SM-Final 5 : Frölunda - Djurgårdens IF 30/4-2019

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SM-Final 5 : Frölunda - Djurgårdens IF 30/4-2019

Inlägg av Praetori »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Kul att det finns några som på allvar tror vi kan vinna en bortamatch mot Fisk.
Slår inte Frölunda oss i match 6 i Globen så är de inte värda att vinna SM-guld.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Marpzz
Inlägg: 7
Blev medlem: 2019-04-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SM-Final 5 : Frölunda - Djurgårdens IF 30/4-2019

Inlägg av Marpzz »

Har alla glömt krossen i Karlstad med 8-2 till hemmalaget och hur vi sen kom tillbaka och tog oss till final? Det är väl skit samma hur mycket vi förlorar med i enskilda matcher om vi till slut vinner FLEST matcher? Det här var en pissig match men jag tror som nån annan skrev, vi tar hem det här till slut, osannolikt nog. Nu får alla se till att ge bästa stödet på torsdag och inte tappa lusten om vi skulle få ett mål i baken. Vi ger aldrig upp!
#10
Inlägg: 13626
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: SM-Final 5 : Frölunda - Djurgårdens IF 30/4-2019

Inlägg av #10 »

Tycker dom här på forumet som tycker laget är skit, amatörer och liknande kan säljs sina biljetter till torsdag till nån som tror och tycker laget/föreningen gjort nåt bra...om dom har några dvs.
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: SM-Final 5 : Frölunda - Djurgårdens IF 30/4-2019

Inlägg av Donkels-2.0 »

#10 skrev:Tycker dom här på forumet som tycker laget är skit, amatörer och liknande kan säljs sina biljetter till torsdag till nån som tror och tycker laget/föreningen gjort nåt bra...om dom har några dvs.
Varför det man får väl ställa krav?Skitsamma jag går på torsdag och tänker inte skänka bort min biljett till någon värdelös Sofiasnorungesupporter!
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
Jervill
Inlägg: 347
Blev medlem: 2019-02-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SM-Final 5 : Frölunda - Djurgårdens IF 30/4-2019

Inlägg av Jervill »

Älskar DIF, njuter av att vara i final, helt sjukt med detta laget att vi tagit oss så långt. Mår riktigt dåligt just nu men vi skall vara nöjda med vår insatts ochvkämpa på. Vi ör i final!!
EspenK
Inlägg: 9044
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: SM-Final 5 : Frölunda - Djurgårdens IF 30/4-2019

Inlägg av EspenK »

Jo. Mycket går åt rätt håll i föreningen. Semifinal förra året, nu final.
Vi lyckas relativt väl med våra värvningar och får ut näst mest av spelarbudgeten. Tränarteamet måste göra något rätt.

Hur det än går ska laget givetvis hyllas på torsdag.

Om man ser nyktert på det är Frölunda ett mer komplett lag med större individuell skicklighet. Svider att säga... De har väl dessutom ca 10 miljoner till i spelarbudget att lira med. Inget att skämmas för om vi förlorar. Med det sagt:
A
Kämpa till sista blodsdroppen. Man får inte många chanser stt vinna ett sm guld. Den som vill vinna MÅSTE våga.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7164
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SM-Final 5 : Frölunda - Djurgårdens IF 30/4-2019

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Praetori skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Kul att det finns några som på allvar tror vi kan vinna en bortamatch mot Fisk.
Slår inte Frölunda oss i match 6 i Globen så är de inte värda att vinna SM-guld.
Vet inte det. Jag är överraskad av deras styrka. Trodde inte de var så här bra.

Med det sagt. Jag är riktigt stolt över vad vi gjort i år. Med ett skadeskjutet lag utan sin storstjärna har vi tagit oss hela vägen till final. Bragden i Karlstad kommer jag att leva gott på ända till i höst och efter det länge till. Att slå Kaffe i en sjunde match i deras arena var en ren njutning för själen.

Jag tror absolut att vi har en chans att vinna nästa match. Däremot ser jag inte hur vi ska kunna vinna i götet.

Ska jag tippa så lär vi få se ett guldfirande Fisk i övermorgon. De har nu styrt skeendet i tre raka matcher. De har verkligen hittat ett sätt att spela mot oss.
4 segrar kvar
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5725
Blev medlem: 2012-09-14

Re: SM-Final 5 : Frölunda - Djurgårdens IF 30/4-2019

Inlägg av Vikas »

Alla hatar vi Roger och hans tryne men man måste erkänna att han är en jävligt skicklig coach.

Fisk vet precis hur de ska spela mot oss för att vinnna medans vi har enorma problem att handskas med dem samtidigt som vi envist fortsätter med exakt samma kedjor och spelsystem sen match ett.

