SM-Final 3 : Frölunda - Djurgårdens IF 25/4-2019

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: SM-Final 3 : Frölunda - Djurgårdens IF 25/4-2019

Inlägg av Magnutz »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Så var man nedtagen på jorden igen. Började faktiskt tro att vi hade momentumet och skulle göra en bra bortamatch.
Vi blev istället totalt utspelade. (Nej, det är inte spelarna som gör det med flit).
De sköljde fullkomligen över oss. Sedan får vi 1-1 och tar över matchen.
Då satt jag bara och mös, tänkte på vilket taktiskt geni Robban är som kan Rogers spel utan och innan. En timeout och biffen var klar...….
Sedan svänger det tillbaka igen....

Nja, detta blir tufft. Nu måste vi vinna imorgon.

Frölunda är i förarsätet. Det trodde jag inte efter vår överkörning i Globen.
Mitt hopp står ändå till Robban som på ett nyktert sätt har samma syn på matchen. Frölunda var klart bättre och vi måste upp. Det var inga domare eller annat som avgjorde.

Min förklaring stavas orutin. Ta Saik, i toppen flera år, ofta klart spelförande, men det tog några år innan de kunde vinna.

Kanske måste vi ta den hårda lärdomen att torska en final innan vi vet vad som krävs. Är du inte 100% påkopplad utan du kanske i tanken svävar iväg 1% så tappar du lite i närkamperna, edgen i passningskvalitén går ned en aning och vips svänger pendeln åt andra hållet. Behöver inte vara ovilja eller dålig taggning, man vet bara inte hur man ska tänka i en ny situation.
Sedan får vi inte glömma att Fisk vill vinna lika mycket som oss.

Kämpa DIF.
Det blev spritlunch märker jag. Mysigt! :lol:

#fredagsmys
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12857
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SM-Final 3 : Frölunda - Djurgårdens IF 25/4-2019

Inlägg av -daniel- »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Så var man nedtagen på jorden igen. Började faktiskt tro att vi hade momentumet och skulle göra en bra bortamatch.
Vi blev istället totalt utspelade. (Nej, det är inte spelarna som gör det med flit).
De sköljde fullkomligen över oss. Sedan får vi 1-1 och tar över matchen.
Då satt jag bara och mös, tänkte på vilket taktiskt geni Robban är som kan Rogers spel utan och innan. En timeout och biffen var klar...….
Sedan svänger det tillbaka igen....

Nja, detta blir tufft. Nu måste vi vinna imorgon.

Frölunda är i förarsätet. Det trodde jag inte efter vår överkörning i Globen.
Mitt hopp står ändå till Robban som på ett nyktert sätt har samma syn på matchen. Frölunda var klart bättre och vi måste upp. Det var inga domare eller annat som avgjorde.

Min förklaring stavas orutin. Ta Saik, i toppen flera år, ofta klart spelförande, men det tog några år innan de kunde vinna.

Kanske måste vi ta den hårda lärdomen att torska en final innan vi vet vad som krävs. Är du inte 100% påkopplad utan du kanske i tanken svävar iväg 1% så tappar du lite i närkamperna, edgen i passningskvalitén går ned en aning och vips svänger pendeln åt andra hållet. Behöver inte vara ovilja eller dålig taggning, man vet bara inte hur man ska tänka i en ny situation.
Sedan får vi inte glömma att Fisk vill vinna lika mycket som oss.

Kämpa DIF.
Helt enig i allt du skriver här.
Bild
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: SM-Final 3 : Frölunda - Djurgårdens IF 25/4-2019

Inlägg av minalman »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Kanske måste vi ta den hårda lärdomen att torska en final innan vi vet vad som krävs. Är du inte 100% påkopplad utan du kanske i tanken svävar iväg 1% så tappar du lite i närkamperna, edgen i passningskvalitén går ned en aning och vips svänger pendeln åt andra hållet. Behöver inte vara ovilja eller dålig taggning, man vet bara inte hur man ska tänka i en ny situation.
Sedan får vi inte glömma att Fisk vill vinna lika mycket som oss.

Kämpa DIF.
Här någonstans ser man fördelen av att tänka långsiktigt med avseende på ledningen. Jag räknar kallt med att alla ansvariga lär sig av erfarenheterna och blir än mer noggranna i hur vi förbereder oss inför de allra största uppgifterna. För det är i det mentala spelet, att komma rätt rustade till nedsläpp som nyckeln till SM-guldet ligger. Spelare kommer och går och det har självklart betydelse. Men med erfarenhet i ledningen kan vi kompensera för omsättning i spelartruppen.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7122
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SM-Final 3 : Frölunda - Djurgårdens IF 25/4-2019

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

@Magnutz

:D nej, faktiskt inte. Har inte det svängutrymmet varken på jobbet eller hemma. :wink:
4 segrar kvar
Användarvisningsbild
Johanneshov
Inlägg: 242
Blev medlem: 2019-04-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SM-Final 3 : Frölunda - Djurgårdens IF 25/4-2019

Inlägg av Johanneshov »

BOMBOM BOUCHARD skrev:@Magnutz

:D nej, faktiskt inte. Har inte det svängutrymmet varken på jobbet eller hemma. :wink:
Hur klarar man då en hel arbetsvecka? :o
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7122
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SM-Final 3 : Frölunda - Djurgårdens IF 25/4-2019

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Johanneshov skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:@Magnutz

:D nej, faktiskt inte. Har inte det svängutrymmet varken på jobbet eller hemma. :wink:
Hur klarar man då en hel arbetsvecka? :o
Längtar efter Djurgårdsmatcher. :wink:
4 segrar kvar
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: SM-Final 3 : Frölunda - Djurgårdens IF 25/4-2019

Inlägg av Magnutz »

BOMBOM BOUCHARD skrev:@Magnutz

:D nej, faktiskt inte. Har inte det svängutrymmet varken på jobbet eller hemma. :wink:
Hehe, nä, det är få som har det :) OM man inte är partyproffs eller på annat sätt helt obrydd om allt. ;)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Skriv svar