SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Linköping 14/9-2019

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Praetori
Inlägg: 13720
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Linköping 14/6-2019

Inlägg av Praetori »

EspenK skrev:Gott med 3 p. Skönt att säsongen är igång.

Några reflektioner:
1. Varför spelar inte Holtz i första? Varför? Tycker Guter inte är hälften så bra idag. Nonchalans att inte göra mål i slutet. Upp!
2. Pettersson? Vad har hänt? Vår absolut svagaste back idag? Tappar markering, tittar puck inte trygg med pucken. Om Björnfot kommer tillb. är han ett klart stabilare alternativ.
3. Härligt att Ågren( Snyggt mål!), Haga och Bergfors får måla. Viktigt att bygga självförtroende! Hultström oxå givetvis.
4. Tycker försvarsspelet överlag behöver förbättras. Gillar det jag ser av anfallsspelet i andra halvan av matchen.
5. Riktig värdemätare nästa match mot bättre motstånd.

Frågor på det?

Då kör vi vidare. Forza DIF!
Förutom framspelningen till Haga tycker jag Holtz inte kom upp i nivå ikväll. Blandade bra grejer med några direkt dåliga insatser men sen är han bara 17. Konsekvent nivå och erfarenhet tycker jag är ett kriterium för att få lira i förstalinan och dessutom vill man inte lägga det ansvaret på en grabb med galler som dessutom inte är ordinarie.
Berglund, Josef och Guter kan hantera pressen och har det mentala att inte gå bort sig när det inte stämmer. Möjligen har Holtz det också men man skall bevisa det först (och inte göra en Grewe).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11860
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Linköping 14/9-2019

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Det finns potential, det går ju liksom inte att missa.
Period 1 var otroligt låg kvalitet på i princip allt.
Fram tills 2-2 såg lhc ut att gilla läget, DIF kladdade fast sig i egen zon gång på gång.

I matchens andra hälft började vi kugga i bättre, i 3:e är det precis den klasskillnaden det ska vara.
Kul att se Holtz, Haga, Hedman och Manuel, dom kliver fram och vill ha puck.
#40 och #21, det kommer bli nåt det...lite längre fram.

Svedberg klart godkänd, lite tvekish retur rakt ut vid 0-1, annars bra
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Praetori
Inlägg: 13720
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Linköping 14/6-2019

Inlägg av Praetori »

Wishes skrev:”Late hit” kommer bli säsongens skämt. Till och med media har fattat det, bara zebrorna som tar det på fullaste allvar. In absurdum.
De kan inte gärna skita i regeln. Det är knappast domarna på isen som hittat på tokeriet.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Wishes
Inlägg: 2811
Blev medlem: 2015-10-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Linköping 14/6-2019

Inlägg av Wishes »

Praetori skrev:
Wishes skrev:”Late hit” kommer bli säsongens skämt. Till och med media har fattat det, bara zebrorna som tar det på fullaste allvar. In absurdum.
De kan inte gärna skita i regeln. Det är knappast domarna på isen som hittat på tokeriet.
Domarna, spelarna, forwards, centers, backar, målvakter, tränare, sportchefer. Vilka har hittat på regeln, eller ens kommit på embryot till en sån regel? Det är fritt fram för alla att gissa vilken kategori som ligger närmast att komma på ert sånt missfoster till regel. Det är bara att kolla på reprisen på årets första ”late hit”. Vilket skämt till regel!!!
Stolt, men aldrig nöjd
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8094
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Linköping 14/9-2019

Inlägg av Mattias_87 »

En klart godkänd period mot ett ganska mediokert LHC.

En del spelare ser väldigt pigga ut och andra har inte kommit igång alls, men det är ju ganska normalt att gubbarna är lite segstartade.
Avskaffa tre mot tre.
South_Exil
Inlägg: 788
Blev medlem: 2016-01-28

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Linköping 14/9-2019

Inlägg av South_Exil »

I powerplay ska det bytas plats på 4 och 33.
Skulle ge sååå många fler alternativ
Praetori
Inlägg: 13720
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Linköping 14/9-2019

Inlägg av Praetori »

Mattias_87 skrev:En klart godkänd period mot ett ganska mediokert LHC.

En del spelare ser väldigt pigga ut och andra har inte kommit igång alls, men det är ju ganska normalt att gubbarna är lite segstartade.
Tycker LHC var riktigt bra sett till sina förutsättningar. Mycket bra att vi inte kunde slö-åka oss till en seger utan faktiskt var tvugna att få spelet att stämma för att betvinga dem.
När vi vred upp tempot orkade de inte stå emot och tredje perioden gav fina vibbar för hur det kan se ut när det stämmer. Men Linköping har en del kvalitéer i år som gör att jag tycker det här var en rätt bra värdemätare.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12859
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Linköping 14/9-2019

Inlägg av -daniel- »

Det blev helt klart bättre ju längre fram vi kom. Framförallt känns det som vi maler ner LHC i tredje, delvis pga vågen av självförtroende efter det hyfsat psykologiska 3-2 målet.

