CHL 2019 : München - Djurgårdens IF 10/12-2019

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Grabben från Söder
Inlägg: 1772
Blev medlem: 2016-07-19
Ort: Göteborg

Re: CHL 2019 : München - Djurgårdens IF 10/12-2019

Inlägg av Grabben från Söder »

Tror vi behöver vinna hela CHL för att vinna SM-guld. Lite likt hur fotbollen vann Svenska cupen för att något år senare vinna SM-guld. Tycker vi har väldigt goda chanser att ta oss till final. Där väntar dock Luleå eller Frölunda vilket blir jäkligt tufft.
mb81
Inlägg: 8649
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: CHL 2019 : München - Djurgårdens IF 10/12-2019

Inlägg av mb81 »

Grabben från Söder skrev:Tror vi behöver vinna hela CHL för att vinna SM-guld. Lite likt hur fotbollen vann Svenska cupen för att något år senare vinna SM-guld. Tycker vi har väldigt goda chanser att ta oss till final. Där väntar dock Luleå eller Frölunda vilket blir jäkligt tufft.
Vi ska först ta oss till semi för att vinna semin. Lång väg kvar. Finalen är endast en match så rätt slumpmässigt vilka som vinner. Blir väl borta i eventuell final vilket lag det än blir från andra halvan då det endast är gruppvinnare kvar på den halvan. Eller har jag missuppfattat nåt?
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4409
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: CHL 2019 : München - Djurgårdens IF 10/12-2019

Inlägg av captcash »

Lycka till idag då GOOOOOTER.... :x
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
daaviid
Inlägg: 4044
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: CHL 2019 : München - Djurgårdens IF 10/12-2019

Inlägg av daaviid »

Nja, dom hade inte behövt den där trumman...
daaviid
Inlägg: 4044
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: CHL 2019 : München - Djurgårdens IF 10/12-2019

Inlägg av daaviid »

Dom verkar vara lite förgrymmade på domaren? :lol:
#10
Inlägg: 13067
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: CHL 2019 : München - Djurgårdens IF 10/12-2019

Inlägg av #10 »

Dags att börja utnyttja PP nu
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2291
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: CHL 2019 : München - Djurgårdens IF 10/12-2019

Inlägg av crike »

Högströms byte i det där PP’t kan ha varit det sämsta bytet jag sett på 10 år på den här nivån, då lyckas han ändå få med sig en utvisning.
Grabben från Söder
Inlägg: 1772
Blev medlem: 2016-07-19
Ort: Göteborg

Re: CHL 2019 : München - Djurgårdens IF 10/12-2019

Inlägg av Grabben från Söder »

crike skrev:Högströms byte i det där PP’t kan ha varit det sämsta bytet jag sett på 10 år på den här nivån, då lyckas han ändå få med sig en utvisning.
Känns ju inte ens som att han försöker. Bara glider runt och duttar med pucken. Hela situationen hade kunnat undvikts om han försökte till 100%
#10
Inlägg: 13067
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: CHL 2019 : München - Djurgårdens IF 10/12-2019

Inlägg av #10 »

Grabben från Söder skrev:
crike skrev:Högströms byte i det där PP’t kan ha varit det sämsta bytet jag sett på 10 år på den här nivån, då lyckas han ändå få med sig en utvisning.
Känns ju inte ens som att han försöker. Bara glider runt och duttar med pucken. Hela situationen hade kunnat undvikts om han försökte till 100%
Så har det ju varit länge, hans kroppsspråk är inte bra, nonchalant.
#10
Inlägg: 13067
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: CHL 2019 : München - Djurgårdens IF 10/12-2019

Inlägg av #10 »

Varför skjuter inte garri mer?
Grabben från Söder
Inlägg: 1772
Blev medlem: 2016-07-19
Ort: Göteborg

Re: CHL 2019 : München - Djurgårdens IF 10/12-2019

Inlägg av Grabben från Söder »

