SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Luleå 5/3-2020

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
DIFLuWi
Inlägg: 2512
Blev medlem: 2018-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Luleå 5/3-2020

Inlägg av DIFLuWi »

DRC skrev:
Men kom igen kompis. Toppen med poängen men slutspelet börjar om någon vecka och ingen kan vara imponerad av hur det sett ut varken mot HV, Oskarshamn, Linköping eller ens Brynäs? Om du är nöjd med hur spelet sett ut sett till förväntningarna innan säsong så kul för dig. Jag tycker Luleå, HV, Rögle och SAIK ser klart vassare ut just nu. Men fine med mig att stjäla ett par serier. Bara vinn, stjäl vad ni kan och fuck corsi.
Självklart håller jag med dig till fullo om hur spelet ser ut.
Hönsgård stundtals och alibi-PP.

Försöker bara nyansera bilden som skapas på forumet där det mer känns som att vi är Linköping/Leksand just nu.
Såklart vi ska ha ambitionen och materialet för att spela bättre, men har ju sett ut såhär mer eller mindre hela säsongen.
Så jag väljer att mätta munnen efter matsäcken och hoppas våra stjärnor ska vakna till under slutspel.
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Luleå 5/3-2020

Inlägg av Donkels-2.0 »

Sedan ytterligare en notering från denna match är att Holtz inte ska lira i en förstalina ännu(hans tid kommer) för där ska Ågren lira sedan bör Östman och Haga switcha positioner sedan ser jag inte hur vi ska kunna tweaka laget så mycket mer ja så klart Alsing ska in i slutspelet på bekostnad av Norell, Pettersson eller Mylläri - thats it
Ceterum censeo Solna esse delendam
Wishes
Inlägg: 2811
Blev medlem: 2015-10-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Luleå 5/3-2020

Inlägg av Wishes »

Frankie skrev:
EspenK skrev:Kastar sig ju. HUR KAN DET VA EN 2 a?
Kass domarnivå, dom tog inte utvisning när Wandell? tacklades liknande tidigare. Sen det Dick åkte för tog dom inte när Strandberg blev tacklad lika. Men en 2:a på Strandberg blev det när han lackade ur och slashade klubban.

Sen att vi inte gör något av PP ändå är ju ett annat problem. Men det är inte någon jämn nivå på domsluten!
Vet inte ens om man kan kalla det slashing. Miffot fick ett slag på klubban, tänkte lite och efter typ fem sekunder släppte han klubban och åkte som ett skållat skotertroll ut från isen. Miffo är det enda ordet jag kan komma på för idioten. Såväl domare som fuleåspelare!
Stolt, men aldrig nöjd
Wishes
Inlägg: 2811
Blev medlem: 2015-10-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Luleå 5/3-2020

Inlägg av Wishes »

DRC skrev:
EspenK skrev:Vem ska göra målen nästa år. Hulta gör ju i stort sett alla.
Jocke kan testa med att värva offensiva ytterforwards. Många centrar som går på kanterna nu. Förutom Haga då, som spelar center men som borde ut på en kant.

Förklara gärna också varför inte Ågren fick spela mer?

Nej, det här laget ser inte ut att ha något i ett slutspel att göra och fan vet om inte de bortslarvade 2 poängen i veckan kommer ge en 7:e plats i slutändan.

Edit: 4 poäng är bättre än 2 som man kanske egentligen bara var värda i veckan...
Jocke? Hoppas mest på att vi har en annan sportchef till nästa år!
Stolt, men aldrig nöjd
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Luleå 5/3-2020

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Inget fel på engagemanget ikväll, bra slit, stort hjärta, ganska få misstag i egen zon.
(Var rätt säker på vinst innan, som omväxling)

Men ändå förståeligt att vissa klagar på hur det sett ut majoriteten av 49 omgångar.
Stora brister i passningsspelet, avsaknaden av fart, massor av slarv i egen zon, groteskt svagt bortaspel, obefintligt PP, mängder av frilägen släppta i PP (med en del mål i baken också) och tills nyligen även svagt BP

Så rent "estetiskt" ser inte DIF ut att ligga topp 6.
Men det kan man ju skita i, för det gör ju verkligen inte Örebro, Malmö eller Växjö heller.
Frölunda har sett bra mycket vassare ut än DIF i 3/4 av säsongen, men har nu lyckats pricka in en rejäl formsvacka, det talar för oss

Luleå är ett bra tuggande Grundserielag.
Men dom tar inte guldet, för dom har inte nästa växel att lägg i
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Luleå 5/3-2020

Inlägg av mb81 »

Wishes skrev:
DRC skrev:
EspenK skrev:Vem ska göra målen nästa år. Hulta gör ju i stort sett alla.
Jocke kan testa med att värva offensiva ytterforwards. Många centrar som går på kanterna nu. Förutom Haga då, som spelar center men som borde ut på en kant.

