SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Örebro 25/1-2020

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Praetori
Inlägg: 13753
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Örebro 25/1-2020

Inlägg av Praetori »

Mattias_87 skrev:Underbart med seger. Nu börjar det verkligen bli kul att gå på hockey igen. Vem trodde i December att vi skulle ligga på femteplats i Januari? Folk började prata om kvalspel.
.
Host host....
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Örebro 25/1-2020

Inlägg av minalman »

Vem var orolig?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Praetori
Inlägg: 13753
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Örebro 25/1-2020

Inlägg av Praetori »

Passade på att kolla presskonferensen efter match.
Robban har järnkoll och sätter fingret på detaljerna som avgör. Lyfter fram Svedberg, Dick, Eklund och Hank vilket är precis samma som min åsikt under och efter matchen.
Skillnaden är att Robban har koll varje kväll, jag har tur och gissar rätt ibland.

Överlag visar vi för tredje gången denna säsong att vi, när allt stämmer, är ett bättre lag än Örebro. Tabellen ljuger sett till material men inte till insats över spelade matcher.

Hanks intervju är klockren för övrigt. Han har också koll på läget.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Jervill
Inlägg: 347
Blev medlem: 2019-02-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Örebro 25/1-2020

Inlägg av Jervill »

Roligt det gick bra för Dick! Då blir man glad..
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Örebro 25/1-2020

Inlägg av Skidlöparn »

Grymt bra! Örebro är på en helt annan nivå än tidigare år men struntar i det och fortsätter bara att vinna på hemmaplan. Strandbergkedjan är sjukt bra och i denna match tycker jag även fjärde var otroligt härlig att se på. Vad är det med Hank och Örebro egentligen?!
Manijock
Inlägg: 7785
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Örebro 25/1-2020

Inlägg av Manijock »

När lägger Jocke fram en kontraktsförlängning på Dick?
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2295
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Örebro 25/1-2020

Inlägg av crike »

Är det bara jag som tycker tacklingen på Högga borde rapporterats? Jag vet att man struntade fullständigt i att anmäla något från igår men först när jag såg den fick jag Fernholmsvibbar men så farlig var den inte men däremot tycker jag den tar solklart i huvudet och det är inget snack om att det är bristfällig respekt i den.
Manijock
Inlägg: 7785
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Örebro 25/1-2020

Inlägg av Manijock »

crike skrev:Är det bara jag som tycker tacklingen på Högga borde rapporterats? Jag vet att man struntade fullständigt i att anmäla något från igår men först när jag såg den fick jag Fernholmsvibbar men så farlig var den inte men däremot tycker jag den tar solklart i huvudet och det är inget snack om att det är bristfällig respekt i den.
Tycker det rätt upp och ner är en perfekt hockeytackling. Inte i huvudet, den plockar hela överkroppen. Högström är ouppmärksam. Poeten hoppade in i Fernholms huvud. Den här är inte i närheten av samma liga. Kan inte hålla på att anmäla varenda tackling, den här sporten är redan utrotningshotad som den är.

Det är alltid "bristfällig respekt" att tackla. Ett jävla skituttryck. Hatar den här avvecklingen av tacklingar. Inte en jäkel som kommer våga proppa om några år med tanke på dessa eviga diskussioner hela tiden.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8113
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Örebro 25/1-2020

Inlägg av Mattias_87 »

Manijock skrev:När lägger Jocke fram en kontraktsförlängning på Dick?
Bra fråga. Hoppas verkligen Dick skriver på för en säsong till.
Avskaffa tre mot tre.
Manijock
Inlägg: 7785
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Örebro 25/1-2020

Inlägg av Manijock »

Mattias_87 skrev:
Manijock skrev:När lägger Jocke fram en kontraktsförlängning på Dick?
Bra fråga. Hoppas verkligen Dick skriver på för en säsong till.
Karln är ju bara 32. Dominant i SHL på det han gör. Topp 5 totalt sett överlag. Idiotiskt att inte ta diskussionen redan nu. Absolut kapabel att dominera två-tre år till. Ett år i taget!
Praetori
Inlägg: 13753
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Örebro 25/1-2020

Inlägg av Praetori »

Manijock skrev:
Mattias_87 skrev:
Manijock skrev:När lägger Jocke fram en kontraktsförlängning på Dick?
Bra fråga. Hoppas verkligen Dick skriver på för en säsong till.
Karln är ju bara 32. Dominant i SHL på det han gör. Topp 5 totalt sett överlag. Idiotiskt att inte ta diskussionen redan nu. Absolut kapabel att dominera två-tre år till. Ett år i taget!
Dick kommer vilja vara ledig under sommaren igen, lita på det. Det lär inte skrivas något kontrakt i förväg.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2295
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Örebro 25/1-2020

