SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Linköping 14/9-2019

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1828
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Linköping 14/9-2019

Inlägg av Andspe »

18:00 @ Hovet

Nu kör vi! Fyll Hovet!

Bild

Bild
Bild
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Praetori
Inlägg: 13697
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Linköping 14/6-2019

Inlägg av Praetori »

Kors i taket. Matchtråd med möjligt uppsnack flera dagar i förväg.
Tror det blir nära fullsatt. Det blir bulle till och från hyllan på lördag tror jag.

LHC (dags att sluta kalla dem
Plast med Växjö i ligan, på riktigt) har inte imponerat på försäsongen men med Peppe på Hovet, JG i kassen, Ginning på backen och Gordon och Little med revanchlusta tror jag vi får passa oss.

Otroligt vikigt att börja bra även om jag inte tror en överkörning i positiv bemärkelse skulle gynna oss.
Hoppas på publikdrag som får Berglund att tappa damaskerna och en hård batalj där vi inte kommer undan med alibispel för att sätta det mentala inför fortsättningen.

Finns dock en risk att det blir lekstuga och 5-0 på grund av LHCs brister eller tokfiasko på grund av underskattning och lättja.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Linköping 14/6-2019

Inlägg av Doyle »

Är grymt orolig för denna premiär. Vi har allas ögon på oss som favorit o guldtippade. Vårt spel har inte alls motsvarat förväntningarna på långa vägar hittills. Har sett spänt o tillknäppt ut och det ändrar sig inte bara med ett fingerknäpp. Lhc går in som underdog och kan snålspela vilket passar oss väldigt illa. Bara o hoppas vi får första målet annars kan premiären bli ett riktigt otäckt uppvaknande att allvaret just startat :evil: . Jag har dåliga vibbar o hoppas verkligen jag har fel, det lär visa sig :x
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12859
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Linköping 14/6-2019

Inlägg av -daniel- »

Kan lätt säga det här är säsongens hittills viktigaste match. Vattendelare.

Skall vi gå på plumpen? När vänder skutan? Kommer vi få sjunga we shell overcome efter matchen?

:shock:
Bild
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8083
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Linköping 14/6-2019

Inlägg av Mattias_87 »

Jag hoppas verkligen inte spelarna är övertaggade och går bort sig som dom väldigt ofta gör vid premiärer och andra stora matcher. Var vakna från start nu.
Avskaffa tre mot tre.
Grabben från Söder
Inlägg: 1772
Blev medlem: 2016-07-19
Ort: Göteborg

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Linköping 14/6-2019

Inlägg av Grabben från Söder »

Vad har vi för statistik i premiären? Känns som att vi oftast förlorar
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8083
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Linköping 14/6-2019

Inlägg av Mattias_87 »

Grabben från Söder skrev:Vad har vi för statistik i premiären? Känns som att vi oftast förlorar
Sedan vi gick upp i SHL:

18/19: 2-1 Förlust bortaplan
17/18: 4-2 Förlust bortaplan
16/17: 2-5 Vinst bortaplan
15/16: 3-2 OT Förlust bortaplan
14/15: 2-1 Vinst straffar hemmaplan

Fast då har vi spelat fyra av de senaste premiärerna på bortaplan. Kul med hemmaplan faktiskt i första omgången.
Avskaffa tre mot tre.
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Linköping 14/6-2019

Inlägg av Donkels-2.0 »

Tror på pungkross och efter matchen kommer crybert hålla en längre utläggning om bruksarbetare i Linköping
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11857
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Linköping 14/6-2019

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Donkels-2.0 skrev:Tror på pungkross och efter matchen kommer crybert hålla en längre utläggning om bruksarbetare i Linköping
Haha..
Härligt att det är igång nu, du börjar vasst :D

Allt över 2p är ok.
DIF-lhc 3-1
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
daaviid
Inlägg: 4177
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Linköping 14/6-2019

Inlägg av daaviid »

Spelar Björnfot i premiären? Om han missar matchen, när förväntas han vara hemma om han inte tar plats over there?
Manijock
Inlägg: 7745
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Linköping 14/6-2019

Inlägg av Manijock »

Jävligt kul att det drar igång. Som man längtat hela September åtminstone. Klart CHL-matcherna har dock satt sina spår, och snarare gett ångest snarare än lugn. Har vääääldigt mycket frågetecken och extremt mycket att jobba på. Special Teams och grundläggande försvarsspel är naturligtvis nummer 1. Målvaktsfrågan? Tufft ansvar på Svedberg som jag hoppas att han växer med. Bör vinna matchen i matchen mot Monstret. Den senare har inte varit bra mot oss sen Färjestadstiden.

Hur kommer vi ställa upp tror vi? Björnfot och Possler saknas definitivt. Simon Johansson likaså! Jävligt surt då både Simon och Björnfot verkligen hade chansen att slå sig in i vår på förhand starka backuppsättning nu i början av säsongen. Sen blir det svårare med istid! Östman saknas säkerligen också är väl känslan. Tror inte man riskerar någonting nu i början. Tychy-laget rakt av?

Svedberg (Jensen)

Pettersson - Högström
Guter - Josefson - Berglund

Nilsson - Alsing
Bergfors - Wandell - Hedman

Hultström - Norell
Holtz - Haga - Strandberg

Grewe - Ågren - Hank

Känns troligast! Hade gärna kört med Holtz i första istället för Guter. I övrigt är det här det bästa laget enligt mig. Lirar Östman så hoppas jag Ågren blir extraforward och Kalle tar hans roll i fjärde.

