SHL 19/20: HV71 - Djurgårdens IF 21/11 - 2019

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12859
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL 19/20: HV71 - Djurgårdens IF 21/11 - 2019

Inlägg av -daniel- »

Otroligt korkade utvisningar på sina håll, det är så odisciplinerat att man blir skrämd. Jag kan förvisso förstå frustrationen men det är INTE rätt sätt att visa det på...

Domarna? Det är väl som vanligt på ett ungefär, helt meningslöst att kommentera. Skrattretande att vissa på allvar verkar tro det finns en komplott eller konspiration mot DIF. :lol:

Nä DIF, det här duger inte någonstans. Upp på hästen igen och kör så det ryker. Jag tror fortfarande på det här laget om bitarna faller på plats, men vi får liksom inte börja sladda för mycket nu.

Dick har i övrigt varit en väldigt fin injektion, otippat bra faktiskt så här tidigt på säsongen. Får man nog tacka Wikegård och andra för. :wink:
Bild
BigJ
Inlägg: 2255
Blev medlem: 2014-01-16

Re: SHL 19/20: HV71 - Djurgårdens IF 21/11 - 2019

Inlägg av BigJ »

williams skrev:
minalman skrev:
williams skrev: Jag tycker att spelare och ledare uppträdde och agerade professionellt.
Helt fel!
Vad hade slutresultatet blivit om Alsing uppträtt och agerat "proffessionellt" och inte dragit på sig en utvisning vid 3-1 där vi hade bra koll på håve i spelet fem mot fem?
Ja, JAG tycker det. och DU tycker annorlunda.
Vad hade slutresultatet blivit om Svedberg inte missat pucken vid 0-2 ledning?

Det finns många tänk om situationer...men jag tycker fortfarande att dom agerar professionellt med tanke på hur vi blev bortdömda.
Menar du att den eftersläng Alsing gav är att uppträda professionellt? Det är ju ganska vanligt att domarna missar det första tjuvnypet men ser när man ger igen. Många spelare som är mycket skickliga på att ge tjuvnyp som inte syns och sätter det i system just för att, som i detta fall, få med sig en utvisning. Profesionellt är i detta läge att inte ge igen utan att bara köra vidare.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8094
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 19/20: HV71 - Djurgårdens IF 21/11 - 2019

Inlägg av Mattias_87 »

Varit deppig hela dagen av denna förlust. Helvete vad den sved.

Imorgon måste vi vinna.
Avskaffa tre mot tre.
Manijock
Inlägg: 7762
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: SHL 19/20: HV71 - Djurgårdens IF 21/11 - 2019

Inlägg av Manijock »

Lee Harvey Oswald skrev:
williams skrev:
Dick sa ifrån efter första, fick en utv. och sen höll han käft. Även när han blev slashad över munnen. Robban sa inte något mer än att han tyckte att domarinsatsen var otrolig.
:lol:

Dick blir bortfintad helt och väljer att fälla HV-spelaren…..som då tappar balansen och hans klubba hamnar i ansiktet på Dick.
Olycklingt, visst.
”Slashing” i nyllet…?
Eeeeh....Nej
Fortfarande en solklar fyraminuters-utvisning som domaren frivilligt struntar i att ta. Man kanske hade kunnat få till en tvåa på Dicks "fällning" också, men likförbannat så är det ett matchavgörande beslut, då det endast återstod 5 minuter av matchen. Varför han väljer att strunta i det? För att inte avgöra matchen naturligtvis. Man är inte där för att skapa rättvisa, motarbeta fusk, eller för den delen följa en regelbok. Den tiden är tyvärr förbi.

Man är där ENBART för att skapa underhållning. Tillfredställa den breda oberoende massan SHL-kunder. Att folk som inte bryr som om utgången får ut det mesta av sina pengar. Något man själva har "råkat" erkänna i ett Cmore-repotage för något år sedan. Minns inte vem, kan ha varit Sjöberg. En "groda" som ofrivilligt hoppade ur, men som bara bekräftade alla misstankar man haft hela tiden. Här ligger man hästlängder efter fotbollen. SHL har senaste åren förvandlats till ett sorgligt jippo. Det är inte sport längre!

