SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Linköping 16/1-2020

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Manijock
Inlägg: 7761
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Linköping 16/1-2020

Inlägg av Manijock »

williams skrev:
Manijock skrev:Det gnälls alltså på domarna idag med? Alltså? En felaktig offside hittade jag. Alsings utvisning är lite hård(men onödig situation). I övrigt? Prickfria tycker jag. Vi tar idiotiska utvisningar enkom på att vi är korkade. Tänker dåligt. Bränner kork. Tittar på Wahlgrens värld. Domarna är med riktigt bra idag.

Vi måste få ordning på intelligensen. Östmans höga klubba, Bergfors slashing, Hagas bägge är så fruktansvärt onödiga.
Haha. Såg du bergfors så kallade skashing? En visp med klubban längs isen på motståndarens blad som tappar klubban. Många konstiga tek och felaktiga icing. Det är helheten av deras bedömning som gör att jag tycker att Nivån på dom är usel över hela banan, åt båda håll.. Så är det bara.
Lhc får en exakt likadan utvisning innan som ger oss PP. Nu får ni släppa enögdgeten liiiite iallafall. Rögle borta var en domarskandal. I övrigt har vi betydligt större problem än domarna. Faktumet att försvaret inte kan fånga en badboll i en tvättmaskin till exempel.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Linköping 16/1-2020

Inlägg av Magnutz »

Daniel942 skrev:Magnutz får dessvärre 0 av 10 för TIFOt idag.
Fan, såg du mig inte? Jag kastade ju lite färgat kopieringspapper från A11. Eller var det A21? Oklart.

:D
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8094
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Linköping 16/1-2020

Inlägg av Mattias_87 »

Vi hade marginalerna på våran sida ikväll. Men inte konstigt att publiken inte kommer när vi har så förbannat lågt tempo i matcherna. Hade jag inte haft säsongskort så hade jag inte heller betalat 300 spänn på långsidan för att se den här skiten. Vad har hänt sedan förra säsongen egentligen?
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11860
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Linköping 16/1-2020

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Mattias_87 skrev:Vi hade marginalerna på våran sida ikväll. Men inte konstigt att publiken inte kommer när vi har så förbannat lågt tempo i matcherna. Hade jag inte haft säsongskort så hade jag inte heller betalat 300 spänn på långsidan för att se den här skiten.
Vad har hänt sedan förra säsongen egentligen?
Tjaa, lite muskler, lite prickskytte och väldigt mycket fart har ersatts med trögt rinnande utspädd grå havregrynsgröt

SHL är snäppet sämre.... i år igen.
Med det spelet vi presterat borde vi verkligen vara lååångt ifrån Slutspel.

Men vi har ju trots allt bra häng på en 5-6 plats nu, kan vi bara ta någon enstaka bortavinst.
Så egentligen borde man ju vara halvglad :wink:

Jag har för höga krav på hur jag vill att DIF ska uppträda, det är där skon klämmer.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Linköping 16/1-2020

Inlägg av Donkels-2.0 »

Lee Harvey Oswald skrev:
Mattias_87 skrev:Vi hade marginalerna på våran sida ikväll. Men inte konstigt att publiken inte kommer när vi har så förbannat lågt tempo i matcherna. Hade jag inte haft säsongskort så hade jag inte heller betalat 300 spänn på långsidan för att se den här skiten.
Vad har hänt sedan förra säsongen egentligen?
Tjaa, lite muskler, lite prickskytte och väldigt mycket fart har ersatts med trögt rinnande utspädd grå havregrynsgröt

SHL är snäppet sämre.... i år igen.
Med det spelet vi presterat borde vi verkligen vara lååångt ifrån Slutspel.

Men vi har ju trots allt bra häng på en 5-6 plats nu, kan vi bara ta någon enstaka bortavinst.
Så egentligen borde man ju vara halvglad :wink:

Jag har för höga krav på hur jag vill att DIF ska uppträda, det är där skon klämmer.
Ja LHO du får sluta drömma om CCCP hockey för det kommer inte hända
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11860
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Linköping 16/1-2020

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Donkels-2.0 skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
Mattias_87 skrev:Vi hade marginalerna på våran sida ikväll. Men inte konstigt att publiken inte kommer när vi har så förbannat lågt tempo i matcherna. Hade jag inte haft säsongskort så hade jag inte heller betalat 300 spänn på långsidan för att se den här skiten.
Vad har hänt sedan förra säsongen egentligen?
Tjaa, lite muskler, lite prickskytte och väldigt mycket fart har ersatts med trögt rinnande utspädd grå havregrynsgröt

SHL är snäppet sämre.... i år igen.
Med det spelet vi presterat borde vi verkligen vara lååångt ifrån Slutspel.

Men vi har ju trots allt bra häng på en 5-6 plats nu, kan vi bara ta någon enstaka bortavinst.
Så egentligen borde man ju vara halvglad :wink:

Jag har för höga krav på hur jag vill att DIF ska uppträda, det är där skon klämmer.
Ja LHO du får sluta drömma om CCCP hockey för det kommer inte hända
:D
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
tomten
Inlägg: 1001
Blev medlem: 2009-01-15
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Linköping 16/1-2020

Inlägg av tomten »

Vilken skillnad på hur Berglund lirade ikväll mot några av de senaste SHL matcherna. Plötsligt spelade han med energi. Var det för att han fick lira med Josefson? Jag är riktigt nöjd med Berglunds insats idag. Från att se trött och skadad ut spelade han plötsligt bra hockey. :)

Själva matchen var dock inte mycket att ha.
tomten
Inlägg: 1001
Blev medlem: 2009-01-15
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Linköping 16/1-2020

Inlägg av tomten »

Oj vad Bert Robertsson var grinig på presskonferensen :lol:
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Linköping 16/1-2020

Inlägg av sensei »

Vinst men ruskigt medioker match att bevittna.