Förklara gärna också varför inte Ågren fick spela mer?

Nej, det här laget ser inte ut att ha något i ett slutspel att göra och fan vet om inte de bortslarvade 2 poängen i veckan kommer ge en 7:e plats i slutändan.

Edit: 4 poäng är bättre än 2 som man kanske egentligen bara var värda i veckan...
Jocke? Hoppas mest på att vi har en annan sportchef till nästa år!
Varför skulle vi byta ut Jocke?
Wishes
Inlägg: 2811
Blev medlem: 2015-10-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Luleå 5/3-2020

Inlägg av Wishes »

Donkels-2.0 skrev:Att Luleå är ett rätt säkert stalltips som finallag är väl rätt säkert det som kan tala emot dom att dom oftast inte får ut max i slutspelet men ja jag sätter dom som ett av finallagen av dom övriga lagen som kan nå final så är det jämt skägg och där kommer dagsformen avgöra- Örebro, Malmö och Växjö tror jag vi kan räkna bort helt och sen får vi se om "bottenlaget" Frölunda vaknar till liv annars tror jag vi kan räkna bort dom också
För en gångs skull citerar jag Roger - ”Det är lätt att var kaxig under seriespel”. 500-hundring på att Fuleå och Saik kraschar tidigt i slutspelet pga storhetsvansinne.
Stolt, men aldrig nöjd
Wishes
Inlägg: 2811
Blev medlem: 2015-10-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Luleå 5/3-2020

Inlägg av Wishes »

mb81 skrev:
Wishes skrev:
DRC skrev:
EspenK skrev:Vem ska göra målen nästa år. Hulta gör ju i stort sett alla.
Jocke kan testa med att värva offensiva ytterforwards. Många centrar som går på kanterna nu. Förutom Haga då, som spelar center men som borde ut på en kant.

Förklara gärna också varför inte Ågren fick spela mer?

Nej, det här laget ser inte ut att ha något i ett slutspel att göra och fan vet om inte de bortslarvade 2 poängen i veckan kommer ge en 7:e plats i slutändan.

Edit: 4 poäng är bättre än 2 som man kanske egentligen bara var värda i veckan...
Jocke? Hoppas mest på att vi har en annan sportchef till nästa år!
Varför skulle vi byta ut Jocke?
Exempel 1: Musse - vad faan har den människan åstadkommit trots ett flertal år av chanser??
Edit: Vad faan för nytta gör han i båset överhuvudtaget?
Senast redigerad av Wishes den 2020-03-05 23:15:33, redigerad totalt 1 gånger.
Stolt, men aldrig nöjd
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Luleå 5/3-2020

Inlägg av Donkels-2.0 »

Wishes skrev:
Donkels-2.0 skrev:Att Luleå är ett rätt säkert stalltips som finallag är väl rätt säkert det som kan tala emot dom att dom oftast inte får ut max i slutspelet men ja jag sätter dom som ett av finallagen av dom övriga lagen som kan nå final så är det jämt skägg och där kommer dagsformen avgöra- Örebro, Malmö och Växjö tror jag vi kan räkna bort helt och sen får vi se om "bottenlaget" Frölunda vaknar till liv annars tror jag vi kan räkna bort dom också
För en gångs skull citerar jag Roger - ”Det är lätt att var kaxig under seriespel”. 500-hundring på att Fuleå och Saik kraschar tidigt i slutspelet pga storhetsvansinne.
Men det var ändå en "kulig" kommentar av Bulan och Roger tog det...inte som en man direkt utan fokade på det istället för lagets usla form men om Frölunda hamnar i play inn för då är det inte helt omöjligt att dom stöter på Lule i kvarten - kan bli tidernas grisserie både på och utanför rinken
Ceterum censeo Solna esse delendam
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Luleå 5/3-2020

Inlägg av Donkels-2.0 »

Wishes skrev:
mb81 skrev:
Wishes skrev:
DRC skrev:
EspenK skrev:Vem ska göra målen nästa år. Hulta gör ju i stort sett alla.
Jocke kan testa med att värva offensiva ytterforwards. Många centrar som går på kanterna nu. Förutom Haga då, som spelar center men som borde ut på en kant.

Förklara gärna också varför inte Ågren fick spela mer?

Nej, det här laget ser inte ut att ha något i ett slutspel att göra och fan vet om inte de bortslarvade 2 poängen i veckan kommer ge en 7:e plats i slutändan.

