SM-Final 1 : Frölunda - Djurgårdens IF 21/4-2019

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
#10
Inlägg: 13626
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: SM-Final 1 : Frölunda - Djurgårdens IF 21/4-2019

Inlägg av #10 »

Praetori skrev:
förevigtdjurgården skrev:Som Vikas säger. 5-5 är vi bra - jävligt bra. 5-4, 4-5 inte alls lika bra. Dock var tendensen att vi växte in i det, både mot Skellefteå och Färjestad, främst i form av att vi stängde ner deras PP:n.

Jag är ändå imponerad av insatsen idag, och som minalman, ser jag på framtida matcher med stor tilltro till laget. Dicken kommer vara vass på Tisdag och förstalinan har vaknat även om de inte strutat än.
Tror till och med att vi kan torska på Tisdag och ändå vända.
Men det ska vi inte prova på
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SM-Final 1 : Frölunda - Djurgårdens IF 21/4-2019

Inlägg av förevigtdjurgården »

Praetori skrev:
förevigtdjurgården skrev:Som Vikas säger. 5-5 är vi bra - jävligt bra. 5-4, 4-5 inte alls lika bra. Dock var tendensen att vi växte in i det, både mot Skellefteå och Färjestad, främst i form av att vi stängde ner deras PP:n.

Jag är ändå imponerad av insatsen idag, och som minalman, ser jag på framtida matcher med stor tilltro till laget. Dicken kommer vara vass på Tisdag och förstalinan har vaknat även om de inte strutat än.
Tror till och med att vi kan torska på Tisdag och ändå vända.
Har faktiskt exakt samma känsla även om jag såklart gärna ser att vi vinner både nu och Torsdag. :)
Vila i Frid, DIF Hockey.
Användarvisningsbild
Jervill
Inlägg: 347
Blev medlem: 2019-02-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SM-Final 1 : Frölunda - Djurgårdens IF 21/4-2019

Inlägg av Jervill »

Bara ladda om. På tisdag visar vi vem som är Sveriges bästa lag..
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SM-Final 1 : Frölunda - Djurgårdens IF 21/4-2019

Inlägg av Praetori »

#10 skrev:
Praetori skrev:
förevigtdjurgården skrev:Som Vikas säger. 5-5 är vi bra - jävligt bra. 5-4, 4-5 inte alls lika bra. Dock var tendensen att vi växte in i det, både mot Skellefteå och Färjestad, främst i form av att vi stängde ner deras PP:n.

Jag är ändå imponerad av insatsen idag, och som minalman, ser jag på framtida matcher med stor tilltro till laget. Dicken kommer vara vass på Tisdag och förstalinan har vaknat även om de inte strutat än.
Tror till och med att vi kan torska på Tisdag och ändå vända.
Men det ska vi inte prova på
Nä det vore dumt. Hockeygudarna skall man häda mot.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Wishes
Inlägg: 2811
Blev medlem: 2015-10-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SM-Final 1 : Frölunda - Djurgårdens IF 21/4-2019

Inlägg av Wishes »

Doyle skrev:Tycker laget förtjänar ett stort BERÖM. Mycket bra match. Vi trycker ner fisk hela tredje perioden. Med publiken i ryggen kan det här bli en grym finalserie :D
Helt enig! Ser med en stor strimma hopp fram emot de kommande matcherna, om man kan skruva på lite detaljer samt BP/PP.
Stolt, men aldrig nöjd
Användarvisningsbild
Johanneshov
Inlägg: 242
Blev medlem: 2019-04-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SM-Final 1 : Frölunda - Djurgårdens IF 21/4-2019

Inlägg av Johanneshov »

Utan att vara negativ ska vi inte ta för givet att framtida matcher ser lika bra ut. Finns ju en risk för att vår nivå sänks och att fisk lägger i ett par växlar till.

Med det sagt så har jag mer hopp i denna serie än i de tidigare. Idag var ännu ett bevis på att vi faktiskt kan ta hem detta. Fan vad skönt!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7160
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SM-Final 1 : Frölunda - Djurgårdens IF 21/4-2019

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Tänkte först skriva att det värsta som finns är hedersamma förluster.
Sedan inser jag att det är brutaljobbigt att bli förnedrade, som senaste hemmamatchen.
En pungspark i en förlängning är ingen höjdare heller.

Jag har alltså kommit fram till att det är jävligt jobbigt att förlora oavsett hur fan det ser ut.