Så tragiskt var SHL har hamnat nu när riviga profiler är ur mode och vi istället har lag fyllda med Sebastian Strandbergs och andra könlösa "moderna" spelare.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Manijock
Inlägg: 7761
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Linköping 16/1-2020

Inlägg av Manijock »

sensei skrev:Vinst men ruskigt medioker match att bevittna.

Så tragiskt var SHL har hamnat nu när riviga profiler är ur mode och vi istället har lag fyllda med Sebastian Strandbergs och andra könlösa "moderna" spelare.
När hände detta egentligen? Finns det någon brytpunkt? Var det alla dessa förflyttningar av ansvar, när alla skador nu hundraprocentigt skylls på motståndaren som rörde honom sist?

När plockades känslor och fysiskt spel bort för pet och stick? Bandy på liten is. Alla åker jättesnabbt fram och tillbaka, men ingen kan passa en puck under knät. Crash the net har blivit ett regelbrott. Open ice har blivit avstängningsargument. Brottning har blivit kallat för slagsmål. Fullföljd tackling har blivit late hit. Något som också bara blivit sanning utan att någon ifrågasatt.

Ungefär som att inlägg i fotboll ska plockas bort för att någon som inte är beredd kan få den i huvudet. Var BEREDD FÖR HELVETE!

Vill spelarna själva ha det såhär? För jag vill fan inte betala för det, och jag tror knappast jag är ensam om att känna så.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11860
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Linköping 16/1-2020

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Manijock skrev:
När plockades känslor och fysiskt spel bort för pet och stick? Bandy på liten is.
Alla åker jättesnabbt fram och tillbaka, men ingen kan passa en puck under knät.
Crash the net har blivit ett regelbrott. Open ice har blivit avstängningsargument. Brottning har blivit kallat för slagsmål. Fullföljd tackling har blivit late hit. Något som också bara blivit sanning utan att någon ifrågasatt.

Ungefär som att inlägg i fotboll ska plockas bort för att någon som inte är beredd kan få den i huvudet. Var BEREDD FÖR HELVETE!

Vill spelarna själva ha det såhär? För jag vill fan inte betala för det, och jag tror knappast jag är ensam om att känna så.
Om det åtminstone hade varit så...-då hade jag kunnat leva med iaf några av resterande punkter du nämner.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Linköping 16/1-2020

Inlägg av Donkels-2.0 »

Lee Harvey Oswald skrev:
Manijock skrev:
När plockades känslor och fysiskt spel bort för pet och stick? Bandy på liten is.
Alla åker jättesnabbt fram och tillbaka, men ingen kan passa en puck under knät.
Crash the net har blivit ett regelbrott. Open ice har blivit avstängningsargument. Brottning har blivit kallat för slagsmål. Fullföljd tackling har blivit late hit. Något som också bara blivit sanning utan att någon ifrågasatt.

Ungefär som att inlägg i fotboll ska plockas bort för att någon som inte är beredd kan få den i huvudet. Var BEREDD FÖR HELVETE!

Vill spelarna själva ha det såhär? För jag vill fan inte betala för det, och jag tror knappast jag är ensam om att känna så.
Om det åtminstone hade varit så...-då hade jag kunnat leva med iaf några av resterande punkter du nämner.
Precis det tekniska utförandet är under all kritik men det blir väl så när vår liga snart är dränerad på all kvalitet
Ceterum censeo Solna esse delendam
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Linköping 16/1-2020

Inlägg av sensei »

Rent krasst så hade vi som gillar fysisk hockey där män får vara män vår prime under lockouten 2004-5, och efter det så har det så har det stadigt gått nedåt.

Det saknas idag goda inflytelserika krafter, wikegård räcker inte till.

För övrigt tycker jag inte att Berglunds mål borde ha godkänts i går då han tydligt är innaför gården innan pucken. Men det kanske är old-school att se på det.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Linköping 16/1-2020

Inlägg av Donkels-2.0 »

sensei skrev:Rent krasst så hade vi som gillar fysisk hockey där män får vara män vår prime under lockouten 2004-5, och efter det så har det så har det stadigt gått nedåt.

Det saknas idag goda inflytelserika krafter, wikegård räcker inte till.

För övrigt tycker jag inte att Berglunds mål borde ha godkänts i går då han tydligt är innaför gården innan pucken. Men det kanske är old-school att se på det.
Men han påverka inte pyttsman och jag tror det var det domherrarna gick på
Ceterum censeo Solna esse delendam
förevigtdjurgården
Inlägg: 4341
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Linköping 16/1-2020

Inlägg av förevigtdjurgården »

Ruggigt grinig Bert på PK.

Oerhört opolerad ishockeymatch. Tre poäng, sämre insats än i Tjeckien.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Skriv svar