SM-Final 2 : Djurgårdens IF - Frölunda 23/4-2019

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: SM-Final 2 : Djurgårdens IF - Frölunda 23/4-2019

Inlägg av Magnutz »

&
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17506
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: SM-Final 2 : Djurgårdens IF - Frölunda 23/4-2019

Inlägg av SirDIFalot »

Bra surr Magnutz!
Expert.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: SM-Final 2 : Djurgårdens IF - Frölunda 23/4-2019

Inlägg av sensei »

Otroligt skönt att laget kunde få genomföra en sådan här match i ett fullsatt globen. Så jävla skönt.

Frölunda passar oss bra som sagt.. ser inte riktigt hur de ska kunna hota givet att spelarna gör som de ska. Vi är snabbare, skickligare och yngre, och snabbare. Känns inte som vi behöver det lilla extra flytet. DIF är helt enkelt bättre än frölunda i nuläget. Mycket bättre känsla än mot fbk!
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7163
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SM-Final 2 : Djurgårdens IF - Frölunda 23/4-2019

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

wolsey100 skrev:länk

Intervju med Roger lite längre ner. Hur jävla tråkig kan man vara egentligen HAHA.

- Du verkar ha en speciell relation till publiken

"Det krävs samtycke för en relation".
Tycker just det svaret är klockrent. :D

Men jag är nog rätt ensam på forumet att i överlag gilla Roger.
Visst, det kan vara störande att möta honom, men jag är allmänt svag för människor som brinner så starkt för ishockeyn.
Tror det var i Wikens intervjuserie som gick under vintern som fick mig att tycka så här.

Men det är ju oväsentligt vad jag tycker om det....över till det som spelar roll......vilken match igår.
Publiken....laget....oj vilken hockeyunderhållning vi visade upp för hela svenska hockeyfolket.
Idag går man runt som en stolt tupp i hönsgården.... :D
4 segrar kvar
Användarvisningsbild
ken1968
Inlägg: 1630
Blev medlem: 2011-10-28

Re: SM-Final 2 : Djurgårdens IF - Frölunda 23/4-2019

Inlägg av ken1968 »

diftobbe89 skrev:
SirDIFalot skrev: Värvningen av Guter så klockren, fjärdekedjan är jättebra.
Värvningen av Guter kan ju knappast ses som klockren ännu, idag var han bra, tidigare har han knappt synts och undvikit varje form av kroppskontakt med motståndarna och hållit sig undan så mycket det går.

Svensson är fortsatt hyfsat stabil.
Håller med Guter har varit nästan helt osynlig sen han kom men igår va han riktigt bra, med många andra
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: SM-Final 2 : Djurgårdens IF - Frölunda 23/4-2019

Inlägg av Magnutz »

Långa länkar sabbar tråden.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SM-Final 2 : Djurgårdens IF - Frölunda 23/4-2019

Inlägg av förevigtdjurgården »

Igår var Djurgården sådär överlägsna som bara Djurgården kan vara. Fisk är faktiskt inte ens i närheten av att vara nära, så långt ifrån är det. Ödmjukt, stenhårt jobb i nästan 60 minuter.

Det kommer krävas att vi sätter samma sida till på Torsdag, och alla kvarvarande matcher, men om vi fortsätter så här på Torsdag, och får med oss den vinden i seglet hem till Johanneshov på Lördag - då blåser det kulingvindar.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17506
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: SM-Final 2 : Djurgårdens IF - Frölunda 23/4-2019

Inlägg av SirDIFalot »

ken1968 skrev:
diftobbe89 skrev:
SirDIFalot skrev: Värvningen av Guter så klockren, fjärdekedjan är jättebra.
Värvningen av Guter kan ju knappast ses som klockren ännu, idag var han bra, tidigare har han knappt synts och undvikit varje form av kroppskontakt med motståndarna och hållit sig undan så mycket det går.

