SHL 19/20: Djurgårdens IF - Växjö 13/2 2020

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL 19/20: Djurgårdens IF - Växjö 13/2 2020

Inlägg av Praetori »

EspenK skrev: Intressant att du tar upp Hank som ett plus. Tycker det här varit hand sämsta match på länge. Kul att man kan se så olika på det.
Kanske för att den gode Hank fått ett C på bröstet i frånvaro av Josefson.
Klassiskt DIF.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: SHL 19/20: Djurgårdens IF - Växjö 13/2 2020

Inlägg av sensei »

Sömnpiller pg a Växjös bonniga och könlösa insats. Snacka om att vinna på sparlåga, vilket förvisso har sin tjusning det med. Känns ruskigt stabilt just nu.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4778
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 19/20: Djurgårdens IF - Växjö 13/2 2020

Inlägg av diftobbe89 »

Även jag som kanske varit lite väl kritisk mot Hank genom åren tycker att han har lyft sig. Jag skiter i poäng och allt det där när det gäller den spelartypen har ingen aning vad han ligger på men tycker han ser något kvickare ut och får ut mer av sina styrkor än tidigare, han är helt klart nyttig.

Frågan är om inte Mylläri borde gå före Jesper P dessutom, jag gillar Jesper men jävlar vad långsam han är..
Spela fult
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL 19/20: Djurgårdens IF - Växjö 13/2 2020

Inlägg av Praetori »

Garrison syns inte så mycket men å andra sidan gör han väldigt få misstag per match. Våra övriga backar dräller med puckarna och är lite för varma i kläderna just nu. Det finns fortfarande ett par nivåer till vi måste hitta både bakåt och framåt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Manijock
Inlägg: 7787
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: SHL 19/20: Djurgårdens IF - Växjö 13/2 2020

Inlägg av Manijock »

Bedrövlig insats i mycket. Spelet i egen zon är chockerande emellanåt. Vi bara MÅSTE, trots att vi leder med 3-1 med fyra minuter kvar, ta den jävla vägen framför eget mål HELA tiden. Backhand-flipp in framför Svedberg. Varför spela med marginaler framåt slutet liksom? Högström går återigen i täten när det gäller sådana här galna upptåg.

De enda som just nu ursäktas när man gör sånt här, är Dicken och Hultström. Då ingenting kan misslyckas med dessa herrar just nu. Löjligt bra bägge två. Svedberg i målet? Jaa där har vi en kille som är i zonen. Räddar oss återigen, ihop med våran kusliga effektivitet framåt. Strandberg och Tom är också bra fortsatt. Garrison är nog fan i mig kallast ihop med Haga och Högström. Alla tre måste steppa upp och det genast. Dåliga alldeles för länge.

Haga kedjan tenderar att hamna i egen zon och där är de fan inte bra. Lägg till att Norell - JP ofta står som backar när den kedjan är inne. Direkt tokigt! Även om jag älskar att Robban steppat upp enormt när det kommer till matchning.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL 19/20: Djurgårdens IF - Växjö 13/2 2020

Inlägg av -daniel- »

Om matchen mot FBK var fantastiskt underhållande stundtals så var detta raka motsatsen. Lite som att städa eller hänga tvätt. En stor gäspning.

Men. Tvätten blev hängd, huset blev städat.
Bild
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL 19/20: Djurgårdens IF - Växjö 13/2 2020

Inlägg av Daniel942 »

DIF!
DIFLuWi
Inlägg: 2512
Blev medlem: 2018-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 19/20: Djurgårdens IF - Växjö 13/2 2020

Inlägg av DIFLuWi »

Daniel942 skrev:https://www.difhockey.se/play/video/Pre ... autoplay=1

Definitionen av en loser i Hallam.
Ähh genial presskonferens!
Två killar med cynisk och lite sarkastisk humor.
Sjukt roligt!
Manijock
Inlägg: 7787
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: SHL 19/20: Djurgårdens IF - Växjö 13/2 2020

Inlägg av Manijock »

Känner samma. Kul med lite halvlarvigt gnabb. Sätter lite färg på en annars färglös och profillös liga. Kul med ett par påminnelser(Hallam, Kovacs och Fasth) hur äckliga Aik är.
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 19/20: Djurgårdens IF - Växjö 13/2 2020

Inlägg av förevigtdjurgården »

Gillar faktiskt Sam, hans sorksympatier till trots verkar han vara en reko kille och det här var ju ändå en halvkul grej att göra.

Fantastiskt också att jag, till skillnad från hur det var i Tisdags, slapp söka mig till motståndarlagets hemsida för att komma över presskonferens.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: SHL 19/20: Djurgårdens IF - Växjö 13/2 2020

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

förevigtdjurgården skrev:Gillar faktiskt Sam, hans sorksympatier till trots verkar han vara en reko kille och det här var ju ändå en halvkul grej att göra.

Fantastiskt också att jag, till skillnad från hur det var i Tisdags, slapp söka mig till motståndarlagets hemsida för att komma över presskonferens.
Håller med, Samhall verkar vara en sympatiskt person, lite sopiga gener bara
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL 19/20: Djurgårdens IF - Växjö 13/2 2020

Inlägg av Praetori »

Tycker Sam, trots sympatier med de onämnbara, uppvisar ett gott ledarskap. Genom lite spellevink och trolleri med muffen till mikrofonen flyttar han fokus från sina grabbar till sig själv. Det är garanterat helt medvetet och dessutom lite roligt. SHL behöver mer sånt. Inte mindre.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skriv svar