Försäsong 19/20 : Oskarshamn - Djurgårdens IF 21/9-2019

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Rudi
Inlägg: 659
Blev medlem: 2012-07-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Försäsong 19/20 : Oskarshamn - Djurgårdens IF 21/9-2019

Inlägg av Rudi »

Då är det ändå skönt att det konsekvent levereras på en hög nivå i matchtråden. Här inne finns det då rakt ingen kall spets.

Det var så långt ifrån ordinarie lag i dag att det inte går att dra några växlar. Det vore som att sitta och analysera Karjala Cup.
JiWe
Inlägg: 217
Blev medlem: 2011-05-16
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Försäsong 19/20 : Oskarshamn - Djurgårdens IF 21/9-2019

Inlägg av JiWe »

Somliga av forumets olyckskorpar fick anledning att kraxa tidigt. Visst, aldrig ok att torska såhär men det läggs ju på tok för mkt värde på en enskild match och under försäsong därtill. Är ju en jäkla skillnad om det vore en handfull förluster med risigt spel i följd. Då hade man ju börjat fundera lite. Tror faktiskt att en smäll likt denna gör mer nytta än nåt annat.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Försäsong 19/20 : Oskarshamn - Djurgårdens IF 21/9-2019

Inlägg av Praetori »

JiWe skrev:Somliga av forumets olyckskorpar fick anledning att kraxa tidigt. Visst, aldrig ok att torska såhär men det läggs ju på tok för mkt värde på en enskild match och under försäsong därtill. Är ju en jäkla skillnad om det vore en handfull förluster med risigt spel i följd. Då hade man ju börjat fundera lite. Tror faktiskt att en smäll likt denna gör mer nytta än nåt annat.
Det enda som faktiskt oroar är special-teams. Det var bajs under slutspelet och har fortsatt så in på försäsongsmatcherna. Visst blixtrade PP till lite nu mot IKO i första perioden gällande uppspelet och man lät pucken jobba fint men det blev inga mål utan man passade istället för att skjuta och sköt istället för att passa. BP är på tok för bajsnödigt och det kommer sätta sig i skallen på grabbarna om det fortsätter mer än ett fåtal matcher. Så fort vi drar på oss en utvisning så smäller det, oavsett motstånd (även om det inte är så).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Försäsong 19/20 : Oskarshamn - Djurgårdens IF 21/9-2019

Inlägg av ciirree »

Det är ju bara kolla på hur han ställer upp i PP.
Hela världen vill ha Holtz som skytt på Bemströms plats men han sätter in en iskall Guter där och har Holtz i mitten (där han blir punktmarkerad och får 0 yta till att ens röra pucken).

Förstår inte grejen.
Inget hat mot Guter som spelare och hans övriga kvalitéer men snälla nån. Ingen annan tränare hade ställt upp så.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7164
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Försäsong 19/20 : Oskarshamn - Djurgårdens IF 21/9-2019

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Rudi skrev:Då är det ändå skönt att det konsekvent levereras på en hög nivå i matchtråden. Här inne finns det då rakt ingen kall spets.

Det var så långt ifrån ordinarie lag i dag att det inte går att dra några växlar. Det vore som att sitta och analysera Karjala Cup.
På frånvarolistan fanns Magnutz, Daniel, Jim Morrison, Pulverapa, Android mfl
Klart det påverkar...

Men en kort summering:

Praetori ser det inför match som en vattendelare. Minalman, som inför matchen var nyfiken på nya slipsen, ser det istället som en väckarklocka.
Vikas är långtifrån nöjd med Guter, särskilt inte vid första insläppta målet. Vikas anar också att vi lär få ett fortsatt dåligt PP i år.
#10 tror att botten är nådd, det tror inte Praetori.
Manijock oroas även han över både PP och Guter.
ciirree vill se ett positionsbyte på Guter och Holtz i PP.
Rutinerade LHO ser inte mycket till spel och sågar BP vid fotknölarna.
Donkel vill se ett målvaktsbyte medan forumets okrönte kung av kluriga meningar, minalman, hellre vill se byte av inställning.
SirDIF ser tydligt att vi kommer missa toppstriden i år. Här vågar jag mig på att säga att jag känner av en stor portion ironi.
Mattias87 tonar ned betydelsen av träningsmatcher och menar att man inte ska överdriva betydelsen av sådana.Bör också nämnas att Sauron ber till getguden över uselheten i spelet.


Jag kan väl lite diplomatiskt säga att jag delar det mesta av deras åsikter. :wink:
4 segrar kvar
Manijock
Inlägg: 7791
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Försäsong 19/20 : Oskarshamn - Djurgårdens IF 21/9-2019

Inlägg av Manijock »

Grymt sammanfattat Bom Bom. Gärna en sådan efter varje match så man slipper scrolla så jävligt :lol:

Kan inte Jocke bara greja Dick nu så vi slipper lira bredd i PP!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7164
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Försäsong 19/20 : Oskarshamn - Djurgårdens IF 21/9-2019

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Manijock skrev:Grymt sammanfattat Bom Bom. Gärna en sådan efter varje match så man slipper scrolla så jävligt :lol:

Kan inte Jocke bara greja Dick nu så vi slipper lira bredd i PP!
Inte omöjligt att jag knåpar ihop fler sammanfattningar. Den gjordes med hjärtat och under stor glädje.


Även om man som sagt inte ska övervärdera försäsongsmatcher är det i mina ögon också lätt att se hur väl vi behöver Dick. Man slås verkligen av hur bred och trubbig våra kedjor ser ut, särskilt när man spelar Strandberg med Josefsson. Inte ens Berglunds intågande kan ändra på det faktum att vi har en rätt trubbig forwardssida.

Guter, Grewe, Ågren, Henke, Possler, Hedman, Wandell, Walli-W, Falk är inga som sticker ut i mina ögon.
Haga har inte visat något märkvärdigt ännu. Såklart att några av ovanstående kommer visa bättring, men vi behöver Dick, slutspelets bäste spelare, i varje fall i DIF.
4 segrar kvar
daaviid
Inlägg: 4227
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Försäsong 19/20 : Oskarshamn - Djurgårdens IF 21/9-2019

Inlägg av daaviid »

Varför finns det ingen ny matchtråd?? Match om bara 1 timme och 25 minuter. Öka! 8)
Skriv svar