SHL 20/21: Djurgårdens IF - Färjestad 28/1 - 2021

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Praetori
Inlägg: 13752
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

SHL 20/21: Djurgårdens IF - Färjestad 28/1 - 2021

Inlägg av Praetori »

Doyle skrev: 2021-01-28 21:44:42 Jocke gate.o utfall mot laget.Rätt el fel..Hetsigt delux
Kul att det händer nåt iaf. Även om det inte är på isen. :lol:
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11874
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

SHL 20/21: Djurgårdens IF - Färjestad 28/1 - 2021

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Petter - (Gammalt Macho) Konventionellt Ledarskap

Johan - Utvecklande Ledarskap
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

SHL 20/21: Djurgårdens IF - Färjestad 28/1 - 2021

Inlägg av Donkels-2.0 »

Lee Harvey Oswald skrev: 2021-01-28 21:48:11 Petter - (Gammalt Macho) Konventionellt Ledarskap

Johan - Utvecklande Ledarskap
Utvecklande typ som Robban eller...
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11874
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

SHL 20/21: Djurgårdens IF - Färjestad 28/1 - 2021

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Donkels-2.0 skrev: 2021-01-28 21:50:58
Lee Harvey Oswald skrev: 2021-01-28 21:48:11 Petter - (Gammalt Macho) Konventionellt Ledarskap

Johan - Utvecklande Ledarskap
Utvecklande typ som Robban eller...
Typ

Robban är bra tränare, sämre matchcoach.
Att Jocke och Robban inte är synkade är ett problem, Jockes problem.
Ett lag har byggts med snäv budgetgrund, Jocke valde väg.

Sedan går han ut till media och vinner några supportas respekt, men han underminerar Robbans position helt

Jocke har gjort många kloka val, men detta var amatörmässigt skött
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

SHL 20/21: Djurgårdens IF - Färjestad 28/1 - 2021

Inlägg av Donkels-2.0 »

Lee Harvey Oswald skrev: 2021-01-28 21:57:47
Donkels-2.0 skrev: 2021-01-28 21:50:58
Lee Harvey Oswald skrev: 2021-01-28 21:48:11 Petter - (Gammalt Macho) Konventionellt Ledarskap

Johan - Utvecklande Ledarskap
Utvecklande typ som Robban eller...
Typ

Robban är bra tränare, sämre matchcoach.
Att Jocke och Robban inte är synkade är ett problem, Jockes problem.
Ett lag har byggts med snäv budgetgrund, Jocke valde väg.

Sedan går han ut till media och vinner några supportas respekt, men han underminerar Robbans position helt

Jocke har gjort många kloka val, men detta var amatörmässigt skött
Men man kan väl åtminstone börja med att inte ta utvisningar för 6 man på banan det är ju pojkar 10 år nivå på detta
Ceterum censeo Solna esse delendam
BigJ
Inlägg: 2269
Blev medlem: 2014-01-16

SHL 20/21: Djurgårdens IF - Färjestad 28/1 - 2021

Inlägg av BigJ »

Lee Harvey Oswald skrev: 2021-01-28 21:57:47
Donkels-2.0 skrev: 2021-01-28 21:50:58
Lee Harvey Oswald skrev: 2021-01-28 21:48:11 Petter - (Gammalt Macho) Konventionellt Ledarskap

Johan - Utvecklande Ledarskap
Utvecklande typ som Robban eller...
Typ

Robban är bra tränare, sämre matchcoach.
Att Jocke och Robban inte är synkade är ett problem, Jockes problem.
Ett lag har byggts med snäv budgetgrund, Jocke valde väg.

Sedan går han ut till media och vinner några supportas respekt, men han underminerar Robbans position helt

Jocke har gjort många kloka val, men detta var amatörmässigt skött
Håller med, inte snyggt skött av Jocke och Robban är en usel matchcoach.
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

SHL 20/21: Djurgårdens IF - Färjestad 28/1 - 2021

Inlägg av Doyle »

Man får ju nästan känslan av att det är en protestaktion från laget mot något. Nått är galet, lös skiten nu vad det än må vara...
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11874
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

SHL 20/21: Djurgårdens IF - Färjestad 28/1 - 2021

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Doyle skrev: 2021-01-28 22:15:29 Man får ju nästan känslan av att det är en protestaktion från laget mot något. Nått är galet, lös skiten nu vad det än må vara...
Några spelare kunde ta det Jocke sa (typ, det får stå för honom).
Misstänker att fler spelare inte kände sig mer framåtlutade efter Jockes media-sväng

Som Tornberg sa i CMORE-studion (när Petter fick högt blodtryck)
Det gäller att känna individerna i gruppen, kommer det blir ett lyft om jag gör så här? för det kan funka med rätt förutsättningar.