Edit: 4 poäng är bättre än 2 som man kanske egentligen bara var värda i veckan...
Jocke? Hoppas mest på att vi har en annan sportchef till nästa år!
Varför skulle vi byta ut Jocke?
Exempel 1: Musse - vad faan har den människan åstadkommit trots ett flertal år av chanser??
Edit: Vad faan för nytta gör han i båset överhuvudtaget?
Vi gick iofs till final förra året men ja jag skulle gärna se att nån av asstränarna fasades ut till nästa säsong
Ceterum censeo Solna esse delendam
Wishes
Inlägg: 2811
Blev medlem: 2015-10-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Luleå 5/3-2020

Inlägg av Wishes »

Donkels-2.0 skrev:
Wishes skrev:
Donkels-2.0 skrev:Att Luleå är ett rätt säkert stalltips som finallag är väl rätt säkert det som kan tala emot dom att dom oftast inte får ut max i slutspelet men ja jag sätter dom som ett av finallagen av dom övriga lagen som kan nå final så är det jämt skägg och där kommer dagsformen avgöra- Örebro, Malmö och Växjö tror jag vi kan räkna bort helt och sen får vi se om "bottenlaget" Frölunda vaknar till liv annars tror jag vi kan räkna bort dom också
För en gångs skull citerar jag Roger - ”Det är lätt att var kaxig under seriespel”. 500-hundring på att Fuleå och Saik kraschar tidigt i slutspelet pga storhetsvansinne.
Men det var ändå en "kulig" kommentar av Bulan och Roger tog det...inte som en man direkt utan fokade på det istället för lagets usla form men om Frölunda hamnar i play inn för då är det inte helt omöjligt att dom stöter på Lule i kvarten - kan bli tidernas grisserie både på och utanför rinken
Håller helt med, ”Hallå-Roger” kunde helt klart svarat med lite mer kaxighet och intelligens på Bulans kommentar, men tror inte ett skit på Fuleå och Saik i ett slutspel. Ganska säker på att de åker tidigt som ett korthus. Ser dock fram emot en grisig serie mellan Fisk och Fuleå...
Stolt, men aldrig nöjd
Wishes
Inlägg: 2811
Blev medlem: 2015-10-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Luleå 5/3-2020

Inlägg av Wishes »

Jocke kan testa med att värva offensiva ytterforwards. Många centrar som går på kanterna nu. Förutom Haga då, som spelar center men som borde ut på en kant.

Förklara gärna också varför inte Ågren fick spela mer?

Nej, det här laget ser inte ut att ha något i ett slutspel att göra och fan vet om inte de bortslarvade 2 poängen i veckan kommer ge en 7:e plats i slutändan.

Edit: 4 poäng är bättre än 2 som man kanske egentligen bara var värda i veckan...[/quote]
Jocke? Hoppas mest på att vi har en annan sportchef till nästa år![/quote]

Varför skulle vi byta ut Jocke?[/quote]
Exempel 1: Musse - vad faan har den människan åstadkommit trots ett flertal år av chanser??
Edit: Vad faan för nytta gör han i båset överhuvudtaget?[/quote]
Vi gick iofs till final förra året men ja jag skulle gärna se att nån av asstränarna fasades ut till nästa säsong[/quote]
Vad hade Musse med finalplatsen att göra? Kan inte se nåt som kopplar ihop honom med den, tvärtom! Vad har han gjort i båset egentligen under alla dessa år?
Stolt, men aldrig nöjd
Wishes
Inlägg: 2811
Blev medlem: 2015-10-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Luleå 5/3-2020

Inlägg av Wishes »

Jocke? Hoppas mest på att vi har en annan sportchef till nästa år![/quote]

Varför skulle vi byta ut Jocke?[/quote]
Exempel 1: Musse - vad faan har den människan åstadkommit trots ett flertal år av chanser??
Edit: Vad faan för nytta gör han i båset överhuvudtaget?[/quote]
Vi gick iofs till final förra året men ja jag skulle gärna se att nån av asstränarna fasades ut till nästa säsong[/quote]
Ser inget som kopplar ihop Musse med förra årets finalplats. Vad gör han i båset egentligen??
Stolt, men aldrig nöjd
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Luleå 5/3-2020

Inlägg av Praetori »

Vi spöar ett normalt spelande Luleå på hemmaplan trots en halvmedioker insats och folk tycker att himlen håller på att ramla ner.

Det finns mycket kvar att hämta ur detta gäng.
Berglund, Josef, Dicken mfl lär växa 3-4 nivåer i åttondel och/eller slutspel.

It ain't over till the fat Lady sings.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
DIFLuWi
Inlägg: 2512
Blev medlem: 2018-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Luleå 5/3-2020

Inlägg av DIFLuWi »

Kollade genom några situationer i efterhand.
När Strandberg åker för slashing föregås det av en exakt likadan tackling som Dick åker för i vårat PP.
Jag fick det till minst två checking from behind på våra spelare, inte minst på Wandell i mitten på andra. Bara Ågren som åker, i ett prekärt läge av matchen dessutom. Både den och Dickens sökte luleåspelarna något fruktansvärt.

Sen hade de en skön klubba upp i pungen på JP precis i slutet framför mål. Men ingenting.

Man kan säga att firma Andersson/Nord inte hade sin mest stabila dag på jobbet ikväll.
Skriv svar