SHL 20/21: Leksands IF - Djurgårdens IF 30/1 - 2021

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

SHL 20/21: Leksands IF - Djurgårdens IF 30/1 - 2021

Inlägg av Praetori »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-01-31 08:16:00)

Tycker inte liknelsen med EG är rätt. EG gjorde så mycket mer rätt ute på banan, misslyckades nu och då, men inte alls lika svag som SJ . EG blev, liksom Högström i år, forumets hackkyckling.
Igår var Högström riktigt bra. Så slog han en märklig passning i blindo och forumet reagerade direkt.
I jämförelse var Nardella värdelös rakt igenom, men klarade sig rätt bra ändå från totalsågning, förutom från mig då :D

EG var riktigt bra men fick så mycket skit för minsta lilla. Spelmässigt bidrog han klart mer.

Jag ser ingen storhet i Simon Johansson. Möjligen att något AHL lag ger honom chansen, på sin höjd.
Sedan om han genomgår någon metamorfos och blir bra i andra lag, kul för honom, men inte hjälper det oss.
Just nu platsar han som bäst i Allsvenskan om du frågar mig.
Vi behöver bra backar, NU.
SJ gör också mycket rätt men som alltid med backar så är de mest osynliga i betraktarens minne när de gör vad de skall och sticker ut negativt när de inte gör det (vilket är fallet på senaste).

Min jämförelse mellan SJ och EG handlar om att DIF tidigare sugit på att behålla spelare som sedan blommat ut till storspelare.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

SHL 20/21: Leksands IF - Djurgårdens IF 30/1 - 2021

Inlägg av Puckey »

Praetori skrev: 2021-01-31 11:52:15
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-01-31 08:16:00)

Tycker inte liknelsen med EG är rätt. EG gjorde så mycket mer rätt ute på banan, misslyckades nu och då, men inte alls lika svag som SJ . EG blev, liksom Högström i år, forumets hackkyckling.
Igår var Högström riktigt bra. Så slog han en märklig passning i blindo och forumet reagerade direkt.
I jämförelse var Nardella värdelös rakt igenom, men klarade sig rätt bra ändå från totalsågning, förutom från mig då :D

EG var riktigt bra men fick så mycket skit för minsta lilla. Spelmässigt bidrog han klart mer.

Jag ser ingen storhet i Simon Johansson. Möjligen att något AHL lag ger honom chansen, på sin höjd.
Sedan om han genomgår någon metamorfos och blir bra i andra lag, kul för honom, men inte hjälper det oss.
Just nu platsar han som bäst i Allsvenskan om du frågar mig.
Vi behöver bra backar, NU.
SJ gör också mycket rätt men som alltid med backar så är de mest osynliga i betraktarens minne när de gör vad de skall och sticker ut negativt när de inte gör det (vilket är fallet på senaste).

Min jämförelse mellan SJ och EG handlar om att DIF tidigare sugit på att behålla spelare som sedan blommat ut till storspelare.
Men har också gett upp i tid på spelare vissa bestämt hävdat ska blomma ut till landslagsnivå, typ Heinerö och David Bernhardt.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7161
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

SHL 20/21: Leksands IF - Djurgårdens IF 30/1 - 2021

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Puckey skrev: 2021-01-31 12:39:56
Praetori skrev: 2021-01-31 11:52:15
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-01-31 08:16:00)

Tycker inte liknelsen med EG är rätt. EG gjorde så mycket mer rätt ute på banan, misslyckades nu och då, men inte alls lika svag som SJ . EG blev, liksom Högström i år, forumets hackkyckling.
Igår var Högström riktigt bra. Så slog han en märklig passning i blindo och forumet reagerade direkt.
I jämförelse var Nardella värdelös rakt igenom, men klarade sig rätt bra ändå från totalsågning, förutom från mig då :D

EG var riktigt bra men fick så mycket skit för minsta lilla. Spelmässigt bidrog han klart mer.

Jag ser ingen storhet i Simon Johansson. Möjligen att något AHL lag ger honom chansen, på sin höjd.
Sedan om han genomgår någon metamorfos och blir bra i andra lag, kul för honom, men inte hjälper det oss.
Just nu platsar han som bäst i Allsvenskan om du frågar mig.
Vi behöver bra backar, NU.
SJ gör också mycket rätt men som alltid med backar så är de mest osynliga i betraktarens minne när de gör vad de skall och sticker ut negativt när de inte gör det (vilket är fallet på senaste).

