SHL 19/20 : Djurgårdens IF - HV71 9/1-2020

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - HV71 9/1-2020

Inlägg av minalman »

tomten skrev:
Donkels-2.0 skrev: Trams, ska vi bänka Dicken och Berglund och sätta in dom totalt ofarliga Falk och Karjalainen
Nej, det kan vi inte göra för vi har inte spelare för att göra det. Överdriver lite när jag skriver ett år som du kanske förstår. Men det sänder inte direkt bra signaler när våra bäst betalda spelar glider långsamare till båset efter ett byte än knattarna i knattematchen (igen överdriver lite).
Jag gissar att både 31 och 21 spelar halvskadade.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - HV71 9/1-2020

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

I 50 min spelar vi sirapströg låghastighetshockey, så urbota trist så jag höll på somna.
HV är inte lika usla, men tillräckligt för att ge oss 3p

Haga, Ågren, FjunFimt, Holtz och Hank agerar som om det faktiskt gällde nåt fortfarande, hatten av för er.

#4 är en sorglig syn att beskåda just nu
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - HV71 9/1-2020

Inlägg av Donkels-2.0 »

minalman skrev:
tomten skrev:
Donkels-2.0 skrev: Trams, ska vi bänka Dicken och Berglund och sätta in dom totalt ofarliga Falk och Karjalainen
Nej, det kan vi inte göra för vi har inte spelare för att göra det. Överdriver lite när jag skriver ett år som du kanske förstår. Men det sänder inte direkt bra signaler när våra bäst betalda spelar glider långsamare till båset efter ett byte än knattarna i knattematchen (igen överdriver lite).
Jag gissar att både 31 och 21 spelar halvskadade.
Mycket möjligt och det visar väl med all tydlighet vilket förtroende tränarna har för Falk och kompani skulle tippa på att dom sätter in vad som helst istället för dom - nästa år så är Falk och Kahilainen i Almtuna eller Vita Hästen för det är dit vi brukar skicka restprodukter
Senast redigerad av Donkels-2.0 den 2020-01-10 05:43:03, redigerad totalt 1 gånger.
Ceterum censeo Solna esse delendam
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - HV71 9/1-2020

Inlägg av BigJ »

Lee Harvey Oswald skrev:I 50 min spelar vi sirapströg låghastighetshockey, så urbota trist så jag höll på somna.
HV är inte lika usla, men tillräckligt för att ge oss 3p

Haga, Ågren, FjunFimt, Holtz och Hank agerar som om det faktiskt gällde nåt fortfarande, hatten av för er.

#4 är en sorglig syn att beskåda just nu
Haga har väl inte spelat bra sedan början på serien, några bra tendenser framåt som tyvärr kompenseras av dåliga tendenser bakåt...

Ändå helt ok generellt idag, hoppas bara de kan hitta en liknande nivå även i bortamatcherna framöver.
tomten
Inlägg: 1005
Blev medlem: 2009-01-15
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - HV71 9/1-2020

Inlägg av tomten »

Widing får ta på sig sista målet.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - HV71 9/1-2020

Inlägg av sensei »

Vinst är en vinst.

Men vad är det som håller på att hända / har hänt med det fysiska spelet. Det finns en anledning till att innebandy inte drar publik.

Man får snart istället dra på en match från 2008 eller nått. Har några JK-matcher sparade på någon hårddisk tror jag.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - HV71 9/1-2020

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

sensei skrev:Vinst är en vinst.

Men vad är det som håller på att hända / har hänt med det fysiska spelet. Det finns en anledning till att innebandy inte drar publik.

Man får snart istället dra på en match från 2008 eller nått. Har några JK-matcher sparade på någon hårddisk tror jag.
Ja, det sitter ju liksom ihop, den "6:e spelaren" och laget

Detta var den klart blekaste JK-dag jag upplevt, både på isen och från läktaren.
Noterade hur vi konsekvent undvek närkamper i sargspelet, det jobbades inte klart i många situationer på 60min, bara halvvägs in.....och så "alibi-vifta" lite med klubban
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - HV71 9/1-2020

Inlägg av minalman »

Lee Harvey Oswald skrev:
sensei skrev:Vinst är en vinst.

Men vad är det som håller på att hända / har hänt med det fysiska spelet. Det finns en anledning till att innebandy inte drar publik.

