SM-Final 1 : Frölunda - Djurgårdens IF 21/4-2019

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1835
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

SM-Final 1 : Frölunda - Djurgårdens IF 21/4-2019

Inlägg av Andspe »

15:00

Bild


Om du inte redan är medlem? Bli medlem här och få medlemsförtur på biljetterna till finalerna:
Bild
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Final 1 : Frölunda - Djurgårdens IF 21/4-2019

Inlägg av Praetori »

Det var snabbt (som frugan skulle sagt). ;)
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8113
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Final 1 : Frölunda - Djurgårdens IF 21/4-2019

Inlägg av Mattias_87 »

Helt sjukt att vi faktiskt är här. Jag kan knappt fatta det. Jag säger som Adam Reideborn: Jag svävar på moln just nu.
Avskaffa tre mot tre.
Mash
Inlägg: 2338
Blev medlem: 2010-09-23

Re: SM-Final 1 : Frölunda - Djurgårdens IF 21/4-2019

Inlägg av Mash »

Hur fan gick detta till? Skiter jag i. UR SPÅR BÖNDER!
NU RULLAR VI GLOBEN ÖVER NYNÄSVÄGEN OCH ENDA VÄGEN NER TILL GÖTEBORG OCH KROSSAR SCANDINAVIUM, #17 ÄR 4 VINSTER BORT! Allt att vinna!
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4514
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: SM-Final 1 : Frölunda - Djurgårdens IF 21/4-2019

Inlägg av captcash »

Fattar inte heller hur vi kan vara i final efter allt som hänt. Skiter nästan i hur det går i denna match, det är final så jag ska bara njuta!

Sitter utomlands just nu och blir nog fan tvungen att dra hem framåt match 5-6 sådär, räknar med en jämn serie men vi ska ta detta nu. FBK och Fuleå är de jobbigaste lagen för oss, Fisklunda ska vi mala ner!
Senast redigerad av captcash den 2019-04-19 09:02:04, redigerad totalt 1 gånger.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: SM-Final 1 : Frölunda - Djurgårdens IF 21/4-2019

Inlägg av Magnutz »

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
daaviid
Inlägg: 4224
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SM-Final 1 : Frölunda - Djurgårdens IF 21/4-2019

Inlägg av daaviid »

Jag vill se fiskrens över hela isen efter denna match. Ut och kör över dom fullständigt. Vi vet att vi kan, bara gör det nu. Två målvaktshjältar som möts, se till att vinna matchen i matchen Adam.
Användarvisningsbild
elklingo
Inlägg: 468
Blev medlem: 2010-02-03
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Final 1 : Frölunda - Djurgårdens IF 21/4-2019

Inlägg av elklingo »

Praetori skrev:Det var snabbt (som frugan skulle sagt). ;)
Hahah
"Målsättning: Top 6"
vr6power
Inlägg: 329
Blev medlem: 2010-04-21

Re: SM-Final 1 : Frölunda - Djurgårdens IF 21/4-2019

Inlägg av vr6power »

daaviid skrev:Jag vill se fiskrens över hela isen efter denna match. Ut och kör över dom fullständigt. Vi vet att vi kan, bara gör det nu. Två målvaktshjältar som möts, se till att vinna matchen i matchen Adam.

Vi måste vara lugna enligt fiskrens så håller hela hockeySverige på fisk haha. Men det komiska är alla kaffesumpar som helt plötsligt håller på fisk och säger att DIF är ett lätt byte.

Nu rensar vi fisken och käkar upp skite.
vr6power
Inlägg: 329
Blev medlem: 2010-04-21

Re: SM-Final 1 : Frölunda - Djurgårdens IF 21/4-2019

Inlägg av vr6power »

daaviid skrev:Jag vill se fiskrens över hela isen efter denna match. Ut och kör över dom fullständigt. Vi vet att vi kan, bara gör det nu. Två målvaktshjältar som möts, se till att vinna matchen i matchen Adam.

Vi måste vara lugna enligt fiskrens så håller hela hockeySverige på fisk haha. Men det komiska är alla kaffesumpar som helt plötsligt håller på fisk och säger att DIF är ett lätt byte.

