SM-Final 6: DJURGÅRDENS IF - frölunda 2/5 2019

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
#10
Inlägg: 13063
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: SM-Final 6: DJURGÅRDENS IF - frölunda 2/5 2019

Inlägg av #10 »

Praetori skrev:
Mattias_87 skrev:Tack för säsongen. Fisk hade bättre i special teams och några fler finlirare som hade kylan för att spela final.

Denna förening är på rätt väg men det känns fortfarande jävligt bittert att jag aldrig verkar få se den vinna guldet i vuxen ålder. Vi måste börja spela final oftare så kommer det där guldet till slut.

Ville nästan gråta vid slutsignal men är ändå i slutändan ganska stolt över laget.
Jag var nära till lipen innan nedsläpp (nåja, men en smula rörd i alla fall). Länge sedan man fick så sköna DIF-vibbar i globen.

När jag var typ liten och fick skit av folk i skolan för att jag höll på DIF (alla andra höll på Bajen) så vet jag att jag sneglade på andra lag men kom fram till att de kunde dra åt helvete (en och annan Djurgårdsprofil i släkten hjälpte ju också) och gick till och med till skolan i en sliten fotbollströja jag hade fått av en snäll lärare på fritids (har för mig att han hade nån släkting som tävlat för DIF i typ innebandy eller bowling eller nåt sånt, vad det nu kan ha varit). Sen kom de magiska säsongerna på 80-talet och framförallt kring 89-92 och slutligen var det jävligt roligt att vara Djurgårdare kring millennieskiftet (både i fotbollen och hockeyn).

Jag är övertygad om att den yngre generationen Djurgårdare kommer lyfta föreningen till nya glansdagar i framtiden men det är ett långsidigt arbete.
Stort, lite samma här, fast bor 100 mil bort, det som framförallt är trist är att man inte har folk omkring sig att dela alla possitiva och negativa stunder Dif ger.
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: SM-Final 6: DJURGÅRDENS IF - frölunda 2/5 2019

Inlägg av Donkels-2.0 »

Benjamin L. Willard skrev:
Donkels-2.0 skrev:Ett pissigt slut första prio måste vara att avpollettera Musse och Nyman
Har svårt att klandra en ledarstab som tar oss till final, framförallt Nyman som har gjort ett otroligt bra jobb med backsidan varje år. En backsida om i princip blivit ifrågasatt av experter inför varje säsong också. VI har små medel att arbeta med och den tränarstab vi har och vår sportchef har gjort ett sjukt bra jobb, resultatet talar för sig själv.

Sen kan jag hålla med om att det kanske kan vara dags att få in nytt blod för att få ett jämnare PP men hela staben verkar vara rätt överens om att Musse inte är problemet och då litar jag på dom.
Om det inte är Musse så är det väl fel spelare nä förresten jag lutar ändå att Musse borde entledigas ett exempel är ett pp idag då man för femtielfte gången försöker sätta upp Brodin i slottet naturligtvis med negativ utgång då vartenda lag läst detta
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: SM-Final 6: DJURGÅRDENS IF - frölunda 2/5 2019

Inlägg av minalman »

Tack DIF hockey!
Nu vänder vi blad.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
#10
Inlägg: 13063
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: SM-Final 6: DJURGÅRDENS IF - frölunda 2/5 2019

Inlägg av #10 »

Kom Berget tillbaka i tredje och spelade i tröja 8 eller såg jag i syne?
Användarvisningsbild
super djurgårn
Inlägg: 1036
Blev medlem: 2011-03-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SM-Final 6: DJURGÅRDENS IF - frölunda 2/5 2019

Inlägg av super djurgårn »

Donkels-2.0 skrev:Om det inte är Musse så är det väl fel spelare nä förresten jag lutar ändå att Musse borde entledigas ett exempel är ett pp idag då man för femtielfte gången försöker sätta upp Brodin i slottet naturligtvis med negativ utgång då vartenda lag läst detta
Samma kan sägas om att Joel står där varje gång fast med resultat.. vårt BP är antagligen ett större skämt, maken till sämre ledning av special teams har nog inte skådats i Djurgårdens historia.
#10 skrev:Kom Berget tillbaka i tredje och spelade i tröja 8 eller såg jag i syne?
Yes det gjorde han
Användarvisningsbild
Johanneshov
Inlägg: 242
Blev medlem: 2019-04-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SM-Final 6: DJURGÅRDENS IF - frölunda 2/5 2019

Inlägg av Johanneshov »

Världens fimaste förening vann SM-silver ikväll. Bragdsilver. Glöm aldrig det.
Mash
Inlägg: 2247
Blev medlem: 2010-09-23

Re: SM-Final 6: DJURGÅRDENS IF - frölunda 2/5 2019

Inlägg av Mash »

Vi släppte tydligen in 50 mål från semi 1 till final 6. 50 mål på 13 matcher alltså, snitt på 3,84 insläppta per match. I grundserien släppte vi in 120 puckar. Nånting gick helt fel i slutspelet.

