SHL 19/20: Färjestad - Djurgårdens IF 7/3 2020

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Wishes
Inlägg: 2665
Blev medlem: 2015-10-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 19/20: Färjestad - Djurgårdens IF 7/3 2020

Inlägg av Wishes »

Lee Harvey Oswald skrev:
Wishes skrev:
Jervill skrev:Är det dags för ny ledning?
JAAA! Den här har fått sin chans, och kommit till vägs ände. Från sportchef och neråt. Robban kan vara kvar, som andrecoach.
Bra idé, det ser han säkert som ett jättebra karriärssteg
Skiter väl i hans karriärstege, det är Djurgår’n jag bryr mig om Ja, det är bara att välja, andrecoach i DIF eller dra.
Stolt, men aldrig nöjd
EspenK
Inlägg: 8729
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: SHL 19/20: Färjestad - Djurgårdens IF 7/3 2020

Inlägg av EspenK »

mb81 skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
mb81 skrev:Alltså inte jättesmart att plocka målisen när det kan bli målskillnadsaffär mot Örebro.
Äh, vi måste slå RBK helt enkelt....och på Hovet vinner vi oftast, trots stabbigt hafs&slafs.

Men Rämö är stora orosmolnet
Vi har ju dock räddningsplankor i och med att Örebro och Frölunda i princip behöver gå rent. Men vore skönt att ta en trea mot Rögle så vi slipper förlita oss på andra resultat.
Sätt inga större belopp på det.
BigJ
Inlägg: 2210
Blev medlem: 2014-01-16

Re: SHL 19/20: Färjestad - Djurgårdens IF 7/3 2020

Inlägg av BigJ »

Lee Harvey Oswald skrev:
BigJ skrev:Josefsson: Vi måsta höja oss i offensiven och defensiven samt vässa lite på pp och bp...

Men vad ska han säga...

Mmh, jobbigt läge, för han pratar ju om ett DIF som inte finns
Nä, det gör ju inte det. Robban har pratat länge nu om att det kommer bli bättre men inget händer. Tror att man borde göra ngt drastiskt för att få igång laget, med spelarmaterialet som finns måste det kunna vara bättre.
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5553
Blev medlem: 2012-09-14

Re: SHL 19/20: Färjestad - Djurgårdens IF 7/3 2020

Inlägg av Vikas »

Väntad förlust.

Bara hoppas på att Frölunda slarvar bort kvartsfinalen så vi inte förlorar för mycket ekonomiskt på den här säsongen.

För vi kommer ryka väldigt snabbt oavsett vilket lag vi möter där.
Wishes
Inlägg: 2665
Blev medlem: 2015-10-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 19/20: Färjestad - Djurgårdens IF 7/3 2020

Inlägg av Wishes »

Lee Harvey Oswald skrev:
BigJ skrev:Josefsson: Vi måsta höja oss i offensiven och defensiven samt vässa lite på pp och bp...

Men vad ska han säga...

Mmh, jobbigt läge, för han pratar ju om ett DIF som inte finns
Dessutom ”...vi vet ju vad vi behöver göra för att vinna”. Jaaa, varför gör ni det inte då?
Stolt, men aldrig nöjd
EspenK
Inlägg: 8729
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: SHL 19/20: Färjestad - Djurgårdens IF 7/3 2020

Inlägg av EspenK »

Kanske dags att ge Richard Palmberg chansen i RÄTT lag.
BigJ
Inlägg: 2210
Blev medlem: 2014-01-16

Re: SHL 19/20: Färjestad - Djurgårdens IF 7/3 2020

Inlägg av BigJ »

Wishes skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
BigJ skrev:Josefsson: Vi måsta höja oss i offensiven och defensiven samt vässa lite på pp och bp...

Men vad ska han säga...

Mmh, jobbigt läge, för han pratar ju om ett DIF som inte finns
Dessutom ”...vi vet ju vad vi behöver göra för att vinna”. Jaaa, varför gör ni det inte då?
Josefsson är ju en av dem som verkligen underpresterar tyvärr och iom att han är kapten är han en av dem som ska få igång laget vilket går sådär.
EspenK
Inlägg: 8729
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: SHL 19/20: Färjestad - Djurgårdens IF 7/3 2020

Inlägg av EspenK »

Gillar Robban jättemycket som person men frågan är om vi inte nått vägs ände. Känns som han inte når fram.

