CHL 2019 : Djurgårdens IF - Vienna Capitals 6/9-2019

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
BigJ
Inlägg: 2207
Blev medlem: 2014-01-16

Re: CHL 2019 : Djurgårdens IF - Vienna Capitals 6/9-2019

Inlägg av BigJ »

Förlusten av vår försvarstränare kan vara mer bekymmersam än många tror. Detta ihop med ny målvakt som inte haft ett bra år innan detta och började knappt godkänt detta år, men visst, första matchen så det blir nog bättre.

Onödigt bra backsida har det nämts i år också....
mb81
Inlägg: 8647
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: CHL 2019 : Djurgårdens IF - Vienna Capitals 6/9-2019

Inlägg av mb81 »

De svenska lagen i CHL har verkligen svårt i år. Luleå, Färjestad, Frölunda och Skellefteå har inte heller imponerat.
Grabben från Söder
Inlägg: 1772
Blev medlem: 2016-07-19
Ort: Göteborg

Re: CHL 2019 : Djurgårdens IF - Vienna Capitals 6/9-2019

Inlägg av Grabben från Söder »

mb81 skrev:
Grabben från Söder skrev:Förstår inte varför vi alltid är så fruktansvärt dåliga i CHL
Tidigt på säsongen . Mer ojämna då. Dock två bra matcher innan denna Så att vi alltid är dåliga stämmer väl inte riktigt.
Absolut Helt okej insatser här och där. Men att vi som bäst notering har tagit oss till kvartsfinal en gång kan väl ändå ses som underkänt?
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: CHL 2019 : Djurgårdens IF - Vienna Capitals 6/9-2019

Inlägg av Donkels-2.0 »

Svedberg - totalt iskall
Ceterum censeo Solna esse delendam
Manijock
Inlägg: 7613
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: CHL 2019 : Djurgårdens IF - Vienna Capitals 6/9-2019

Inlägg av Manijock »

Svårt att kritisera Svedberg då det är hans första match. Det man däremot kan kritisera är en del individuella prestationer. Då framförallt på backsidan! Hultström blir bara sämre och sämre för varje dag han är i vår klubb. JP är precis lika huvudlös som han var under delar av fjolåret också!

Framåt så ser det ändå vettigt ut. Skapar ju åtminstone chanser. Det ska vi ta med oss. Många spelare kommer växa ju längre säsongen går. Vi ska bara få väck lite mellanmjölk(Walli, Guter tex) så tror jag det ska ta sig.
BigJ
Inlägg: 2207
Blev medlem: 2014-01-16

Re: CHL 2019 : Djurgårdens IF - Vienna Capitals 6/9-2019

Inlägg av BigJ »

Manijock skrev:Svårt att kritisera Svedberg då det är hans första match. Det man däremot kan kritisera är en del individuella prestationer. Då framförallt på backsidan! Hultström blir bara sämre och sämre för varje dag han är i vår klubb. JP är precis lika huvudlös som han var under delar av fjolåret också!

Framåt så ser det ändå vettigt ut. Skapar ju åtminstone chanser. Det ska vi ta med oss. Många spelare kommer växa ju längre säsongen går. Vi ska bara få väck lite mellanmjölk(Walli, Guter tex) så tror jag det ska ta sig.
Och in med Axelsson...
mb81
Inlägg: 8647
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: CHL 2019 : Djurgårdens IF - Vienna Capitals 6/9-2019

Inlägg av mb81 »

BigJ skrev:
mb81 skrev:
BigJ skrev:Väntar på difalots och mb81s försvar av detta
Som du såg oroa jag mig just för Svedberg. Såg inte första perren. Vi är överlägsna i andra men tredje för vi spelet men slarvar något enormt.

Varken jag eller Difalot brukar väl försvara laget något extra?
Ja, vi skrev samtidigt men inte kan du väl skylla detta på Svedberg även om det inte är en bra insats?