Ganska övertygad om att jag inte följer den här ligan inom några år. Det gamla "Elitserien" är på väg att dö ut, mitt framför våra ögon.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: SHL 19/20: HV71 - Djurgårdens IF 21/11 - 2019

Inlägg av minalman »

Manijock skrev:
Man är där ENBART för att skapa underhållning. Tillfredställa den breda oberoende massan SHL-kunder. Att folk som inte bryr som om utgången får ut det mesta av sina pengar. Något man själva har "råkat" erkänna i ett Cmore-repotage för något år sedan. Minns inte vem, kan ha varit Sjöberg. En "groda" som ofrivilligt hoppade ur, men som bara bekräftade alla misstankar man haft hela tiden. Här ligger man hästlängder efter fotbollen. SHL har senaste åren förvandlats till ett sorgligt jippo. Det är inte sport längre!

Ganska övertygad om att jag inte följer den här ligan inom några år. Det gamla "Elitserien" är på väg att dö ut, mitt framför våra ögon.
Det är inte ens bra underhållning...
Jag har själv (tyvärr) gott om bajare och gnagare i umgängeskretsen som också älskar hockey. De ser enbart på NHL idag. Och sportmedia skriver mer om NHL än SHL när det rör riktig ishockey. När de skriver om svensk föreningshockey är det oftast när någon ledare eller spelare sticker ut med tydliga uttalanden, vilket aldrig är en Djurgårdare. Vi är ju så djävla snälla så vi blivit ointressanta.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Manijock
Inlägg: 7762
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: SHL 19/20: HV71 - Djurgårdens IF 21/11 - 2019

Inlägg av Manijock »

Allting är ju regisserat. Det är det stora problemet! Man sitter ju och läser av domarna som åskådare hela tiden. "Nu har vi haft tre raka boxplay och ligger under med 0-2, då lär vi få nästa PP" eller " Nu leder vi med 2-1 och det är fem minuter kvar, då får motståndarna bryta mot alla regler fram till de har kvitterat. Vi får å andra sidan knappt andas på motståndarna då det ökar chansen för en lång jämn match".

Allting styrs. Vi är bara dumma idioter som tittar på ett skådespel där skådespelarna själva inte fattar att de är SHLs schackpjäser.
Praetori
Inlägg: 13722
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL 19/20: HV71 - Djurgårdens IF 21/11 - 2019

Inlägg av Praetori »

Manijock skrev: Allting styrs. Vi är bara dumma idioter som tittar på ett skådespel där skådespelarna själva inte fattar att de är SHLs schackpjäser.
Fast så är det ju inte heller. Det finns rätt många bra domare i SHL också.
Att vi är enögda i kombination att det finns ett gäng stolpskott till domare är en annan fråga.

Men jag måste faktiskt säga att domarnivån i CHL har imponerat på mig i år. Det höjer värdet på ligan.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Manijock
Inlägg: 7762
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: SHL 19/20: HV71 - Djurgårdens IF 21/11 - 2019

Inlägg av Manijock »

Märker du skillnad på domare numera? Förr aktade man sig för Lärking. Nu är det snarare tvärtom, finns någon domare man gillar? Man märker inte ens vem som är vem.

Enögda delen håller inte heller. Jag gillade att kolla på hockey förr. SHL, HA och Division 1 faktiskt. Kan numera sitta precis som jag skrev i inlägget ovan, och räkna ut vad som kommer att hända i domarväg. Hur bedömningarna kommer vinklas och förändras.

Pröva så får du se. Titta lite HA-matcher. Precis samma som i våra matcher. Minus möjligen vinklingen att hela HockeySverige inbillat sig att DIF har flyt med domslut. Något siffrorna motbevisar. Men oavsett måste ju kåren kraftigt överdriva i motsatt riktning. Det är ingen konspiration, det är bara en mänsklig faktor från domarnas sida.
daaviid
Inlägg: 4189
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 19/20: HV71 - Djurgårdens IF 21/11 - 2019

Inlägg av daaviid »

Ny matchtråd??
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: SHL 19/20: HV71 - Djurgårdens IF 21/11 - 2019

Inlägg av minalman »

daaviid skrev:Ny matchtråd??
Djurgården möter i kväll på Hovet resten av Hockeysverige representerat av Läjkers och fyra zebror som backas upp bredvid rinken av disciplinnämnden, svenska hockeyligan, svensk sportmedia med flera.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skriv svar