SHL 19/20 : Växjö - Djurgårdens IF 26/12-2019

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
olympusPr1me
Inlägg: 97
Blev medlem: 2014-04-21

Re: SHL 19/20 : Växjö - Djurgårdens IF 26/12-2019

Inlägg av olympusPr1me »

Väntade utanför spelarbussen efter matchen sa "jag är besviken"
Olle Alsing sa att han höll med, resten gick med blicken sänkt, Josefsson vågade inte ens möta min blick och pratade i sin telefon fram till att Högström kom ut och skickade vakterna efter mig, gick givetvis därifrån men jag vill faaaaan inte se detta mot jävla skotergnaget.
Praetori
Inlägg: 13720
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL 19/20 : Växjö - Djurgårdens IF 26/12-2019

Inlägg av Praetori »

olympusPr1me skrev:Väntade utanför spelarbussen efter matchen sa "jag är besviken"
Olle Alsing sa att han höll med, resten gick med blicken sänkt, Josefsson vågade inte ens möta min blick och pratade i sin telefon fram till att Högström kom ut och skickade vakterna efter mig, gick givetvis därifrån men jag vill faaaaan inte se detta mot jävla skotergnaget.
Tur att Högga "bara" skickade abab. Han har en grym sving. Fråga Everberg...
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Manijock
Inlägg: 7761
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: SHL 19/20 : Växjö - Djurgårdens IF 26/12-2019

Inlägg av Manijock »

Praetori

Såg likadant ut mot 7 ggr bättre motstånd i form av Frölunda och Färjestad... Seriöst så blir det tvåsiffrigt mot de lagen om de har turen att möta oss en sådan här dag.
olympusPr1me
Inlägg: 97
Blev medlem: 2014-04-21

Re: SHL 19/20 : Växjö - Djurgårdens IF 26/12-2019

Inlägg av olympusPr1me »

Manijock skrev:Praetori

Såg likadant ut mot 7 ggr bättre motstånd i form av Frölunda och Färjestad... Seriöst så blir det tvåsiffrigt mot de lagen om de har turen att möta oss en sådan här dag.
69 skott på mål och inte ett enda mål så förtjänar man detta, aldrig har jag reagerat utåt mot mitt lag men någon gång är den första. Jag förtjänar fan inte att sitta i en loge med 8 andra bönder och bli totalt förödmjukande.

Hade fan föredragit att få en jävla högerkrok!
Praetori
Inlägg: 13720
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL 19/20 : Växjö - Djurgårdens IF 26/12-2019

Inlägg av Praetori »

Manijock skrev:Praetori

Såg likadant ut mot 7 ggr bättre motstånd i form av Frölunda och Färjestad... Seriöst så blir det tvåsiffrigt mot de lagen om de har turen att möta oss en sådan här dag.
Svårt att spela hockey om man inte åker skridskor ja. De matcher vi faktiskt gör det så är vi med och tävlar. Lite oroväckande att vi över flera matcher är avgjort sämre än förra säsongen trots frisk spets som heter duga.

Sen gjorde Växjö en fruktansvärt bra match. Det kan man inte ta ifrån dem. SHLs just nu formstarkaste lag.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: SHL 19/20 : Växjö - Djurgårdens IF 26/12-2019

Inlägg av Donkels-2.0 »

Praetori skrev:
Manijock skrev:Praetori

Såg likadant ut mot 7 ggr bättre motstånd i form av Frölunda och Färjestad... Seriöst så blir det tvåsiffrigt mot de lagen om de har turen att möta oss en sådan här dag.
Svårt att spela hockey om man inte åker skridskor ja. De matcher vi faktiskt gör det så är vi med och tävlar. Lite oroväckande att vi över flera matcher är avgjort sämre än förra säsongen trots frisk spets som heter duga.

Sen gjorde Växjö en fruktansvärt bra match. Det kan man inte ta ifrån dem. SHLs just nu formstarkaste lag.[/quote
Varför åker vi inte griller varför spelar vi bara runt i sarghörnen varför är vi så mjuka i egen zon - jag skyller det mesta på den där perversa corsin som vi tyvär är så jävla begeistrade i
Ceterum censeo Solna esse delendam
Praetori
Inlägg: 13720
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL 19/20 : Växjö - Djurgårdens IF 26/12-2019

Inlägg av Praetori »

Donkels-2.0 skrev: Varför åker vi inte griller varför spelar vi bara runt i sarghörnen varför är vi så mjuka i egen zon - jag skyller det mesta på den där perversa corsin som vi tyvär är så jävla begeistrade i
Jämför Växjö första 15-20 med Växjö nu. Ibland handlar det inte om spelarmaterial eller ledarskap eller ens en kombination utan om detaljer som gör hela skillnaden och något så enkelt som ett lagspel som skall kugga i.