Svensson är fortsatt hyfsat stabil.
Håller med Guter har varit nästan helt osynlig sen han kom men igår va han riktigt bra, med många andra
Att kunna ha en spelare som Guter så djupt ner som i fjärdekedjan är en otrolig lyx och det har haft riktigt positiv effekt på vårt lag. Fjärdekedjan är otroligt välkomponerad och är den mest effektiva fjärdekedjan vi haft på hur länge som helst.
Expert.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: SM-Final 2 : Djurgårdens IF - Frölunda 23/4-2019

Inlägg av Magnutz »

SirDIFalot skrev:Bra surr Magnutz!
;) När nån postar en lång länk eller liknande blir tråden helt skev i mobilen. I alla fall i min. Trodde det var omfattande så jag matade på för att komma till nästa sida ;)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2295
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SM-Final 2 : Djurgårdens IF - Frölunda 23/4-2019

Inlägg av crike »

Något jag tyckte var intressant igår var hur osynlig Dick var. Alla kan ha en segare dag på jobbet men att han även var osynlig i det fysiska, får hoppas han ör påkopplade imorgon. Vi behöver honom.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SM-Final 2 : Djurgårdens IF - Frölunda 23/4-2019

Inlägg av Daniel942 »

Magiskt!!!!
DIF!
Användarvisningsbild
Johanneshov
Inlägg: 242
Blev medlem: 2019-04-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SM-Final 2 : Djurgårdens IF - Frölunda 23/4-2019

Inlägg av Johanneshov »

Vilken underbar "baksmälla" det är idag.

Gårdagens enda negativa var att en Djurgårdare hade med sig sin fiskpolare på aktiv sittplats. Hur tänker man där?
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: SM-Final 2 : Djurgårdens IF - Frölunda 23/4-2019

Inlägg av minalman »

Hur finalserien än slutar tror jag att vi i Djurgårdsfamiljen kommer att minnas femett-segern mot Frölunda/Göteborg i den kokande röda fullsatta Globen för lång tid framåt!
Vi som ser allt är väl lagom nöjda och glada med att klara fisk en match i Globen. Vi har redan ångest inför nästa drabbning.
Men alla som kanske ser högst en eller två matcher per år kommer att alltid sätta den här upplevelsen väldigt högt. Jag hade köpt plåtar på familjeläkaren till frugan och grabbarna. Och nu kan jag utan vidare sälja in till dem varför jag måste gå på hockey minst en gång i veckan halva året under lång tid framöver.
Och tryggt köpa merchandise som uppskattade presenter. :D
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Manijock
Inlägg: 7787
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: SM-Final 2 : Djurgårdens IF - Frölunda 23/4-2019

Inlägg av Manijock »

Johanneshov skrev:Vilken underbar "baksmälla" det är idag.

Gårdagens enda negativa var att en Djurgårdare hade med sig sin fiskpolare på aktiv sittplats. Hur tänker man där?
Såg också det. Gjorde ingen hemlighet av det heller. Riktiga granar! Nån gubbe, men en yngre bud och kille. Jävla idioter, är det så förbannat svårt att boka biljetter? Sånt man kan förvänta sig av typ Leksingar som inte begriper ett jävla spott, men för satan vad sånt retar mig.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SM-Final 2 : Djurgårdens IF - Frölunda 23/4-2019

Inlägg av Praetori »

förevigtdjurgården skrev: Det kommer krävas att vi sätter samma sida till på Torsdag, och alla kvarvarande matcher, men om vi fortsätter så här på Torsdag, och får med oss den vinden i seglet hem till Johanneshov på Lördag - då blåser det kulingvindar.
Skulle vi spela så här på torsdag och tar med det hem till på lördag så är risken stor att taket lyfter på gamla Hovet.
Men varje match i slutspelet är ny kula. Vi var likt Frölunda utspelade i match 5 och 6 mot kaffe och vände. Även om vi spelar som i Globen nere i Götet så kommer Frölunda garanterat försöka göra resan svårare än den var igår.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skriv svar