SHL 19/20 : Brynäs - Djurgårdens IF 1/2-2020

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4742
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 19/20 : Brynäs - Djurgårdens IF 1/2-2020

Inlägg av diftobbe89 »

SirDIFalot skrev:
diftobbe89 skrev:Skulle gärna se ett nytt 2-års kontrakt med Niklas Svedberg, borde inte vara pissdyr, bra ålder, Djurgårdare, fostrad i klubben och en suverän vinnarskalle. Hans potential visste man sedan tidigare och nu känns det som han hamnat i rätt klubb. Vore skönt att säkra upp en stabil keeper och leta något intressant kort bakom honom från allsvenskan möjligtvis. Jensen får starta om i lägre division.
Har gärna kvar Svedberg också. Jensen trendade uppåt, men för stor chansning för oss att satsa på honom som tvåa efter knäskadan. Hämta in Joe Cannata eller Tim Juel som ny tvåa.
Cannata tar jag alla dagar i veckan även om jag inte ser det hända.
Spela fult
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: SHL 19/20 : Brynäs - Djurgårdens IF 1/2-2020

Inlägg av minalman »

tomten skrev:
Lee Harvey Oswald skrev: Garrison var så sugen på ett 2-0 på slutet så han gamblade med våra 3p.
Korkat, hade kunnat bli kostsamt (i övrigt en klockren insats från honom)
Jag tycker det tänket är överdrivet. Hade varit kul om det fanns möjlighet att ta fram bra statistik på området. När motståndarna har plockat målvakten i slutet av matchen. Hur mycket ökar då chanserna för att de gör mål om en icing har slagits jämfört med om en puck har dumpats långsamt?

Min uppfattning är att det händer väldigt sällan att motståndarlag gör mål efter en icing i slutminuterna när målburen är tom. Är det öppet mål och laget har en rimlig chans att sätta pucken är sannolikheten att den går i mål relativt stor. Det händer ofta och då stänger laget matchen. I slutet av matcherna (till exempel idag) låter man ganska ofta de bästa spelarna spela väldigt mycket både i laget som försvarar och anfaller oavsett.

Jag förstår det logiska resonemanget att det är dumt att slå en icing och ha trötta spelare inne när det är i slutet av matchen och motståndaren har en utespelare mer på planen men i praktiken upplever jag det som att försöka göra mål är ett så mycket bättre val.

Därför är jag väldigt glad att det känns som att i år försöker verkligen Djurgården att göra mål när det är tom bur hos motståndarna. Tidigare har det inte varit så och jag menar att det har kostat oss mer matcher än det har vunnit åt oss.
Faktum är också att laget med tom målbur måste tänka defensivt i sin sexmannauppställning när de vet att vi skickar pucken hårt mot mål så fort vi har chansen. Om de vet att vi bara lägger sarg ut kan de trycka mycket hårdare med sina sex utespelare.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5553
Blev medlem: 2012-09-14

Re: SHL 19/20 : Brynäs - Djurgårdens IF 1/2-2020

Inlägg av Vikas »

Får hoppas det går bra med Ersson, behöver tydligen operera ena ögat.

Jävligt läskig situation.
förevigtdjurgården
Inlägg: 4325
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 19/20 : Brynäs - Djurgårdens IF 1/2-2020

Inlägg av förevigtdjurgården »

Ja, hoppas verkligen av hela mitt hjärta att det går bra för grabben.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17430
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: SHL 19/20 : Brynäs - Djurgårdens IF 1/2-2020

Inlägg av SirDIFalot »

Varför måste inte alla spelare ha galler eller heltäckande visir precis som damerna?
Matcher är ett nödvändigt ont för att få fram stats.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 7941
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 19/20 : Brynäs - Djurgårdens IF 1/2-2020

Inlägg av Mattias_87 »

SirDIFalot skrev:Varför måste inte alla spelare ha galler eller heltäckande visir precis som damerna?
Machokultur?
Avskaffa tre mot tre.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: SHL 19/20 : Brynäs - Djurgårdens IF 1/2-2020

Inlägg av sensei »

Varför måste damerna ha helgaller? Tjejkultur? Riktigt tveksam värdegrund att sätta utseendet framför det sportsliga, som tjejjerna gör. Står damligan verkligen bakom sådana förlegade, ytliga värderingar?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17430
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: SHL 19/20 : Brynäs - Djurgårdens IF 1/2-2020

Inlägg av SirDIFalot »

sensei skrev:Varför måste damerna ha helgaller? Tjejkultur? Riktigt tveksam värdegrund att sätta utseendet framför det sportsliga, som tjejjerna gör. Står damligan verkligen bakom sådana förlegade, ytliga värderingar?
Ja, man kan ju undra vem som bestämt att valet är fritt för herrar men inte för damer.

Känns verkligen förlegat att inte ha heltäckande visir med risk för ögonskador och utslagna tänder vid varje hög klubba.