Min jämförelse mellan SJ och EG handlar om att DIF tidigare sugit på att behålla spelare som sedan blommat ut till storspelare.
Men har också gett upp i tid på spelare vissa bestämt hävdat ska blomma ut till landslagsnivå, typ Heinerö och David Bernhardt.
Mackan D, Dellert, Jensen

Vet inte hur många vi egentligen bommat. Tycker snarare vi har en tendens att övervärdera många just för att de kommer från de egna leden.
Erik Gustavsson lämnade väl för SHL, precis som Åberg vill jag minnas. Inget konstigt i det alls.
Och Erik var rätt dominant och gjorde en hel del poäng året som hackkyckling. Simon Johansson vet jag inte ens vad han är bra på, allvarligt talat.
4 segrar kvar
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7161
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

SHL 20/21: Leksands IF - Djurgårdens IF 30/1 - 2021

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-01-31 13:23:05
Puckey skrev: 2021-01-31 12:39:56
Praetori skrev: 2021-01-31 11:52:15
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-01-31 08:16:00)

Tycker inte liknelsen med EG är rätt. EG gjorde så mycket mer rätt ute på banan, misslyckades nu och då, men inte alls lika svag som SJ . EG blev, liksom Högström i år, forumets hackkyckling.
Igår var Högström riktigt bra. Så slog han en märklig passning i blindo och forumet reagerade direkt.
I jämförelse var Nardella värdelös rakt igenom, men klarade sig rätt bra ändå från totalsågning, förutom från mig då :D

EG var riktigt bra men fick så mycket skit för minsta lilla. Spelmässigt bidrog han klart mer.

Jag ser ingen storhet i Simon Johansson. Möjligen att något AHL lag ger honom chansen, på sin höjd.
Sedan om han genomgår någon metamorfos och blir bra i andra lag, kul för honom, men inte hjälper det oss.
Just nu platsar han som bäst i Allsvenskan om du frågar mig.
Vi behöver bra backar, NU.
SJ gör också mycket rätt men som alltid med backar så är de mest osynliga i betraktarens minne när de gör vad de skall och sticker ut negativt när de inte gör det (vilket är fallet på senaste).

Min jämförelse mellan SJ och EG handlar om att DIF tidigare sugit på att behålla spelare som sedan blommat ut till storspelare.
Men har också gett upp i tid på spelare vissa bestämt hävdat ska blomma ut till landslagsnivå, typ Heinerö och David Bernhardt.
Precis, även Mackan D, Dellert, Jensen skulle ju blomma ut. Men en drog ju liksom Bernhardt till talangutvecklarna i Växjö :D

Vet ainte hur många vi egentligen bommat. Tycker snarare vi har en tendens att övervärdera många just för att de kommer från de egna leden.
Erik Gustavsson lämnade väl för SHL, precis som Åberg vill jag minnas. Inget konstigt i det alls.
Och Erik var rätt dominant och gjorde en hel del poäng året som hackkyckling. Simon Johansson vet jag inte ens vad han är bra på, allvarligt talat.
4 segrar kvar
Wishes
Inlägg: 2811
Blev medlem: 2015-10-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

SHL 20/21: Leksands IF - Djurgårdens IF 30/1 - 2021

Inlägg av Wishes »

Harmageddon skrev: 2021-01-31 11:30:44
Praetori skrev: 2021-01-30 21:58:25
Manijock skrev: 2021-01-30 18:12:30
Praetori skrev: 2021-01-30 18:05:59
mb81 skrev: 2021-01-30 18:01:18

Gå om Växjö och Luleå kan inte ens du och jag tro på. :D
Många bäckar små. 15 poäng är bara 5 matcher.
Sarkasm är ändå en humorkonst :lol:

Den dagen mb81 och Preatori börjar inse att vi är indragna i bottenstrid så har vi redan spelat i HA i två år :wink:
Fast vi kommer inte vara inblandade I bottenstriden. Det är bara i brist på insikt (och testosteron) som man kan få för sig nåt annat. 8)
Den där meningen är det värsta man kan säga inom sport! Var du dock ironisk så köper jag det :)
"Fast vi kommer inte vara inblandade I bottenstriden."
"Fast vi kommer inte vara inblandade I guldstriden. "