Nu rensar vi fisken och käkar upp skite.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: SM-Final 1 : Frölunda - Djurgårdens IF 21/4-2019

Inlägg av minalman »

Vi är lika mycket en oslipad diamant, som frölunda är en uppblåst ballong.
Rååger, hallå?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2327
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Re: SM-Final 1 : Frölunda - Djurgårdens IF 21/4-2019

Inlägg av Buford »

Hoppas domarna vi haft mot kaffe även dömer finalserien, tycker dom varit ovanligt bra för att vara SHL!
Manijock
Inlägg: 7786
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: SM-Final 1 : Frölunda - Djurgårdens IF 21/4-2019

Inlägg av Manijock »

Helt realistiskt, vi har ungefär 20% chans att slå Frölunda i bäst av 7. Frölunda är Sveriges bästa lag. Ruskigt starka i semin mot Luleå. Körde över Malmö, med viss domarhjälp i kvarten. Ruggiga i PP, precis som Färjestad med ett snäpp upp i spets. Måste kunna hantera Lasch och Rahkshani. Genoway på blå!

De har alltid varit bra offensivt, men det som hänt i slutspelet är att deras försvarsspel snäppat upp rejält. Printz, Sigalet och de andra defensiva pjäserna har gjort precis ALLT rätt. Ruskigt svårspelade! Lägg därtill en Mattsson som naturligt har gjort det bättre. Mattsson mot Reideborn, tänk att det skulle bli ett sånt möte i en final. Hur många hade trott det där när vi hade de bägge i HA?

Blir inte klok på DIF. Allting talade för Fbk! Nu talar allt för Frölunda. Är det vår räddning? Skiter i det, vi tog oss till en SM-final. Alla undrar hur! Det är jävlar i mig en bragd.
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: SM-Final 1 : Frölunda - Djurgårdens IF 21/4-2019

Inlägg av Rix »

Manijock skrev:Helt realistiskt, vi har ungefär 20% chans att slå Frölunda i bäst av 7. Frölunda är Sveriges bästa lag. Ruskigt starka i semin mot Luleå. Körde över Malmö, med viss domarhjälp i kvarten. Ruggiga i PP, precis som Färjestad med ett snäpp upp i spets. Måste kunna hantera Lasch och Rahkshani. Genoway på blå!

De har alltid varit bra offensivt, men det som hänt i slutspelet är att deras försvarsspel snäppat upp rejält. Printz, Sigalet och de andra defensiva pjäserna har gjort precis ALLT rätt. Ruskigt svårspelade! Lägg därtill en Mattsson som naturligt har gjort det bättre. Mattsson mot Reideborn, tänk att det skulle bli ett sånt möte i en final. Hur många hade trott det där när vi hade de bägge i HA?

Blir inte klok på DIF. Allting talade för Fbk! Nu talar allt för Frölunda. Är det vår räddning? Skiter i det, vi tog oss till en SM-final. Alla undrar hur! Det är jävlar i mig en bragd.
Ganska skönt när man har varit borta ett tag och kommer tillbaka och se att de gamla rävarna är lika pessimistiska som vanligt! Men absolut har du rätt, det blir jäkligt svårt att slå Fiskrens i en bäst av 7. Men nog fan ska vi ge dem en kamp om det. Kan Columbus sweepa Tampa Bay så kan vi vinna en final, större mirakel har hänt.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SM-Final 1 : Frölunda - Djurgårdens IF 21/4-2019

Inlägg av Praetori »

Manijock skrev:Helt realistiskt, vi har ungefär 20% chans att slå Frölunda i bäst av 7. Frölunda är Sveriges bästa lag. Ruskigt starka i semin mot Luleå. Körde över Malmö, med viss domarhjälp i kvarten. Ruggiga i PP, precis som Färjestad med ett snäpp upp i spets. Måste kunna hantera Lasch och Rahkshani. Genoway på blå!

De har alltid varit bra offensivt, men det som hänt i slutspelet är att deras försvarsspel snäppat upp rejält. Printz, Sigalet och de andra defensiva pjäserna har gjort precis ALLT rätt. Ruskigt svårspelade! Lägg därtill en Mattsson som naturligt har gjort det bättre. Mattsson mot Reideborn, tänk att det skulle bli ett sånt möte i en final. Hur många hade trott det där när vi hade de bägge i HA?

Blir inte klok på DIF. Allting talade för Fbk! Nu talar allt för Frölunda. Är det vår räddning? Skiter i det, vi tog oss till en SM-final. Alla undrar hur! Det är jävlar i mig en bragd.
De har mängder med raka vinster på hemmaplan men senaste gången de torskade så var det vi som tvålade dit dem med 1-6 (med underskriven på plats). MEN det är första gången vi möts i en final. Vad som helst kan hända.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skriv svar