SM-Final 1 : Frölunda - Djurgårdens IF 21/4-2019

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
EspenK
Inlägg: 9042
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: SM-Final 1 : Frölunda - Djurgårdens IF 21/4-2019

Inlägg av EspenK »

Äh. Inget att gräva ner sig för. Vi skapar lägen i 5v5. De får ett gratis och två i pp där vi måste upp på skytten bättre. Alt. ta bort hitte-Joel från att skymma.


Några procent till i bp och pp så finns chansen.

Går inte att klaga på Dick. Han är halva laget just nu. Tycker att han får tuffa utvisningar mot sig.

Tror och hoppas att grabbarna tar med sig det positiva spelövertaget och skruvar på det lite till nästa match. Viktigt att vi tar den nu.

Njuter! Härlig hockeymatch. Bara resultatet som är fel.
#10
Inlägg: 13626
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: SM-Final 1 : Frölunda - Djurgårdens IF 21/4-2019

Inlägg av #10 »

EspenK skrev:Äh. Inget att gräva ner sig för. Vi skapar lägen i 5v5. De får ett gratis och två i pp där vi måste upp på skytten bättre. Alt. ta bort hitte-Joel från att skymma.


Några procent till i bp och pp så finns chansen.

Går inte att klaga på Dick. Han är halva laget just nu. Tycker att han får tuffa utvisningar mot sig.

Tror och hoppas att grabbarna tar med sig det positiva spelövertaget och skruvar på det lite till nästa match. Viktigt att vi tar den nu.

Njuter! Härlig hockeymatch. Bara resultatet som är fel.
Så är det
Användarvisningsbild
Johanneshov
Inlägg: 242
Blev medlem: 2019-04-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SM-Final 1 : Frölunda - Djurgårdens IF 21/4-2019

Inlägg av Johanneshov »

Håller alla tummar för ett eventuellt avgörande i match #6. Vågade inte tro något innan idag, men detta kan fan gå vägen.
Användarvisningsbild
Jervill
Inlägg: 347
Blev medlem: 2019-02-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SM-Final 1 : Frölunda - Djurgårdens IF 21/4-2019

Inlägg av Jervill »

Magnus Nyström på expressen är inte helt opartisk. Vilken dynga..han kan lika gärna ställa sig med fiskartröja..
Praetori
Inlägg: 13753
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SM-Final 1 : Frölunda - Djurgårdens IF 21/4-2019

Inlägg av Praetori »

Jervill skrev:Magnus Nyström på expressen är inte helt opartisk. Vilken dynga..han kan lika gärna ställa sig med fiskartröja..
Eh? Var det inte han som tippade guld till DIF?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
williams
Inlägg: 1267
Blev medlem: 2014-09-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SM-Final 1 : Frölunda - Djurgårdens IF 21/4-2019

Inlägg av williams »

Jervill skrev:Magnus Nyström på expressen är inte helt opartisk. Vilken dynga..han kan lika gärna ställa sig med fiskartröja..
Fast han säger ju som det är. Vi drog på oss för många utv. Som fisk utnyttjade. Samt bjudningen. Vi kanske borde haft ett pp till men tyvärr inte. Och förstalinan levererar inte som också bidrar till att vi förlora. Dom kommer tyvärr för sällan mot mål utan åker runt vid sargen hela tiden.
Användarvisningsbild
Jervill
Inlägg: 347
Blev medlem: 2019-02-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SM-Final 1 : Frölunda - Djurgårdens IF 21/4-2019

Inlägg av Jervill »

Det gjorde vi och det reagerar jag inte på. Men att ensidigt lyfta Frölunda spelare på det sättet är onyanserat. Jag tycker inte alls att Frölunda styrde spelet under matchen utan att DIF var spelförande mer än ett parti i andra perioden..
Användarvisningsbild
Jervill
Inlägg: 347
Blev medlem: 2019-02-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SM-Final 1 : Frölunda - Djurgårdens IF 21/4-2019

Inlägg av Jervill »

Kan vara att jag är lite färgad när jag läser :lol:
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: SM-Final 1 : Frölunda - Djurgårdens IF 21/4-2019

Inlägg av minalman »

Alla som stenhårt tippat 4-0 i matcher till oss är nog litet snopna.