Med det sagt handlar det om att ta så många poäng som möjligt så man kan behålla försprånget till dem där nere resterande matcher. Simple as that
Skillnaden är att jag tar en match i taget just nu och sen får vi se hur långt det bär oss. Det krävs hårt jobb av DIF och sen när det kommer till sport så har jag alltid lärt mig att aldrig räkna ut något på förhand. Annars bara brist på underskattning och ödmjukhet tycker jag med den kommentaren.

Edit:
Den dagen då det är matematiskt omöjligt för lagen under att ta in så många poäng, då kan man slappna och säga att man inte kommer hamna i bottenstriden. Prognoser och statistik är bara slänga i väggen utan nu är det dagsformen som avgör
Damn’ right! Det räcker med att fråga Tegnell så vet man vad prognoser och statistik är värt innan verkligheten kommer ikapp
Stolt, men aldrig nöjd
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2327
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

SHL 20/21: Leksands IF - Djurgårdens IF 30/1 - 2021

Inlägg av Buford »

Skönt gnäll på alla banjo-masar på sociala medier ang 2-1 målet :lol:
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

SHL 20/21: Leksands IF - Djurgårdens IF 30/1 - 2021

Inlägg av Praetori »

Buford skrev: 2021-01-31 15:33:47 Skönt gnäll på alla banjo-masar på sociala medier ang 2-1 målet :lol:
Ja man börjar ju undra om de har en stor mängd kliniskt förståndshandikappade supporters med tillgång till internet.
Nog för att målet är freaky men det är ju ingen regelmässig konstighet (om man inte har glasögon tjocka som en falukorv och har glömt dem i badrummet).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

SHL 20/21: Leksands IF - Djurgårdens IF 30/1 - 2021

Inlägg av mb81 »

Det är väl sällan vi bommar egna spelare till andra lag i Sverige nu för tiden. Det var i allsvenskan spelare som Wennberg, Åberg och Erik G såklart inte ville harva i allsvenskan när de höll en klart högre nivå. Annars är det väl bara Macdavid som vi tappat till en konkurrent av yngre egna spelare av de som skulle vara aktuella att ha kvar. Känns väl inte som så många som vi släppt har fått nåt otroligt genombrott hos nån annan klubb. Det är väl oftare att vi har värvat spelare som fått sitt genombrott hos oss. Från andra SHL-lag dock inte så många. Lilja från LHC(och Rögle) och Emil Johansson. Det känns rätt ovanligt överlag att unga spelare byter klubb inom SHL. Frölunda försöker väl haffa det de kan. Men oftast är det talanger från allsvenskan lex Alsing, Linus A och Bemström som man får rikta sig in på.
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2327
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

SHL 20/21: Leksands IF - Djurgårdens IF 30/1 - 2021

Inlägg av Buford »

Praetori skrev: 2021-01-31 18:52:02
Buford skrev: 2021-01-31 15:33:47 Skönt gnäll på alla banjo-masar på sociala medier ang 2-1 målet :lol:
Ja man börjar ju undra om de har en stor mängd kliniskt förståndshandikappade supporters med tillgång till internet.
Nog för att målet är freaky men det är ju ingen regelmässig konstighet (om man inte har glasögon tjocka som en falukorv och har glömt dem i badrummet).
Exakt! Dessutom är det dom själva som byggt och utformat hallen (om än med hjälp av trottoarstenar som betalmedel).
Frankie
Inlägg: 895
Blev medlem: 2018-02-16