Man får snart istället dra på en match från 2008 eller nått. Har några JK-matcher sparade på någon hårddisk tror jag.
Ja, det sitter ju liksom ihop, den "6:e spelaren" och laget

Detta var den klart blekaste JK-dag jag upplevt, både på isen och från läktaren.
Noterade hur vi konsekvent undvek närkamper i sargspelet, det jobbades inte klart i många situationer på 60min, bara halvvägs in.....och så "alibi-vifta" lite med klubban
Kan förklaras av att domarnivån är så oklar att ingen vet vad som gäller och att vi försöker reducera antalet utvisningsminuter, samt vårt kollektiva dåliga självförtroende som gör att man tror sig förlora pucken om man går all-in och i stället sejfar för man undermedvetet tänker att man snart blir bortgjord och kommer att få jaga ikapp pucken igen.
Kommer gå över om det börja studsa rätt till slut. I går kan ha varit början på en uppgång. Luleå i morgon blir en värdemätare.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - HV71 9/1-2020

Inlägg av -daniel- »

Bra match av Holtz, förstår inte heller varför folk klagar på Dick & Berglund den här matchen.

Högström däremot...

Det var väldigt mycket kamp där ute, tycker vi ändå får ihop det hyfsat och var ju det bättre laget. Vad har andra egentligen för krav (sett till senaste tidens matcher...)?
Bild
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - HV71 9/1-2020

Inlägg av Doyle »

Positivt från JK-dagen

Värdigt o fin avtackning av Adde+++++

Skönt med vinst på en JK-dag

Junisarnas järnkaminanda +++++

Negativa

Inte fullsatt då JK ska visa musklerna - - - - -

Tifot mellanmjölk har vi tappat kreativiteten - - - - -

Stämningen o trycket sämre än vid random slutspelsmatch - - - - -
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - HV71 9/1-2020

Inlägg av Donkels-2.0 »

-daniel- skrev:Bra match av Holtz, förstår inte heller varför folk klagar på Dick & Berglund den här matchen.

Högström däremot...

Det var väldigt mycket kamp där ute, tycker vi ändå får ihop det hyfsat och var ju det bättre laget. Vad har andra egentligen för krav (sett till senaste tidens matcher...)?
Exakt min poäng va fan tror dom att det blir bättre med alibi Falk och Kahilainen
Ceterum censeo Solna esse delendam
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - HV71 9/1-2020

Inlägg av Praetori »

Vevat repris idag. Såg mycket bättre ut än jag tyckte igår. Det är PP då som fortfarande är ett skämt. Särskilt när vi skall försöka ta in pucken i zon men även i zon. Dålig rörlighet och dålig hastighet på passningsspelet. Man håller i på tok för mycket och söker passningar istället för att förflytta pucken mellan de öppna spelarna på ett säkert sätt och låta motståndarna öppna luckor själva.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - HV71 9/1-2020

Inlägg av sensei »

Praetori skrev:Vevat repris idag. Såg mycket bättre ut än jag tyckte igår. Det är PP då som fortfarande är ett skämt. Särskilt när vi skall försöka ta in pucken i zon men även i zon. Dålig rörlighet och dålig hastighet på passningsspelet. Man håller i på tok för mycket och söker passningar istället för att förflytta pucken mellan de öppna spelarna på ett säkert sätt och låta motståndarna öppna luckor själva.
Men du slås inte av att det var en galet snäll match? Man skulle ju lätt kunna spela Håkan Loob i nuvarande ålder i sådana här matcher eftersom det ändå inte någon som helst kamp.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Manijock
Inlägg: 7787
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - HV71 9/1-2020

Inlägg av Manijock »

sensei skrev:
Praetori skrev:Vevat repris idag. Såg mycket bättre ut än jag tyckte igår. Det är PP då som fortfarande är ett skämt. Särskilt när vi skall försöka ta in pucken i zon men även i zon. Dålig rörlighet och dålig hastighet på passningsspelet. Man håller i på tok för mycket och söker passningar istället för att förflytta pucken mellan de öppna spelarna på ett säkert sätt och låta motståndarna öppna luckor själva.
Men du slås inte av att det var en galet snäll match? Man skulle ju lätt kunna spela Håkan Loob i nuvarande ålder i sådana här matcher eftersom det ändå inte någon som helst kamp.

Detta slog mig också i efterhand. Minns inte ett enda gurgel. Ett par hyfsade tacklingar, men i övrigt en riktigt snäll match. Märkligt med tanke på laddningen dessa matcher brukar innebära. Kom på mig själv i andra perioden med att titta runt på läktaren efter bekanta ansikten. Glömde helt bort matchen! Aldrig hänt under en JK-dag innan.

Kvällens orgasm tilldelas istället William Eklunds slottäckning i tredje perioden. Huvudet först! Underbart att se att han trots fina händer och spelsinne ärvt Pappas styrkor också.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - HV71 9/1-2020

Inlägg av sensei »

Ja den var fin. Men jag tror att det behövs lite mer än så för att dra folk. Man vill se känslor och vinnarskallar med gurgel, vågar jag påstå. Att åka till en arena och betala inträde för att sen vara helt oberörd och kolla mobilen känns inte så jätteaktuellt.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Skriv svar