SHL 19/20 : Örebro HK - Djurgårdens IF 30/11-2019

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7141
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: SHL 19/20 : Örebro HK - Djurgårdens IF 30/11-2019

Inlägg av DIF_Soldier »

Så jävla store eloge till Manne Ågren. Med tanke på vilket helvete han haft gör han en grym första säsong i högsta serien. Han är överallt, åker skridskor, chippar ut, täcker puck, spelar smart och gör poäng.

Hatten av.
Säg den glädje som varar
#10
Inlägg: 13483
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: SHL 19/20 : Örebro HK - Djurgårdens IF 30/11-2019

Inlägg av #10 »

Vikas skrev:Stabil insats över större delen av matchen. Eller är det Örebro som gör en dålig match?

Skönt med 3 raka, trodde man inte för några omgångar sen. Får se hur vi står upp mot Fisk i nästa match.
Sluta leta fel när vi gör det bra
mb81
Inlägg: 8656
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 19/20 : Örebro HK - Djurgårdens IF 30/11-2019

Inlägg av mb81 »

minalman skrev:Någon måste ha viskat till Possler att han är starkt ifrågasatt.
Nu kämpar han stort.
Ja eller att han äntligen börjar komma ifatt all träning han missat. Känns ändå som han har en bit kvar till toppformen(om potentialen finns fortfarande). Men kul att se att det går åt rätt håll nu.
Praetori
Inlägg: 13701
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL 19/20 : Örebro HK - Djurgårdens IF 30/11-2019

Inlägg av Praetori »

DIF_Soldier skrev:Så jävla store eloge till Manne Ågren. Med tanke på vilket helvete han haft gör han en grym första säsong i högsta serien. Han är överallt, åker skridskor, chippar ut, täcker puck, spelar smart och gör poäng.

Hatten av.
Ja det känns som ett gratis wildcard. Manne är mer än bara bra med tanke på omständigheterna.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8084
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 19/20 : Örebro HK - Djurgårdens IF 30/11-2019

Inlägg av Mattias_87 »

Lördagsvinster i hockey och jag är nöjd med veckan som gått. Svedberg är kung.

Nu spöar vi München på tisdag.
Avskaffa tre mot tre.
Manijock
Inlägg: 7747
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: SHL 19/20 : Örebro HK - Djurgårdens IF 30/11-2019

Inlägg av Manijock »

Possler är en motsats till Guter. Han tar sitt jobb och nöjer sig med det. Tar rygg på Hank. Grymt imponerad. Borde ligga bättre till än både 44 och 62 nu. Ihop med Hank än av matchens spelare. Hedman och Wandell också bra.

Dick är ju bättre än Berglund idag. Bättre än Haga och Strandberg. Ändå är det fokus på honom och prat om nonchalans och div5. Sorgligt klyschigt! Inte en nådig kravställning en del har. Han har varit världsklass hittils. Rätt logiskt att han inte håller den nivån varje match eller?
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5694
Blev medlem: 2012-09-14

Re: SHL 19/20 : Örebro HK - Djurgårdens IF 30/11-2019

Inlägg av Vikas »

#10 skrev:
Vikas skrev:Stabil insats över större delen av matchen. Eller är det Örebro som gör en dålig match?

Skönt med 3 raka, trodde man inte för några omgångar sen. Får se hur vi står upp mot Fisk i nästa match.
Sluta leta fel när vi gör det bra
Letar inga fel, hade bara förväntat mig mycket mer av Örebro med tanke på hur de spelat på sistone. Speciellt i powerplay var de riktigt dåliga.
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: SHL 19/20 : Örebro HK - Djurgårdens IF 30/11-2019

Inlägg av Doyle »

STARKT DIF...
Nu kände man igen Er... :D
Singing Cowboy
Inlägg: 68
Blev medlem: 2010-10-26

Re: SHL 19/20 : Örebro HK - Djurgårdens IF 30/11-2019

Inlägg av Singing Cowboy »

Tycker heller inte att Bulan eller Bergfors gör det bra idag. Det är andra som utmärker sig. (hyllade Wandell, Hedman och Östman i tidigare inlägg). Dick har ju helt andra skills så det är klart att förväntningarna ändå är högre på honom. Sen tror jag alla här inne förstår att Dick gått på inspiration de första matcherna och att den nivån är orimlig över tid.
FREE ALBIN GREWE!
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4471
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: SHL 19/20 : Örebro HK - Djurgårdens IF 30/11-2019

Inlägg av captcash »

Skönt, fina 3p, inte helt väntat heller!

