmässigt el. fysiskt helt? (syftar på #10 svar)
Jag är mest orolig om han kommer tillbaks är att han drabbas av en ny hjärnskakning el. får en annan skada. Att JJ spelar mer återhållsamt och de gynnar inte DIF alls. Speciellt då jag tror det kan bli mer fysiskt och ännu mer känslor ju närmre avslutningen kommer. Speciellt då alla jagar poäng. Men nu spekulerar jag bara så har gärna fel
Jag menar som du säger att han kanske kommer tillbaka men sen snabbt försvinner, tragiskt men troligt...och därför räknar jag bort honom
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

SHL 20/21: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 4/2 - 2021

Inlägg av minalman »

Det här med om att vi får kvala eller inte är väl sådär kul att prata om.
Det värsta är att det är så otroligt deprimerande att se Djurgården spela hockey nu, oavsett tabelläget.
Att låta bli att titta är inte ett alternativ, tyvärr.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skriv svar