Försäsong 19/20: Södertälje SK - Djurgårdens IF 9/8-2019

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Försäsong 19/20: Södertälje SK - Djurgårdens IF 9/8-20

Inlägg av Skidlöparn »

Snyggt igen! Bra lir av Strandberg där i PP och bra styrning av Wandell.
daaviid
Inlägg: 4227
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Försäsong 19/20: Södertälje SK - Djurgårdens IF 9/8-20

Inlägg av daaviid »

Snygg styrning utav Wandell.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Försäsong 19/20: Södertälje SK - Djurgårdens IF 9/8-20

Inlägg av Praetori »

Lee Harvey Oswald skrev:Gillar det Hedman gör, är stor fet dryg...och framför mål!
Ja skönt att den dryga spelaren har DIFs sköld på bröstet. Det var ett tag sedan.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Försäsong 19/20: Södertälje SK - Djurgårdens IF 9/8-20

Inlägg av Praetori »

DIF_Soldier skrev:
Praetori skrev:
DIF_Soldier skrev:
Doyle skrev:Davidsson centrar med Shinnimin vid sidan. Får se hur det går för han i Läjkers
Vem är det? Herr jag kommer tillbaka om tio år när det passar mig? Dvs DIF är nån slags välgörenhet. Fuck off.
Någonstans måste han ju spela?
Kan vara bra för honom att utvecklas. Och han valde åtminstone inte någon omöjlig klubb.
Jag kan inte såga en kille som gick på fler Djurgårdsmatcher i fotboll än mig förra säsongen.
Finns flertalet klubbar i Europa. Man väljer inte en annan klubb i samma liga om man är så DIF som du påstår.
Nej inte om man är etablerad (möjligen om man har fru och barn att försörja). Men som ung och utvecklingsbar med karriären framför sig så kan man ju inte be honom att lägga sig ner och dö karriärsmässigt bara för att Jocke stänger dörren?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Försäsong 19/20: Södertälje SK - Djurgårdens IF 9/8-20

Inlägg av DIF_Soldier »

Praetori skrev:
DIF_Soldier skrev:
Praetori skrev:
DIF_Soldier skrev:
Doyle skrev:Davidsson centrar med Shinnimin vid sidan. Får se hur det går för han i Läjkers
Vem är det? Herr jag kommer tillbaka om tio år när det passar mig? Dvs DIF är nån slags välgörenhet. Fuck off.
Någonstans måste han ju spela?
Kan vara bra för honom att utvecklas. Och han valde åtminstone inte någon omöjlig klubb.
Jag kan inte såga en kille som gick på fler Djurgårdsmatcher i fotboll än mig förra säsongen.
Finns flertalet klubbar i Europa. Man väljer inte en annan klubb i samma liga om man är så DIF som du påstår.
Nej inte om man är etablerad (möjligen om man har fru och barn att försörja). Men som ung och utvecklingsbar med karriären framför sig så kan man ju inte be honom att lägga sig ner och dö karriärsmässigt bara för att Jocke stänger dörren?
Mackan, är det du? Lägg ned halmdockan.
Säg den glädje som varar
daaviid
Inlägg: 4227
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Försäsong 19/20: Södertälje SK - Djurgårdens IF 9/8-20

Inlägg av daaviid »

Nja, Guter skjuter över i två bra lägen. Han måste träffa mål. Hoppas det är ringrost.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Försäsong 19/20: Södertälje SK - Djurgårdens IF 9/8-20

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Praetori skrev:[
Nej inte om man är etablerad (möjligen om man har fru och barn att försörja). Men som ung och utvecklingsbar med karriären framför sig så kan man ju inte be honom att lägga sig ner och dö karriärsmässigt bara för att Jocke stänger dörren?
Påminn mig gärna, har glömt.
Men på vilket sätt stängde Jocke dörren, klent kontraktsförslag, ingen garanti att spela i formation 1-2??
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Försäsong 19/20: Södertälje SK - Djurgårdens IF 9/8-20

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

daaviid skrev:Nja, Guter skjuter över i två bra lägen. Han måste träffa mål. Hoppas det är ringrost.
Mmh, men det är även en fördel om passningarna kommer på rätt sida bladet
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4778
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Försäsong 19/20: Södertälje SK - Djurgårdens IF 9/8-20

Inlägg av diftobbe89 »

Guter, målskytten från Karlskrona, träffade inte mål en enda gång med sin lilla ärtbössa. Långt ifrån en given startspelare.
Spela fult
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Försäsong 19/20: Södertälje SK - Djurgårdens IF 9/8-20

Inlägg av Praetori »

DIF_Soldier skrev: Mackan, är det du? Lägg ned halmdockan.
Lol ja han trollar säker DIF forum mellan bytena.