Inlägg av crike »

Manijock skrev:
crike skrev:Är det bara jag som tycker tacklingen på Högga borde rapporterats? Jag vet att man struntade fullständigt i att anmäla något från igår men först när jag såg den fick jag Fernholmsvibbar men så farlig var den inte men däremot tycker jag den tar solklart i huvudet och det är inget snack om att det är bristfällig respekt i den.
Tycker det rätt upp och ner är en perfekt hockeytackling. Inte i huvudet, den plockar hela överkroppen. Högström är ouppmärksam. Poeten hoppade in i Fernholms huvud. Den här är inte i närheten av samma liga. Kan inte hålla på att anmäla varenda tackling, den här sporten är redan utrotningshotad som den är.

Det är alltid "bristfällig respekt" att tackla. Ett jävla skituttryck. Hatar den här avvecklingen av tacklingar. Inte en jäkel som kommer våga proppa om några år med tanke på dessa eviga diskussioner hela tiden.
Nu hittar jag inget klipp på den men jag vill påstå att merparten av kraften tar i huvudet, man ser även att han är groggy efteråt.

Ja, för mig är det bristfällig respekt när man ser att motståndaren är ouppmärksam under en längre tid och väljer att dunka på i huvudhöjd. Juniormässigt av Högga att stirra i isen så länge men rättfärdigar ändå inte den typen av tackling.
Praetori
Inlägg: 13753
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Örebro 25/1-2020

Inlägg av Praetori »

crike skrev:
Manijock skrev:
crike skrev:Är det bara jag som tycker tacklingen på Högga borde rapporterats? Jag vet att man struntade fullständigt i att anmäla något från igår men först när jag såg den fick jag Fernholmsvibbar men så farlig var den inte men däremot tycker jag den tar solklart i huvudet och det är inget snack om att det är bristfällig respekt i den.
Tycker det rätt upp och ner är en perfekt hockeytackling. Inte i huvudet, den plockar hela överkroppen. Högström är ouppmärksam. Poeten hoppade in i Fernholms huvud. Den här är inte i närheten av samma liga. Kan inte hålla på att anmäla varenda tackling, den här sporten är redan utrotningshotad som den är.

Det är alltid "bristfällig respekt" att tackla. Ett jävla skituttryck. Hatar den här avvecklingen av tacklingar. Inte en jäkel som kommer våga proppa om några år med tanke på dessa eviga diskussioner hela tiden.
Nu hittar jag inget klipp på den men jag vill påstå att merparten av kraften tar i huvudet, man ser även att han är groggy efteråt.

Ja, för mig är det bristfällig respekt när man ser att motståndaren är ouppmärksam under en längre tid och väljer att dunka på i huvudhöjd. Juniormässigt av Högga att stirra i isen så länge men rättfärdigar ändå inte den typen av tackling.
I ärlighetens namn så kunde han ha proppat Högga ala 80-tal där. Hockey är ge och ta när det gäller det fysiska spelet och Högga kom billigt undan just på grund av att motståndaren visade lite kyla och en sportslig mängd respekt.
Jag tycker personligen att situationen är utagerad och att det räcker så.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Manijock
Inlägg: 7785
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Örebro 25/1-2020

Inlägg av Manijock »

Har man själv åkt på tacklingar så vet man att man kan bli groggy utan att den träffar i huvudet. Du kan få klockren axel i bröstet och ändå få hjärnskakning. Inte alltid tacklarens fel.

Speciellt inte om man åker och drömmer. Han såg uppenbarligen inte Örebro-killen. En extrem chock att bli tacklad helt out of the Blue. Tittat flertalet gånger och blir bara mer och mer förtjust i tacklingen. Klockren från sidan på puckförande spelare. Kan inte bli bättre.

Sensei?
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Örebro 25/1-2020

Inlägg av sensei »

När jag såg det så reagerade jag inte mer än att det äntligen börjar tacklas bakom mål. Normalt i SHL så kan backarna åka runt och fylla år under uppspel bakom mållinjen och jag antar att det var en nordamerikan som tacklade eftersom det är standard i NHL att tackla där om det är läge.

Jag har ingen videolänk så jag kan inte se om det är regelvidrigt eller inte men som sagt så reagerade jag inte sponant och det blev väl varken utvisning eller efterspel på det så det känns väl rimligt så här i efterhand.

Att man blir lite "tagen" av en rejäl tackling är som sagt inget nytt och absolut inget bevis på att det skulle vara regelvidrigt bara därför.

Däremot så vet jag inte hur man skall tolka Högströms intervjuv, det kändes bara märkligt. Visserligen håller jag med honom i sak att det tjatas för mycket om tacklingar men jag är inte säker på att det var så han faktiskt menade.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Skriv svar