Jo, ni försvarar alltid detta lagbygge och hur vi spelar "modern" hockey (utan bra försvar).
Givetvis inte bara Svedbergs fel. Sen har jag varit kritisk mot en del i lagbygget under Jockes tid även fast jag tycker han gör det mesta bra.
Sen ska väl inte lagbygget i sig dissas efter en dålig insats. Tycker dock man kan förvänta sig mer av vissa ledande spelare. Men det är tidigt än. Är det återkommande flera dåliga matcher i rad så ska jag börja bli orolig.
mb81
Inlägg: 8647
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: CHL 2019 : Djurgårdens IF - Vienna Capitals 6/9-2019

Inlägg av mb81 »

Grabben från Söder skrev:
mb81 skrev:
Grabben från Söder skrev:Förstår inte varför vi alltid är så fruktansvärt dåliga i CHL
Tidigt på säsongen . Mer ojämna då. Dock två bra matcher innan denna Så att vi alltid är dåliga stämmer väl inte riktigt.
Absolut Helt okej insatser här och där. Men att vi som bäst notering har tagit oss till kvartsfinal en gång kan väl ändå ses som underkänt?
Fast CHL har bara funnits då vi varit rätt dåliga.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 7937
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: CHL 2019 : Djurgårdens IF - Vienna Capitals 6/9-2019

Inlägg av Mattias_87 »

Våran dåliga defensiv vinner man inga guld med.
Avskaffa tre mot tre.
BigJ
Inlägg: 2207
Blev medlem: 2014-01-16

Re: CHL 2019 : Djurgårdens IF - Vienna Capitals 6/9-2019

Inlägg av BigJ »

mb81 skrev:
BigJ skrev:
mb81 skrev:
BigJ skrev:Väntar på difalots och mb81s försvar av detta
Som du såg oroa jag mig just för Svedberg. Såg inte första perren. Vi är överlägsna i andra men tredje för vi spelet men slarvar något enormt.

Varken jag eller Difalot brukar väl försvara laget något extra?
Ja, vi skrev samtidigt men inte kan du väl skylla detta på Svedberg även om det inte är en bra insats?

Jo, ni försvarar alltid detta lagbygge och hur vi spelar "modern" hockey (utan bra försvar).
Givetvis inte bara Svedbergs fel. Sen har jag varit kritisk mot en del i lagbygget under Jockes tid även fast jag tycker han gör det mesta bra.
Sen ska väl inte lagbygget i sig dissas efter en dålig insats. Tycker dock man kan förvänta sig mer av vissa ledande spelare. Men det är tidigt än. Är det återkommande flera dåliga matcher i rad så ska jag börja bli orolig.
Såg att du tyckte matcherna innan var bra men mot polackerna hade vi 4 eller 5 pp-mål, osannolik utdelning där vi inte alls levererat förutom just då och sist 2-1 där spelet inte var ngt vidare. Dock med 30 grader i hallen så det kan ju förklara delvis.

Mycket orolig bakåt inför i år. Nyman gjorde ett kanonjobb år efter år och förslusten av honom kan bli mycket kännbar. Dessutom vår stora försvarsklippa i Urbom borta och ny förstemålvakt med en usel säsong bakom sig och en darrig inledning känns inte bra.
mb81
Inlägg: 8647
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: CHL 2019 : Djurgårdens IF - Vienna Capitals 6/9-2019

Inlägg av mb81 »

BigJ skrev:
mb81 skrev:
BigJ skrev:
mb81 skrev:
BigJ skrev:Väntar på difalots och mb81s försvar av detta
Som du såg oroa jag mig just för Svedberg. Såg inte första perren. Vi är överlägsna i andra men tredje för vi spelet men slarvar något enormt.

Varken jag eller Difalot brukar väl försvara laget något extra?
Ja, vi skrev samtidigt men inte kan du väl skylla detta på Svedberg även om det inte är en bra insats?