Så spelare som Kennholt eller EG eller Brodin skulle avstått att skriva på för konkurrenter i ligan för sköldens skull?
Det är knappast nån Mackan-gate 2.0 även om jag förstår att du vill slå dig för bröstet och visa hur hardcore du är.
Klart som korvspad att Davidsson skulle vilja lira för oss men nu blev det inte så. Växjö är ingen dum plats att utvecklas på om han inte kniper en NHL-plats.
Jag hyser ingen agg (än skall tilläggas).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Försäsong 19/20: Södertälje SK - Djurgårdens IF 9/8-20

Inlägg av Daniel942 »

Grattis Jensen till första målet...?? :lol:

Bild
DIF!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Försäsong 19/20: Södertälje SK - Djurgårdens IF 9/8-20

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Daniel942 skrev:Grattis Jensen till första målet...?? :lol:

Bild
Kul för honom, när han själv släpper 2 rätt enkla :D
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Försäsong 19/20: Södertälje SK - Djurgårdens IF 9/8-20

Inlägg av DIF_Soldier »

Praetori skrev:
DIF_Soldier skrev: Mackan, är det du? Lägg ned halmdockan.
Lol ja han trollar säker DIF forum mellan bytena.

Så spelare som Kennholt eller EG eller Brodin skulle avstått att skriva på för konkurrenter i ligan för sköldens skull?
Det är knappast nån Mackan-gate 2.0 även om jag förstår att du vill slå dig för bröstet och visa hur hardcore du är.
Klart som korvspad att Davidsson skulle vilja lira för oss men nu blev det inte så. Växjö är ingen dum plats att utvecklas på om han inte kniper en NHL-plats.
Jag hyser ingen agg (än skall tilläggas).
Brodin och EG valde andra klubbar i Sverige för att vi låg i Allsvenskan. Därav inga konkurrenter i ligan. Inga konstigheter.

Det är försvaret av Mackan som så jävla DIF för att han gått på fotboll i solen med polarna som är märklig med facit i hand.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2019-08-09 20:36:01, redigerad totalt 2 gång.
Säg den glädje som varar
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Försäsong 19/20: Södertälje SK - Djurgårdens IF 9/8-20

Inlägg av Praetori »

Lee Harvey Oswald skrev:
Praetori skrev:[
Nej inte om man är etablerad (möjligen om man har fru och barn att försörja). Men som ung och utvecklingsbar med karriären framför sig så kan man ju inte be honom att lägga sig ner och dö karriärsmässigt bara för att Jocke stänger dörren?
Påminn mig gärna, har glömt.
Men på vilket sätt stängde Jocke dörren, klent kontraktsförslag, ingen garanti att spela i formation 1-2??
Det går inte att klandra Jocke heller. Mackan är en spelare på väg uppåt med NHL i sikte och Sabres som inte kan säga bu eller bä vad gäller den här säsongen. Det finns inga skurkar i den här historien. Mackan måste ju ha någonstans att spela och Växjö har uppenbarligen plats och budget att chansa.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
daaviid
Inlägg: 4227
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Försäsong 19/20: Södertälje SK - Djurgårdens IF 9/8-20

Inlägg av daaviid »

Lee Harvey Oswald skrev:
daaviid skrev:Nja, Guter skjuter över i två bra lägen. Han måste träffa mål. Hoppas det är ringrost.
Mmh, men det är även en fördel om passningarna kommer på rätt sida bladet
Nu förstår jag inte vad du menar? Han åkte sig ju till ett friläge och hade pucken på rätt sida hela vägen, när han väl kom fram till mål så sköt han över? Andra läget han fick var i PP avslutande minuten och han stod parkerad vid vänster tekningscirkel i offensiv zon, backade sig bakåt och fick en fin passning. Lade an skottet och sköt... över...

Det fanns inga pass på fel sida vid dom två lägena.
Skriv svar