SHL 19/20 : Brynäs - Djurgårdens IF 1/2-2020

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Johanneshov
Inlägg: 242
Blev medlem: 2019-04-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 19/20 : Brynäs - Djurgårdens IF 1/2-2020

Inlägg av Johanneshov »

Herre min jävla skapaaaaare Svedberg!
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8094
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 19/20 : Brynäs - Djurgårdens IF 1/2-2020

Inlägg av Mattias_87 »

Jag älskar våra målvakter.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
sauron
Inlägg: 4357
Blev medlem: 2008-11-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: STHLM

Re: SHL 19/20 : Brynäs - Djurgårdens IF 1/2-2020

Inlägg av sauron »

Tråkig match men rättvis seger.
It's the hope that kills you.
EspenK
Inlägg: 9004
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: SHL 19/20 : Brynäs - Djurgårdens IF 1/2-2020

Inlägg av EspenK »

Oj oj oj. Vi har flyt nu. Och två heta målvakter. Inte nåt vidare anfallsspel men försvarsmässigt har vi lyft oss rejält.
tomten
Inlägg: 1001
Blev medlem: 2009-01-15
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 19/20 : Brynäs - Djurgårdens IF 1/2-2020

Inlägg av tomten »

Gillar skarpt att Djurgården i år försöker göra mål i öppen bur istället för att köra sarg ut. :D
Praetori
Inlägg: 13720
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL 19/20 : Brynäs - Djurgårdens IF 1/2-2020

Inlägg av Praetori »

sauron skrev:Tråkig match men rättvis seger.
Typ så. Brynäs var rätt bra men vi börjar få ordning på grejerna trots lite hackigt spel. Farhågan att vi skulle hamna mycket på utsidan visade sig stämma men det spelar mindre roll en kväll som denna.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
#10
Inlägg: 13556
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: SHL 19/20 : Brynäs - Djurgårdens IF 1/2-2020

Inlägg av #10 »

Lördagskvällen fortsätter i positiv anda.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8094
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 19/20 : Brynäs - Djurgårdens IF 1/2-2020

Inlägg av Mattias_87 »

Synd att vi inte fick några resultat med oss alls bara. Men det kommer väl.

Det känns ändå lite skönt med ett lite uppehåll. Sedan två raka hemma.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11860
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: SHL 19/20 : Brynäs - Djurgårdens IF 1/2-2020

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Bra kämpat!
En grisig stängd halvtrist match, skönt att sno alla poäng då

Svedberg omänsklig på slutet

Garrison var så sugen på ett 2-0 på slutet så han gamblade med våra 3p.
Korkat, hade kunnat bli kostsamt (i övrigt en klockren insats från honom)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: SHL 19/20 : Brynäs - Djurgårdens IF 1/2-2020

Inlägg av Donkels-2.0 »

Stabilt nu siktar vi ännu högre
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
Jervill
Inlägg: 347
Blev medlem: 2019-02-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 19/20 : Brynäs - Djurgårdens IF 1/2-2020

Inlägg av Jervill »

Vi lyckas dra med oss poäng nu.. helt underbart. Mycket pga riktigt heta målvakter. Fan 4:a nu plötsligt..
tomten
Inlägg: 1001
Blev medlem: 2009-01-15
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 19/20 : Brynäs - Djurgårdens IF 1/2-2020

Inlägg av tomten »

Lee Harvey Oswald skrev: Garrison var så sugen på ett 2-0 på slutet så han gamblade med våra 3p.
Korkat, hade kunnat bli kostsamt (i övrigt en klockren insats från honom)
Jag tycker det tänket är överdrivet. Hade varit kul om det fanns möjlighet att ta fram bra statistik på området. När motståndarna har plockat målvakten i slutet av matchen. Hur mycket ökar då chanserna för att de gör mål om en icing har slagits jämfört med om en puck har dumpats långsamt?

Min uppfattning är att det händer väldigt sällan att motståndarlag gör mål efter en icing i slutminuterna när målburen är tom. Är det öppet mål och laget har en rimlig chans att sätta pucken är sannolikheten att den går i mål relativt stor. Det händer ofta och då stänger laget matchen. I slutet av matcherna (till exempel idag) låter man ganska ofta de bästa spelarna spela väldigt mycket både i laget som försvarar och anfaller oavsett.

Jag förstår det logiska resonemanget att det är dumt att slå en icing och ha trötta spelare inne när det är i slutet av matchen och motståndaren har en utespelare mer på planen men i praktiken upplever jag det som att försöka göra mål är ett så mycket bättre val.

Därför är jag väldigt glad att det känns som att i år försöker verkligen Djurgården att göra mål när det är tom bur hos motståndarna. Tidigare har det inte varit så och jag menar att det har kostat oss mer matcher än det har vunnit åt oss.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4765
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 19/20 : Brynäs - Djurgårdens IF 1/2-2020

Inlägg av diftobbe89 »

Skulle gärna se ett nytt 2-års kontrakt med Niklas Svedberg, borde inte vara pissdyr, bra ålder, Djurgårdare, fostrad i klubben och en suverän vinnarskalle. Hans potential visste man sedan tidigare och nu känns det som han hamnat i rätt klubb. Vore skönt att säkra upp en stabil keeper och leta något intressant kort bakom honom från allsvenskan möjligtvis. Jensen får starta om i lägre division.
Spela fult
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17486
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: SHL 19/20 : Brynäs - Djurgårdens IF 1/2-2020

Inlägg av SirDIFalot »

diftobbe89 skrev:Skulle gärna se ett nytt 2-års kontrakt med Niklas Svedberg, borde inte vara pissdyr, bra ålder, Djurgårdare, fostrad i klubben och en suverän vinnarskalle. Hans potential visste man sedan tidigare och nu känns det som han hamnat i rätt klubb. Vore skönt att säkra upp en stabil keeper och leta något intressant kort bakom honom från allsvenskan möjligtvis. Jensen får starta om i lägre division.
Har gärna kvar Svedberg också. Jensen trendade uppåt, men för stor chansning för oss att satsa på honom som tvåa efter knäskadan. Hämta in Joe Cannata eller Tim Juel som ny tvåa.
Expert.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: SHL 19/20 : Brynäs - Djurgårdens IF 1/2-2020

Inlägg av Puckey »

Mattias_87 skrev:Synd att vi inte fick några resultat med oss alls bara. Men det kommer väl.

Det känns ändå lite skönt med ett lite uppehåll. Sedan två raka hemma.
Jag ser det ändå som positivt att Malmö förlorade och nu ligger på behagliga -9p, och att FBK slog Örebro som börjat dala i tabellen till sist. Att säkra topp 6 är det viktigaste just nu, resten känns hugget som stucket annat än hemmaplansfördel. Det är inte osannolikt att Skellefteå och Växjö blir de två lag som går vidare från play-in, om det är en så mycket enklare lottning än HV/Örebro/Färjestad vet jag inte. Framförallt inte om Växjö i vanlig ordning bränner ett par miljoner strax före transfer deadline.
Skriv svar