Fel spelarmaterial för spelidén i o f men då får man som tränare anpassa sig efter det. Lex Säcken
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: SHL 19/20: Färjestad - Djurgårdens IF 7/3 2020

Inlägg av Donkels-2.0 »

Horribelt att vi måste dras med 37 och 56 nästa år också som ger bort typ ett mål per match - hur var motiveringen nu Jocke nu när vi skrev nytt kontrakt med dessa herrar "vi ser en utvecklingspotential...) samma vanvittesmotivering som användes för Alexander Falk men det är klart Robban måste ju ha kvar sin dubbelpartner i nästa års paddelturnering så därför ger vi väl 37 ett nytt 5 årskontrakt efter nästa säsong
Ceterum censeo Solna esse delendam
BigJ
Inlägg: 2210
Blev medlem: 2014-01-16

Re: SHL 19/20: Färjestad - Djurgårdens IF 7/3 2020

Inlägg av BigJ »

EspenK skrev:Gillar Robban jättemycket som person men frågan är om vi inte nått vägs ände. Känns som han inte når fram.

Fel spelarmaterial för spelidén i o f men då får man som tränare anpassa sig efter det. Lex Säcken
Jag tror du är helt rätt ute.
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: SHL 19/20: Färjestad - Djurgårdens IF 7/3 2020

Inlägg av Donkels-2.0 »

BigJ skrev:
EspenK skrev:Gillar Robban jättemycket som person men frågan är om vi inte nått vägs ände. Känns som han inte når fram.

Fel spelarmaterial för spelidén i o f men då får man som tränare anpassa sig efter det. Lex Säcken
Jag tror du är helt rätt ute.
Säcken ska under inga omständigheter tas tillbaka däremot försöka hitta en tränare med som inte har samma stigmatiserade syn på hockey som Robban - oerhört trött att höra på hans standard svar i vareviga intervju att vi inte är tillräckligt framåtlutade för mig låter hela hans resonemang alldeles för enkelspårigt
Ceterum censeo Solna esse delendam
williams
Inlägg: 1267
Blev medlem: 2014-09-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 19/20: Färjestad - Djurgårdens IF 7/3 2020

Inlägg av williams »

det var en helt ok och under hållande bortamatch, där vi kanske skulle haft chans (iaf större chans) om inte rämö sjabblat in två puckar. (mer underhållande än att skämmas för DIF fotboll iaf)

Nu kanske rämö är lite mer på tårna till nästa match. (man får hoppas iaf.)

Det var för mycket kladd och för lite skott. (Dick kladdade massor)

Dags att ta revansch mot rbk!
Magnutz
Inlägg: 12167
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: SHL 19/20: Färjestad - Djurgårdens IF 7/3 2020

Inlägg av Magnutz »

williams skrev:det var en helt ok och under hållande bortamatch, där vi kanske skulle haft chans (iaf större chans) om inte rämö sjabblat in två puckar. (mer underhållande än att skämmas för DIF fotboll iaf)

Nu kanske rämö är lite mer på tårna till nästa match. (man får hoppas iaf.)

Det var för mycket kladd och för lite skott. (Dick kladdade massor)

Dags att ta revansch mot rbk!
Ställ undan spritflaskan! :D
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
BigJ
Inlägg: 2210
Blev medlem: 2014-01-16

Re: SHL 19/20: Färjestad - Djurgårdens IF 7/3 2020

Inlägg av BigJ »

Donkels-2.0 skrev:
BigJ skrev:
EspenK skrev:Gillar Robban jättemycket som person men frågan är om vi inte nått vägs ände. Känns som han inte når fram.

Fel spelarmaterial för spelidén i o f men då får man som tränare anpassa sig efter det. Lex Säcken
Jag tror du är helt rätt ute.
Säcken ska under inga omständigheter tas tillbaka däremot försöka hitta en tränare med som inte har samma stigmatiserade syn på hockey som Robban - oerhört trött att höra på hans standard svar i vareviga intervju att vi inte är tillräckligt framåtlutade för mig låter hela hans resonemang alldeles för enkelspårigt
Själv hade jag naturligtvis gärna tagit tillbaka Säcken, demontränaren, men det var väl mer bristen på anpassning till spelarmaterialet jag åsyftade.
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2291
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 19/20: Färjestad - Djurgårdens IF 7/3 2020

Inlägg av crike »

Jag blev iaf inte rädd för att möta Kaffe i slutspelet. Det andra som var positivt, vilket kanske bidrar till det första, är att jag inte upplevde att de spelade sådan jövla ryggsäckshockey som tidigare. Tror det passar oss bättre att möta dem så här.

* Dick o Hulta kladdade för mycket idag
* Jason är för stark för att spela fysisk hockey
* Domarna hade en löjlig nivå i första
* Tyckte Holtz visade framfötterna lite mer idag
Skriv svar