Det är bara att titta på BP så inser man att vi inte lärt oss ett skvatt från de andra matcherna. Fisks PP-varianter funkar på exakt samma sätt varje gång, man tycker ju att tränarna borde ha lärt sig vid det här laget.
Användarvisningsbild
Rudi
Inlägg: 659
Blev medlem: 2012-07-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SM-Final 5 : Frölunda - Djurgårdens IF 30/4-2019

Inlägg av Rudi »

Förlorarmentaliteten som råder på sina håll här inne är så jävla osexig. Den är i och för sig konstant hos drabbade skribenter, så ni har förmodligen en mycket sämre chans att göra något åt den än vad laget har att vända den här finalserien. Det är fullt möjligt att vi vinner på torsdag. Vi har kanske störst chans att sno en match på bakgården när allt står på sin spets och deras skumpa ligger på kylning.
#10
Inlägg: 13626
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: SM-Final 5 : Frölunda - Djurgårdens IF 30/4-2019

Inlägg av #10 »

Vikas skrev:Alla hatar vi Roger och hans tryne men man måste erkänna att han är en jävligt skicklig coach.

Fisk vet precis hur de ska spela mot oss för att vinnna medans vi har enorma problem att handskas med dem samtidigt som vi envist fortsätter med exakt samma kedjor och spelsystem sen match ett.

Det är bara att titta på BP så inser man att vi inte lärt oss ett skvatt från de andra matcherna. Fisks PP-varianter funkar på exakt samma sätt varje gång, man tycker ju att tränarna borde ha lärt sig vid det här laget.
Poletten kanske har trillat ner efter match 5
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SM-Final 5 : Frölunda - Djurgårdens IF 30/4-2019

Inlägg av Praetori »

Vikas skrev:Alla hatar vi Roger och hans tryne men man måste erkänna att han är en jävligt skicklig coach.
Jag måste sticka ut hakan och säga att jag inte hatar Roger. Jag är på tok för mycket hockeynörd för det. Jag är halvt (HELT) fortfarande imponerad av vad han och Robban ställde till med i JVM.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
mforce
Inlägg: 535
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SM-Final 5 : Frölunda - Djurgårdens IF 30/4-2019

Inlägg av mforce »

Praetori skrev:
Vikas skrev:Alla hatar vi Roger och hans tryne men man måste erkänna att han är en jävligt skicklig coach.
Jag måste sticka ut hakan och säga att jag inte hatar Roger. Jag är på tok för mycket hockeynörd för det. Jag är halvt (HELT) fortfarande imponerad av vad han och Robban ställde till med i JVM.
Jag gillar inte det konstanta gnället på domarna men det är ju inte hans fel att det tillåts. I övrigt är han en vass coach och har ett sinne för humor.
Marpzz
Inlägg: 7
Blev medlem: 2019-04-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SM-Final 5 : Frölunda - Djurgårdens IF 30/4-2019

Inlägg av Marpzz »

Men alltså. En så stor skräll är det inte att vi har tagit oss till final. Vi slutade fyra i serien och vi kan spela briljant. Det blir sju matcher i den här finalserien, hade vi varit så kassa så hade allt redan varit över. Ny match på torsdag, kan se helt annorlunda ut och sjunde kan bli en repris på sjunde i Karlstad. Har följt Djurgården i princip hela livet och det finns en jävla vinnaranda i klubben. Jag tror det blir ett 17:e SM-guld på lördag. Surt bara att det ska behöva firas på Sveriges bakgård.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7164
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SM-Final 5 : Frölunda - Djurgårdens IF 30/4-2019

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Praetori skrev:
Vikas skrev:Alla hatar vi Roger och hans tryne men man måste erkänna att han är en jävligt skicklig coach.
Jag måste sticka ut hakan och säga att jag inte hatar Roger. Jag är på tok för mycket hockeynörd för det. Jag är halvt (HELT) fortfarande imponerad av vad han och Robban ställde till med i JVM.
Har inget emot Roger. En av SHL roligare karaktärer. Kan både ge och ta.

Avskyr däremot Pennerborn. Kunde inte få ur sig ett gott ord trots att de förlorade 4 av sju matcher. Dålig vinnare och ännu sämre förlorare.
4 segrar kvar
Marpzz
Inlägg: 7
Blev medlem: 2019-04-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SM-Final 5 : Frölunda - Djurgårdens IF 30/4-2019

Inlägg av Marpzz »

Marpzz skrev:Men alltså. En så stor skräll är det inte att vi har tagit oss till final. Vi slutade fyra i serien och vi kan spela briljant. Det blir sju matcher i den här finalserien, hade vi varit så kassa så hade allt redan varit över. Ny match på torsdag, kan se helt annorlunda ut och sjunde kan bli en repris på sjunde i Karlstad. Har följt Djurgården i princip hela livet och det finns en jävla vinnaranda i klubben. Jag tror det blir ett 17:e SM-guld på lördag. Surt bara att det ska behöva firas på Sveriges bakgård.
Ja alltså, jag tror det blir sju matcher...
Skriv svar