DIF -LHC 2-3 efter Sudden! Lundh avgör naturligtvis.... I boxplay..... Avgå alla! Säsongens första DIF-mål görs av Hultström då jag bespottat honom hela försäsongen. I övrigt är han troligen sämsta back återigen. Men för helvete bevisa mig fel.
Grabben från Söder
Inlägg: 1772
Blev medlem: 2016-07-19
Ort: Göteborg

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Linköping 14/6-2019

Inlägg av Grabben från Söder »

Manijock skrev:Jävligt kul att det drar igång. Som man längtat hela September åtminstone. Klart CHL-matcherna har dock satt sina spår, och snarare gett ångest snarare än lugn. Har vääääldigt mycket frågetecken och extremt mycket att jobba på. Special Teams och grundläggande försvarsspel är naturligtvis nummer 1. Målvaktsfrågan? Tufft ansvar på Svedberg som jag hoppas att han växer med. Bör vinna matchen i matchen mot Monstret. Den senare har inte varit bra mot oss sen Färjestadstiden.

Hur kommer vi ställa upp tror vi? Björnfot och Possler saknas definitivt. Simon Johansson likaså! Jävligt surt då både Simon och Björnfot verkligen hade chansen att slå sig in i vår på förhand starka backuppsättning nu i början av säsongen. Sen blir det svårare med istid! Östman saknas säkerligen också är väl känslan. Tror inte man riskerar någonting nu i början. Tychy-laget rakt av?

Svedberg (Jensen)

Pettersson - Högström
Guter - Josefson - Berglund

Nilsson - Alsing
Bergfors - Wandell - Hedman

Hultström - Norell
Holtz - Haga - Strandberg

Grewe - Ågren - Hank

Känns troligast! Hade gärna kört med Holtz i första istället för Guter. I övrigt är det här det bästa laget enligt mig. Lirar Östman så hoppas jag Ågren blir extraforward och Kalle tar hans roll i fjärde.

DIF -LHC 2-3 efter Sudden! Lundh avgör naturligtvis.... I boxplay..... Avgå alla! Säsongens första DIF-mål görs av Hultström då jag bespottat honom hela försäsongen. I övrigt är han troligen sämsta back återigen. Men för helvete bevisa mig fel.
In med Holtz I första.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7127
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Linköping 14/6-2019

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Grabben från Söder skrev:
Manijock skrev:Jävligt kul att det drar igång. Som man längtat hela September åtminstone. Klart CHL-matcherna har dock satt sina spår, och snarare gett ångest snarare än lugn. Har vääääldigt mycket frågetecken och extremt mycket att jobba på. Special Teams och grundläggande försvarsspel är naturligtvis nummer 1. Målvaktsfrågan? Tufft ansvar på Svedberg som jag hoppas att han växer med. Bör vinna matchen i matchen mot Monstret. Den senare har inte varit bra mot oss sen Färjestadstiden.

Hur kommer vi ställa upp tror vi? Björnfot och Possler saknas definitivt. Simon Johansson likaså! Jävligt surt då både Simon och Björnfot verkligen hade chansen att slå sig in i vår på förhand starka backuppsättning nu i början av säsongen. Sen blir det svårare med istid! Östman saknas säkerligen också är väl känslan. Tror inte man riskerar någonting nu i början. Tychy-laget rakt av?

Svedberg (Jensen)

Pettersson - Högström
Guter - Josefson - Berglund

Nilsson - Alsing
Bergfors - Wandell - Hedman

Hultström - Norell
Holtz - Haga - Strandberg

Grewe - Ågren - Hank

Känns troligast! Hade gärna kört med Holtz i första istället för Guter. I övrigt är det här det bästa laget enligt mig. Lirar Östman så hoppas jag Ågren blir extraforward och Kalle tar hans roll i fjärde.

DIF -LHC 2-3 efter Sudden! Lundh avgör naturligtvis.... I boxplay..... Avgå alla! Säsongens första DIF-mål görs av Hultström då jag bespottat honom hela försäsongen. I övrigt är han troligen sämsta back återigen. Men för helvete bevisa mig fel.
In med Holtz I första.
Sedan signar vi Dick och sätter honom utmed Strandberg och Haga.
Guter, Possler, Grewe, Ågren, Hank , Walli (satan va breddspelare vi har i laget) får slåss om platserna runt Östman i fjärde.
Skulle starta Grewe- Östman- Guter som fjärde


Då är jag nöjd.

Matchen då?
Inget vi städar av, men vi är klara favoriter och borde vinna.
4 segrar kvar
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4470
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Linköping 14/6-2019

Inlägg av captcash »

Äntligen, varit ångestfri i flera månader så skönt att vara tillbaka i normal vardag igen! Tyvärr är päronen på besök denna helg så får smygkolla från TV-soffan men det brukar ändå gå bäst när jag inte är på Hovet så, yay här blir det klar vinst! Enda risk jag ser är om vi kommer in snett i matchens inledande minuter, Svedis fumlar in en puck och vi behöver jaga i 55 minuter.

Håller med i övrigt, det är nästan tjänstefel om vi inte ger Holtz en riktigt seriös chans att spela in sig i första linan, killen är det största forwardslöfte vi fått fram sen Sundin.

Nu kör vi!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
williams
Inlägg: 1267
Blev medlem: 2014-09-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Linköping 14/6-2019

Inlägg av williams »

Håller med er andra om Holtz. Guter är ingen första-lina spelare i ett lag som ska vara i toppen.
Skriv svar