SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Malmö 18/1-2020

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
williams
Inlägg: 1267
Blev medlem: 2014-09-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Malmö 18/1-2020

Inlägg av williams »

MarcusDaze skrev:
EspenK skrev:Är det bara jag eller är tändningen total på Berglund idag. Tacklar och åker skridskor på ett helt annat sätt idag.
Tycker man ser mycket skillnad i Berglund när han får spela på kanten istället för att centra en kedja.
Håller med den kedjan ska fortsätta.
EspenK
Inlägg: 8973
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Malmö 18/1-2020

Inlägg av EspenK »

Malmös tränare har stora trovärdighetsproblem.

Grans trippar Berglund som får en skridsko att åka på och brakar därför rakt fram i Alsenfeldt.
EspenK
Inlägg: 8973
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Malmö 18/1-2020

Inlägg av EspenK »

2 raka utan Jesper P...
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7139
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Malmö 18/1-2020

Inlägg av DIF_Soldier »

EspenK skrev:Malmös tränare har stora trovärdighetsproblem.

Grans trippar Berglund som får en skridsko att åka på och brakar därför rakt fram i Alsenfeldt.
Peter Andersson ger gnällbältet ett ansikte.
Säg den glädje som varar
EspenK
Inlägg: 8973
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Malmö 18/1-2020

Inlägg av EspenK »

Efter en sån här match vet jag inte vem Jesper ska peta av backarna. Simon J är så mycket bättre än Jesper just nu. Kunde varit tvåmålskytt.
Norell i så fall..

Hedman, Holtz,Possler och kanske Guter ska in.

Hedman tar ut Widing

Holtz? Vet ej. Eklund är bättre defensivt och har mer fysiskt spel i sig. Bästa gallerspelaren på länge.
Guter? Petar ingen.
Possler? Gillar vad jag sett av honom i fjärde men vet inte hur han ska få plats i laget.

Trots att vi har stor bredd nu så måste vi ha in en spets fw för att gå för guldet. Då finns en chans.
Skidlöparn
Inlägg: 2330
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Malmö 18/1-2020

Inlägg av Skidlöparn »

Strandberg-kedjan var snuskigt bra idag, snälla behåll!
Josefson-kedjan börjar hitta varandra bättre och bättre! Håller med om att Bulan såg riktigt bra ut på kanten, och Josef börjar äntligen se så där äckligt tung ut att ta pucken av igen. Behåll även denna kedja intakt!
Äntligen har vi två kedjor som maler ner motståndarna, såg sagolikt ut långa stunder!

Finns knappt något att klaga på idag, skulle vara några onödiga frilägen i första/andra.
Praetori
Inlägg: 13697
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Malmö 18/1-2020

Inlägg av Praetori »

EspenK skrev:Malmös tränare har stora trovärdighetsproblem.

Grans trippar Berglund som får en skridsko att åka på och brakar därför rakt fram i Alsenfeldt.
Berglund gör knappt en halvhjärtad insats att inte åka in i Alsenfeldt. Hade förhållandena varit omvända hade jag varit skogstokig.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Malmö 18/1-2020

Inlägg av Donkels-2.0 »

Peter Andersson är en gnällig liten f***a i samma klass som Roger, Crybert och Bulan
Ceterum censeo Solna esse delendam
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Malmö 18/1-2020

Inlägg av sensei »

Ja det går upp och ner i matchkvalitet, minst sagt. Lysande vinst och härlig match att se.

Iofs brukar matcher mot mif vara sevärda då de har spelare som inte mesar sig så mycket. Kudos till dem men vi vinner om inte övertygande så var man heller inte skiträdd när dessutom målvaktsspelet känns kanon.

Vi är bra när Dick, Berglund osv är på humör.

Grymt drop pass av Ågren i 2:a tror jag.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Malmö 18/1-2020

Inlägg av sensei »

Förresten ser någon likheter mellan fimpen och nya fimpen? Så här initialt så verkar de vara ganska olika spelartyper.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
MarcusDaze
Inlägg: 1338
Blev medlem: 2013-03-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Mariestad / Leirvik, Norge

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Malmö 18/1-2020

Inlägg av MarcusDaze »

sensei skrev:Förresten ser någon likheter mellan fimpen och nya fimpen? Så här initialt så verkar de vara ganska olika spelartyper.
Gemensamt så har/hade far och son bra fart på skridskorna, orädda och står upp för skölden genom att täcka skott. Annars ser jag mer finess i pojken och mer brunk i far hans.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8083
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Malmö 18/1-2020

Inlägg av Mattias_87 »

En väl genomförd match. Vart kom denna fart och inställning ifrån helt plötsligt? Kul med lite lördagsunderhållning. Detta gör att publiken återvänder på lördag.

Topp 6 kan kan bli ett faktum nästa vecka.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
emilin
Inlägg: 739
Blev medlem: 2012-01-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Malmö 18/1-2020

Inlägg av emilin »

Jag ska ärligt säga att intresset för hockeyn har dalat, inte för att vi som lag spelar dåligt, mitt intresse ökade när vi åkte ner, innan det var Djurgårdens hockey på väg åt fel håll(enligt mig).
Utan dödandet av intresse beror enbart på bedömningarna i Svensk hockey, kampen är borta ingen vågar tackla eller visa känslor, med det sagt så var denna match ett steg i rätt riktning, såg faktiskt 2-3 bra tacklingar som inte gav utvisning, ett lag som börjar hitta rätt(inställning) när det gäller det tuffa spelet och att kämpa för varandra.
Många pratar om att värva, vist vore det grymt om vi kunde landa någon tung spetsspelare, men personligen tror jag inte det ska behövas, vi har de egenskaperna i laget redan nu, får vi våra spelare att bli friska och hela så kommer vi på sikt kunna bygga truppen så att vi är redo för slutspel.
Finns stora potential att de äldre erfarna kommer steppa upp, de yngre kommer garanterat kriga ännu mer och med stöd från de äldre hållas på en bra nivå.
Målvakssidan stort leende 1 och 2 som var och än kan gå in och rädda matcher.
Lill Fimpen herre jävlar vad det ska bli kul att följa hans resa, har enligt mig allt, inställning kunskap teknik och förhoppningsvis ett stort Djurgårdshjärta, ge honom lite mer kött på kroppen då jävlar.
Vet inte vad jag vill med detta inlägg, men dagen i dag fick mig att tro på hockeyn igen. :D
Manijock
Inlägg: 7743
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Malmö 18/1-2020

Inlägg av Manijock »

Bästa matchen för säsongen. 55 minuter överkörning. Alla är bra egentligen. Möjligtvis Haga som alibilirar till viss del. Hank - Wandell - Widing kan vara seriens topp 3 bästa defensiva lina. De ska fortsätta ihop! Tyvärr Possler.

Strandberg är som förbytt nu när han äntligen får lira center. Positioneringsmässigt är han toppklass på den positionen. Bergfors har också taggat till igen. Lill-Fimpen får en att undra hur i helvete Holtz klassats som största talang? Klasser bättre på det mesta.

Grym match och bra domarnivå. Naturligtvis är utvisningen på Berglund riktig. Allt annat är enögt skitsnack. Hade varit rop på avstängning om det hänt på Svedberg.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Malmö 18/1-2020

Inlägg av minalman »

Äntligen såg det ut som de tyckte det var kul att spela ishockey!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skriv svar