SM-Final 3 : Frölunda - Djurgårdens IF 25/4-2019

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4480
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: SM-Final 3 : Frölunda - Djurgårdens IF 25/4-2019

Inlägg av captcash »

Spelar vi som sist så börjar jag gråta av lycka, Fiskrens har inget att sätta emot oss när vi spelar vår bästa hockey och deras bästa hockey är faktiskt ingen vidare för ett finallag. Fisklunda vinner bara när motståndet inte spelar bra, de har inte kapacitet att vinna på egen hand om vi spelar på topp medan vi vinner över dem när båda spelar på topp.

Tror på 3-1 vinst idag, första målet blir snorviktigt, vi har ju sett hur skitnödiga Rogerssons blir när de hamnar i underläge och jag tror detta blir deras fall i finalserien. Dock hänger ju allt på att vi inte viker ner oss utan kör på som sist i alla matcher som är kvar!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SM-Final 3 : Frölunda - Djurgårdens IF 25/4-2019

Inlägg av Skidlöparn »

Taggad som fan! Som många är inne på är detta en otroligt viktig match (som alla under en finalserie). Pressen ligger på fisk, vilket passar oss otroligt bra. Kan vi gå ut och köra och checka fast deras backar som i tisdags samtidigt som vi håller oss från utvisningar har vi stor chans att ta detta och då skulle vi sitta i en otrolig guldsits. Skulle gärna se att vi avgör denna serie så tidigt som möjligt eftersom det bara måste finnas mer energireserver kvar hos dem som haft tre matcher färre och en betydligt behagligare resa till finalen.

Gissar på 2-2 och förlängning...
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: SM-Final 3 : Frölunda - Djurgårdens IF 25/4-2019

Inlägg av pulverapa »

Ja, vi är helt klart ett bättre lag när vi maximerar prestationen. Jag tror vi vinner ikväll!
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: SM-Final 3 : Frölunda - Djurgårdens IF 25/4-2019

Inlägg av sensei »

Skrämmande säker på att vi vinner om spelarna bara gör sitt bästa. Ser inget hos frölunda som kan utnyttja våra svagheter eller något som de har som skulle kännas speciellt jobbigt för oss. Lundqvist verkar inte vara i speciellt bra form heller. Läääsh såg man knappt sist. Nej, det känns kanon dettta.

Fbk får vi tacka lite medflyt och ett par fantomprestationer, där var man riktigt orolig och stundtals bedrövad. Nu är det bara att köra så kommer det gå vägen.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Jervill
Inlägg: 347
Blev medlem: 2019-02-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SM-Final 3 : Frölunda - Djurgårdens IF 25/4-2019

Inlägg av Jervill »

Blir tufft ikväll. Ett Frölunda som växlar upp, men spelar vi som sist har vi en bra chans att ta en skalp ikväll.. nu är det nervöst.. herregud..
Användarvisningsbild
Henkos
Inlägg: 1253
Blev medlem: 2009-10-24
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Lorensberg

Re: SM-Final 3 : Frölunda - Djurgårdens IF 25/4-2019

Inlägg av Henkos »

Läskigt vad alla är positiva här, hehe.
Även media skriver upp oss efter segern senast. Gillade mer när vi var dog. Vilket vi fortfarande är enligt oddsen, om än knappt.

Själv har jag tillhört den positiva skaran under säsongen men känner mig inte alls säker på vinst ikväll. Tror Frölunda kommer steppa upp rejält och får väl 2-3 billiga pps till skänks i vanlig ordning. Hoppas vi håller oss äckligt disciplinerade och inte ger dom nåt som ens skulle kunna liknas vid en utvisning.

För övrigt är det läskigt vad man påverkas nu under finalerna. Sover dåligt och är inne här alldeles för många gånger per dag samt lusläser allt som skrivs om oss i media. Inte riktigt sunt men det är väl så det ska vara.


Gör oss stolta ikväll DIF och våga!
Trottier
Inlägg: 30
Blev medlem: 2019-04-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SM-Final 3 : Frölunda - Djurgårdens IF 25/4-2019

Inlägg av Trottier »

Efter
Vinsten
I
Globen

Följer
Slakten
I
Kålleseum?

