Försäsong 19/20: Södertälje SK - Djurgårdens IF 9/8-2019

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Praetori
Inlägg: 13703
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Försäsong 19/20: Södertälje SK - Djurgårdens IF 9/8-20

Inlägg av Praetori »

DIF_Soldier skrev:
Praetori skrev:
DIF_Soldier skrev: Mackan, är det du? Lägg ned halmdockan.
Lol ja han trollar säker DIF forum mellan bytena.

Så spelare som Kennholt eller EG eller Brodin skulle avstått att skriva på för konkurrenter i ligan för sköldens skull?
Det är knappast nån Mackan-gate 2.0 även om jag förstår att du vill slå dig för bröstet och visa hur hardcore du är.
Klart som korvspad att Davidsson skulle vilja lira för oss men nu blev det inte så. Växjö är ingen dum plats att utvecklas på om han inte kniper en NHL-plats.
Jag hyser ingen agg (än skall tilläggas).
Brodin och EG valde andra klubbar i Sverige för att vi låg i Allsvenskan. Därav inga konkurrenter i ligan. Inga konstigheter.

Det är när försvaret av Mackan som så jävla DIF för att han gått på fotboll i solen med polarna som är märklig med facit i hand.
Brodin lirade mot oss 14-15 i SHL men ingen har några Hard feelings för det. Eller ta Linkan, Öhling, Tjärna, Jocke eller Mr Magic himself?
Alla kan inte vara Otto eller Ölve och tur är väl det.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Praetori
Inlägg: 13703
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Försäsong 19/20: Södertälje SK - Djurgårdens IF 9/8-20

Inlägg av Praetori »

Björnfot är verkligen sjukt bra. Får på riktigt Salming-vibbar av grabben.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7141
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Försäsong 19/20: Södertälje SK - Djurgårdens IF 9/8-20

Inlägg av DIF_Soldier »

Praetori skrev:
DIF_Soldier skrev:
Praetori skrev:
DIF_Soldier skrev: Mackan, är det du? Lägg ned halmdockan.
Lol ja han trollar säker DIF forum mellan bytena.

Så spelare som Kennholt eller EG eller Brodin skulle avstått att skriva på för konkurrenter i ligan för sköldens skull?
Det är knappast nån Mackan-gate 2.0 även om jag förstår att du vill slå dig för bröstet och visa hur hardcore du är.
Klart som korvspad att Davidsson skulle vilja lira för oss men nu blev det inte så. Växjö är ingen dum plats att utvecklas på om han inte kniper en NHL-plats.
Jag hyser ingen agg (än skall tilläggas).
Brodin och EG valde andra klubbar i Sverige för att vi låg i Allsvenskan. Därav inga konkurrenter i ligan. Inga konstigheter.

Det är när försvaret av Mackan som så jävla DIF för att han gått på fotboll i solen med polarna som är märklig med facit i hand.
Brodin lirade mot oss 14-15 i SHL men ingen har några Hard feelings för det. Eller ta Linkan, Öhling, Tjärna, Jocke eller Mr Magic himself?
Alla kan inte vara Otto eller Ölve och tur är väl det.
Yep, för att han satt på 2-årskontrakt och så fort det var avklarat återvände han.

Ingen av de övriga kommer att förevigas som DIF-ikoner av just den anledningen. Har ingen aning om varför Öhling gick till SSK och vad som hände där men vid tillfället hade han redan vigt sitt liv till DIF. Mackan ser till sitt eget bästa och det är fine, men då är han ingen djurgårdare. Man kan inte ha båda.
Säg den glädje som varar
mb81
Inlägg: 8656
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Försäsong 19/20: Södertälje SK - Djurgårdens IF 9/8-20

Inlägg av mb81 »

Praetori skrev:Björnfot är verkligen sjukt bra. Får på riktigt Salming-vibbar av grabben.
Skulle förmodligen gått bra mycket högre i draften om han fick mer chanser i SHL ifjol. Tyckte han redan då gjorde det bra när han väl fick spela.
Tycker han är i princip på samma nivå(kan vara enögd och sett Björnfot mycket mer på juniornivå) som Victor Söderström och Philip Broberg som gick elva och åtta.
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: Försäsong 19/20: Södertälje SK - Djurgårdens IF 9/8-20

Inlägg av Donkels-2.0 »

Från andra perioden och framåt var vi överlägsna som sig bör kul att länets näst bästa lag fick äran att möta mesta mästarna
Ceterum censeo Solna esse delendam
Praetori
Inlägg: 13703
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Försäsong 19/20: Södertälje SK - Djurgårdens IF 9/8-20

Inlägg av Praetori »

mb81 skrev:
Praetori skrev:Björnfot är verkligen sjukt bra. Får på riktigt Salming-vibbar av grabben.
Skulle förmodligen gått bra mycket högre i draften om han fick mer chanser i SHL ifjol. Tyckte han redan då gjorde det bra när han väl fick spela.
Tycker han är i princip på samma nivå(kan vara enögd och sett Björnfot mycket mer på juniornivå) som Victor Söderström och Philip Broberg som gick elva och åtta.
Tveksamt. Med alla andra uppdrag och matcher så tror jag det varit svårt att ge honom mer speltid med A-laget utan att det sabbat mer än det hjälpt. Kontinuitet och att få fullfölja de åtaganden man har är också viktigt och jag tror inte DIFs A-lag anno 18/19 skulle varit så mycket bättre med Björnfot som konkurrent om platserna. Eller att Björnfot själv skulle varit så mycket bättre.