Ska jag zooma ut känns ändå spelet hoppingivande. Det här är långt ifrån över.....hoppas jag.
4 segrar kvar
#10
Inlägg: 13626
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: SM-Final 1 : Frölunda - Djurgårdens IF 21/4-2019

Inlägg av #10 »

Vi fick 1 PP, fisk 4, det är nog så det kommer se ut i förutsättningen oxå...
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: SM-Final 1 : Frölunda - Djurgårdens IF 21/4-2019

Inlägg av Doyle »

Om man nagelfar denna match noggrant så kan man ändå se en liten dipp från fisk. Om man ser kvart o semi så har fisk spelat brutalt bra o knappt gjort några misstag alls. Idag var misstagen många och den trygghet som man tidigare visat upp saknades. Det måste ju till slut komma en reaktion då de spelat grymt bra efter CHL-vinsten.Tror det här kommer bli en riktig fight in på mållinjen. DIF kommer ha stora möjligheter att sätta fisk i brygga om vi slipper skador o filar på bp o pp.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: SM-Final 1 : Frölunda - Djurgårdens IF 21/4-2019

Inlägg av Magnutz »

Doyle skrev:Om man nagelfar denna match noggrant så kan man ändå se en liten dipp från fisk. Om man ser kvart o semi så har fisk spelat brutalt bra o knappt gjort några misstag alls. Idag var misstagen många och den trygghet som man tidigare visat upp saknades. Det måste ju till slut komma en reaktion då de spelat grymt bra efter CHL-vinsten.Tror det här kommer bli en riktig fight in på mållinjen. DIF kommer ha stora möjligheter att sätta fisk i brygga om vi slipper skador o filar på bp o pp.
Domarna behöver hålla koll på fejkningar och på spelförstörande. Både Brodin och Acke spelar ju hockey med dubbla kroppsvikten pga ryggsäcksfisk.

Sen borde det ordnas med regler som ger 2+10 min personligt för vider som förstärker och fejkar.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Johanneshov
Inlägg: 242
Blev medlem: 2019-04-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SM-Final 1 : Frölunda - Djurgårdens IF 21/4-2019

Inlägg av Johanneshov »

Magnutz skrev:
Doyle skrev:Om man nagelfar denna match noggrant så kan man ändå se en liten dipp från fisk. Om man ser kvart o semi så har fisk spelat brutalt bra o knappt gjort några misstag alls. Idag var misstagen många och den trygghet som man tidigare visat upp saknades. Det måste ju till slut komma en reaktion då de spelat grymt bra efter CHL-vinsten.Tror det här kommer bli en riktig fight in på mållinjen. DIF kommer ha stora möjligheter att sätta fisk i brygga om vi slipper skador o filar på bp o pp.
Domarna behöver hålla koll på fejkningar och på spelförstörande. Både Brodin och Acke spelar ju hockey med dubbla kroppsvikten pga ryggsäcksfisk.

Sen borde det ordnas med regler som ger 2+10 min personligt för vider som förstärker och fejkar.
Att de inte redan har extra koll på fisk är ett mysterium.
Användarvisningsbild
elklingo
Inlägg: 468
Blev medlem: 2010-02-03
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SM-Final 1 : Frölunda - Djurgårdens IF 21/4-2019

Inlägg av elklingo »

Vi gör en bra bortamatch men förlorar pga dåligt boxplay. Spelmässigt tycker jag verkligen inte vi ska skämmas. Vi förlorar med uddamålet (nåja) trots 2 mål i röven i bp. Bådar gott för framtiden.
"Målsättning: Top 6"
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11874
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: SM-Final 1 : Frölunda - Djurgårdens IF 21/4-2019

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

?
• Vår första-lina måste börja leda laget, annars blir denna matchserie lite väl kort.

• Fisk var lite rostiga i deras första match på nån vecka, rosten är bortslipad nu

• Vi får inte ta korkade utvisningar, vi vinner ingen final då

• Vi måste verkligen minimera misstagen i egen zon.
Över 60 min var denna insats bättre än de flesta mot Saik och FBK, ändå vinner Fisk utan att egentligen förta sig (vi skapar ett bra läge i 3:e, trots kraftigt spelövertag, Guter)



!

• Det ser ut som att DIF tror på detta, får en skön känsla av att se laget nu

• Mattsson gjorde en rätt så dålig insats, såg långtifrån lika säker ut som mot Luleå

• DIF såg ännu mer fysiska ut nu mot Fisk....Gillar...T!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Skriv svar