Försäsong 19/20 : Brynäs - Djurgårdens IF 24/8-2019

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11816
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Försäsong 19/20 : Brynäs - Djurgårdens IF 24/8-2019

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Period 1-2 godkända, 3...? :shock:
Som mot Oskarshamn, ihåligt, tröttkört, tunt
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Försäsong 19/20 : Brynäs - Djurgårdens IF 24/8-2019

Inlägg av sensei »

SirDIFalot skrev:
sensei skrev:
SirDIFalot skrev:Nya regeln ”late hit” kommer att bli populär :lol:
Ja det är grymt att de tänker på publiken och verkligen försöker förbättra reglementet varje år.
Jag vet inte, tycker väl dom meningslösa "bumparna" på spelarna som redan spelet iväg pucken gärna får städas bort. Har ju egentligen alltid varit interference om man ska tolka regelboken.
Det är väl just det synsättet som inte ligger i sportens intresse enligt mig.

Mer obegripliga avblåsningar, mer väntetid, mer svintråkigt special teams med vickande på röven, mer poke checks, mindre tacklingar kanske är vad svensk publik skriker efter och det är just det som dessa raketforskare har kommit på att de måste ta tag i.

Det hela skall alltså motiveras av någon sorts principsak, men man kunde ju lika gärna definera vad puckinnehav innefattar med avseende på tacklingsbarhet.

Jag vet inte, jag blir bara trött.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Manijock
Inlägg: 7613
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Försäsong 19/20 : Brynäs - Djurgårdens IF 24/8-2019

Inlägg av Manijock »

Linus Hultströms försvarsspel på 2-3. Alltså, skolboksexempel på skillnaden mellan att "hålla sin markering" och "ha koll på sin markering". Fruktansvärt dåligt med en back som helt och hållet går ifrån sitt main-uppdrag alldeles för ofta. Han ser sin markering och väljer att inte ta den. Blir mer och mer tveksam över den förlängningen.

Bakom Hultström finns det dock en drös duktiga backar så det oroar mig inte så mycket så länge vi drar ner hans istid drastiskt. Det som oroar mig är bristen på spelande forwards. Extremt tunt bakom Josef just nu. Han känns extremt ensam. En massa gnugg men fruktansvärt lite skalle och handleder. Blivit väldigt tydligt att vi behöver MINST en till. Kommer säkerligen ha denna skadefrånvaro säsongen ut. Det är ingen ursäkt! "Vi har haft otur med skador, det vänder snart"-mentaliteten måste vi begrava.

Walli alltså? Vill verkligen inte ha en hackkyckling men känns som hälften av grabbarna i junislaget bör göra det bättre. Han är så vansinnigt fel i det mesta. Den förlängningen skrämmer mig! Han måste utövat någon form av utpressning mot Jocke vid förhandlingsbordet.

Hur länge ska vi klara oss utan Svedberg? Vi måste ha svar på målvaktsfrågan så snabbt som möjligt. Kan behöva läggas ett ofrivilligt ekonomiskt helvete på den posten i bit in i säsongen befarar jag. Håller fortfarande tummarna för 89an dock.

Late hit är ett skämt. Sorgligt hur långsamt vissa tar död på våran sport utan att någon reagerar. Pajaseri! Om 10 år kommer sporten inte gå att se på längre.
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5553
Blev medlem: 2012-09-14

Re: Försäsong 19/20 : Brynäs - Djurgårdens IF 24/8-2019

Inlägg av Vikas »

Väldigt många frågetecken i det här laget som sagt. Från målvaktsposten till spetsen längst fram.
Vi har ingen Dick-karaktär som kan vara kreativ i offensiv zon, de vi har brottas mest i hörnen.

Sen kan jag bara instämma i kören gällande "late hit", det kommer bara urholka sporten ännu mer och passar oss väldigt illa då det endast gynnar kreativa spelare som inte spelar fysiskt.

In Berglund we trust? :?
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Försäsong 19/20 : Brynäs - Djurgårdens IF 24/8-2019

Inlägg av sensei »

Om detta är en indikation på hur SHL kommer se ut kommande säsong så blir det fan svårt att hålla sig vaken under matcherna. Detta är sönderblåst och petig röra utan något att bli upphetsad över över huvudtaget från åskådarplats.

De enda som är taggade är domarna med sitt eviga blåsande för ingenting som publiken ens begriper varpå man får vänta flera minuter till på att pucken ens släpps. Wikegård, styr upp det här nu för fan. Vi måste få bort idioterna från SHL.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
daaviid
Inlägg: 4043
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Försäsong 19/20 : Brynäs - Djurgårdens IF 24/8-2019

Inlägg av daaviid »

Nä, detta var ingen höjdare. Holtz var ju bra iaf.. nä.. nu är det dags att rycka upp sig. Trots att det är träningsmatch så måste det fan se bättre ut. Första två var ju godkända iaf.. men kass att tappa matchen på detta viset.

Nu ska jag revidera mitt SM-tips.. nu har man lite mer kött på benen. Visst, jättemånga frånvarande men måste ändå ändra lite.
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Försäsong 19/20 : Brynäs - Djurgårdens IF 24/8-2019

Inlägg av Praetori »

SirDIFalot skrev:
sensei skrev:
SirDIFalot skrev:Nya regeln ”late hit” kommer att bli populär :lol:
Ja det är grymt att de tänker på publiken och verkligen försöker förbättra reglementet varje år.
Jag vet inte, tycker väl dom meningslösa "bumparna" på spelarna som redan spelet iväg pucken gärna får städas bort. Har ju egentligen alltid varit interference om man ska tolka regelboken.
Problemet är regeln i sig. Om målsättningen är att minska skador så har man ju haft mental härdsmälta. Det går så pass fort i hockeyn idag att du med den nya regeln kan välja mellan att göra dig av med pucken (och därmed inte bli tacklingsbar) eller att skydda dig.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Försäsong 19/20 : Brynäs - Djurgårdens IF 24/8-2019

Inlägg av sensei »

Varifrån kommer ens dessa idiotiska regleländringar? Jag menar år efter år så förstörs så mycket som möjligt för sporten, vi minnst målvaktsdebacklet senaste säsongerna och nu detta. Vem är det som skall stå till svars för detta?

De har säkert goda och fina avsikter som de kan skryta om i media, men konsekvenstänket räcker inte riktigt till hos dessa personer och de bör syssla med något annat där de inte sabbar för så många andra.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Skriv svar