Men Kings valde ju att stämma i bäcken genom att signa honom på direkten. Det tvingar ju i princip DIF att agera på ett visst sätt när det gäller hans speltid denna säsong.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
mb81
Inlägg: 8656
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Försäsong 19/20: Södertälje SK - Djurgårdens IF 9/8-20

Inlägg av mb81 »

Praetori skrev:
mb81 skrev:
Praetori skrev:Björnfot är verkligen sjukt bra. Får på riktigt Salming-vibbar av grabben.
Skulle förmodligen gått bra mycket högre i draften om han fick mer chanser i SHL ifjol. Tyckte han redan då gjorde det bra när han väl fick spela.
Tycker han är i princip på samma nivå(kan vara enögd och sett Björnfot mycket mer på juniornivå) som Victor Söderström och Philip Broberg som gick elva och åtta.
Tveksamt. Med alla andra uppdrag och matcher så tror jag det varit svårt att ge honom mer speltid med A-laget utan att det sabbat mer än det hjälpt. Kontinuitet och att få fullfölja de åtaganden man har är också viktigt och jag tror inte DIFs A-lag anno 18/19 skulle varit så mycket bättre med Björnfot som konkurrent om platserna. Eller att Björnfot själv skulle varit så mycket bättre.

Men Kings valde ju att stämma i bäcken genom att signa honom på direkten. Det tvingar ju i princip DIF att agera på ett visst sätt när det gäller hans speltid denna säsong.
Skulle kanske inte gjort så stor skillnad för DIFs resultat 18/19. Men just regelbundet a-lagsspel värderas högt i draften och därför gick Broberg och Södersröm en bit före. För jag tror inte skillnaden varit så stor om han spelat i ett lag där det fanns mer speltid till honom.

Tycker alltså ingen gjort fel utan snarare bara att Björnfot undervärderades i draften på grund av att han inte fick spela så mycket seniorhockey.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Försäsong 19/20: Södertälje SK - Djurgårdens IF 9/8-20

Inlägg av sensei »

Matchetrådens kommentator utses till Preatori, grym prestation här i forumet med ett par bärs innanför västen. Det tar fram en bättre sida av dig.

Hade dessvärre förhinder idag men jag kommer göra mitt bästa att se resten av försäsongen.

Var är sir dif??
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17486
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Försäsong 19/20: Södertälje SK - Djurgårdens IF 9/8-20

Inlägg av SirDIFalot »

Humor att läsa första sidorna. :lol:

Ta det lugnt grabbar
Expert.
Användarvisningsbild
elklingo
Inlägg: 468
Blev medlem: 2010-02-03
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Försäsong 19/20: Södertälje SK - Djurgårdens IF 9/8-20

Inlägg av elklingo »

HIGHLIGHTS: (Börjar vid 01:00 min)
Länk Länk Länk Länk
"Målsättning: Top 6"
mb81
Inlägg: 8656
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Försäsong 19/20: Södertälje SK - Djurgårdens IF 9/8-20

Inlägg av mb81 »

elklingo skrev:HIGHLIGHTS: (Börjar vid 01:00 min)
Länk Länk Länk Länk
Södertälje somligger i allsvenskan kan alltså ha en halvtimmes program efter försäsongspremiären med intervjuer, analyser och highlights. Fan vad proffsigt. Det borde verkligen vi också kunna ha.
förevigtdjurgården
Inlägg: 4335
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Försäsong 19/20: Södertälje SK - Djurgårdens IF 9/8-20

Inlägg av förevigtdjurgården »

SirDIFalot skrev:Humor att läsa första sidorna. :lol:

Ta det lugnt grabbar
Haha, ja, det är svårt att få igenom ironi i ett inlägg där man dessutom inte använder en enda smiley, men mitt inlägg var mer vinklat mot domedagsprofeterna som härjar på forum än att det skulle vara en skrämmande realitet för hela säsongen.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Praetori
Inlägg: 13703
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Försäsong 19/20: Södertälje SK - Djurgårdens IF 9/8-20

Inlägg av Praetori »

mb81 skrev:
elklingo skrev:HIGHLIGHTS: (Börjar vid 01:00 min)
Länk Länk Länk Länk
Södertälje somligger i allsvenskan kan alltså ha en halvtimmes program efter försäsongspremiären med intervjuer, analyser och highlights. Fan vad proffsigt. Det borde verkligen vi också kunna ha.
Ja kul att de har bra egen produktion (bra intervjuer efter match också med för försäsongen relevanta personer). Men vi har ju värvat på kansliet för att förbättra det hela så det kanske blir bättre?
Hur bra Magnus än jobbar med dig dokumentären så är det galet att en ideell medieproduktion är bättre och köttigare än vad DIFs egna kansli producerar.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Henke95
Inlägg: 694
Blev medlem: 2011-09-14
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Försäsong 19/20: Södertälje SK - Djurgårdens IF 9/8-20

Inlägg av Henke95 »

Ny matchtråd?
Victory is sweetest when you've known defeat.
daaviid
Inlägg: 4177
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Försäsong 19/20: Södertälje SK - Djurgårdens IF 9/8-20

Inlägg av daaviid »

Henke95 skrev:Ny matchtråd?
Håller med, det är ju fan match om bara sju timmar. Kom igen nu. Dags att sluta med semestern. :wink:
Skriv svar