För att inte tala om att dagens bästa skyttar drar iväg pucken i 160 kilometer i timmen.
Matcher är ett nödvändigt ont för att få fram stats.
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL 19/20 : Brynäs - Djurgårdens IF 1/2-2020

Inlägg av Praetori »

SirDIFalot skrev:
sensei skrev:Varför måste damerna ha helgaller? Tjejkultur? Riktigt tveksam värdegrund att sätta utseendet framför det sportsliga, som tjejjerna gör. Står damligan verkligen bakom sådana förlegade, ytliga värderingar?
Ja, man kan ju undra vem som bestämt att valet är fritt för herrar men inte för damer.

Känns verkligen förlegat att inte ha heltäckande visir med risk för ögonskador och utslagna tänder vid varje hög klubba.

För att inte tala om att dagens bästa skyttar drar iväg pucken i 160 kilometer i timmen.
Det handlar ju lite om underhållningsvärde och att man kan se ansiktsuttryck och vem som är vem bättre. Personligen upplever jag också att det är lättare att se pucken utan galler och att man ser lite vart motståndarna och lagkamrater vänder blicken. Sen kan man inte snusa vettigt med galler heller....

Jag kan tycka att vuxna människor borde få välja själva, herrar som damer.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17430
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: SHL 19/20 : Brynäs - Djurgårdens IF 1/2-2020

Inlägg av SirDIFalot »

Praetori skrev:
SirDIFalot skrev:
sensei skrev:Varför måste damerna ha helgaller? Tjejkultur? Riktigt tveksam värdegrund att sätta utseendet framför det sportsliga, som tjejjerna gör. Står damligan verkligen bakom sådana förlegade, ytliga värderingar?
Ja, man kan ju undra vem som bestämt att valet är fritt för herrar men inte för damer.

Känns verkligen förlegat att inte ha heltäckande visir med risk för ögonskador och utslagna tänder vid varje hög klubba.

För att inte tala om att dagens bästa skyttar drar iväg pucken i 160 kilometer i timmen.
Det handlar ju lite om underhållningsvärde och att man kan se ansiktsuttryck och vem som är vem bättre. Personligen upplever jag också att det är lättare att se pucken utan galler och att man ser lite vart motståndarna och lagkamrater vänder blicken. Sen kan man inte snusa vettigt med galler heller....

Jag kan tycka att vuxna människor borde få välja själva, herrar som damer.
I NHL körde man ju utan hjälm på uppvärmningen för att fansen ska få en möjlighet att "se spelarna". Det slutade man med efter att det skedde en olycka såklart.

(Taylor Hall tappade skäret och föll in i en annan spelare vars skridsko skar upp hela skalpen på Hall)

Bild

Det är väl samma sak som allt annat, vi kör på det till det sker en olycka och då ändrar man, istället för före.
Matcher är ett nödvändigt ont för att få fram stats.
mb81
Inlägg: 8649
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 19/20 : Brynäs - Djurgårdens IF 1/2-2020

Inlägg av mb81 »

Jag tycker man ska köra utan hjälm! Mactavish-style! (Obs-skämt)

Var tvungen att kolla upp honom och han körde utan hjälm fram till han slutade 97. Det är fan helt sjukt. Dock ser det ju sjukt häftigt ut. Sen skyddade väl inte Gretzkys jofa-kruka så mycket heller.

Känns väl rätt vettigt att skydda sig så mycket som möjligt med tanke på alla skador och hur snabbt det går nu för tiden.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: SHL 19/20 : Brynäs - Djurgårdens IF 1/2-2020

Inlägg av sensei »

Praetori skrev:
Jag kan tycka att vuxna människor borde få välja själva, herrar som damer.
Nu är du väldigt osvensk. Vi svenskar behöver någon bättre vetande som sätter upp regler om allt.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: SHL 19/20 : Brynäs - Djurgårdens IF 1/2-2020

Inlägg av sensei »

SirDIFalot skrev:
(Taylor Hall tappade skäret och föll in i en annan spelare vars skridsko skar upp hela skalpen på Hall)
Trots att du är så duktig på statistik så tar du gärna upp anekdotiska händelser i diskussioner. Jag får inte riktigt ihop det, det borde vara exkluderande mindsets.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Manijock
Inlägg: 7614
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: SHL 19/20 : Brynäs - Djurgårdens IF 1/2-2020

Inlägg av Manijock »

sensei skrev:
Praetori skrev:
Jag kan tycka att vuxna människor borde få välja själva, herrar som damer.
Nu är du väldigt osvensk. Vi svenskar behöver någon bättre vetande som sätter upp regler om allt.
En poäng hos er bägge. Är ju så det fungerar. Någon tackling renderar i hjärnskakning. Vips så ska all typ av tendens till fysik bort. De bättre vetande är ofta steget efter och de är beredda att tumma på vad som helst för att nå 0% underhållningsvärde. Problemet är väl att oavsett hur mycket som förbjuds så kommer människor att skada sig. Säkerligen helt otänkbart för de bättre vetande men det finns inte en möjlighet att regelverka bort 100% av skadorna. Men tappa publik, det kommer man absolut att lyckas med.

Ska tillägga att det inte är främst gallerdiskussionen jag tänker på.
Skriv svar