Jo, ni försvarar alltid detta lagbygge och hur vi spelar "modern" hockey (utan bra försvar).
Givetvis inte bara Svedbergs fel. Sen har jag varit kritisk mot en del i lagbygget under Jockes tid även fast jag tycker han gör det mesta bra.
Sen ska väl inte lagbygget i sig dissas efter en dålig insats. Tycker dock man kan förvänta sig mer av vissa ledande spelare. Men det är tidigt än. Är det återkommande flera dåliga matcher i rad så ska jag börja bli orolig.
Såg att du tyckte matcherna innan var bra men mot polackerna hade vi 4 eller 5 pp-mål, osannolik utdelning där vi inte alls levererat förutom just då och sist 2-1 där spelet inte var ngt vidare. Dock med 30 grader i hallen så det kan ju förklara delvis.

Mycket orolig bakåt inför i år. Nyman gjorde ett kanonjobb år efter år och förslusten av honom kan bli mycket kännbar. Dessutom vår stora försvarsklippa i Urbom borta och ny förstemålvakt med en usel säsong bakom sig och en darrig inledning känns inte bra.
Helt överlägsna i de två första matcherna. Dock dålig utdelning borta mot Vienna. Sen ska vi vara bättre än båda dessa lag såklart.
Inte lika bra idag även fast resultatet är lite missvisande. Men inget som oroar mig än.
Sen är det inget försvar för vår del men kollar man resultaten från övriga svenska lag i CHL så är det verkligen inte lätt att vinna på beställning här.
BigJ
Inlägg: 2207
Blev medlem: 2014-01-16

Re: CHL 2019 : Djurgårdens IF - Vienna Capitals 6/9-2019

Inlägg av BigJ »

Att ha mer puck är inte samma som att vara överlägsen, aik-DIF i fotboll hade vi 72% bollinnehav och torskade likförbannat.

Nä, vårt försvar oroar, boxplay likaså, framåt bör vi göra det bra dock men då måste vi göra många mål för att det ska bli fler än våra insläppta...
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5553
Blev medlem: 2012-09-14

Re: CHL 2019 : Djurgårdens IF - Vienna Capitals 6/9-2019

Inlägg av Vikas »

Ska försöka att inte döma ut laget på förhand innan man sett några serielunksmatcher men man har inte blivit imponerad av försäsongen.

Defensiven och special teams behöver förbättras enormt för att det inte ska bli en sorglig säsong. Önskar vi hade mer erfaret folk i tränarteamet men det är som det är.
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: CHL 2019 : Djurgårdens IF - Vienna Capitals 6/9-2019

Inlägg av Doyle »

Räddningsplankan som går under namnet försäsong börjar bli uttjatat. Är fasen orolig av de icke existerande försvarsspel som vi presterar. Hoppas verkligen inte Nymans betydelse var större än man tagit höjd för :( Svedberg är förlåten då han inte kunde göra mycket åt målen. En hårtork nu o sedan på det igen. Dax o prestera. Om en vecka är det allvar...burrr :evil:
Användarvisningsbild
sauron
Inlägg: 4214
Blev medlem: 2008-11-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: STHLM

Re: CHL 2019 : Djurgårdens IF - Vienna Capitals 6/9-2019

Inlägg av sauron »

Ok, nyss hemkommen från en bortkastad fredagskväll på Hovet. Fy fan vad är besviken på framförallt inställningen i laget, kanske framförallt våra "stjärnspelare" (JJ, Hulta & Högga, jag tittar på er!) tappade puckar, slarviga passar dräll med pucken och noll tävlan (visst Högga gjorde ett mål, men resterande 59 minuter var inte vad man kan kräva av en spelare på den nivån)

Hoppas att inställningen förbättras med ca 200% till på söndag.

Sen undrar jag hur man tror att intresset för CHL ska öka om man bjuder publiken på sån här dynga första hemmamatchen för säsongen.
It's the hope that kills you.
Skriv svar