SHL 20/21: Leksands IF - Djurgårdens IF 30/1 - 2021

Inlägg av Frankie »

mb81 skrev: 2021-01-31 19:15:25 Det är väl sällan vi bommar egna spelare till andra lag i Sverige nu för tiden. Det var i allsvenskan spelare som Wennberg, Åberg och Erik G såklart inte ville harva i allsvenskan när de höll en klart högre nivå. Annars är det väl bara Macdavid som vi tappat till en konkurrent av yngre egna spelare av de som skulle vara aktuella att ha kvar. Känns väl inte som så många som vi släppt har fått nåt otroligt genombrott hos nån annan klubb. Det är väl oftare att vi har värvat spelare som fått sitt genombrott hos oss. Från andra SHL-lag dock inte så många. Lilja från LHC(och Rögle) och Emil Johansson. Det känns rätt ovanligt överlag att unga spelare byter klubb inom SHL. Frölunda försöker väl haffa det de kan. Men oftast är det talanger från allsvenskan lex Alsing, Linus A och Bemström som man får rikta sig in på.
Philip Holm slaskade vi bort. Till och med min döda icke hockeyintresserade farmor kunde se att han hade större talang än vad vi gav honom utrymme för.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

SHL 20/21: Leksands IF - Djurgårdens IF 30/1 - 2021

Inlägg av mb81 »

Frankie skrev: 2021-01-31 20:46:18
mb81 skrev: 2021-01-31 19:15:25 Det är väl sällan vi bommar egna spelare till andra lag i Sverige nu för tiden. Det var i allsvenskan spelare som Wennberg, Åberg och Erik G såklart inte ville harva i allsvenskan när de höll en klart högre nivå. Annars är det väl bara Macdavid som vi tappat till en konkurrent av yngre egna spelare av de som skulle vara aktuella att ha kvar. Känns väl inte som så många som vi släppt har fått nåt otroligt genombrott hos nån annan klubb. Det är väl oftare att vi har värvat spelare som fått sitt genombrott hos oss. Från andra SHL-lag dock inte så många. Lilja från LHC(och Rögle) och Emil Johansson. Det känns rätt ovanligt överlag att unga spelare byter klubb inom SHL. Frölunda försöker väl haffa det de kan. Men oftast är det talanger från allsvenskan lex Alsing, Linus A och Bemström som man får rikta sig in på.
Philip Holm slaskade vi bort. Till och med min döda icke hockeyintresserade farmor kunde se att han hade större talang än vad vi gav honom utrymme för.
Yes. Hur kunde jag bomma honom. Men poängen var ändå att det är väldigt få. Poängen gick väl fram när det endast var en extra spelare du sa.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

SHL 20/21: Leksands IF - Djurgårdens IF 30/1 - 2021

Inlägg av Praetori »

mb81 skrev: 2021-02-01 00:17:45
Frankie skrev: 2021-01-31 20:46:18
mb81 skrev: 2021-01-31 19:15:25 Det är väl sällan vi bommar egna spelare till andra lag i Sverige nu för tiden. Det var i allsvenskan spelare som Wennberg, Åberg och Erik G såklart inte ville harva i allsvenskan när de höll en klart högre nivå. Annars är det väl bara Macdavid som vi tappat till en konkurrent av yngre egna spelare av de som skulle vara aktuella att ha kvar. Känns väl inte som så många som vi släppt har fått nåt otroligt genombrott hos nån annan klubb. Det är väl oftare att vi har värvat spelare som fått sitt genombrott hos oss. Från andra SHL-lag dock inte så många. Lilja från LHC(och Rögle) och Emil Johansson. Det känns rätt ovanligt överlag att unga spelare byter klubb inom SHL. Frölunda försöker väl haffa det de kan. Men oftast är det talanger från allsvenskan lex Alsing, Linus A och Bemström som man får rikta sig in på.
Philip Holm slaskade vi bort. Till och med min döda icke hockeyintresserade farmor kunde se att han hade större talang än vad vi gav honom utrymme för.
Yes. Hur kunde jag bomma honom. Men poängen var ändå att det är väldigt få. Poängen gick väl fram när det endast var en extra spelare du sa.
Möller, host host. Eller Norman, Sillen (när han kom hem) eller varför inte spelare som inte riktigt fick chansen ens, som Figren och Blomstrand?
Nu är ovanstående bakåt i tiden och under Jocke/Robban har vi blivit märkbart bättre men tex är jag av åsikten att Walli varit en perfekt spelare i årets upplaga av DIF (rätt attityd). Istället harvar han i Allsvenskan.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7161
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

SHL 20/21: Leksands IF - Djurgårdens IF 30/1 - 2021

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Men är det inte så överallt, att en del spelare som stagnerat behöver ett miljöombyte för att utvecklas?