Stort cred till samtliga som stod kvar och visade att vi är bäst oavsett resultat. Surrealistiskt att få stå i Globen o sjunga för Djurgår'n, 09/10 upplevde jag det från soffan. Väl genomfört på läktaren med tanke på resultatet.
Djurgårn
Inlägg: 1519
Blev medlem: 2005-06-10
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Stockholm

Re: SM-Final 6: DJURGÅRDENS IF - frölunda 2/5 2019

Inlägg av Djurgårn »

Det här kan ha varit en av de tråkigaste finalserierna jag någonsin har sett. Vi kunde verkligen inte utmana Frölunda överuvudtaget vilket också ledde till att nerven uteblev. Det blev en rätt platt och tråkig serie där Frölunda, ganska bekvämt ändå, kunde glida hem guldet. Det här laget hade ju ingenting i en final att göra egentligen och det visade man ju även här i finalserien också. Helt sjukt att vi ens lyckades gå så långt med detta lag får man säga.

Tack allihopa för den här märkliga säsongen. Jag har nog aldrig upplevt ett lag med såna toppar och dalar som årets upplaga.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4742
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SM-Final 6: DJURGÅRDENS IF - frölunda 2/5 2019

Inlägg av diftobbe89 »

Djurgårn skrev:Det här kan ha varit en av de tråkigaste finalserierna jag någonsin har sett. Vi kunde verkligen inte utmana Frölunda överuvudtaget vilket också ledde till att nerven uteblev. Det blev en rätt platt och tråkig serie där Frölunda, ganska bekvämt ändå, kunde glida hem guldet. Det här laget hade ju ingenting i en final att göra egentligen och det visade man ju även här i finalserien också. Helt sjukt att vi ens lyckades gå så långt med detta lag får man säga.

Tack allihopa för den här märkliga säsongen. Jag har nog aldrig upplevt ett lag med såna toppar och dalar som årets upplaga.
Måste hålla med, var knappt nervös inför vissa matcher, mycket konstig och märklig känsla som speglar hela säsongen på något sett.

Nåja, tack för 18/19.
Spela fult
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17429
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: SM-Final 6: DJURGÅRDENS IF - frölunda 2/5 2019

Inlägg av SirDIFalot »

Mycket som inte funkade för oss i finalen. Vi fick aldrig ordning på special teams. Målvaktsspelet höll inte nivån det måste hålla om vi ska utmana Frölunda.

Jag trodde faktiskt på det innan match fyra men inte längre efter den. Konstigt nog, eftersom vi vann den. Jag trodde vi skulle köra över dom på hemmaplan, precis som i match två. Men vi tog den med nöd och näppe och mycket flyt. Summeringen efteråt var att Frölunda varit klart starkare i 3 av 4 matcher och nu skulle vi till Göteborg igen, blev överkörda där, igen. Kaptenen av skadad, igen. Där började det kännas uppgivet. Och så idag... Tar utvisning efter bara några sekunder. Strandberg har ett friläge, missar och Frölunda gör mål i PP. Uppförsbacken, brutal.
Matcher är ett nödvändigt ont för att få fram stats.
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SM-Final 6: DJURGÅRDENS IF - frölunda 2/5 2019

Inlägg av Caveman »

Höll inte målvaktsspelet helt plötsligt, sa du inte att det var ok, så är det alltid med dig SirDIFalot, du har inte upplevt någonting så du har din stats att falla tillbaka till.

Du kanske kan lura någon men inte mig.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: SM-Final 6: DJURGÅRDENS IF - frölunda 2/5 2019

Inlägg av sensei »

diftobbe89 skrev:
Djurgårn skrev:Det här kan ha varit en av de tråkigaste finalserierna jag någonsin har sett. Vi kunde verkligen inte utmana Frölunda överuvudtaget vilket också ledde till att nerven uteblev. Det blev en rätt platt och tråkig serie där Frölunda, ganska bekvämt ändå, kunde glida hem guldet. Det här laget hade ju ingenting i en final att göra egentligen och det visade man ju även här i finalserien också. Helt sjukt att vi ens lyckades gå så långt med detta lag får man säga.