Vi övriga är ändå försiktigt positiva angående att detta kan vara #mot17 som vi ser!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
daaviid
Inlägg: 4223
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SM-Final 1 : Frölunda - Djurgårdens IF 21/4-2019

Inlägg av daaviid »

Jervill skrev:Kan vara att jag är lite färgad när jag läser :lol:
Nej då, jag blev lika irriterad när jag läste vad Ros skrev i aftonblaskan. Bara för att fisk lyckades utnyttja sitt PP så hade dom naturligtvis dom två bästa spelarna på isen.
Användarvisningsbild
Jervill
Inlägg: 347
Blev medlem: 2019-02-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SM-Final 1 : Frölunda - Djurgårdens IF 21/4-2019

Inlägg av Jervill »

daaviid skrev:
Jervill skrev:Kan vara att jag är lite färgad när jag läser :lol:
Nej då, jag blev lika irriterad när jag läste vad Ros skrev i aftonblaskan. Bara för att fisk lyckades utnyttja sitt PP så hade dom naturligtvis dom två bästa spelarna på isen.
Skönt höra jag inte var ensam känna så
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5723
Blev medlem: 2012-09-14

Re: SM-Final 1 : Frölunda - Djurgårdens IF 21/4-2019

Inlägg av Vikas »

Hade hela matchserien spelats i 5v5 så hade jag tippat på oss alla dagar i veckan.

Tyvärr kommer inte vårt helt makalöst usla PP/BP helt plötsligt bli bättre, och det är det som sänker oss precis hela tiden.

64% i boxplay och 17% i powerplay under hela slutspelet är inget man kan snacka bort. Det är skandalöst usla siffror.
Användarvisningsbild
Jervill
Inlägg: 347
Blev medlem: 2019-02-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SM-Final 1 : Frölunda - Djurgårdens IF 21/4-2019

Inlägg av Jervill »

Vikas skrev:Hade hela matchserien spelats i 5v5 så hade jag tippat på oss alla dagar i veckan.

Tyvärr kommer inte vårt helt makalöst usla PP/BP helt plötsligt bli bättre, och det är det som sänker oss precis hela tiden.

64% i boxplay och 17% i powerplay under hela slutspelet är inget man kan snacka bort. Det är skandalöst usla siffror.
Ja det är såklart en avgörande faktor. Joel poängterade att det var avgörande för dem att få PP då
De har ett effektivt sådant.. vi måste verkligen få igång vårt och domarna måste ge oss möjligheten..
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SM-Final 1 : Frölunda - Djurgårdens IF 21/4-2019

Inlägg av förevigtdjurgården »

Som Vikas säger. 5-5 är vi bra - jävligt bra. 5-4, 4-5 inte alls lika bra. Dock var tendensen att vi växte in i det, både mot Skellefteå och Färjestad, främst i form av att vi stängde ner deras PP:n.

Jag är ändå imponerad av insatsen idag, och som minalman, ser jag på framtida matcher med stor tilltro till laget. Dicken kommer vara vass på Tisdag och förstalinan har vaknat även om de inte strutat än.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Praetori
Inlägg: 13753
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SM-Final 1 : Frölunda - Djurgårdens IF 21/4-2019

Inlägg av Praetori »

förevigtdjurgården skrev:Som Vikas säger. 5-5 är vi bra - jävligt bra. 5-4, 4-5 inte alls lika bra. Dock var tendensen att vi växte in i det, både mot Skellefteå och Färjestad, främst i form av att vi stängde ner deras PP:n.

Jag är ändå imponerad av insatsen idag, och som minalman, ser jag på framtida matcher med stor tilltro till laget. Dicken kommer vara vass på Tisdag och förstalinan har vaknat även om de inte strutat än.
Tror till och med att vi kan torska på Tisdag och ändå vända.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skriv svar