SM-Final 6: DJURGÅRDENS IF - frölunda 2/5 2019

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Magnutz
Inlägg: 12167
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

SM-Final 6: DJURGÅRDENS IF - frölunda 2/5 2019

Inlägg av Magnutz »

Fullsatt. Alla som kan vara där är där. Vackert!

HATA GÖTEBORG!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Skidlöparn
Inlägg: 2318
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SM-Final 6: DJURGÅRDENS IF - frölunda 2/5 2019

Inlägg av Skidlöparn »

Ojojoj, trendbrott med Magnutz som trådskapare. Kommer det påverka matchen månntro?
Magnutz
Inlägg: 12167
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: SM-Final 6: DJURGÅRDENS IF - frölunda 2/5 2019

Inlägg av Magnutz »

Skidlöparn skrev:Ojojoj, trendbrott med Magnutz som trådskapare. Kommer det påverka matchen månntro?
Nya grepp, nya framgångar! :)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
#10
Inlägg: 13061
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: SM-Final 6: DJURGÅRDENS IF - frölunda 2/5 2019

Inlägg av #10 »

Ny match nya möjligheter!
mb81
Inlägg: 8649
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SM-Final 6: DJURGÅRDENS IF - frölunda 2/5 2019

Inlägg av mb81 »

Vattendelare?
#10
Inlägg: 13061
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: SM-Final 6: DJURGÅRDENS IF - frölunda 2/5 2019

Inlägg av #10 »

mb81 skrev:Vattendelare?
Nåt i den stilen...flyger ner imorn och hoppas på stuga!
Användarvisningsbild
Hepsnastian
Inlägg: 540
Blev medlem: 2012-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sollentuna

Re: SM-Final 6: DJURGÅRDENS IF - frölunda 2/5 2019

Inlägg av Hepsnastian »

Som Bergfors sa efter match 5:
"Det är all-in som gäller på torsdag i globen"

Hoppas han har rätt.
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SM-Final 6: DJURGÅRDENS IF - frölunda 2/5 2019

Inlägg av Praetori »

mb81 skrev:Vattendelare?
Med tanke på att de måste lägga om isen på Globen från Tre Kronor matchen på drygt 24h så är det stor risk att det blir vatten ja.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: SM-Final 6: DJURGÅRDENS IF - frölunda 2/5 2019

Inlägg av sensei »

Praetori skrev:
mb81 skrev:Vattendelare?
Med tanke på att de måste lägga om isen på Globen från Tre Kronor matchen på drygt 24h så är det stor risk att det blir vatten ja.
Vad tror du om våra odds?

Det är så annorlunda detta år. Otroligt snällt SM-slutspel, troligtvis den mesigaste jag någonsin sett. Den hårdaste tacklingen så här långt har skett internt inom fbk när LJ däckades! Helt otroligt.

DIF är i final och känslan är att vi absolut KAN slå detta frölunda. Jag menar mot HV senast vi var i final kändes det betydligt svårare och vi hade tappat Hannula.

Så på nått sätt så känns det som vi verkligen har chansen detta år, men att den inte riktigt tas till vara om ni förstår vad jag menar. Otroligt frustrerande för min del.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 7941
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SM-Final 6: DJURGÅRDENS IF - frölunda 2/5 2019

Inlägg av Mattias_87 »

Kan vi för en gångs skull göra första målet? Då tror jag verkligen vi har en stor chans.

Och vi i publiken ska verkligen sätta tokpress på domarna.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11816
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: SM-Final 6: DJURGÅRDENS IF - frölunda 2/5 2019

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Fisk var inte riktigt med i de två första matcherna, där skulle vi haft 2-0 att gå på, det kanske hade skapat en gnutta frustration i Fiskelägret.
Nu är det istället fullt uppblåst simblåsa och skinande fiskfjäll hos Frölunda, det syns tydligt att dom gillar läget.