Sedan är det en sak att vara bra i Allsvenskan, en helt annan att ta med det spelet till SHL. Ta bara en spelare som Albin Lundin, rätt menlös i SHL både hos oss och Saik, men nu rätt dominant i Allsvenskan.
Blomstrand var ju inget vidare hos oss, har tagit rätt lång tid på sig att bli bra i Allsvenskan. Nu efter ett par år där börjar han se rätt intressant ut att testa igen. Men det är STOR skillnad på serierna.

Sedan Möller, vi hade inte en suck att ekonomiskt kunna locka honom när han kom hem. Aldrig i livet att han valt Saik före oss annars. Sedan kom deras storhetstid och han har naturligtvis fått ett enormt hjärta för den klubben efter all tid där.

Tycker verkligen inte vi på något sätt varit dåliga på att ge våra spelare chansen. Vi är däremot brutalt dåliga på att skapa de ekonomiska förutsättningarna som krävs för att vinna dragkamperna om spelare som Möller, Axelsson, Norman mfl , när de vänder hemåt i sin prime.
4 segrar kvar
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

SHL 20/21: Leksands IF - Djurgårdens IF 30/1 - 2021

Inlägg av Praetori »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-02-01 09:30:43 Men är det inte så överallt, att en del spelare som stagnerat behöver ett miljöombyte för att utvecklas?
Visst är det så men "miljöombyte" handlar väldigt mycket om roll och speltid. Får du förtroende, bra lagkamrater och speltid i rätt mängd, vid rätt situationer och mot bra motstånd så finns möjligheten att utvecklas. Spelare går sällan enbart efter plånboken utan rollen och utlovad istid är viktigt. Jag tror säkert vi kunde rott hem både Möller och Norman för en lägre lön än de fick annorstädes mot en mer central roll i laget.
Risken är ju att man "bränner" spelare som man tidigare haft i organisationen genom att de utvecklar starkare band till andra föreningar (NickyD, Möller mfl) och DÅ blir det plötsligt en lönefråga istället.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

SHL 20/21: Leksands IF - Djurgårdens IF 30/1 - 2021

Inlägg av mb81 »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-02-01 09:30:43 Men är det inte så överallt, att en del spelare som stagnerat behöver ett miljöombyte för att utvecklas?

Sedan är det en sak att vara bra i Allsvenskan, en helt annan att ta med det spelet till SHL. Ta bara en spelare som Albin Lundin, rätt menlös i SHL både hos oss och Saik, men nu rätt dominant i Allsvenskan.
Blomstrand var ju inget vidare hos oss, har tagit rätt lång tid på sig att bli bra i Allsvenskan. Nu efter ett par år där börjar han se rätt intressant ut att testa igen. Men det är STOR skillnad på serierna.

Sedan Möller, vi hade inte en suck att ekonomiskt kunna locka honom när han kom hem. Aldrig i livet att han valt Saik före oss annars. Sedan kom deras storhetstid och han har naturligtvis fått ett enormt hjärta för den klubben efter all tid där.

Tycker verkligen inte vi på något sätt varit dåliga på att ge våra spelare chansen. Vi är däremot brutalt dåliga på att skapa de ekonomiska förutsättningarna som krävs för att vinna dragkamperna om spelare som Möller, Axelsson, Norman mfl , när de vänder hemåt i sin prime.
Ekonomin spelar såklart in. Men en spelare som Norman där har ingen SHL-klubb kunnat konkurrera än. Vi borde väl vara det naturliga valet när han vänder hem. Sen får det inte ta för lång tid heller.g5

Ekonomiskt har vi byggt upp ekonomin på ett bra sätt sakta men säkert och vi skulle höja spelarbudgeten med flera miljoner inför denna säsong. Vi hade iaf innan coronan en bra ekonomi som Jocke&Co byggt upp under en längre tid. Sen blev allt omkullkastat. Hoppas vi går hyfsat starka ur det här iaf. Att vi är en av lagen som förlorar minst på det. För ekonomiskt är det viktigaste egentligen hur slagkraftiga man är jämfört med de andra lagen i serien i första hand och resten av europa och världen i andra hand.
Skriv svar