Tack för en fin lördagkväll DIF!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Manijock
Inlägg: 7747
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: SHL 19/20 : Örebro HK - Djurgårdens IF 30/11-2019

Inlägg av Manijock »

Singing Cowboy skrev:Tycker heller inte att Bulan eller Bergfors gör det bra idag. Det är andra som utmärker sig. (hyllade Wandell, Hedman och Östman i tidigare inlägg). Dick har ju helt andra skills så det är klart att förväntningarna ändå är högre på honom. Sen tror jag alla här inne förstår att Dick gått på inspiration de första matcherna och att den nivån är orimlig över tid.
Tycker Bergfors är precis lika bra som alltid. De andra två hade en liten dipp. Inget allvarligt! De är inte värdelösa som vissa andra kedjor varit tidigare.

Undrar varför Hank verkar trivas så ofantligt bra i Örebro? Alltid bäst på isen i den där arenan.
Singing Cowboy
Inlägg: 68
Blev medlem: 2010-10-26

Re: SHL 19/20 : Örebro HK - Djurgårdens IF 30/11-2019

Inlägg av Singing Cowboy »

Tempot var relativt lågt större delen av matchen (undantaget kortare perioder, ff efter mål av gnällbältet).
Det kanske passar Hank som åker mycket skridskor och checkar hårt men inte är snabbast på rören(?).
Det finns ju även andra som borde trivas under dessa förhållanden, men motivation slår ju klass sägs det :wink:
FREE ALBIN GREWE!
Praetori
Inlägg: 13701
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL 19/20 : Örebro HK - Djurgårdens IF 30/11-2019

Inlägg av Praetori »

Singing Cowboy skrev:Tempot var relativt lågt större delen av matchen (undantaget kortare perioder, ff efter mål av gnällbältet).
Det kanske passar Hank som åker mycket skridskor och checkar hårt men inte är snabbast på rören(?).
Det finns ju även andra som borde trivas under dessa förhållanden, men motivation slår ju klass sägs det :wink:
Tempo handlar inte om att åka snabbast utan om att hålla pucken i rörelse och därmed spelet i rörelse hela tiden.

Jag tycker tempot var relativt högt ändå. Cred till Örebro som inte spelar tråkig låghastighetshockey. Sen kan det bli mer drag under både grillor och blad men det var en match med relativt bra tempo överlag.

(Sen kan lördagswhiskeyn spela in men nog fan var det högre tempo i denna från båda håll än Leksand DIF?).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Manijock
Inlägg: 7747
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: SHL 19/20 : Örebro HK - Djurgårdens IF 30/11-2019

Inlägg av Manijock »

DIF mot Leksand var utan tvekan ett av de stora bottennappen kvalitetsmässigt, inte bara för oss, utan för hela SHL skulle jag säga. Höll ett getöga på Rögle - Malmö samtidigt som snarare var en av de bästa på hela säsongen. Snacka skilda världar!

Så jaa praetori, tempot var MYCKET högre idag. Trots ev whiskydimma :wink:
Singing Cowboy
Inlägg: 68
Blev medlem: 2010-10-26

Re: SHL 19/20 : Örebro HK - Djurgårdens IF 30/11-2019

Inlägg av Singing Cowboy »

Tempot byggs självklart upp av både passningar och skridskoåkning. Och ja, Leksandsmatchen var ett rejält bottennapp jämfört med denna. Spelet idag var kontrollerat och stabilt över hela matchen vilket vi inte varit bortskämda med på länge. Jag tror att vi åkte till Örebro med betoning på att spela vårdat/minimera risktagandet. Örebro fick inte spelet att kugga i riktigt (passningar och rörelse! :o ) och vi hade ett samlat försvar som bidrog till att stänga bra i mittzon och hålla dem på utsidan i vår försvarszon.

Attackhockeyn är otroligt underhållande när den funkar, men i det läge vi befinner oss i nu behöver vi stabilitet och trygghet samt givetvis hålla uppe poängskörden. Med det sagt tycker jag att det var en mycket väl genomförd match av oss idag, men jag står ändå fast i min åsikt att tempot och intensiteten var förhållandevis låg utifrån den typ av spel som normalt efterfrågas av Robban och som blev vårat signum förra säsongen.
FREE ALBIN GREWE!
Skriv svar