Tack allihopa för den här märkliga säsongen. Jag har nog aldrig upplevt ett lag med såna toppar och dalar som årets upplaga.
Måste hålla med, var knappt nervös inför vissa matcher, mycket konstig och märklig känsla som speglar hela säsongen på något sett.

Nåja, tack för 18/19.
Håller med men samtidigt så kände jag inte att frölunda var så omöjliga. Där fick man fel, vi hade ingen reell chans.

Men jag känner definitivt igen mig i att jag var nästan helt känslokall inför match. Något är knepigt med årets lag, har försökt sätta fingret på det men jag vetifan.

Det finns självklart bra saker med laget, målskyttet hos bema, josef, axelsson, härliga tom nilsson för att nämna några. Men det saknas också komponenter som jag hoppas tillkommer till nästa år. Hulta är jättevass i sitt läge som någon annan har ordnat fram men annars en ren belastning med sina 45kg eller vad det kan vara.

Skönt att det är över.

Imorron fyller jag år, kommer fira med att vi ser ut att behålla axelsson och tar in hedman.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17429
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: SM-Final 6: DJURGÅRDENS IF - frölunda 2/5 2019

Inlägg av SirDIFalot »

Caveman skrev:Höll inte målvaktsspelet helt plötsligt, sa du inte att det var ok, så är det alltid med dig SirDIFalot, du har inte upplevt någonting så du har din stats att falla tillbaka till.

Du kanske kan lura någon men inte mig.
Kul att se dig igen efter ett års frånvaro, inte förvånad att båda inläggen handlade om mig dock.

Jag tycker Adam lätt var topp 3 genom grundserien, i kvartsfinalen tycker jag att han är en stor anledning till att vi vinner eftersom vi spelar rätt dåligt i sex matcher. Semifinalen.. Bra tycker jag absolut, en genomklappning i match fem, men det händer ju då och då. I finalen, inte tillräckligt bra som jag sa. Det krävs bättre om vi ska slå ett i grunden bättre hockeylag. Både en hög lägstanivå och helst stjäla någon match i göteborg på "egen hand".
Matcher är ett nödvändigt ont för att få fram stats.
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SM-Final 6: DJURGÅRDENS IF - frölunda 2/5 2019

Inlägg av Caveman »

SirDIFalot skrev:
Caveman skrev:Höll inte målvaktsspelet helt plötsligt, sa du inte att det var ok, så är det alltid med dig SirDIFalot, du har inte upplevt någonting så du har din stats att falla tillbaka till.

Du kanske kan lura någon men inte mig.
Kul att se dig igen efter ett års frånvaro, inte förvånad att båda inläggen handlade om mig dock.

Jag tycker Adam lätt var topp 3 genom grundserien, i kvartsfinalen tycker jag att han är en stor anledning till att vi vinner eftersom vi spelar rätt dåligt i sex matcher. Semifinalen.. Bra tycker jag absolut, en genomklappning i match fem, men det händer ju då och då. I finalen, inte tillräckligt bra som jag sa. Det krävs bättre om vi ska slå ett i grunden bättre hockeylag. Både en hög lägstanivå och helst stjäla någon match i göteborg på "egen hand".
Nej, jag har koll på vad du skriver (du som tycker Landeskog är bättre än Crosby)

Vi kan väl börja där att DIF gjorde en grym serie mot FBK, imponerande..
Sedan så fanns chansen att klippa första matchen i gbg.. Men annars så är Frölunda ett bättre lag. Men jag har svårt för att SP teams är så dåligt genom ett helt slutspel.

Kommer du ihåg när Luleå hade 3-0 i matcher mot DIF, vi kom inte åt dom, var gjorde Hardy då, jo han ändrade, började spela riktigt brett i PP och målen kom.. detta saknar jag nu.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4742
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SM-Final 6: DJURGÅRDENS IF - frölunda 2/5 2019

Inlägg av diftobbe89 »

Får ta och gratulera i förskott sensei. Hoppas du får en bra dag.

Hedman nästa säsong blir mumma.
Spela fult
Skriv svar