SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Luleå 5/3-2020

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Luleå 5/3-2020

Inlägg av förevigtdjurgården »

DIFLuWi skrev:Kollade genom några situationer i efterhand.
När Strandberg åker för slashing föregås det av en exakt likadan tackling som Dick åker för i vårat PP.
Jag fick det till minst två checking from behind på våra spelare, inte minst på Wandell i mitten på andra. Bara Ågren som åker, i ett prekärt läge av matchen dessutom. Både den och Dickens sökte luleåspelarna något fruktansvärt.

Sen hade de en skön klubba upp i pungen på JP precis i slutet framför mål. Men ingenting.

Man kan säga att firma Andersson/Nord inte hade sin mest stabila dag på jobbet ikväll.
Har också kollat igenom. Har samma analys, såg inte JP-situationen för jag hade inte den i huvudet som en situation efter att ha suttit på Hovet.

Skillnaden mellan Mannes crosschecking och den som Wandell får av Engsund är att Manne kommer med tre-fyra skär in i situationen. Det ser faktiskt ut som att han någorlunda söker den. Jag köper således tillägget på +10, och köper dessutom att det är en utvisning - men aldrig i hela livet förstår jag då att man släpper Engsunds på Wandell: ska det finnas en utvisning för crosschecking är det en tämligen tydlig företeelse. Dessutom i samma riskfyllda läge mot sarg.

Utvisningen som Strandberg blir tilldelad kommer jag aldrig i hela mitt liv att förstå, så jag väljer att låta bli att försöka luska i den. Han får, som du säger, en likadan tackling som Dick åker ut för, kanske i något mer kampmomentsliknande spelsekvens - men det är bara för att Strandberg gör det man ska, dvs STÅR UPP på sina skridskor. Han vevar vidare för att återfå balansen, träffar Luleåklubba. Luleåspelaren håller i sin klubba tills han ser att domarn inte tar något för det, då kastar han den i isen och först DÅ kommer armen upp från domaren. Helt oförklarligt, helt värdelöst agerat. Man ska inte döma baserat på spelarens affekt är den bild jag har fått tilldelad.. men det visar sig kanske att man har fel där.

Det går också att titta extra på den icing som Högström slår halvvägs in i tredjeperioden. Det vill säga den när en Luleåspelare faktiskt möter upp pucken och släpper den - och får med sig en icing och offensiv tekning.

Strax därefter är det också en halvskön axel rakt i ansiktet på Hank. Också obestraffad.

En råtta svart och vit.. fyfan vad han är skit.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Frankie
Inlägg: 895
Blev medlem: 2018-02-16

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Luleå 5/3-2020

Inlägg av Frankie »

Varför finns det inte någon länk på hemsidan ifrån presskonfen?
Det var våran hemmamatch och bör ligga på våran sida. Skall man vara lite konspiratorisk så skulle jag säga att det inte är första gången som det verkar mörkas/försvåras för att se dessa.



Sen är kvällens match inställd pga. corona? Eller varför finns det inte någon ny matchtråd?
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Luleå 5/3-2020

Inlägg av förevigtdjurgården »

Frankie skrev:Varför finns det inte någon länk på hemsidan ifrån presskonfen?
Det var våran hemmamatch och bör ligga på våran sida. Skall man vara lite konspiratorisk så skulle jag säga att det inte är första gången som det verkar mörkas/försvåras för att se dessa.



Sen är kvällens match inställd pga. corona? Eller varför finns det inte någon ny matchtråd?
Finns PK på Luleås hemsida?

Vi har blivit undermåligt usla på att lägga upp våra PKs den här säsongen. Det är tråkigt.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Användarvisningsbild
Jimmy Peterson
Inlägg: 708
Blev medlem: 2007-08-27
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Luleå 5/3-2020

Inlägg av Jimmy Peterson »

förevigtdjurgården skrev:
Frankie skrev:Varför finns det inte någon länk på hemsidan ifrån presskonfen?
Det var våran hemmamatch och bör ligga på våran sida. Skall man vara lite konspiratorisk så skulle jag säga att det inte är första gången som det verkar mörkas/försvåras för att se dessa.



Sen är kvällens match inställd pga. corona? Eller varför finns det inte någon ny matchtråd?
Finns PK på Luleås hemsida?

Vi har blivit undermåligt usla på att lägga upp våra PKs den här säsongen. Det är tråkigt.
Verkar som att klippen inte alltid lyfts upp i nyhetslistan men ändå finns upplagda. Kika längre ner på startsidan eller på https://www.difhockey.se/diftv
Skriv svar