Men DIF är ju inget ärrat NHL-lag som är vana att bli lite hårt åtgångna ibland, jag är inte ett dugg förvånad att prestationen inte lyfte nu utan snarare blev än mer krampaktig
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Harmageddon
Inlägg: 1291
Blev medlem: 2016-02-24

SHL 20/21: Djurgårdens IF - Färjestad 28/1 - 2021

Inlägg av Harmageddon »

Doyle skrev: 2021-01-28 22:15:29 Man får ju nästan känslan av att det är en protestaktion från laget mot något. Nått är galet, lös skiten nu vad det än må vara...
Känner likaså.
Jag tror att det som händer just kan vara en protest mot Jocke. Då spelar det ingen roll vad Jocke gör för han kommer aldrig få spelarnas(inte allas) förtroende igen. Eller är spelarna så pass professionella att man tänker på DIF skölden ifall man får nya tränare och accepterar det Jocke säger.

Jag känner spontant att DIF skjutit sig själv för jag vet inte riktigt hur man ska göra härnäst. Eller så övertänker jag som alltid.
Nu kommer CMore, media, etc vara som hökar på allt DIF gör och det blir ännu mer press

Helt klart skulle detta skett mellan stängda dörrar och skötts snyggare. Finns ingenting positivt när man använder media som medlare.
Både uppladdning och prestationen mot Leksand kommer synas av alla beroende på hur resultatet blir.

Kommer bli svårt att sova inatt :?
Senast redigerad av Harmageddon den 2021-01-28 22:40:11, redigerad totalt 1 gånger.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

SHL 20/21: Djurgårdens IF - Färjestad 28/1 - 2021

Inlägg av Magnutz »

Harmageddon skrev: 2021-01-28 21:46:09
Mattias_87 skrev: 2021-01-28 21:45:03
Magnutz skrev: 2021-01-28 21:41:18
Harmageddon skrev: 2021-01-28 21:39:09 Ojojoj vad det hettar till i Cmore om DIF
Utveckla! Vad sägs?
Kortfattat Tornberg och Rönnqvist rök ihop ifall Joakim Eriksson gjorde rätt och hängde ut spelarna. Tornberg blev rasande och sa att så ska man inte göra medans Rönnqvist tycker det är okej att göra så. Rejält hetsigt faktiskt.
Tack! Jag uppdaterade min post ovan ist
Tack :)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Exile
Inlägg: 1383
Blev medlem: 2021-01-22

SHL 20/21: Djurgårdens IF - Färjestad 28/1 - 2021

Inlägg av Exile »



Här har ni det som sades i Cmore mellan Petter och Thornberg efter matchen.
Praetori
Inlägg: 13752
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

SHL 20/21: Djurgårdens IF - Färjestad 28/1 - 2021

Inlägg av Praetori »

Fan vad folk övertänker saker. Färjestad var bättre ikväll men vårat spel var inte så tokuselt som det varit tidigare.
Svacka deluxe men jag tycker inte man såg några hängande huvuden i matchsituationerna så än har det inte satt sig på psyket som i Linköping eller Brynäs.
Snart ny match och nya förutsättningar och utan pressen att vinna på hemmaplan (DET kan ha satt sig i psyket däremot efter att vi vunnit och vunnit hemma).

För övrigt tycker jag Petter har rätt och Thornberg fel.
Det är bättre att skiten kommer från Jocke än Robban och då spelar det ingen roll om omvärlden hör. Robban behöver svetsa ihop gubbarna och det kan han inte om han också måste agera hittepå-sanningssägande-kulturbärarcoach (som han inte riktigt har förutsättningarna för). Det hade kanske varit en annan grej om vi haft Falken som ass. Då hade han kunnat ta det.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Harmageddon
Inlägg: 1291
Blev medlem: 2016-02-24

SHL 20/21: Djurgårdens IF - Färjestad 28/1 - 2021

Inlägg av Harmageddon »