Ooops...blev nästan evig fisk
Vad ska det betyda månne?
Hall of fame-backen Larry Robinson efter att
ha vunnit Player of the week-utnämningen
" Was Wayne Gretzky sick? "
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2314
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Re: SM-Final 3 : Frölunda - Djurgårdens IF 25/4-2019

Inlägg av Buford »

Fan vad ni jinxar grabbar :wink: Men jag håller med, spelar DIF som sist vinner vi! Annars lär det serveras torsk nere i Götet...
Manijock
Inlägg: 7764
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: SM-Final 3 : Frölunda - Djurgårdens IF 25/4-2019

Inlägg av Manijock »

Alldeles för uppsnackade. Folk verkar tro att fisk tagit sig hit utan anledning. Frölunda är bäst i SHL när det stämmer för dem. Torsk med motsatta siffror mot sist. 5-1 till filmarna!
Trottier
Inlägg: 30
Blev medlem: 2019-04-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SM-Final 3 : Frölunda - Djurgårdens IF 25/4-2019

Inlägg av Trottier »

Vill veta NU hur det gick ikväll
Hatar att vänta
Får ringa Dick
Hall of fame-backen Larry Robinson efter att
ha vunnit Player of the week-utnämningen
" Was Wayne Gretzky sick? "
Användarvisningsbild
#87
Inlägg: 1792
Blev medlem: 2012-01-26

Re: SM-Final 3 : Frölunda - Djurgårdens IF 25/4-2019

Inlägg av #87 »

Inte ett dugg orolig. Frölundas vapen är PP, spela disciplinerat så blir det vinst.
Manijock
Inlägg: 7764
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: SM-Final 3 : Frölunda - Djurgårdens IF 25/4-2019

Inlägg av Manijock »

#87 skrev:Inte ett dugg orolig. Frölundas vapen är PP, spela disciplinerat så blir det vinst.
Räcker inte att spela disciplinerat. Frölunda är extremt skickliga på att skapa utvisningar. Sjukt irriterande! Norells boarding i förra matchen till exempel. En helt vanlig duell där Norska Huliganen lägger sig i precis rätt läge. Frölunda leder den tråkiga "utvecklingen" med förstärkningar i hockeyn.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: SM-Final 3 : Frölunda - Djurgårdens IF 25/4-2019

Inlägg av sensei »

Manijock skrev:
#87 skrev:Inte ett dugg orolig. Frölundas vapen är PP, spela disciplinerat så blir det vinst.
Räcker inte att spela disciplinerat. Frölunda är extremt skickliga på att skapa utvisningar. Sjukt irriterande! Norells boarding i förra matchen till exempel. En helt vanlig duell där Norska Huliganen lägger sig i precis rätt läge. Frölunda leder den tråkiga "utvecklingen" med förstärkningar i hockeyn.
Bättre att bara skita i allt det där skitet och spela sitt normala spel. Det vinner man på i längden tror jag.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SM-Final 3 : Frölunda - Djurgårdens IF 25/4-2019

Inlägg av Salas »

Så länge min andra bortamatch i slutspelet inte slutar likt den senaste (semifinal 1) i total förnedring så är jag någorlunda nöjd.
Vi har tre chanser att sno en match i Göteborg, och det känns som att vårt slagläge inte kan bli bättre än det är idag. Hoppas att laget orkar bygga vidare på det momentum som de skaffat sig i match ett och två.

Nyckeln ligger som så ofta i att vinna målvaktsduellen. Det är 2-0 till Adam där hittills, och tar han en till seger i den duellen ska det mycket till för att Frölunda vinner idag.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: SM-Final 3 : Frölunda - Djurgårdens IF 25/4-2019

Inlägg av minalman »

Man kan sammanfatta förhandssnacket i forumet med att vi har stor chans att vinna om vi spelar bra, men annars förlorar vi.
Inte mycket till jinx att skriva under på det.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skriv svar