#10 skrev:
Grabben från Söder skrev:
crike skrev:Högströms byte i det där PP’t kan ha varit det sämsta bytet jag sett på 10 år på den här nivån, då lyckas han ändå få med sig en utvisning.
Känns ju inte ens som att han försöker. Bara glider runt och duttar med pucken. Hela situationen hade kunnat undvikts om han försökte till 100%
Så har det ju varit länge, hans kroppsspråk är inte bra, nonchalant.
Men förstår verkligen inte varför han uppträder så. Känns så lätt korrigerat och så skulle han vara en bra back igen
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 7943
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: CHL 2019 : München - Djurgårdens IF 10/12-2019

Inlägg av Mattias_87 »

Grabben från Söder skrev:Finalen är endast en match så rätt slumpmässigt vilka som vinner. Blir väl borta i eventuell final vilket lag det än blir från andra halvan då det endast är gruppvinnare kvar på den halvan. Eller har jag missuppfattat nåt?
"The teams reaching the Semi-Final may apply for home-ice for the final game in writing. The CHL Office will supply the respective teams with a standardised application form which must be returned to the CHL office no later than 13 December 2019 / 17:00 (Zurich time) upon completion of the Quarter-Finals. The decision on the final venue will be taken by the CHL Board. Its decision is final and unreviewable. The decision shall be based on, but not limited to, the following factors (in no particular order): – Accumulated record leading up to the final (Group Stage, R16, Quarter-Final, according to CHL Sport Regulations) – Capacity of the venue and expected attendance – Technical facilities of the venue – Hospitality facilities of the venue – TV production of the host broadcaster – Additional marketing / sponsorship opportunities (in conjunction with Infront) – Travel accessibility and hotel situation"

Det är alltså många saker som spelar roll. Men förmodligen kommer placering i gruppen ha väldigt stor betydelse i slutändan. Både Frölunda och Luleå vann sin grupp och vi kom tvåa, så sannolikt är att vi får spela finalen på bortaplan om vi går dit.
Senast redigerad av Mattias_87 den 2019-12-10 20:41:30, redigerad totalt 1 gånger.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4409
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: CHL 2019 : München - Djurgårdens IF 10/12-2019

Inlägg av captcash »

Grabben från Söder skrev:
#10 skrev:
Grabben från Söder skrev:
crike skrev:Högströms byte i det där PP’t kan ha varit det sämsta bytet jag sett på 10 år på den här nivån, då lyckas han ändå få med sig en utvisning.
Känns ju inte ens som att han försöker. Bara glider runt och duttar med pucken. Hela situationen hade kunnat undvikts om han försökte till 100%
Så har det ju varit länge, hans kroppsspråk är inte bra, nonchalant.
Men förstår verkligen inte varför han uppträder så. Känns så lätt korrigerat och så skulle han vara en bra back igen
Jag gissar på farsa-grejen. Kan säga att första 2 åren efter min förstfödda så sov jag skit, hjärnan var helt off (kunde inte tänka/fokusera på jobbet) och framför allt, min generella fokus flyttades från jobb/hobbies osv till barnet (pga att man går all-in på sitt barn). Tror def att det är detta som ligger till grund för hans ofokuserade och oinspirerade spel, han kanske är en kille som älskar familjelivet och varje sekund hellre vill vara hemma med knatten. Den procenten som ligger och "stör" där räcker för att han ska se ut som skit på isen.

/Dr Phil
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11816
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: CHL 2019 : München - Djurgårdens IF 10/12-2019

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Har inte sett många sekunder av detta innan ....men konstaterar snabbt:

1. Domarna är ungefär lika "obra" som i SHL, bara på lite olika saker.
2. Energidryck-HC är ett jävla skitlag, hur kan detta lag vara tippat att vinna hela CHL?!
3. Kvalitén på spelet är otrolig låg.
4. Efterslängar och tacklingar i ryggen är på en helt annan nivå här än i SHL, bara att konstatera

En kul spännande turnering som växer i styrka varje år?
Nej..
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
mb81
Inlägg: 8649
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: CHL 2019 : München - Djurgårdens IF 10/12-2019

Inlägg av mb81 »

Härligt Tompa Nilsson!
Skriv svar