Praetori skrev: 2021-01-28 23:06:51 Fan vad folk övertänker saker. Färjestad var bättre ikväll men vårat spel var inte så tokuselt som det varit tidigare.
Svacka deluxe men jag tycker inte man såg några hängande huvuden i matchsituationerna så än har det inte satt sig på psyket som i Linköping eller Brynäs.
Snart ny match och nya förutsättningar och utan pressen att vinna på hemmaplan (DET kan ha satt sig i psyket däremot efter att vi vunnit och vunnit hemma).
En undran, anser du att det är harmoni mellan Jocke, Robban, Musse, Bemström och resten av spelarna just nu?
Eller handlar det bara om svacka deluxe? För några veckor sen pratade du om att vi var nedtränade och att det kunde påverka oss. Det kommer bara ursäkter på ursäkter. Nu har vi drabbats hårt av skador(Josefsson och Strandberg som är vår första- och andre-center t.ex.) och nu med Jocke.

Men du kan ju inte ignorera det som händer just nu och låtsats att det är harmoni. Detta handlar inte enbart om svackan du pratat om sen i början av januari.

Edit. Att man inte kan räkna hur många spelare som ska vara på isen, beror det också på en svacka?
Något som varit genomgående under hela säsongen.

Nej, det är inte heller en svacka utan det beror på att något inte synkar mellan tränarna och spelarna.Tydligheten i instruktionerna och det är inte normalt.

Det är en av många saker som varit genomgående under säsongen.

Jag om någon blir glad att man tar sig samman på lördag och gör sin bästa match under senaste veckorna.

Med det sagt så tycker jag fortfarande att vi ska sikta uppåt men att vi måste vara redo för ett sämre läge. Däremot kan detta på långsikt skada, speciellt om Jockes förtroende som sportchef är sargat. Igen, är detta spekulationer och det varken du el. jag.

Tiden får helt enkelt utvisa men håller inte med att detta är en svacka deluxe. Det är en soppa med många ingredienser som man måste lösa och inte hoppas på det bästa hela tiden. Löser sig med tiden mentalitet som jag tjatat om ett tag och PP är ett praktexemplar på hur fel det kan gå när man låter det gå för långt utan att ta tag i det. Man ska sluta leta ursäkter(inom laget såklart, inte du) och se till att förbättra det som behövs.
Senast redigerad av Harmageddon den 2021-01-29 08:51:30, redigerad totalt 2 gång.
daaviid
Inlägg: 4223
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

SHL 20/21: Djurgårdens IF - Färjestad 28/1 - 2021

Inlägg av daaviid »

Äh, jag är på Jocke och Petters sida. Spelar man som skit så ska man fan få höra det. Gärna på ett rejält sätt.

Det hade ju inte sett bättre ut ikväll även om Jocke's sågning ej hade ägt rum. Tror nog fan mer på att det hade sett värre ut utan sågningen.
Tyckte att laget uppträdde helt okej och gick hela vägen ända tills lill-tjommen började få för mycket istid. Onödiga utvisningar som gav kaffe all momentum. Och så var den matchen körd. Dessutom dessa jävla too many utvisningar är fan parodiskt dåligt.

Byten och PP, DIF hockeys sorgebarn senaste 5-6 åren.

Nä, den här säsongen suger så jävla hårt. Det behövs en rejäl utrensning bland både ledare och spelare.
Fmic
Inlägg: 1
Blev medlem: 2021-01-29

SHL 20/21: Djurgårdens IF - Färjestad 28/1 - 2021

Inlägg av Fmic »

För helvetes jävlar!!??! Är totalt dött för fan.. Man
Börjar få samma jävla känsla som de året vi åkte ut..
Men till skillnad på den jämförelsen så var det laget
Vassare.. Har inte varit bra i pp på flera säsonger, men nu
Är vi sämst i ligan totalt tamfattigt, Sen i bp lika piss
Där med.. Är nu våra stjärnor å ledande lirare visar
Vägen. Dick, bergfors,Högström,Josefson skadad visst
Men va fan.. Har ingen lust å kolla Tingsryd djurgården nästa säsong. Nej in med säcken igen då klarar vi detta. Försvaret får slipas sen bp, pp är hopplöst som vanligt. Nej denna piss säsong handlar om hänga kvar. Sen behövs vissa saker göras omgående.... Kom igen nu visa hjärta för Sveriges finaste klubbmärke
Skriv svar