Vi har ett på pappret fruktansvärt bra lag och vi har en ledarstab som förra året var en av SHLs absolut bästa (SM-final dessutom). 2-3 av våra toppspelare borde "egentligen" lira i en första eller andraformation i NHL men ändå ligger vi 9a i tabellen just nu.
Det saknas massvis med bitar i spelet och i bettet men potentialen finns där. Om allting börjar klaffa så kan varken Färjestad, Frölunda eller Luleå göra ett skit men det är en väg dit för DIF anno 19/20 som kanske är längre än säsongen är.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: SHL 19/20 : Växjö - Djurgårdens IF 26/12-2019

Inlägg av Donkels-2.0 »

Praetori skrev:
Donkels-2.0 skrev: Varför åker vi inte griller varför spelar vi bara runt i sarghörnen varför är vi så mjuka i egen zon - jag skyller det mesta på den där perversa corsin som vi tyvär är så jävla begeistrade i
Jämför Växjö första 15-20 med Växjö nu. Ibland handlar det inte om spelarmaterial eller ledarskap eller ens en kombination utan om detaljer som gör hela skillnaden och något så enkelt som ett lagspel som skall kugga i.

Vi har ett på pappret fruktansvärt bra lag och vi har en ledarstab som förra året var en av SHLs absolut bästa (SM-final dessutom). 2-3 av våra toppspelare borde "egentligen" lira i en första eller andraformation i NHL men ändå ligger vi 9a i tabellen just nu.
Det saknas massvis med bitar i spelet och i bettet men potentialen finns där. Om allting börjar klaffa så kan varken Färjestad, Frölunda eller Luleå göra ett skit men det är en väg dit för DIF anno 19/20 som kanske är längre än säsongen är.
”Fruktansvärt bra” - nja....
Ceterum censeo Solna esse delendam
Praetori
Inlägg: 13720
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL 19/20 : Växjö - Djurgårdens IF 26/12-2019

Inlägg av Praetori »

Donkels-2.0 skrev: ”Fruktansvärt bra” - nja....
Josefson, Dick, Berglund, Bergfors, Holtz, Strandberg, Svedberg, Rämö, Garrison, Hulta, Högga, Alsing.... jo.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: SHL 19/20 : Växjö - Djurgårdens IF 26/12-2019

Inlägg av Donkels-2.0 »

Praetori skrev:
Donkels-2.0 skrev: ”Fruktansvärt bra” - nja....
Josefson, Dick, Berglund, Bergfors, Holtz, Strandberg, Svedberg, Rämö, Garrison, Hulta, Högga, Alsing.... jo.
Josefson - ja
Dick - ja
Berglund -ja(men inte för närvarande)
Bergfors - upp och ner
Holtz - fortfarande för valpig
Strandberg - verkar redan ha halva inne hos HV
Svedberg - ja
Rämö -ja dock kass idag
Garrison - överskattad
Hulta - i sina bästa stunder ja men dock djupa dalar
Högga - ser bättre ut men är inte den Högga än så länge som jag är van att se

resten ett gäng medelmåttor där ingen sticker men där vissa spelare bör avyttras per omgående inför nästa säsong och ni kan ju gissa vilka....
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: SHL 19/20 : Växjö - Djurgårdens IF 26/12-2019

Inlägg av minalman »

Norrbaggen, TW och #8 var ju bäst på plan för bara två matcher sedan mot brunsås. Nu har de inte lirat tillsammans sedan dess och ni vet själv vilken skillnad vi sett i hela lagets insats och inställning. Tredjekedjan var de som skapade skillnad.
Om vi kunde ställa upp så igen mot saik (kom igen Dick! Julen e slut) så kan det bli roligt i Globen.

Tror att både tredje och fjärdekedjorna ska ges mesta möjliga kontinuitet, om laget ska få kontinuitet. Igår skull JJ gått upp i första i stället för #13 som är på gång att bli ett vapen tillsammans med Hank och Possler i fjärde.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Jervill
Inlägg: 347
Blev medlem: 2019-02-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 19/20 : Växjö - Djurgårdens IF 26/12-2019

Inlägg av Jervill »

Det svänger friskt kring djurgårn. Slår Brynäs 5-0 förlorar mot skogstroll med 0-5..

Fattar ingenting men har en malande oro i magen..
Skriv svar