Nåja, bra genomkörare. Finns mycket som dock kan bli bättre, men finns mycket att bygga på här. Ett spännande lagbygge.
Bild
Användarvisningsbild
sauron
Inlägg: 4357
Blev medlem: 2008-11-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: STHLM

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Linköping 14/9-2019

Inlägg av sauron »

Nyss hemkommen från Hovet, glad men med lite smolk i bägaren.

+ Haga,

Svedberg

4e linan

- Tom Nilsson (spelade upp sig, men inte uppe i nivå med fjolåret)

"Late hit", pinsam och godtycklig regel och som jag misstänkte en regel som primärt kommer att drabba oss. Bedömningen på Greves utvisning är ju rent horribel.

Domarkåren, hur kan man lyckas missa TVÅ straffar (och ett par ganska solklara utvisningar)? Tycker synd om Güter.

Dock oerhört skönt att få starta säsongen med 3 pinnar, fortsätt så! :-D
It's the hope that kills you.
BigJ
Inlägg: 2254
Blev medlem: 2014-01-16

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Linköping 14/9-2019

Inlägg av BigJ »

Man måste ju verkligen imponeras av Hank, tillbaka för bara ett par veckor sedan efter en låång rehabilitering och spelar hur stabilt som helst med 2 assist.
Praetori
Inlägg: 13720
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Linköping 14/9-2019

Inlägg av Praetori »

BigJ skrev:Man måste ju verkligen imponeras av Hank, tillbaka för bara ett par veckor sedan efter en låång rehabilitering och spelar hur stabilt som helst med 2 assist.
Stod riktigt bra till i andra och såg verkligen paniken i blicken på LHC-spelarna när han kom ångande och pressade i forechecken, gång på gång på gång. Riktigt jävla jobbig och tog ett par monsterbyten utan att hamna på hälarna av trötthet som tyvärr varit lite av en brist tidigare (en vända för mycket).
Lätt hans bästa match sedan hanktricket mot Örebro för nästan ett år sedan.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
mb81
Inlägg: 8656
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Linköping 14/9-2019

Inlägg av mb81 »

Satan vad bra tredjekedjan var ikväll. Riktigt starka och svåra att ta pucken ifrån. Hedman imponerade på mig riktigt mycket!
Praetori
Inlägg: 13720
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Linköping 14/9-2019

Inlägg av Praetori »

mb81 skrev:Satan vad bra tredjekedjan var ikväll. Riktigt starka och svåra att ta pucken ifrån. Hedman imponerade på mig riktigt mycket!
Tycker också Hedman var riktigt nyttig. Men det verkar finnas ett par skribenter här som av någon anledning är minst sagt skeptiska.
Han är en ingrediens i den kedjan som gör att vi hade fyra formationer som pressade. Som klippt och skuren för vårat sätt att spela.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Manijock
Inlägg: 7762
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Linköping 14/9-2019

Inlägg av Manijock »

Tredje perioden var enorm. Grymt stabil! I övrigt kunde det ha studsat precis hur som helst. Bäst på isen är framförallt Haga, Bergfors och Högström. Tre giganter ikväll! Gick inte att ta pucken av någon av dem. Bergfors sista period är bland det bästa jag sett av honom i DIF. Högströms pucksäkerhet och transport är så sjukt efterlängtad.

Manuel Ågren är den stora överraskningen. Underbart stark trots sin ringa storlek. Hank såg spelsugen ut. Berglund kommer leka i SHL om han förblir hel. Det syns redan nu. Vilken pondus!

Negativt? Jaa försvarsspelet är endast under kontroll i 20 min. Alsing spred puckar omkring sig. Strandberg kommer inte igång. Hedman är stark, men bedrövlig i passningsspel. I övrigt i den bästa linan ikväll. Hultström gör mål precis som jag hade på känn. Men vansinnigt svajig i bägge delar av isen.

Skönt med vinst trots blandad insats. Tar med oss tredje som var kassaskåpstrygg. Inte ens jag var nervös.
Användarvisningsbild
Rudi
Inlägg: 654
Blev medlem: 2012-07-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Linköping 14/9-2019

Inlägg av Rudi »

Nu blev det kanske lite väl mycket sportdryck ikväll men jag tyckte vi lirade rätt bra. Högström är så jävla härlig att se igen. Tänk också om man hade kunnat få in en riktigt ståndaktig Dick i det här bygget. Hade kunnat bli bra. Sen har vi väl en del sparkapital i förstalinan, om man uttrycker sig milt. Kämpa Goter! Vidare är det faktiskt bedrövligt att en hemmapremiär på en lördag klockan 18:00 inte är slutsåld.

Jag vill också minnas att LHC hade ett stolpskott vid 2-2. Det var ju flax att den gick utanför.
Skriv svar