Efter 5-1 i Globen har vi inte varit riktigt nära nån gång, inte ens när vi vann på Hovet :wink:

Skulle vi mot förmodan vinna 2 raka nu är det unik Idrottshistoria vi fått bevittna, för varken förr eller senare kommer SM-Guldet (isf) gå till ett lag med så sjukt usla stats i PP/BP/Insläppta mål/Räddningsprocent...osv

Allt annat är Frölunda-Guld imorgon vore oerhört märkligt (isf helt i linje med denna totalt oförutsägbara säsong, där all logik flugit ut bakvägen vid varje avgörande tillfälle)

Alltså, Guld till DIF på lördag, åh vad fan gör man då liksom...? :shock:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
EspenK
Inlägg: 8729
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: SM-Final 6: DJURGÅRDENS IF - frölunda 2/5 2019

Inlägg av EspenK »

Mest orolig för skador så jär dag innan match. Tror varken vi ser Josef eller Alsing på torsdag.
Då gäller Grewe, Ågren eller Walterholm. Grewe kommer dra på sig 2:or, Walli bidrar för lite och Ågren...får inte grepp om vilken roll han varit tänkt för från början.
Dessutom gick visst Wirtanen av träning men det behöver inte betyda nåt i dessa tider.

Vi har alltså skador på:
Josef(axel) 50/50 att han spelar
Alsing (fot) 60/40
Tom Nillson ljumskar( 80/20)
Urbom( Nåt fel i underkropp är det på karln. Går inte att känna igen.) 80/20
Virtanen( ?????). 90/10


Vinner vi med de hör förutsättningarna så är det miracle on ice.
Kämpa DIF!!!!!!
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SM-Final 6: DJURGÅRDENS IF - frölunda 2/5 2019

Inlägg av Praetori »

sensei skrev:
Praetori skrev:
mb81 skrev:Vattendelare?
Med tanke på att de måste lägga om isen på Globen från Tre Kronor matchen på drygt 24h så är det stor risk att det blir vatten ja.
Vad tror du om våra odds?

Det är så annorlunda detta år. Otroligt snällt SM-slutspel, troligtvis den mesigaste jag någonsin sett. Den hårdaste tacklingen så här långt har skett internt inom fbk när LJ däckades! Helt otroligt.

DIF är i final och känslan är att vi absolut KAN slå detta frölunda. Jag menar mot HV senast vi var i final kändes det betydligt svårare och vi hade tappat Hannula.

Så på nått sätt så känns det som vi verkligen har chansen detta år, men att den inte riktigt tas till vara om ni förstår vad jag menar. Otroligt frustrerande för min del.
Det är halvt omöjligt att sia om detta slutspel. Upp som en sol och ner som en pannkaka. Dagsform och tillfälligheter. Får vi lite momentum och lite att gå på och kan växa ut som mot Frölunda i Januari eller senast i Globen så har Frölunda inte en suck. Får Frölunda mål och/eller PP tidigt och får momentum känns det som att semestern kommer börja locka mentalt hos många av våra gubbar. Vi måste köra över dem totalt över 60min utan pardon och utan att dra på oss utvisningar.
Fimpen trodde ju att vi skulle vinna alla hemmamatcher. Statistiken säger att Frölunda vinner serien med 4-2. Hjärtat säger att vi har alla möjligheter.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: SM-Final 6: DJURGÅRDENS IF - frölunda 2/5 2019

Inlägg av minalman »

Blir det det minsta jobbigt för fisk kommer de falla tillbaka och förlita sig på sin starka hemmastatistik. Mentalt kommer de inte att ge 100% för de ”vet” att de vinner match 7.
Frågan är helt enkelt hur vi gör så att de känner att det är uppförsbacke?
Stort tryck från publiken är ett måste (90% sannolikt). Domare som lämnar litet marginal innan de blåser, vilket gynnar oss är också viktigt (60% sannolikt att de håller igen i kväll). En målvakt som står på huvudet (75% sannolikt att Adam steppar upp). Att alla tar sin gubbe i försvaret, de ska inte få spela ”på insidan” över huvud taget (65% sannolikt, här slarvades det senast). Sedan ska vi sätta våra chanser (50%, högst).
Ingenting av detta verkar alltså helt osannolikt. Minst sannolikt är som synes att vi inte gör de nödvändiga målen. Då landar det i vem som vill vinna allra mest i kväll (orkar mest, gör det lilla extra) och enligt mig är det vi, eftersom fisk ”vet” att de vinner på lördag.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Johanneshov
Inlägg: 242
Blev medlem: 2019-04-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SM-Final 6: DJURGÅRDENS IF - frölunda 2/5 2019

Inlägg av Johanneshov »

Jag har en väldigt neutral känsla inför ikväll, vilket bara kan ses som något positivt.
Skriv svar